Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
kapucijners
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Re: kapucijners
Hier nog een niet kapucijners liefhebber
. Overigens merk ik, dat ik nogal vreemd ben, kennelijk, want er zijn niet zo heel veel Nederlandse dingen, die ik echt mis (wel veel, die ik lekker vind, don't get me wrong). Als ik lees, dat mensen een bruine boterham met kaas missen, kan ik me daar eigenlijk niets bij voorstellen. Vroeger kon ik niet zonder drop, nu gaan er weken en soms maanden voorbij, tot ik onze dropvoorraad weer eens aanval. Hagelslag e.d. vinden de kinderen lekker, maar op zijn tijd, ik eet het eigenlijk nooit. Als ik in Nederland ben (alweer bijna 5 jaar geleden) eet ik natuurlijk allerlei dingen, die ik lekker vind, maar dat doe ik ook in andere landen buiten de VS. Misschien zijn anderen, die allang buiten Nederland wonen, het met mij oneens, maar het wordt op een gegeven moment gewoon iets lekkers om weer eens te eten, in plaats van iets, dat je echt mist.

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Color01
- Amerika-expert
ik mis niet echt de nederlandse pot..
maar ik zou nu wel voor een broodje kroket of een fricandel speciaal lusten :dance:

maar ik zou nu wel voor een broodje kroket of een fricandel speciaal lusten :dance:

Alleen daarom zou ik al op vakantie gaan. Mij zul je bij de friettent niet tegen komen. Ik vind kroketten en frikandellen echt vies. Alleen die geur al :yuk: en met friet maak je me ook niet echt blij.Color01 schreef:ik mis niet echt de nederlandse pot..
- Ellen Schaefer
- Amerikafan
- Contacteer:
Wat een enig onderwerp van capucijners naar de kroket en de frikandel! Ik vind bijna alles lekker, dus ook de kapucijners. De velderwtjes (jonge capucijners) zijn wel het lekkerste, die heb ik hier oon nog nooit gezien. Ik ga er nu wel naar uikijken! En kroketten kan je in principe zelf maken. Ik heb nog wel een receptje
Wij aten vroeger als kinderen, geprakte kapucijners (dat was pas vies), ik kwam dat ook tegen bij de mexicaan, die geprakte bonenschotel die ze hier serveren. Brrrrrrrrrrrr...zoooooooooo vies....mocht ik een variant van capucijners tegenkomen, dan laat ik het weten.
groetjes
Ellen
http://www.elleninamerika.com

Wij aten vroeger als kinderen, geprakte kapucijners (dat was pas vies), ik kwam dat ook tegen bij de mexicaan, die geprakte bonenschotel die ze hier serveren. Brrrrrrrrrrrr...zoooooooooo vies....mocht ik een variant van capucijners tegenkomen, dan laat ik het weten.
groetjes
Ellen
http://www.elleninamerika.com
Ik heb ze dus echt niet kunnen vinden. Bij Whole foods noch bij Wegmans. Ik maak mijn gerecht nu maar met kikkererwten, niet hetzelfde maar toch ook wel lekker. 2 dec. gaan we weer naar NL en dan zullen we wat meenemen, niet teveel want het weegt nogal wat 

ja lekker hoor frikandellen ik mis het Nederlandse eten wel zoals boerenkool met rookworst yummy . Ik probeer geregeld wel voor de kinderen hutspot of zurekool stampot te maken iets wat manlief best lekker vind .... drop mis ik dus echt niet ben geen snoeper .we moeten wel aan de lijn blijven denken ... hahahah
:dance: