Ja zo doe ik het ook! Vind ik het makkelijksteJerry & Diana schreef:Ikzelf doe het nog iets anders; duim, wijsvinger, middelvinger, pink, ringvinger. Krijg het zowel links als rechts niet voor elkaar om eerst de ringvinger te doen en dan pas de pink. Weer een andere variant dus!![]()
Groetjes, Diana
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tellen met je vingers
Re: Tellen met je vingers
Ik ga heel hard oefenen, kunnen we op 3 juli een wel hele aparte communicatie hebben.Loek schreef:Ik tel tot 1024 op de vingers van twee handen. Zie hier hoe dat gaat. Soms als ik boos ben geef ik iemand 128 ...
Maar ik start met deze:

groeten Paula
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het schiet al op, nog maar een maandje. Ben je al ingepakt? :doublethumb:paula58 schreef: Ik ga heel hard oefenen, kunnen we op 3 juli een wel hele aparte communicatie hebben.![]()
EvenLoek schreef:
Het schiet al op, nog maar een maandje. Ben je al ingepakt? :doublethumb:
Lekker stressen, dan gaat het het beste
groeten Paula
Ik tel helemaal vreemd .. 1 t/m 3 doe ik op de manier als Ron (Dutch in Seattle) .. 4 doe ik met allevier de vingers zonder mijn duim. En 5 alle vingers .... En de reden waarom is omdat ik bij 4 (zoals jullie het doen waarschijnlijk) mijn ringvinger maar half omhoog krijg zonder pink 
Sandy
-
Jerry & Diana
- Amerikafan
Dat is ook de reden dat ik eerst de pink doe en dan pas de ringvinger.Sandy schreef:En de reden waarom is omdat ik bij 4 (zoals jullie het doen waarschijnlijk) mijn ringvinger maar half omhoog krijg zonder pink
Groetjes, Diana
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
:hilarious:Loek schreef:Soms als ik boos ben geef ik iemand 128 ...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Marcel87
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Duim ( 1 )
Duim + Wijsvinger ( 2 )
Duim + Wijsvinger + Middelvinger ( 3 )
Duim + Wijsvinger + Middelvinger + Ringvinger ( 4 )
Duim + Wijsvinger + Middelvinger + Ringvinger + Pink ( 5 )
Overigens tel ik meestal nooit op mn vingers!
Duim + Wijsvinger ( 2 )
Duim + Wijsvinger + Middelvinger ( 3 )
Duim + Wijsvinger + Middelvinger + Ringvinger ( 4 )
Duim + Wijsvinger + Middelvinger + Ringvinger + Pink ( 5 )
Overigens tel ik meestal nooit op mn vingers!
Hmm ik doe het nog anders en ik meen dat geleerd te hebben op school in Belgie:
1: wijsvinger
2: wijsvinger en middelvinger
3: duim + wijsvinger + middelvinger
4: wijsvinger + middelvinger + ringvinger + pink
5: duh..
zijn er nog Belgen die zo tellen of heb ik gewoon niet opgelet in de kleuterklas?
zijn er nog Belgen die zo tellen of heb ik gewoon niet opgelet in de kleuterklas?
http://UtahBelg.blogspot.com: Blog van een Belg in Utah
http://amerikabelgen.com: Belgen in Amerika Forum
http://amerikabelgen.com: Belgen in Amerika Forum
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
waarschijnlijk zal ik het ook zo geleerd hebben, maaaar zelf ga ik gewoon alle vingers af vertrekkend bij de duim 
dus bv als je op je rechterhand telt... vertrekken van een gesloten hand en bij 1 je duim openen enzovoort tot aan de pink
dus bv als je op je rechterhand telt... vertrekken van een gesloten hand en bij 1 je duim openen enzovoort tot aan de pink
Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dit in omgekeerde volgorde zie je ook bij het aftellen voor het vertrek van een wielrenner bij een tijdrit.GoGriz schreef:Hmm ik doe het nog anders en ik meen dat geleerd te hebben op school in Belgie:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Ta2 Gerrit
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Dan zal ik wel een reservebelg zijn, want ik doe 't ook zo (gaat vanzelf, kan er niks aan doen)GoGriz schreef:Hmm ik doe het nog anders en ik meen dat geleerd te hebben op school in Belgie:
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF

2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"

2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
-
LittlePhoenix
- Amerika-expert
Is me ook wel eens opgevallen dat de Amerikaanse kinderen anders tellen dan de Duitse maar had er verder niet bij stilgestaan.
Ik tel weer anders omdat ik vaak ASL gebruik om te tellen en te spellen. Niet vaak genoeg want ik moet er nog steeds goed bij nadenken.
1=wijsvinger met de rug van je hand naar de ander
2=wijsvinger+middelvinger met de rug...(wat me altijd lastig afgaat omdat dat ook een onbeleefd gebaar is in Engeland)
3=duim+wijsvinger+middelvinger met de rug...
4=alle vingers met de rug ....
5=alle vingers+duim met de rug ....
6=wijsvinger+middelvinger+ringvinger omhoog, duim en pink raken elkaar aan met de palm van je hand naar de ander
7=wijsvinger+middelvinger+pink omhoog, duim en ringvinger raken elkaar met de palm...
8=wijsvinger+ringvinger+pink omhoog, duim en middelvinger raken elkaar met de palm...
9=middelvinger+ringvinger+pink omhoog, duim en wijsvinger raken elkaar met de palm..
10= duim omhoog en je hand een beetje schudden.
Lol, verder kom ik nooit
Ik tel weer anders omdat ik vaak ASL gebruik om te tellen en te spellen. Niet vaak genoeg want ik moet er nog steeds goed bij nadenken.
1=wijsvinger met de rug van je hand naar de ander
2=wijsvinger+middelvinger met de rug...(wat me altijd lastig afgaat omdat dat ook een onbeleefd gebaar is in Engeland)
3=duim+wijsvinger+middelvinger met de rug...
4=alle vingers met de rug ....
5=alle vingers+duim met de rug ....
6=wijsvinger+middelvinger+ringvinger omhoog, duim en pink raken elkaar aan met de palm van je hand naar de ander
7=wijsvinger+middelvinger+pink omhoog, duim en ringvinger raken elkaar met de palm...
8=wijsvinger+ringvinger+pink omhoog, duim en middelvinger raken elkaar met de palm...
9=middelvinger+ringvinger+pink omhoog, duim en wijsvinger raken elkaar met de palm..
10= duim omhoog en je hand een beetje schudden.
Lol, verder kom ik nooit
-
LittlePhoenix
- Amerika-expert
O ja, veel mensen tellen gewoon met de palm naar de ander toe en dan ziet het er t/m 5 wel gewoon uit.
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Als Belg begin ik zoals Doockles ook gewoon bij de duim .
Waarschijnlijk hebben wij op ene andere school gezeten
Carine
Waarschijnlijk hebben wij op ene andere school gezeten
Carine
Groetjes,
Carine
Carine
-
LittlePhoenix
- Amerika-expert
Heb het net even aan manlief gevraagd en hij begint dus ook met wijsvinger dan de rest van de vingers en als laatste de duim. Rare jongens die Texanen