Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

de was buiten hangen...hilariteit alom

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: de was buiten hangen...hilariteit alom

Bericht door vana »

Mijn zwager moet zijn kleding zelf maar kopen :D :wink:
Ik doe het dus ook niet in de droger.
Hetzelfde probleem heb ik altijd op reis in Amerika.Ik zie in de laundrys iedereen alles altijd in de drogers gooien.
Ik heb zelfs eens aan een vrouw gevraagd welke temperatuur ze gebruikte en hoe lang.
Ik snap er niets van, bij mij krompen alle t-shirts toen ik ze op dezelfde manier droogde.
Ik droog dus de meeste kleding op hangers in de hotelkamer. Heel lastig, maar ik weet geen andere oplossing.

Marjon
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Gek, bij mij nooit. Alleen wol en dat doe ik dus ook niet in de droger. En nette pakken, die gaan naar de stomerij. Overhemden ook, die worden gewassen en gesteven en gestreken voor $1. Daar doe ik het zelf niet voor. Voor de rest gaat alles erin. Nou zijn wij allebei niet zo huishoudelijk en is het is dus ook meer luiheid. Voor de kleding zelf zal het vast minder goed zijn. :wink:
"Keep Georgia On Your Mind"
donut

Bericht door donut »

Het milieu zou toch ook een goede reden moeten zijn om je wasje buiten te hangen ;) alle beetjes helpen. Een droger kost een hoop energie. Dan maakt het mij geen fluit uit of het ouderwets is.
SonjaV
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door SonjaV »

Zolang maar niemand de vuile was buiten gaat hangen........... :mrgreen:
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

donut schreef:Het milieu zou toch ook een goede reden moeten zijn om je wasje buiten te hangen ;) alle beetjes helpen.
Tja ach, iedereen doet zo het zijne om het milieu te helpen: ik ga met de fiets naar mijn werk, we hebben overal spaarlampen, we hebben geen kinderen en we recyclen verder alles wat kan. Dus die wasjes die ik de droger doe kunnen wat mij betreft best. :wink:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Vind ik ook, hoor. Als ik onze was buiten zou hangen wordt die of groen van de pollen (op het moment), of de eekhoorns vinden hem interessant en lopen eroverheen (niet meer schoon, vind ik dan), of het is zo warm en vochtig, dat het nooit droogt. Teveel gedoe, dan maar even in de droger, of, zoals ik vaak doe, over de overloop laten drogen. Je hoeft niet buiten te hangen om was zonder droger te laten drogen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Weet je wat een trans-Atlantische vlucht doet voor je carbon footprint? Niet goed, bepaald niet goed. De droger is er niets bij.

Gr., Flipje
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Petra/VS schreef: Je hoeft niet buiten te hangen om was zonder droger te laten drogen.
klopt, ik hang 's winters de was ook altijd op zolder op. Er gaat bij mij maar weinig in de droger.

Bandido schreef:Alleen wol en dat doe ik dus ook niet in de droger. En nette pakken, die gaan naar de stomerij. Overhemden ook, die worden gewassen en gesteven en gestreken voor $1.
Die $ 1 is toch niet per stuk hoop ik? Dat zou bij mij aardig oplopen. Overhemden was en strijk ik (met hartgrondige tegenzin) zelf. Afbeelding

Marjon
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Wij hebben vorige maand als echte Nederlanders nog een 'lijntje gespannen' bij onze villa in Florida en daar de was aan gehangen. 8) :lol:

Hoewel we volop gebruik hebben gemaakt van de droger hang ik t-shirts en blouses altijd te drogen op. Die blijven zo veel mooier. :D

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Als je op campings in Amerika eens een keer wat was buiten ziet hangen, kun je er de donder op zeggen dat het Nederlanders zijn. Vooral in het tentgedeelte zie je dat. Reis je met een camper, kun je evt. nog binnen de was of natte handdoeken drogen. Op de meeste campgrounds staat ook expliciet in de regels vermeld dat het verboden is lijntjes te spannen en/of was buiten te drogen. Er zijn m.n. Nederlanders die zich daar niets van aantrekken en het toch doen omdat ze waarschijnlijk geen andere oplossing weten..... :wink:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
donut

Bericht door donut »

FlipjeBTiel schreef:Weet je wat een trans-Atlantische vlucht doet voor je carbon footprint? Niet goed, bepaald niet goed. De droger is er niets bij.

Gr., Flipje
yep het was wachten op de eerste die andere vervuilende middelen aan gaat kaarten ;) helaas kan ik niet met de fiets naar NL toe.
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

wat betreft de was, het is denk ik echt 's lands wijs, 's lands eer.

Ik hing in Europa bijna alles buiten, behalve beddengoed en handoeken. Het was dan lekker fris, en scheelde in de electricteits kosten. Hier gaat dat gewoon niet, omdat we a) pollen hebben (op het moment is mijn auto, normaliter rood, geel), b) beesten die er aan gaan zitten (inderdaad, eekhoorntjes), en c) het hier zo verschrikkelijk vochtig kan zijn dat kleding gewoon niet droog wordt. Dus dan moet je consessies doen. En misschien gaat dat dan ten koste van het milieu (een beetje in ieder geval), maar er is (voor ons in ieder geval) echt geen ander alternatief. Onze laundry room is nou namelijk ook weer niet zo groot dat ik er alles inkan ophangen, dus alleen blousjes en dingen die anders krimpen. Mijn pakken en nette overhemden gaan inderdaad ook naar de stomerij. Voor een week werk-kleding ben ik misschien vijftien dollar kwijt, en daar strijk ik niet tegenop.

Natuurlijk is het milieu belangrijk, maar als je in een land woont waar dingen nou eenmaal anders zijn, dan kun je je niet altijd aan de milieu-vriendelijke dingen houden die in Nederland heel gewoon zijn. Mijn familie heeft er soms een handje van om daar erg kritisch op te zijn; "Die airco, dat is wel heel slecht voor het milieu, is dat echt nodig in de zomer", of "moet je nou altijd met de auto naar de supermarkt, kan dat nooit op de fiets?". Ik kan daar dan zo van balen, want dingen zijn hier nou eenmaal -echt- anders.
Daarentegen hebben we hier veel meer mogelijkheden om te recyclen dan in Nederland, en zijn hier veel meer opties om organische groentes etc te kopen.

Het is niet mijn bedoeling om zo fel te reageren, maar ik wil graag duidelijk maken dat we hier vaak echt geen keuze hebben. Het is niet kwade wil ofzo.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Volgens mij woont diegene die over het milieu begon zelf in de USA ;)

Ik ben heel on-Nederlands wat wasdrogen betreft; ik donder bijna alles in de droger!
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
rijocaer
Amerikakenner

Bericht door rijocaer »

Ik gebruik ook zoveel mogelijk de waslijn. Kleding blijft veel mooier. Als het niet buiten kan hangen, dan hang ik het aan het rekje. Heb ik ooit uit NL meegenomen, gewoon zo'n simpele die over de deur hangt. Neem ik ook mee als we bv naar het strand gaan en een condo huren. Niet altijd gemakkelijk om handdoeken enzo binnen te drogen, dus dan even aan het balkon.
rijocaer
DixieChick
Amerika-expert

jerbia schreef:Volgens mij woont diegene die over het milieu begon zelf in de USA ;)
Ehm ja..dat zag ik dus ook pas achteraf :oops:

Oeps! Sorry!
Ik denk dat het kwam omdat ik dat ook al zo vaak van mijn ouders hoor, dat ik bij de eerste de beste referentie naar het milieu rechtop schiet en heel hard; "Wat?! Wat?!" ga roepen :)

Maar nogmaals mijn excuses :)
Southern Tales
donut

Bericht door donut »

Dixie ja dat ben ik volkomen met je eens hoor! Vooral dat van de airco en met de auto boodschappen doen. Ik moet mezelf ook heel vaak verdedigen (wat ik ook zat ben) dat je nu eenmaal alles met de auto moet doen. Ik vind het niet leuk maar waar wij wonen is het gewoon niet anders. De afstanden zijn veel te groot. Ik probeer met kleine dingen (zoals die @#$% wasjes....wat een topic ben ik eigenlijk gestart :D ) een steentje bij te dragen. Die vochtigheid herken ik wel. Vooral in augustus is het nauwelijks droog te krijgen.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

vana schreef:Die $ 1 is toch niet per stuk hoop ik? Dat zou bij mij aardig oplopen.
Ja, dat is per stuk. Vind je dat duur? Ik vind dat juist wel meevallen. Het loopt inderdaad wel op, maar als dat betekent dat ik het zelf moet doen, heb ik dat er graag voor over.
DixieChick schreef:"Die airco, dat is wel heel slecht voor het milieu, is dat echt nodig in de zomer", of "moet je nou altijd met de auto naar de supermarkt, kan dat nooit op de fiets?". Ik kan daar dan zo van balen, want dingen zijn hier nou eenmaal -echt- anders.
Ja, dat is wel heel typisch, totdat ze hier eens zijn geweest in augustus. Wel vind ik het apart dat mensen bij ons in de buurt van de verwarming meteen overschakelen op airco (dat kunnen we namelijk buiten horen). Die apparaten staan dus het hele jaar aan. En dat terwijl ik het juist lekker vind om in die paar maanden dat het kan, de ramen lekker open te hebben. Eind mei/juni gaat bij ons pas de A/C aan.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Wij wonen in een klein stadje in Utah en hier is het echt "lower class" om je was buiten te hangen. Dat doen alleen de mensen van het trailer park en dan alleen de 2 achterbuurt trailerparken, het nette park bij de overpass doet daar niet aan want dat zijn beschaafde mensen.

(Hier in de stad hebben mensen heel sterke meningen over welke buurt beschaafd is en welke niet. Wij wonen in een heel nette buurt maar we kunnen een achterbuurt zien vanuit onze straat. Dat zijn appartementen en die buurt heeft een heel slechte naam. Valt heeeeeel erg mee! Maar ja, ligt eraan waar je het mee vergelijkt. Gisteren had ik een moeder van een schoolvriendin van m'n dochter aan de telefoon. Eerste keer dat ik die vrouw sprak en ze wilde graag dat onze dochter bij hun thuis kwam spelen. Kwam mij even niet goed uit maar haar dochter is wel welkom bij ons dus uitgelegd waar we wonen...ooooooooh! You live in the townhouses? Sure, we'll see you tommorow! Had ze de uitleg van m'n dochter verkeerd begrepen en dacht dat we in de appartmenten wonen. :lol: )

Maar weer over de was, ik hang ook niets buiten. Toen we hier vorige zomer kamen wonen heb ik het 1 keer geprobeerd maar door al het stof was m'n was zo smerig dat ik het 's avonds weer in de wasmachine kon donderen.
Hier dus bijna alles in de droger of op een rekje in de kelder.
DixieChick
Amerika-expert

Bandido schreef:
Ja, dat is wel heel typisch, totdat ze hier eens zijn geweest in augustus. Wel vind ik het apart dat mensen bij ons in de buurt van de verwarming meteen overschakelen op airco (dat kunnen we namelijk buiten horen). Die apparaten staan dus het hele jaar aan. En dat terwijl ik het juist lekker vind om in die paar maanden dat het kan, de ramen lekker open te hebben. Eind mei/juni gaat bij ons pas de A/C aan.
Augustus, precies.
En wat betreft de AC, dat hebben wij ook. Ik vind het heerlijk als we gewoon met de ramen open kunnen leven. Meestal zijn Maart/ April/ Mei de ideale maanden, ook al is het de laatste tijd zo koud geweest 's nachts dat de verwarming is aangeslagen!
Southern Tales
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Ik gooi alles in de droger :roll: (ben wat dat betreft compleet geintergreerd zo te lezen)
Doe wel mijn dekbedje buiten luchten.....
Maar niet in het voorjaar, want dan is hij geel van de pollen.
Hou nu dan ook mijn ramen dicht, want het is echt geen doen.
Drie weken geleden nog wel de raampjes open en even lekker doortochten.
Dat zie je hier ook niet veel gedaan worden.

En wat mij dan weer opvalt is dat alle gordijnen hier altijd potdicht zitten.
Vooral 's winters vindt ik het fijn als het zonnetje wat warmte naar binnen schijnt.
Maar merk dat wij een van de weinige in de wijk zijn die daar van profiteren.
Zomers kan ik nog begrijpen, dat je alles dichthoudt,maar 's winters is het juist heerlijk.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer