Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Morgen Halloween!!

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Morgen Halloween!!

Bericht door Sandy »

Wat leuk Annewiep, ik hoopte al dat je een foto zou laten zien :D
Sandy
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Wat een mooie stoffen! Leuk, om zo gecoordineerd te verkleden. Volgens mij ben jij de achterste. Hoe gaat Ruby verkleed?

Wij hebben hier een huis vol met lawaaierige pubers. Wat een groepje van vier zou zijn is uitgegroeid tot een groep van tien, waarvan er zeven blijven slapen! De "vloek" van een zeer sociale dochter :lol:. Inmiddels zijn Rick en ik ook verkleed, als wasmachine en droger (en nee, ze passen niet op elkaar, die vraag heb ik al een paar keer gekregen ;)).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Petra/VS schreef:Inmiddels zijn Rick en ik ook verkleed, als wasmachine en droger (en nee, ze passen niet op elkaar, die vraag heb ik al een paar keer gekregen ;)).
:hilarious: :hilarious: Ik kan niet wachten op de foto's!
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Yep, ik stond helemaal achteraan. Het waren hele mooie stoffen, heel vrouwelijk. Alleen de heren directeuren, de jury wilden dat we een belly-dance gingen doen. :lol: :mrgreen: , mooi niet. Ik vertelde onze IT-VP, dat doe ik volgende week vrijdag, nu nog niet....mijn collega;s hadden het door, hij niet :hilarious: :hilarious:
Tja ik wil ook wel de foto's zien van de laundry-set, die NIET op elkaar past....leuk he die tieners...... Ruby is niet verkleed, kon mee met de buren naar een haunted house, maar is bang en durft niet. Ze wil "goed" slapen, morgenavond heeft ze Homecoming.
TedjevanEs
Amerikakenner

Bericht door TedjevanEs »

De trick or treat is hier een beetje veregend vanavond desondanks kwamen de kids toch weer allebei met een volle kussensloop met lekkernij thuis, skittles, milky ways, starburst, 3 musketeers, butterfingers etc, etc...net als de vorige jaren weet ik nu al dat dat nooit opgaat.
Meestal nemen mijn vrouw en ik het mee naar het werk of geven we het weg,...
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Ah, dus daar gaat het allemaal naartoe! :)

Hoewel ... had op een gegeven moment een 20 koters in ene keer dus de zak was weeral leeg. Voordat ik een volgende zak open had, stond er al weer een nieuwe groep. Ik vlug die zak opentrekken, schiet alles uit over de vloer. "Oh! That looks AWESOME!!!" roept de koter die vooraan de deur stond. Jah. :lol: Denk dat er nogal wat opgaat voordat het thuiskomt.

En een groepje aspirant-basketballers die duidelijk niet gewend waren omhoog te moeten kijken. Tja, moet je ook niet bij een NLer aanbellen, natuurlijk. "Bent u 7 voet, meneer?" Nee, hoor, valt wel mee (huis heeft nog een drempel, zagen ze niet). "Ah, maar hij is al volgroeid, wij nog niet!" sprak een ander, zichzelf troostend.

Onze dochter van 5 maanden hadden we zo in haar high chair gezet dat ze wat kon meegenieten van wat er aan de deur gebeurde. Uiteraard stal zij de show. Jongste aan de deur was 21 maanden. Een ander van iets meer dan twee zat op pa's schouders en was verkleed als duvel. Werkt niet echt als je zo lief lacht, natuurlijk. :D Mooiste masker was een zeer levensechte boze wolf. Veel princessen natuurlijk, en "de schreeuw" kwam een keer of 5 langs. Verder veel Star Wars did jaar (Storm Troopers en Darth Vader).

Al met al geslaagd: het is niet gaan regenen, wel aardig wat wind. De wolken hielden de warmte goed vast dus het was al met al prettig wandelen buiten. Wel een record aan auto's: 4 huizenblokken vol en komen en gaan. Toch goed uitgemikt dit jaar: op een handjevol Hershey bars na was alles weg.

Gr., Flipje
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door manja »

Wat een leuke foto Annewiep!

Hier is de Halloweenavond een beetje verregend, erg jammer.
Waarschijnlijk om die reden hadden we veel minder kinderen aan de deur als vorig jaar.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik herinner me dat met Halloween ook de ouders vlotjes mee door de buurt wandelden, zelfs al zaten de kinderen ondertussen in middle school. Is dat algemeen zo in Amerika? Zelf vond ik dat gezellig. Je wandelde op een drafje achter je kinderen aan, ondertussen een babbeltje slaan met de andere ouders. En zo kon je ook genieten van het plezier dat iedereen had, en de versieringen zien.

In grote delen van Vlaanderen vieren we op 6 januari Driekoningen. Traditioneel gingen de kinderen in groepjes van 3 verkleed als koningen (en met een ster) langs de huizen om een lied te zingen, en in ruil kregen ze dan meestal wat klein geld.
Deze traditie zie je echter elk jaar minder worden. In post-Dutroux tijdperk + met het huidige verkeer vinden mensen het niet meer veilig om hun kinderen langs straat te laten lopen. Maar waarom lossen ze dat dan niet op zoals bij Halloween: wandel zelf in groepjes mee!
Ik herinner mij dat wij het elk jaar zo ontzettend leuk vonden om een aantal straten al zingend aan te doen. En na afloop hadden we in ons dorp een klein supermarktje, en daar gingen we naartoe om onze buit op te kopen. Tegen de tijd dat we 12 waren gingen we liever naar de plaatselijke frituur. Een ganse maaltijd konden we niet kopen met de opbrengst, maar we legden ons geld samen, en dan konden we met ons 3-en bv. een pak frit met mayonaise en een portie bitterballen kopen, wat we dan met elkaar deelden. En smaken dat dat deed! Spijtig dat dergelijke tradities voor onze kinderen ondertussen verloren gaan.

@Annewiep: staat de collega van wie de kledij was ook op de foto? 't Ziet er heel mooi uit!

@Flipje: had je je dochtertje ook een pakje aangegeven, of was ze 'verkleed als zichzelf'?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hier is Saskia (bijna 13) voor het eerst met een groepje zonder ouders gaan Trick or Treaten. Maar wij hebben gezellig met de langskomende ouders van de kleinere kinderen gekletst. Hieronder wat foto's en filmpjes van gisteravond (meer en het hele verhaal op mijn weblog):
Afbeelding

Rick en ik als wasmachine en droger, de "eenzame" sokken, die ik in mijn droger had gepind, kregen heel wat herkenning :lol:

Afbeelding

Onze jongste (Supergirl) met haar groepje vriendinnen (die ook nog eens allemaal bleven slapen!)

Afbeelding

Onze pompoenen

Afbeelding

Een supergoede Obama pompoen

Afbeelding

Verlichting buiten

Afbeelding

Bij onze voordeur (Rick heeft de "rook" gecreeerd met dry ice)

Afbeelding

Het spookhuis van de buren
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Jeetje eng die filmpjes ... vinden kinderen dat niet eng, of zijn ze eraan gewend in Amerika. Ik had laatst een telefoontje gekregen van die Amerikanen waar we in 2005 waren. Met hen zijn we rond halloween naar Busch Gardens geweest. Daar had je van die enge elementen in de avond. Personen die op het park rondliepen verkleed, door de bosjes slopen om iemand te laten schrikken. En ik ben al zo schrikachtig. Maar hij vertelde dat zijn zoon (inmiddels 10 jaar) tot op heden niet meer in de avond naar Busch Gardens wil ....

Schattig Saskia ... jeetje waar hebben ze allemaal geslapen? In de basement?
Nemen ze wel hun eigen luchtbed en slaapzakken mee dan?
Laatst gewijzigd door Sandy op 01 nov 2008, 23:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Sandy
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Die geluiden bij de huizen vinden de meeste kinderen niet eng. Wel als er iemand op ze afkomt. Saskia was een paar jaar geleden doodsbang bij een huis, waar een man met een kettingzaag op ze afkwam. Dat was gewoon sadistisch en niet leuk meer.

Busch Gardens met Halloween 's avonds was ook eens maar nooit weer voor Saskia en mij. Ik moet ook niets van die opeens opspringende engerds hebben. Maar overdag is het wel heel leuk.

We zijn nu op weg naar Halloween Haunt in Kings Dominion. Het is de laatste dag, dat het park open is. Maar ik denk, dat we voor het donker is weggaan. We zullen zien hoe dapper Saskia en Kaylee zijn.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Was nog vergeten te antwoorden op je vraag over de logeerpartij en ik kan op mijn mobieltje niet wijzigen.

Ze nemen allemaal een slaapzak mee en slapen dan in de basement op het tapijt. De volgende keer, die er vast zal zijn, zal ik eens een foto nemen van al die meisjes als sardientjes naast elkaar.

Saskia heeft ze wel goed onder duim, want voor ze vertrokken werd alles keurig opgeruimd.
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Leuk dat je dat doet Petra ... ik logeerde vaak bij mijn nichtjes en neefjes in Friesland (zij waren met z'n vieren). Maar bij sommige feesten zoals oud en nieuw, dan bleven hun vrienden ook logeren.. allemaal op zolder. Zo gezellig en ik heb daar nog steeds hele leuke herinneringen aan.
Sandy
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

@Petra & Rick, jullie zagen er ondaks het "niet stapelen" er toch wel errug stellerig uit :mrgreen: .
@Elke, helaas was de collega die de kleding had verstrekt er niet bij vrijdag, de planning was eerst om donderdag Halloween te vieren, omdat we ook een bennefit fiar voor 2009 hadden. De deelnemers daaraan hadden graa gezien hoe ons bedrijf Halloween vierde. Helaas kwam CMS(_Medicare) een financiele audit houden, dus was het verplaatst naar vrijdag.
Het leuke was dat onze colleg de kleding had verstrekt en vandaaruit zijn weonze cubes gaan decoreren. Zij kwam later even kijke en was helemaal onder de indruk dat het zo authentiek was, ook een pharmacy-stagaire was onder de indruk. Zij komt oorspronkelijk uit Punjab, het noorden van india en was daar ook getrouwd vorig jaar.
Het was alles bij elkaar een leuke dag en ook de voorbreidingen waren erg leuk om te doen. Vooral omdat hubby weg is en dan kan ej je helemaal daar op gooien.
Gisteravond hebben Ruby en ik heerlijk buiten gezeten met de buren samen en alle kinderen snoep gegeven. Hubby is geen Halloween-fan, maar ik begin het steeds leuker te vinden.......
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Petra/VS schreef:Die geluiden bij de huizen vinden de meeste kinderen niet eng. Wel als er iemand op ze afkomt. Saskia was een paar jaar geleden doodsbang bij een huis, waar een man met een kettingzaag op ze afkwam. Dat was gewoon sadistisch en niet leuk meer.
Dat hebben we vorig jaar ook meegemaakt. We schrokken ons een ongeluk en eerlijk gezegd vond ook niemand van onze groep dat nog echt grappig.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

wiepster schreef:Alleen de heren directeuren, de jury wilden dat we een belly-dance gingen doen. :lol: :mrgreen: , mooi niet. Ik vertelde onze IT-VP, dat doe ik volgende week vrijdag, nu nog niet....mijn collega;s hadden het door, hij niet :hilarious: :hilarious:
Pas maar op Annewiep .. straks houdt hij je eraan volgende week vrijdag ;) :D
Sandy
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

@Sandy...alleen onder het toezicht van mijn body-guard 8) , die dan weer thuis is...... :mrgreen:
Fisherman
Amerikakenner

Bericht door Fisherman »

Dit jaar was het de eerste Halloween voor mijn dochtertje!
En zo zag ze eruit :D
Afbeelding
ze kijkt alleen niet zo vrolijk haha
"It's Great to be Here. It's Great to be Anywhere." Keith Richards
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Wat een snoesje!
Elke
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Aah, wat een plaatje!
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer