Ik heb dit altijd een bijzonder pragmatische oplossing gevonden. Het rijbewijs als id. Mensen die niet mogen rijden krijgen gewoon geen stempels.Petra/VS schreef:Als je geen rijbewijs hebt kun je wel degelijk een id kaart aanvragen, hier in VIrginia kost dat $10 (en dat is ook aan te raden, want je moet je wel vaker legitimeren, dan alleen voor alcohol en een paspoort is veel duurder en onnodig, als je niet naar het buitenland gaat). DIe ziet er precies zo uit als een rijbewijs, maar er staat op "Not a license to operate a motor vehicle". Je kunt die aanvragen voor kinderen, maar ook volwassenen, die geen autorijden.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Geen Alcohol meer voor toeristen zonder US drivers license?
Re: Geen Alcohol meer voor toeristen zonder US drivers license?
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
dit is toch wel een zeer bizarre 'wet'
maar ja, ons systeem is hier natuurlijk ook iets anders dan in Amerika (ID, rijbewijs, paspoort,...). maar vind het echt bizar dat een ID dat uw leeftijd aangeeft niet voldoende is. hoe doen de Amerikanen dat dan zelf? straks heeft iedereen nog een apart bewijs nodig om eens een pintje te mogen drinken
maar ja, ons systeem is hier natuurlijk ook iets anders dan in Amerika (ID, rijbewijs, paspoort,...). maar vind het echt bizar dat een ID dat uw leeftijd aangeeft niet voldoende is. hoe doen de Amerikanen dat dan zelf? straks heeft iedereen nog een apart bewijs nodig om eens een pintje te mogen drinken
Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
Hmm, hoop toch wel dat ik straks gewoon wat te drinken kan bestellen hoor..
We zullen ons rijbewijs wel meenemen, maar die van ons zijn ook nog gewoon van papier.. Hoop dat dat dan wel werkt..
Raar hoor, paspoort zou toch egwoon geaccepteerd moeten worden
We zullen ons rijbewijs wel meenemen, maar die van ons zijn ook nog gewoon van papier.. Hoop dat dat dan wel werkt..
Raar hoor, paspoort zou toch egwoon geaccepteerd moeten worden
-
f.lammertsma
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
ik hoop dat ik er geen last van heb ik ben bijna 50 ,en het bier heeft me in de loop van de jaren er niet jonger op gemaakt .
dus kan ik er wel eentje nemen daar in de vs :beerchug: nog een paar weekjes en dan mag ik ook :dance:
dus kan ik er wel eentje nemen daar in de vs :beerchug: nog een paar weekjes en dan mag ik ook :dance:
amerika mijn vacantieland
KIJK NAAR MIJN SITE http://www.ferlammertsma.nl voor mijn planning 2008.
KIJK NAAR MIJN SITE http://www.ferlammertsma.nl voor mijn planning 2008.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Toen wij vorig jaar juni in Annapolis bij Chick 'n Ruth's Delly gingen eten (jeugdherinneringen van Anna ophalen
) bestelde mijn moeder een glas wijn.
Hoewel mijn moeder er nog steeds goed uit ziet maar toch overduidelijk geen 18 meer is - ze is 54 - werd haar toch om een ID gevraagd. Nu had mijn moeder haar rijbewijs en haar paspoort niet bij zich (want niet nodig - dit lag nog thuis bij de familie waar we logeerden), en dus geen ID.
En geen ID betekende geen wijn, want, zo zei de serveerster, wijzend op een bordje: "We card EVERYONE!"
Met tussenkomst van de aardige manager kreeg mijn moeder uiteindelijk toch een glaasje wijn, want de manager zag toch wel - "no offense!" - dat mijn moeder inderdaad geen 18 meer was
Maar normaal hanteren ze hun regel erg strikt: "no ID, no alcohol".
Hoewel mijn moeder er nog steeds goed uit ziet maar toch overduidelijk geen 18 meer is - ze is 54 - werd haar toch om een ID gevraagd. Nu had mijn moeder haar rijbewijs en haar paspoort niet bij zich (want niet nodig - dit lag nog thuis bij de familie waar we logeerden), en dus geen ID.
En geen ID betekende geen wijn, want, zo zei de serveerster, wijzend op een bordje: "We card EVERYONE!"
Met tussenkomst van de aardige manager kreeg mijn moeder uiteindelijk toch een glaasje wijn, want de manager zag toch wel - "no offense!" - dat mijn moeder inderdaad geen 18 meer was
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Ik heb ff een mailtje gestuurd naar de alcohol autoriteit van Michigan.. kijken wat hun reactie is. Vandaag is het natuurlijk Memorial Day, maar als ik een antwoord heb, plaats ik het hier wel even 
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Back in the days (1994) was ik een jaartje in amerika en wilde ik met mijn 24 jaren een biertje bestellen.
Men vroeg mij om ID en ik liet mijn ned rijbewijs zien.
Ze wisten niet was ze er mee aan moesten en ik kreeg mijn drankje niet.
Vervolgens toverde ik een speeding ticket van de week ervoor uit mijn broekzak.
Het nummer van het ticket correspondeerde met het nummer van mijn rijbewijs.
Toen kreeg ik mijn drankje alsnog :beerchug:
Men vroeg mij om ID en ik liet mijn ned rijbewijs zien.
Ze wisten niet was ze er mee aan moesten en ik kreeg mijn drankje niet.
Vervolgens toverde ik een speeding ticket van de week ervoor uit mijn broekzak.
Het nummer van het ticket correspondeerde met het nummer van mijn rijbewijs.
Toen kreeg ik mijn drankje alsnog :beerchug:
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Bij de Whole Foods moet ik ook heel regelmatig mijn ID laten zien en, al ben ik trots op mijn jeugdige uiterlijk (ahem), ik betwijfel ten zeerste, dat men mij in de twintig schatDento schreef:En geen ID betekende geen wijn, want, zo zei de serveerster, wijzend op een bordje: "We card EVERYONE!"
Met tussenkomst van de aardige manager kreeg mijn moeder uiteindelijk toch een glaasje wijn, want de manager zag toch wel - "no offense!" - dat mijn moeder inderdaad geen 18 meer wasMaar normaal hanteren ze hun regel erg strikt: "no ID, no alcohol".
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
doreennicole
- Amerika-expert
ook niet direct alcohol gerelateerd, maar wel over identiteitsbewijzen: je kan sommige discos/clubs dus ook niet in met een paspoort. heel vervelend, maar je moet toch echt over 18 of 21 zijn voor de meeste clubs (vanwege de alcohol natuurlijk) en niet elke club accepteert een paspoort voor dezelfde redenen als eerder genoemd. ook hier zou ik dus een aantal verschillende ID's aanraden.
SEEING IS BELIEVING
Is het vragen om id niet een raar soort compliment aan vrouwen dat ze er jong uitzien?
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Lijkt me niet, want vaak moet iedereen ID laten zien, mannen ook. Bovendien zijn het meestal vrouwen, die achter de kassa staan bij Whole Foods en is mijn man daar ook weleens om ID gevraagd, sommigen zijn meer "by the book" dan anderen (vooral nieuwe werknemers vragen om ID). En wil je daarmee zeggen, dat mannen het niet leuk vinden om er jong(er) uit te zien? 
Ik zou maar oppassen.Petra/VS schreef:Bovendien zijn het meestal vrouwen, die achter de kassa staan bij Whole Foods en is mijn man daar ook weleens om ID gevraagd, ...
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
:hilarious:
-
Bennogr
- Amerika-expert
(Vele) jaren geleden, toen ik voor het eerst in de VS was, had ik nog een visum in mijn paspoort. Toen de deurman dat paspoort niet wilde accepteren, heb ik hem erop gewezen dat dat paspoort en visum genoeg waren voor de Amerikaanse regering en dat hij dat dus ook maar moest accepteren. Wat hij ook deed.
Waarschijnlijk had het feit dat mijn naam met een (kroontjes)pen was geschreven en dat de zwart/wit pasfoto met een nietje in het paspoort zat, hem wat achterochtig gemaakt. Wat goed is voor "ICE", de immigratiediesnt, is goed voor iedereen. Je kunt natuurlijk ook dreigen met de politie en een proces wgens discriminatie tegen buitenlanders, maar dat zou ik alleen doen als je echt heel kwaad bent.
Misschien dat dat helpt: op je stempetje en/of witte formulierte wijzen en zeggen dat dat bewijst dat de Amerikaanse immigratiedienst het paspoort accepteert.
Ik ben inderdaad ook wel eens 'gecard', zo'n instelling waar ze iedereen controleren en dan bedoelen ze dus iedereen.
Ik roep tegenwoordig dat ik wel even mijn AARP kaart zal laten zien (voor mensen boven de 50), dat levert dan meestal een glimlach op plus een uitnodigend gebaar.
Waarschijnlijk had het feit dat mijn naam met een (kroontjes)pen was geschreven en dat de zwart/wit pasfoto met een nietje in het paspoort zat, hem wat achterochtig gemaakt. Wat goed is voor "ICE", de immigratiediesnt, is goed voor iedereen. Je kunt natuurlijk ook dreigen met de politie en een proces wgens discriminatie tegen buitenlanders, maar dat zou ik alleen doen als je echt heel kwaad bent.
Misschien dat dat helpt: op je stempetje en/of witte formulierte wijzen en zeggen dat dat bewijst dat de Amerikaanse immigratiedienst het paspoort accepteert.
Ik ben inderdaad ook wel eens 'gecard', zo'n instelling waar ze iedereen controleren en dan bedoelen ze dus iedereen.
Ik roep tegenwoordig dat ik wel even mijn AARP kaart zal laten zien (voor mensen boven de 50), dat levert dan meestal een glimlach op plus een uitnodigend gebaar.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Ik kreeg net antwoord van de MI Alcohol autoriteit, wat niet geheel bevredigend is:
Kort: je bent dus geheel afhankelijk van de mening van degene die de alcohol verkoopt.Mr. Huinder:
If there is any question that a patron is under the legal age to
purchase alcohol (21 or older in Michigan), licensees must make a
"diligent inquiry" of a patron's age under the Michigan Liquor Control
Code (436.1701(1)). This is later defined to mean that a clerk/server
must determine the age of the patron by reviewing identification that
establishes the age and identity of the person. The law mentions
identification including an official Michigan driver's license,
chauffeur's license, or personal identification
card; a military identification; or other bona fide picture
identification. Your own ID may be adequate. Your passport may be
adequate. However, you should note that a licensee can refuse sale or
service to any patrons, even those of legal age, and can refuse to
accept ID which he/she does not consider to be adequate or valid to
verify age and identity.
If you have any further questions, you can contact the Enforcement
Division at 517-322-1370 weekdays between 8 am and 5 pm.
Barb Subastian
Deputy Director of Enforcement
Michigan Liquor Control
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
ja, maarja, dat is toch sowieso wel zo..
ik was 17 toen ik een tijdje in brewster woonde..
ben op een gegeven moment samen met een buurman naar een kroeg geweest, hij was al ergens in de 30
maargoed vol goede moed een guinness besteld.. terwijl ik eigenlijk al dacht, dit gaat me niet lukken..
toen werd me ook om id gevraagd, heb ik met een arrogante kop gevraagd waar hij het lef vandaan halde het me te vragen.. 2 minuten laten stond mn biertje er..
maarja dat si ook meteen de enigste keer dat ik het toen heb geprobeerd in een half jaar tijd
Dus of ik nou gewoon mazzel had weet ik niet.. maarja
ik was 17 toen ik een tijdje in brewster woonde..
ben op een gegeven moment samen met een buurman naar een kroeg geweest, hij was al ergens in de 30
maargoed vol goede moed een guinness besteld.. terwijl ik eigenlijk al dacht, dit gaat me niet lukken..
toen werd me ook om id gevraagd, heb ik met een arrogante kop gevraagd waar hij het lef vandaan halde het me te vragen.. 2 minuten laten stond mn biertje er..
maarja dat si ook meteen de enigste keer dat ik het toen heb geprobeerd in een half jaar tijd
Dus of ik nou gewoon mazzel had weet ik niet.. maarja
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Dat is overal zo. Degene, die alcohol verkoopt moet, ongeacht de leeftijd van de klant, kunnen weigeren als iemand bijvoorbeeld al overduidelijk dronken is.Clint schreef: Kort: je bent dus geheel afhankelijk van de mening van degene die de alcohol verkoopt.
- Baia
- Amerikakenner
- Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
- Contacteer:
Als ik geen bier krijg, smijt ik mijn paspport, mijn belgische identiteitskaart, rijbewijs, inentingskaart, bankkaart, creditcards en mijn bonuskaart van de AH in zijn gezicht! 
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ja, dan krijg je het vast meteen
:beerchug:
Marjon
Marjon
Baia schreef:Als ik geen bier krijg, smijt ik mijn paspport, mijn belgische identiteitskaart, rijbewijs, inentingskaart, bankkaart, creditcards en mijn bonuskaart van de AH in zijn gezicht!
ID, Collegekaart (al is dit een nog beschamender vod dan een oud rijbewijs
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht