Mij viel ook op dat relatief gezien veel Amerikanen in een witte (ook lichte kleur) auto rijden..
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Witte auto's
Re: Witte auto's
Volgens mij zijn de meeste verhuur auto's wit omdat dat het goedkoopst is
Mij viel ook op dat relatief gezien veel Amerikanen in een witte (ook lichte kleur) auto rijden..
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
- Baia
- Amerikakenner
- Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
- Contacteer:
Is wit de goedkoopste kleur?
Toen ik mijn nieuwe auto bestelde, waren alle kleuren even duur, enkel als je metaalkleur wilde, moest je bijbetalen. Maar in Amerika kan dat natuurlijk wel anders zijn.
Toen ik mijn nieuwe auto bestelde, waren alle kleuren even duur, enkel als je metaalkleur wilde, moest je bijbetalen. Maar in Amerika kan dat natuurlijk wel anders zijn.
- Animar
- Amerikakenner
Ik heb ook altijd gedacht dat de meeste auto's wit zijn, omdat dat de goedkoopste kleur is.
Ik lees net ergens dat dat ook altijd zo geweest is. Maar nu komt wit ineens helemaal in de mode, en valt de kleur steeds vaker in een "extra pakket". Oftewel: bijbetalen maar!
In Japan heb je een witte auto als je rijk bent, status dus.
En een leuk weetje: zeemeeuwen sch**ten het liefst op iets met hun eigen kleur.... leuk, zo'n witte auto!
Mijn man rijdt in een blauwe auto naar zijn werk op de Maasvlakte, daar stikt het van de meeuwen. Die meeuwen daar zijn niet zo kieskeurig als het op kleur aankomt, de auto van mijn man was bijna wit van al die meeuwensch**t!
Ik lees net ergens dat dat ook altijd zo geweest is. Maar nu komt wit ineens helemaal in de mode, en valt de kleur steeds vaker in een "extra pakket". Oftewel: bijbetalen maar!
In Japan heb je een witte auto als je rijk bent, status dus.
En een leuk weetje: zeemeeuwen sch**ten het liefst op iets met hun eigen kleur.... leuk, zo'n witte auto!
Mijn man rijdt in een blauwe auto naar zijn werk op de Maasvlakte, daar stikt het van de meeuwen. Die meeuwen daar zijn niet zo kieskeurig als het op kleur aankomt, de auto van mijn man was bijna wit van al die meeuwensch**t!
Laatst gewijzigd door Animar op 15 apr 2009, 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Anita
- Color01
- Amerika-expert
wat mij op valt bij rode auto's is ...dat de kleur verbleekt naar een aantal jaren.....en wat mij nog meer verbaast is .. dat hier zoveel auto's rond rijden, waar van de lak laag helemaal weg gevreten is...en dat er grote plekken ontstaan op het dak en de motorkap.
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Hoewel wit niet mijn favoriete kleur is, vind ik het ook niet lelijk. Sommige auto's zijn zelfs erg mooi in de kleur wit. Vorig jaar in Amerika hadden wij een Toyota Highlander tot onze beschikking, een topauto! En de kleur was wit, hoewel niet spierwit, maar parelmoer. Erg mooi!
Ik heb gehoord dat in NL de kleur wit ook weer erg populair wordt, ik weet niet meer waar ik dat heb gelezen. Kan dat in een bericht van de ANWB zijn? Anyway, in datzelfde bericht stond ook dat dat te maken heeft met de veiligheid. Een witte auto schijn je veel beter te zien op de weg!
Ik heb gehoord dat in NL de kleur wit ook weer erg populair wordt, ik weet niet meer waar ik dat heb gelezen. Kan dat in een bericht van de ANWB zijn? Anyway, in datzelfde bericht stond ook dat dat te maken heeft met de veiligheid. Een witte auto schijn je veel beter te zien op de weg!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Wij wonen aan de kust en onze auto's zitten regelmatig helemaal onder de zeemeeuwenpoep. Maar we hebben een zwarte een grijze en een rode auto en de meeuwen maken geen onderscheid.chranimei schreef:En een leuk weetje: zeemeeuwen sch**ten het liefst op iets met hun eigen kleur.... leuk, zo'n witte auto!
Trouwens heb je de geluiden wel eens gehoord die die beesten maken. Ik word er de laatste weken weer vroeg van wakker, wat kunnen die vogels schreeuwen zeg!
Marjon
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Over witte auto's, ik hoorde laatst, dat er in Californie aan wordt gewerkt zwarte auto's niet toe te staan. Doordat zwart absorbeert schijnen die auto's meer airconditioning te gebruiken en daardoor minder zuinig en slechter voor het milieu te zijn. (bron)
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Baia
- Amerikakenner
- Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
- Contacteer:
Wow dat gaat wel erg ver
Een witte auto vind ik in de zomer net zo heet hoor. De hitte wordt vooral gevormd door het glas, en niet door de kleur van de auto. Ik ga niet zeggen dat het geen invloed heeft, maar om daar zulke maatregelen voor te nemen ...
Een witte auto vind ik in de zomer net zo heet hoor. De hitte wordt vooral gevormd door het glas, en niet door de kleur van de auto. Ik ga niet zeggen dat het geen invloed heeft, maar om daar zulke maatregelen voor te nemen ...
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Rood is, naast wit, vaak één van de weinige kleuren die als niet metaallak te leveren is. Goedkoper, maar dus wel vatbaar voor verbleken in de zon. Dat verbleken geldt overigens niet voor rood als het metaallak betreft. Ik meen dat m.n. een oud model Toyota Corolla daar nog wel eens last van had.Color01 schreef:wat mij op valt bij rode auto's is ...dat de kleur verbleekt naar een aantal jaren......
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Ruud993
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Ok, even de knuppel in het hoenderhok. Wit of niet, alle amerikaanse auto's zijn toch oerlelijk of niet? hahaha. Ik vind het een schitterend land en woon er met veel plezier maar auto's ontwerpen kunnen ze echt niet.
:ban: ??
:ban: ??
- Color01
- Amerika-expert
Wat is er mis met de amerikaanse auto?
Laatst gewijzigd door markro op 16 apr 2009, 06:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is overbodig het volledige bovenstaande bericht te quoten -> Quote verwijderd.
Reden: Het is overbodig het volledige bovenstaande bericht te quoten -> Quote verwijderd.
Er zal misschien wel wat kwaliteit verschil in zitten maar er zitten heel wat mooie amerikaanse auto's tussen !
Wat voor auto rijd jij eigenlijk
Wat voor auto rijd jij eigenlijk
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Volgens mij helemaal niks. Maar ja, je houdt ervan of je vindt het afschuwelijk (tenminste, dat merk je wel als 300C-rijderColor01 schreef:Wat is er mis met de amerikaanse auto?
- José
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ik ben ook niet echt fan van witte auto's.. Sommige modellen kunnen het hebben, maar de meest niet imo.
Over het rode; als het een metalic rode is; dan valt het met het verkleuren wel mee. De nieuwste auto's in het rood, blijven ook wel mooi rood.
Het zijn voornamelijk de oude gebakjes die verkleuren..
Ik heb trouwens deze auto; (plaatje van internet)
Ook een belachelijke kleur.. (Maar ik mag niet klagen, want gerkregen van mijn ouders
)

Over het rode; als het een metalic rode is; dan valt het met het verkleuren wel mee. De nieuwste auto's in het rood, blijven ook wel mooi rood.
Het zijn voornamelijk de oude gebakjes die verkleuren..
Ik heb trouwens deze auto; (plaatje van internet)
Ook een belachelijke kleur.. (Maar ik mag niet klagen, want gerkregen van mijn ouders

Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
eehh,.. oud topic. Nee de witte Outlander is er niet gekomen die is met leasen wel errug duur. Dus hebben we een tweedehands SUVje gekochtyarrah schreef:Ben niet zo wild van witte auto's, maar toch heb ik een witte vw polo-tje gehad. En daarna een witte mazda 626....... ohjee
. Nu een blauwe mazda... dat is wel een beetje burgelijk.
Onze volgende auto word de Mitsubishi outlander...... Misschien in het wit? misschien.....
Maar de auto die het mooist in het wit is vind ik toch wel de:
Cadillac Escalade :oh: .

fototje van internet (sorry)
vrolijke groetjes,
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Baia schreef:Is wit de goedkoopste kleur?
Het grote verschil in amerika is dat je bijna nooit een auto bestelt.
je gaat naar de dealer en kiest er op het lot een uit.
Wil je perse een andere kleur dan kunnen ze dat meestal wel voor je regelen door te ruilen met een dealer in de buurt.
Als de auto hebt gevonden die je wilt ga je onderhandelen. gewone kleur of metaalkleur?
de beste onderhandelaar krijgt de beste deal.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1949 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 8 Reacties