Het doel van NCLB is natuurlijk in principe het openbaar onderwijs in het hele land op hetzelfde niveau te krijgen door standaard testen. Nu kan het zo zijn, dat een kind, als het verhuist van een staat naar de ander opeens een jaar voor of achterloopt op leeftijdsgenoten. De dochter van een vriendin, die van hier naar Alabama is verhuisd, liep zelfs in sommige vakken twee jaar voor, omdat wij hier GT (Gifted and Talented) programma's hebben en daar niet. Dat NCLB en standaard testen het antwoord hiervoor niet zijn is duidelijk. Het blijkt toch niet zo makkelijk om vijftig autonome staten in een onderwijskeurslijf te dwingen. Er is vanuit veel staten flink protest tegen.LittlePhoenix schreef:No Child Left Behind betekent in de praktijk dat de snelle en normale leerlingen zich moeten aanpassen aan de langzame leerlingen.
Tuurlijk is het belangrijk dat de langzamere kinderen hulp krijgen om de rest bij te houden maar het is natuurlijk onzinnig dat iedereen zich naar onderen aanpast!![]()
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Homescholing
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Re: Homescholing
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
Bennogr
- Amerika-expert
Protest tegen No Child Left Behind was vooral ook dat geld achtergelaten was. Waardoor veel teveel scholen op de test gingen werken en hun leerlingen voornamelijk bijbrachten hoe ze een goede test moesten maken, niet om hen iets aan te leren.
Ik heb dat jaren geleden ook meegemaakt, toen ik Engels gaf in Purmerend. Tien jaar eerder had ik op de middelbare school vertalingen gemaakt voor de talen, nu moesten de kinderen een meerkeuzetoests toen. Kan me nog goed herinneren, dat er bij Engels bij dezelfde vraag een aantal antwoorden goed was.
Onderwijs geven is niet iets dat je in een klas met 32 16-jarigen kunt doen (zeker niet op vrijdagmiddag, ik ik kreeg toegewezen door mijn schoolleiding). Als je het onderwijs echt wil verbeteren, moet je meer geld uitgeven aan kleinere klassen en goede onderwijskrachten en minder aan standaardtesten.
Ik heb dat jaren geleden ook meegemaakt, toen ik Engels gaf in Purmerend. Tien jaar eerder had ik op de middelbare school vertalingen gemaakt voor de talen, nu moesten de kinderen een meerkeuzetoests toen. Kan me nog goed herinneren, dat er bij Engels bij dezelfde vraag een aantal antwoorden goed was.
Onderwijs geven is niet iets dat je in een klas met 32 16-jarigen kunt doen (zeker niet op vrijdagmiddag, ik ik kreeg toegewezen door mijn schoolleiding). Als je het onderwijs echt wil verbeteren, moet je meer geld uitgeven aan kleinere klassen en goede onderwijskrachten en minder aan standaardtesten.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
FlipjeBTiel
- Amerika-expert
Ons schooldistrict heeft veruit de kleinste klassen van alle districten hier (veel retirees; nieuwe jonge gezinnen komen hier vrijwel niet meer vanwege de hoge huizenprijzen en er zijn er weinig te huur), maar het heeft ook zo'n beetje de allerslechtste schoolresultaten (op de elementary school 2 blokken van ons huis na dan). Het tweede wat je noemt, kwaliteit van docenten, telt veel meer. Zo had mijn vader geen kind aan een 30+ groep 16-jarigen op een vrijdagmiddag.Bennogr schreef:moet je meer geld uitgeven aan kleinere klassen en goede onderwijskrachten
Gr., Flipje
-
Bennogr
- Amerika-expert
Ik was dus duidelijk een jonge en onervaren leraar. Ik ben er volledig op afgeknapt (en dat was in begin jaren 70 toen de situatie nog redelijk was). Het is geen wonder dat ik al jaren niet meer voor de klas sta en naar de VS vertrokken ben.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.