Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Amerikaanse bruiloft

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Amerikaanse bruiloft

Bericht door jerbia »

José schreef:Wat dacht je van het blond amsterdam in het Delfst blauw?
Hip en toch iets typisch NL's
Dat is inderdaad een heel leuk idee, vind ik.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

DixieChick schreef:Wat betreft het cadeau - het klinkt misschien stom, maar als mensen ergens geregistered hebben, dan vinden ze het zelf meestal fijner om iets van die lijst te krijgen.
Dat is inderdaad echt zo. En je kunt er inderdaad natuurlijk best iets bij doen, maar als er vermeld staat dat een "registry" is, is het volgens de etiquette wel de bedoeling dat je daar iets mee doet. Natuurlijk ben je als je uit NL komt wat beperkt, maar ik zou wel proberen zoveel mogelijk rekening te houden met de wensen van het bruidspaar. De laatste bruiloften waar ik was hadden toevallig geen cadeauwensen en dan is geld ook altijd prima.
"Keep Georgia On Your Mind"
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

He dat Blond Amsterdam idee vind ik wel superleuk!! Dat is idd toch echt Nederlands, maar met een hele hippe touch (EN een stuk betaalbaarder, ook fijn :) ). Bedankt voor de tip!

Ik weet dat als men registered, men over het algemeen dus ook dingen van die lijst wil maar wij komen uit NEderland: ik denk dat t dan juist op prijs gesteld wordt als je iets uit je eigen land meeneemt. De meeste Amerikanen zijn tenslotte gek op alles dat "from Europe"is. Ik heb er met haar moeder al contact over gehad en die is nog altijd helemaal exstatic over de Delfts blauwe theepot die ze thuis heeft staan en vindt het enorm leuk als wij iets persoonlijks uit Nederland voor haar meenemen.

Wat betreft de kleding: oke dat zit dan waarschijnlijk dus wel goed.....gelukkig :)
De ceremony en de reception zijn op dezelfde lokatie (The Phoenix in Cincinnati), dus ik hoef niet eerst nog een kerk in of zo.
Ben HEEL erg benieuwd hoe alles gaat! T lijkt me een hele leuke ervaring
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Iris_1982 schreef:Ik weet dat als men registered, men over het algemeen dus ook dingen van die lijst wil maar wij komen uit NEderland: ik denk dat t dan juist op prijs gesteld wordt als je iets uit je eigen land meeneemt.
Ik zou dan overwegen om inderdaad het Nederlandse cadeautje te geven naast iets uit hun registry - al is het dan maar iets kleins... op die manier geef je én iets persoonlijks - Nederlands - en loop je niet het risico dat men liever toch iets uit het registry had gekregen...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Mijn ervaring is, dat men ook net zo blij is met iets origineels (lees: niet huishoudelijks) dat niet uit het registry komt. Wij waren dat ook, want lang niet alle gasten gaven iets uit ons registry. Ik denk, dat het inderdaad erg leuk zou zijn om iets specifieks Nederlands te geven. Ik ben het met Iris eens, dat Amerikanen Europese dingen erg op prijs stellen en iets moois uit Nederland hoort daar ook bij. Ik zou nog steeds voor (echt) Delfts blauw gaan, dat "truttige" wat Nederlanders daaraan geven geldt hier niet. Het is iets bekends uit Nederland (Blond is dat niet) en men weet, dat het porcelein is en dus kostbaar. My two cents.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Wat is dat Blond Amsterdam? Google toont me zoveel verschillende dingen, dat ik niet dadelijk zie waar het over gaat.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Blond Amsterdam is een bedrijfje wat trendy keukendingen maakt, waaronder aardewerk met Delftsblauw opdruk in allerlei thema's. Grappig, maar inderdaad niet vergelijkbaar met echt Delfts-blauw.
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Op deze site http://www.blond-amsterdam.nl kun je alles vinden. Het is begonnen met servies maar het assortiment wordt steeds uitgebreider.

Edit: ik zie dat Monique me al voor was.
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door José »

Niet te vergelijk met echt deltfsblauw, maar zeker minder truttig en leuker voor een jong koppel imo
Maar, echt authentiek NL is het niet inderdaad...

Iemand riep een combi van beiden.. Das ook wel leuk, kies je iets goedkopers uit de lijst en neem je ook iets uit NL mee
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Pff nog best ingewikkeld zo'n bruiloft :)

Ik zit ook te twijfelen hoe we het met het cadeau zullen doen. Opsturen vind ik een beetje eng ivm breekbaarheid maar aan de andere kant hoeven wij het dan niet ook nog eens naast al onze andere bagage mee te sjouwen.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

José schreef:Niet te vergelijk met echt deltfsblauw, maar zeker minder truttig en leuker voor een jong koppel imo
Maar dat is jouw Nederlandse insteek. Als ik zo naar de algemene smaak om me heen kijk, ook bij jongere mensen, is de Amerikaanse smaak over het algemeen donkerder en ouderwetser en, durf ik het te schrijven, "truttiger". Dat strakke moderne van de Nederlandse interieurs vind je hier zelden. Maar ja, ik vind Delfts blauw erg mooi, dus mijn visie is blauw-wit getint ;) en we hebben her en der een paar mooie stukken.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

@ Monique en Aïda: bedankt!
En nu begrijp ik ook waarom ik in google images zoveel verschillende dingen zag bij Blond Amsterdam.
D'r zitten leuke dingen bij.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Petra/VS schreef:
José schreef:Niet te vergelijk met echt deltfsblauw, maar zeker minder truttig en leuker voor een jong koppel imo
Maar dat is jouw Nederlandse insteek. Als ik zo naar de algemene smaak om me heen kijk, ook bij jongere mensen, is de Amerikaanse smaak over het algemeen donkerder en ouderwetser en, durf ik het te schrijven, "truttiger". Dat strakke moderne van de Nederlandse interieurs vind je hier zelden. Maar ja, ik vind Delfts blauw erg mooi, dus mijn visie is blauw-wit getint ;) en we hebben her en der een paar mooie stukken.
Dat is idd mijn ervaring ook. Ik vind Amerikaanse huizen over het algemeen ook vrij truttig ingericht en soms bijna "smaakloos"
Nou wil je soms ook niet weten hoe men hier in Nederland zijn huis inricht (een rondje Funda bezorgt mij altijd een hartverzakking), maar ik denk dat wat wij als tuttig zien, in Amerika misschien juist als klassiek en sfeervol wordt opgevat.
Aan de andere kant: mijn roommate was wel helemaal weg van IKEA toen ze bij ons in Nederland was dus volgens mij houdt ze wel van een tikkie modern.
Ach t is ook geen halszaak: belangrijkst is dat we er zijn ....en hoe we het cadeau heel daar gaan krijgen :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer