Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

In welke staten "Black Widow" Spiders? / en slangen?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Re: In welke staten "Black Widow" Spiders?

Bericht door Loek »

In mijn barn kom ik in de zomer met enige regelmaat Black Widows tegen, en ik ben ook een keer door eentje gebeten. Pijnlijk was het zeker, en mijn knie waar "zij" me had gebeten was behoorlijk opgezwollen, maar volgens de arts hoefde ik nog geen regelingen voor de uitvaart te treffen. Ik heb drie dagen mijn knie nauwelijks kunnen bewegen, maar daarna is het weer overgegaan. Mogelijk dat het meer een allergische reactie was dan het gevolg van het gif. Brown recluses heb je hier ook, maar die zijn wat zeldzamer althans ik heb er hier ooit maar een of twee keer een gezien. Waar ik het meest afkeer van heb zijn slangen. Bij ons zitten er met enige regelmaat Bull Snakes in de tuin, en die doen daar goed zegt men omdat ze de muizen en prairiedog populaties binnen de perken houden. Maar ik schik me iedere keer weer wezenloos als ik er een tegenkom. Vooral dat geluid wat ze maken als je ze overvalt, net een varken met een verkoudheid. Ze zijn gelukkig niet giftig.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Loek op 08 apr 2009, 00:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

UGhh, ja slangen vindt ik ook twee keer niks..... :roll:
Daar helpt zelfs mijn speciale apparaatje niet tegen.

Ben ook echt een "natuur" typje (kuch kuch....) ;-)
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

O gadver, ben ik blij dat hier alleen soms kikkers in de tuin zitten :roll: Schrikken die slangen dan ook van jou Loek? Dat zal er dan ongeveer zo uitzien vermoed ik:

Afbeelding

:wink:
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Een slang kom ik regelmatig tegen, daar ben ik op zich niet bang voor.
Afbeelding

In het echt zag die er veel groter uit en vlak voor onze voeten.

Meestal zijn het onschuldige "garden snakes", maar gisteren werd ik eraan herinnerd, dat wij de giftige Cottonmouth en de Copperhead ook in ons gebied hebben wonen. Brrr!!! Vooral de Cottonmouth is niet erg opvallend. Oppassen geblazen, dus.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Wij hebben hier "whip snakes" die ong. een meter lang kunnen worden. Hun naam ontlenen ze aan de manier van voortbewegen en ze houden van water (ze kunnen zwemmen, of wat daar voor door moet gaan). Dit is een jonkie die in onze voortuin zat (ong. 25-30cm lang):
sneek.jpg
Ze komen alleen maar zo ver als het goed geregend heeft (en in dat geval hebben we zelfs salamanders in de tuin, normaal zie je alleen maar hagedissen).

Gr., Flipje
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Loek schreef:In mijn barn kom ik in de zomer met enige regelmaat Black Widows tegen.
Brown recluses heb je hier ook, maar die zijn wat zeldzamer althans ik heb er hier ooit maar een of twee keer een gezien. Waar ik het meest afkeer van heb zijn slangen. Bij ons zitten er met enige regelmaat Bull Snakes in de tuin
Pff, als ik dat geweten had :shock: :wink:
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Gatsie jongens, ik heb net mijn ontbijt op en het zakt me spontaan naar de enkels. Ik vind ze allemaal griezelig. Heeeeel erg griezelig :lol:
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

jerbia schreef:Ik ben er nog nooit een tegengekomen, en dat wil ik graag zo houden!!! :?
Ik niet. Ik wil zo graag ook eens zo'n spin in het echt zien. Ik heb al veel gehoord en hier gelezen dat mensen die Black Widows tegengekomen, vooral in het zuiden van Arizona heb ik begrepen. Sommigen zeggen dat ze gewoon in grote aantallen op de weg zitten, maar ik heb het nog nooit gezien..... :(

Slangen heb ik wel gezien en daar ben ik nou niet zo'n liefhebber van.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
ANY
Amerika-expert

Re: In welke staten "Black Widow" Spiders? / en slangen?

Bericht door ANY »

In het begin had ik hier ook schrik voor slangen. De eerste keer dat er een voor de voordeur lag te zonnen rende ik naar de buren. We hebben er al 2 keer een in huis gehad, wat echt niet leuk is. De kinderen vangen ze, en mijn oudste heeft er lang een op zijn slaapkamer in een terrarium gehad. Hij had een lerares op de vierde klas van wie hij die zelfs mee naar school mocht nemen om te laten kijken. Zo wen je er vanzelf wel aan.
Ik schrik me er nog altijd van als ik slangen zie, of als in de tuin aan het werken bent en je wordt er door opgeschrikt. De rotste schrik was wel toen ik het schuurdeurtje open deed en er viel een slang naar beneden, net naast me. Dat is een paar keer gebeurd! Het zijn wel allemaal van de niet gifitigen.
Op die spinnen heb ik het helemaal niet!
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Maar ook al zijn de slangen niet giftig, ze kunnen toch wel bijten? Dat is waar ik nou de meeste schrik voor zou hebben, dat ze hun tanden in je enkel zetten :blink:
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
rijocaer
Amerikakenner

Bericht door rijocaer »

Hier in Tennessee zien we genoeg Black Widows. Ik zie er verscheidene, vooral in de zomer als ik buiten in de tuin bezig ben, in kleine hoekjes. Hier ook de giftige Brown Recluse. Verstopt zich graag in schoenen. Dus controleren wij altijd onze schoenen voor we ze aantrekken. Na een brown recluse bijt, rot je vlees weg en is vaak moeilijker te genezen dan een black widow. Bij een black widow wordt je zenuwstelsel aangetast. Slangen heb je hier ook genoeg, vooral de copperhead en ratelslang. Gewoon oppassen waar je loopt . Schorpieoen kunnen ook gemeen bijten. Altijd je slaapzak controleren (ook voor slangen trouwens, die kruipen er ook wel eens onder.
rijocaer
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

De Brown recluse, nachtmerrie van ieder home inspector als ie kruipruimtes in moet. Hier in Missouri heb je ze ook, alsmede wolfspiders en slangen. Slangen heb ik eigenlijk nooit last van. Een copperhead heb ik al in geen jeren meer gezien.
Ben ook nog nooit door iets gebeten (behalve muggen)
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Ik was me hier allemaal nauwelijks van bewust (wonend in een stedelijk gebied, met nauwelijks dieren). Totdat ik in een park lag met een boekje en ik ineens een schorpioen voorbij zag komen.... :shock:
"Keep Georgia On Your Mind"
Fisherman
Amerikakenner

Bericht door Fisherman »

Zelfs hier in New Jersey komen ook Black Widows en Brown Recluses voor! Ik zie ook regelmatig slangen,vooral Garter Snakes,Northern Water Snake en Black Rat Snakes en de enige giftige hier is de Copperhead.
"It's Great to be Here. It's Great to be Anywhere." Keith Richards
donut

Bericht door donut »

fish echt?! Als ze in NJ zijn zijn ze ook hier! :shock: Ik dacht hier wel veilig te zitten. Ik vind spinnen echt dood- en doodeng! Slangetjes zie ik wel es maar niet bang voor.

Vorig jaar tijdens mijn zwangerschap ben ik gebeten door een teek (gelukkig vond ik em op mijn rug) en kreeg Lyme. Ik ben er erg ziek van geweest.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Dat is volgens mij het gevaarlijkste insekt hier in het Oosten: de teek. Let daar heel erg op! Deerticks kunnen zo klein als een speldenknop zijn, zodat je ze niet met het blote oog ziet. Let op een uitslag, die er als een doelwit uitziet. Maar zelfs als je die niet hebt en je krijgt vreemde grieperige symptomen en pijn in je gewrichten na een bezoek aan dit gebied, laat je dan op Lyme testen. Veel doktoren denken er nog niet meteen aan, dus het is aan de patient om op de hoogte te zijn.
Dat gezegd heb ik vandaag het schattigste slangetje ooit zien klimmen in een palmboom hier in de "low country" van South Carolina. Slangen kunnen echt best schattig zijn!! ;)
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Fisherman
Amerikakenner

Bericht door Fisherman »

fish echt?! Als ze in NJ zijn zijn ze ook hier! Ik dacht hier wel veilig te zitten.
Ja Susan ze komen hier echt wel voor! Hier komt de Northern Black Widow voor,ik ben ze wel eens tegengekomen maar zie ze niet elke dag!
Op deze site kun je zien dat ze bijna in elke staat wel voorkomen: http://www.venombyte.com/venom/spiders/ ... _state.asp
Alleen vreemd dat de Brown Recluse niet word genoemd bij NJ,weet toch zeker dat ze hier ook voorkomen,misschien in mindere mate maar ze worden hier wel eens gezien.
Laatst gewijzigd door Fisherman op 09 apr 2009, 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.
"It's Great to be Here. It's Great to be Anywhere." Keith Richards
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

in grote aantallen op de weg zitten
Whaaaaah :shock: :shock: :shock:

Ik ben zo achterlijk bang voor spinnen ,ik durfde dit topic niet eens te openen en toen ik dat wel deed, met hand voor mijn ogen, heb ik verder gescrolled zodat de foto's uit beeld waren. Mijn fobie is groots, ik kan dus zelfs geen foto's van spinnen zien (tenminste...alleen de grote, dikke, zwarte soorten. Die kleine dunnen, zoals we die ook in NL hebben kan ik wel aan, zelfs in het echt!).

Black Recluse....heb ik nog nooit van gehoord en ik hoop dan ook dat dit de laatste keer was, haha!

Maar ik heb dus wel degelijk angst om ooit een tarantula o.i.d tegen te komen. Las een tijdje terug een reisverslag van een forumlid. Op een dag waren zij in Zion en kwamen er een tegen. Ze was zelfs zo vriendelijk hiervan een mooie close-up foto te plaatsen (heb de pagina natuurlijk gelijk weggeklikt!). Maar dan schrik je wel, wetende dat je ze zelf ook tegen had kunnen komen. Helemaal nu we dit jaar in het hoogseizoen gaan. Ik denk dat ze me in een lakenpak zouden kunnen afdragen na zo'n ontmoeting....erg he?! :oops:
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

:D Dat zou zomaar ons verslag kunnen zijn :wink:
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

yep, was die van jullie! Vond de website overigens erg mooi in elkaar zitten met die omslaande pagina's.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer