Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rijbewijs

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Made in Holland
Amerikafan

Bericht door Made in Holland »

Het "internationaal rijbewijs" welke wordt uitgegeven in NL door de ANWB is alleen een vertaling van je bestaand rijbewijs en heeft geen enkele rechtswaarde. Vindt het trouwens ook maar een vodje.

Het is zoals al eerder aangegeven is het een praktijk waar de ANWB op een gemakkelijke manier zijn geld mee verdiend.
De ANWB zal natuurlijk de laatste zijn die zal zeggen dat je het in principe nergens voor nodig hebt.
Vindt het van een beambte in het buitenland die je rijbewijs onder ogen krijgt en er niets van begrijpt ook een van het "intelligentere" soort is.
Je kunt er in principe ook zelf eentje maken (heeft net zoveel te betekenen).

Bij de autohuur wordt toch ook niet het internationaal rijbewijs geaccepteerd?

Leon
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Internationaal rijbewijs

Bericht door Marcel »

Ik ga al jaren naar de USA met alleen mijn NL-rijbewijs, dus zonder internationaal rijbewijs. Eén keer ben ik aangehouden in Louisiana omdat ik 94 i.p.v. 70 mph reed (oops ...). Het NL-rijbewijs was geen enkel probleem en gelukkig voor mij kwam ik er met een strenge vermaning vanaf (pfff ...). Oom agent (met spiegelende zonnebril, breedgerande hoed en een "don't mess with me"-uitstraling) zag het vermoedelijk door de vingers omdat ik drie dagen later het land zou verlaten en hij geen zin had in een hoop rompslomp. Van enkele Amerikanen begreep ik dat ik zeker gezien de hoogte van de overschrijding wel heel veel geluk heb gehad. I could have been in deep sh*t. Overigens maakte die ene aanhouding zonder bekeuring in de USA veel meer indruk dan de acceptgiro's uit Leeuwarden die ik hier gemiddeld eens per jaar in de brievenbus ontvang. Ik rij nooit meer te hard in de USA (nou ja, misschien 5 mph boven de limiet).
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

haha, ja de politie kan hier overweldigend zijn bij de aanpak.

Even tussendoor, je zat nog net onder de "reckless driving" grens, die ligt namenlijk op 25 mijl te hard (hier in het zuidoosten tenminste). Dus 25 mijl of sneller is een bekeuring en automatisch een Reckless driving aantekening voor ons USA rijbewijshouders (ik heb geen aantekening hoor :wink: ). Het betekend dan ook automatich meer verzekering betalen en 6 punten kwijt! Bij 12 punten ga je automatisch door naar de rechter om je te verklaren!!!! een normale overtreding is 2 punten!
Overigens is het de eerste keer waarschijnlijk nog niet eens zo erg, maar als je dit meerdere malen doet, oei oei ----> Aggressive driving school :roll: . Een soort cursus voor mensen die te aggressief rijden :hilarious:

mijn ervaringen ermee (.02)

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Made in Holland
Amerikafan

Bericht door Made in Holland »

rperre schreef:Aggressive driving school :roll: . Een soort cursus voor mensen die te aggressief rijden :hilarious:
Zou in veel Europese landen (waaronder zeker NL, Frankrijk en Italie) zeker geen overbodige luxe zijn.

Leon
natasja
Amerikafan
Contacteer:

Re: Rijbewijs

Bericht door natasja »

weet iemand hoe dit zit als je man een bus en truck rijbewijs heeft en ruim 23 jaar ervaring met werken voor greyhound als buschafeur en zou willen verhuizen of zijn rijbewijs voor dat ook geldig zou zijn voor Nederland .???? of moet hy dat opnieuw behalen ????
astoria
Amerika-ontdekker

Bericht door astoria »

natasja schreef:weet iemand hoe dit zit als je man een bus en truck rijbewijs heeft en ruim 23 jaar ervaring met werken voor greyhound als buschafeur en zou willen verhuizen of zijn rijbewijs voor dat ook geldig zou zijn voor Nederland .???? of moet hy dat opnieuw behalen ????
Helaas, Amerikaanse rijbewijzen kunnen niet worden omgewisseld voor een Nederlands rijbewijs. Opnieuw examen doen dus. Voor meer informatie kijk op http://www.rdw.nl
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Hebben jullie plannen om naar NL te gaan, Natasja?
natasja
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door natasja »

we zijn onze optie echt beetje aan het afwegen en onze kansen te bekijken voor nederland,man mijn opperde het in ene keer maar of het zeker nederland gaat worden weten we nog niet ,onze kansen op banen en mijn mans rechten we moeten het allemaal nog goed uit zoeken voor we duidelijke beslissing nemen .
we willen echt met zekerheid wel weg uit macon georgia meer naar noorde van usa
omdat er gewoon te weinig werk in macon en het is de hitte van het zuiden ook wel beetje ,ik kan er echt niet aan wennen en de kinderen even min die zijn gewend buiten te kunnen spelen in de zomer maar dat was niet echt mogelijk nu door de hitte op zwemmen na hebben ze tot aan september niet echt lekker op hun fiets kunnen spelen en we hebben allemaal het liefst wat meer kou en
minder warmte hahah en dat voor iemand die normaal wel van de zomer houdt
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Spannend Natasja!

Persoonlijk vind ik juli en aug ook de meest mindere maanden van het jaar hier.
De andere 10 vind ik wel lekker ;-) Het weer vandaag is perfect!
Heb er vooral het eerste jaar aan moeten wennen. Er zijn echt dingen die je in de namiddag beter niet kunt doen ;-)
(zoals het gras maaien, denk dat onze buurtjes ons vast voor gek hebben verklaard destijds)
Maar we hebben het inmiddels een beetje door hoe het het beste werkt.
Hoop dat jullie een fijn plekje zullen gaan vinden tzt
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer