Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Voornaam veranderen?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Voornaam veranderen?

Bericht door nieuwenoord »

Onze naam wordt in Amerika vaak uitgesproken als 'Tudjimmus' :wink: Die lange ij is errug lastig.
Ripley6174
Amerika-ontdekker

Bericht door Ripley6174 »

Nu ik erover nadenk, zal mijn naam wel gewoon als 'Irwin' worden uitgesproken. Dat vind ik ook voor geen meter klinken, beetje ouderwets.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Tja, er zijn voornamen die de Amerikanen erger kunnen verbasteren... :wink: :lol:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Erwin6174 schreef:Nu ik erover nadenk, zal mijn naam wel gewoon als 'Irwin' worden uitgesproken.
Neen, meer als [eurwin].
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Ik ben al jaren bezig Amerikanen te leren mijn achternaam uit te spreken. Ik ben zo langzamerhand gekomen op KROO-ne-felt, lijkt tenminste nog ergens naar.

Overigens wel een voordeel: als ik bij Best Buy een aankoop op de puntenkaart van mijn zoon wil zetten en zijn telefoonnummer niet bij me heb, staat er maar 1 Groeneveld in hun systeem (dat heel de VS beslaat).
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Via mijn werk heb ik weleens te maken met een tanker transport bedrijf dat "Groendyke" heet. Als de dame die daar opneemt speekt, klinkt het als "Groondike", zij maakt geen K van de G. Misschien moet je de spelling van je naam maar wijzigen naar "Groonefeld" :lol:
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Mijn naam, Petra, probeerde ik in het begin op zijn Nederlands voor te doen.
Door het een paar keer op zijn Nederlands te zeggen.
Maar op de 1 of ander manier wordt het toch Pietra of Pettra.
Ben daar dus al snel mee gestopt en luister tegenwoordig naar alles wat er enigszins op lijkt.

Heb een paar keer meegemaakt hier, dat mensen meteen de verklaring achter mijn naam wisten.
Deze mensen hadden dan vaak een hechte band met een geloof.
Het schijnt dat Petra, de rots, een erg betrouwbaar persoon was....

Grappige is wel vaak dat als Amerikanen mijn naam hebben gehoord, ze heel aandachtig luisteren naar wat mijn mans naam is als we ons voorstellen. Doordat er verwacht wordt dat dat ook een moeilijke naam zal zijn ze voorbereid op het ergste.
En dan is zelfs de naam Ron, nog moeilijk. Als Ron het dan spelt, dat is het:" Oh, just Ron?".
Marcel87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Marcel87 »

Hmm ik wist niet dat je je naam kon veranderen als je gaat emigreren naar Amerika!

Kan dat ook met je achternaam?
Ik ben een tijd bezig geweest om mijn achternaam te veranderen naar de achternaam die mn moeder heeft voor ze ging trouwen met mn vader , maar dit blijkt bijna onmogelijk te zijn hier in Nederland!

Mijn voornaam weet ik niet , ben gewend aan Marcel. En ik merk dat iedereen overal het wel goed kan uitspreken!
Maar ook dat zou ik eventueel best willen veranderen , desnoods als tweede naam behouden!
NewYorkCity
Amerika-ontdekker

Bericht door NewYorkCity »

De eerste keer dat ik aan de douane aankwam in new york kon ik echt niet uitleggen dat mijn naam (Rikske) het verkleinwoord van Rik is. Dus moest ik daar wonen ik zou men naam wel naar Rick veranderen.
December 2006: New York
Juli en Augustus 2007: New York & Miami (ter plaatse getrouwd :-) )
September 2008: New York
Januari 2010: New York
Hinkelbein
Amerika-ontdekker

Bericht door Hinkelbein »

Ik zou het niet zo moeilijk hebben. Ik zou mijn naam niet hoeven veranderen, want Kenny is ook door Amerikanen prima uit te spreken :-)
peet
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door peet »

Mijn naam is eigenlijk heel autimatische veranderd. Petra komt van mijn tweede naam. In een Nederlands paspoort staat altijd beide namen en je meisje naam en dan eronder echtgenoot van. Op het visum wordt de getrouwde achternaam niet erkent. Bij veel instantie nemen amerikanen vaak je eerste naam en de letter van de tweede naam. Op al mijn papieren staat dus antonia p timmer en geen petra van dijk. Moet je je even indenken dat ik werd aangehouden door een state trooper en hij naar mijn naam vroeg terwijl hij mijn rijbewijs in de hand had. Automnatische geef ik als antwoord Petra van Dijk. Hij kijkt me heel stom aan en zegt dan "that doesn't even look like it"

Ook op mijn werkvergunning staat antonia timmer leg dan maar eens op je werk uit dat je eigenlijk petra van dijk heet. Nee ik vind mijn oude meisjes naam en voor mij de nieuwe voornaam wel goed. In Nederland gebruikte ik Antonia nooit.
Laatst gewijzigd door peet op 30 aug 2008, 04:26, 1 keer totaal gewijzigd.
http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Every day is a gift, not a given right
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Grappig, Petra is dus ook van mijn tweede naam en officieel heet ik hier dan ook Leonora P. En bij dokters e.d. sta ik ook zo bekend, al zet ik op de papieren altijd "nick: Petra", maar ik vind Leonora niet "mij", dus blijf voor de rest van de wereld gewoon Petra.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dutch_in_seattle »

Marcel87 schreef:Hmm ik wist niet dat je je naam kon veranderen als je gaat emigreren naar Amerika!

Kan dat ook met je achternaam?
Dat kan bij mijn weten alleen als je Amerikaans staatsburger bent, niet als je op een groene kaart in de V.S. woont.

Ron (in Seattle, WA)
www.dutchoutpost.us
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Jeffero
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Jeffero »

m'n voornaam zou nog prima lukken in de states ;)

mn achternaam daarintegen is niet te doen voor ze....overigens levert mijn vader's naam ook leuke situatie's op.
voornamelijk bij starbucks :mrgreen:
verkoper: ''what's your name sir?''
Pa: '' Koos''
Verkoper: *mompel* *schrijf schrijf*

5 minuten later bleek dat mijn Vanilla bean frappucino lichtelijk mislukt was qua afmeten,dus de chef foeteren,grijpt die andere beker en loopt naar ons toe.
chef: ehm...ghost? :?
Pa: mhh?
Chef: verontschuldigen hier,excuses daar,maar de desbetreffende knul was nieuw en had het nog niet helemaal onder de knie,uiteindelijk hebben we de beste man maar onderbroken met een simpel: ''oh,don't worry...it's fine''

dus ik pak die beker op,en ja hoor...het staat er echt...Ghost :lol:
bleek dat mn pa het nieteens gehoord had,die was naar eigen zeggen al die versprekingen wel gewend.
2008: Boulder City,NV 2009-2010: High School in Bowling Green,KY op een J-1 Visa 2011: Bowling Green,KY ("familie" bezoek) 2012:Bowling Green,KY (wederom "Familie" bezoek) OCT 2012: ingeschreven DV-2014 2013: X weken BG,KY
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door butterfly »

markro schreef:
kastelke schreef:Maar die naam is toch meestal heel bewust gekozen door je ouders, terwijl je geboortedatum dat (meestal) niet is?
kastelke schreef:Of nog: mensen die een kindje uit het buitenland adopteren geven dat kindje vaak een andere naam (zeker als het nog jong is). Welke is dan eigenlijk de naam die bedoeld was te zijn?...
Elke, lastig hè, dit soort vragen?
Ik schreef dan ook, dat ik het juiste er ook niet van weet. :wink:
En dan te bedenken dat kinderen die geadopteerd zijn juist zo'n enorme hang hebben naar de naam die hun moeder ze heeft gegeven bij hun geboorte. Dat is altijd een enorme gevoelskwestie: het enige wat ze nog van hun biologische moeder hebben.
Grappig om dan hier te lezen hoe makkelijk veel mensen hun geboortenaam opgeven als ze gaan emigreren.

Groeten, Ilse
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Mijn voornaam is hier prima uit te spreken; Trudie (of officieel Trudy, maar ik vind ie mooier). Mijn achternaam is een ander verhaal. Leuk aan het begin van het schooljaar als de docenten ieders voor èn achternaam opnoemen en er bij mij alleen maar een "Trudie" te horen is. Sommigen proberen wel door me in elk geval nog te vragen naar de uitspraak. En als ik het dan zeg, dan vinden ze het allemaal qua uitspraak wel meevallen (maar waarom staat het dan zo moeilijk geschreven???). Mijn naam bevat een ij, een qu en een c. Geen makkelijke naam, maar ook in Nederland hadden ze er moeite mee.
Ik zit dus meer te dubben over mijn achternaam. Als ik ooit trouw dan is het misschien handiger om die te veranderen. Maar ach, dat zien we tegen die tijd wel weer.
Mijn vriend heeft toen hij Amerikaan werd wel zijn naam veranderd van Adri naar Adrian. Zo werd hij hier toch al jaren genoemd, dus er is weinig verschil buiten dat het nu officieel is. En hij heeft zijn doopnamen laten vervallen, omdat hij dat alleen maar lastig vond.

Wat ik wel lastig vind is dat we 3 achternamen in 1 huishouden hebben. Laatst moest ik de jongste gaan inschrijven voor zwemmen en toen moest ik een cheque uitschrijven. Die cheque stond op mijn achternaam, dus ik moest er een briefje bij doen. Mijn vriend had zijn dochter namelijk ook al ingeschreven en mijn oudste zoon stond ook al ingeschreven. Dat was zoiets als; betaling van mij met achternaam A voor kind met achternaam B, moet bijgeschreven worden op het account van X met achternaam C. Heerlijk zo'n samengesteld gezin :D .
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
trapson
Amerikafan

Bericht door trapson »

ik ga toch niet verhuizen en met mijn voornaam zullen ze in de US wel geen probleem hebben vermoed ik. Die is namelijk gewoon Harley :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer