Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ervaringen met immigration/customs 2
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Re: Hysterische Amerikanen
Nee hoor, ik geloof best dat er vriendelijke officers zijn. Maar mijn persoonlijke ervaringen zijn dus slecht.
Misschien komt het wel omdat ik me snel geintimideerd voel, ik kan niet zo goed tegen dat autoritaire en barse gedrag.
Daar word ik snel nerveus van en ben dan altijd bang dat ik iets verkeerd doe. Ik laat dan van alles vallen en loop overal tegenaan (en helaas is dat nu dus alleen nog maar erger geworden.)
Marjon
Misschien komt het wel omdat ik me snel geintimideerd voel, ik kan niet zo goed tegen dat autoritaire en barse gedrag.
Daar word ik snel nerveus van en ben dan altijd bang dat ik iets verkeerd doe. Ik laat dan van alles vallen en loop overal tegenaan (en helaas is dat nu dus alleen nog maar erger geworden.)
Marjon
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Ik was ook het jaar na mijn "immigrations avontuur" in Houston erg zenuwachtig of ik niet weer eruitgepikt zou worden voor een controle (gebeurde dus niet), ik wilde dat jaar ook perse met een directe vlucht vliegen en niet meer via een overstap, dan heb je tenminste niet nog een vlucht te halen, dat geeft zeker bij een extra controle alleen maar gedoe.
De mevrouw die mij toen extra moest controleren was alles behalve vriendelijk (zeg maar gewoon onbeschoft), en ik zal alleen al daardoor niet erg graag nog een keer op Houston vliegen, maar het had natuurlijk overal kunnen gebeuren.
Wij hebben van de 10 Amerikareizen er 5 rechtstreeks op SFO gevlogen, en het lijkt toch wel of de relaxte sfeer van San Francisco ook van invloed is op de immigrations officers op SFO, ik ben daar altijd netjes en vriendelijk behandeld.
Harry
De mevrouw die mij toen extra moest controleren was alles behalve vriendelijk (zeg maar gewoon onbeschoft), en ik zal alleen al daardoor niet erg graag nog een keer op Houston vliegen, maar het had natuurlijk overal kunnen gebeuren.
Wij hebben van de 10 Amerikareizen er 5 rechtstreeks op SFO gevlogen, en het lijkt toch wel of de relaxte sfeer van San Francisco ook van invloed is op de immigrations officers op SFO, ik ben daar altijd netjes en vriendelijk behandeld.
Harry
- Ta2 Gerrit
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Ook hier eigenlijk nog nooit problemen gehad met de IND van de US, op wat voor POI airport dan ook.
Behalve bij die hysterische Amerikaanse Imm. officer die mijn Hard Lemonade wou afpakken
Daar ging dit topic toch over
Gekheid, alleen de laatste keer wel eruit gepikt door Customs (de douane
) na de bagagechaos op IAD.
Wat extra vraagjes, alles weer door de scanner, en een oponthoud van 2 minuten. Willekeurige steekproef.
Dat kan natuurlijk bij Immigrations ook gebeuren, en als dat lang duurt wordt je niet blijer
Behalve bij die hysterische Amerikaanse Imm. officer die mijn Hard Lemonade wou afpakken

Daar ging dit topic toch over

Gekheid, alleen de laatste keer wel eruit gepikt door Customs (de douane

Wat extra vraagjes, alles weer door de scanner, en een oponthoud van 2 minuten. Willekeurige steekproef.
Dat kan natuurlijk bij Immigrations ook gebeuren, en als dat lang duurt wordt je niet blijer

Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF

2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"

2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben er ook een keer uitgepikt door een Customs Officer, toen ik alleen reisde om mijn (destijds nog) vriendin te bezoeken.
Het was nog een jonge vent, die volgens mij ook nog niet zo heel lang in die functie zat. Je zag gewoon in zijn ogen die blik van "zo, nou heb ik er een te pakken: een jonge man uit Nederland, alleen reizend - he's mine!"
Dus hup, paspoort inleveren, koffer open, en ik moet zeggen dat hij mijn koffer en mijn kleding bijzonder grondig doorzocht. Ik vond het wel grappig om te zien, met name dan zijn teleurstelling toen hij niks vond. Uiteindelijk kreeg ik te horen dat ik mijn koffer weer dicht mocht doen - nou ja, ik moest het eerst weer helemaal inpakken, maar goed. In de tussentijd was hij nog iets met mijn paspoort aan het doen, en toen ik mijn koffer weer dicht had, kreeg ik mijn paspoort terug.
Hij zei vervolgens "Have a good day", waarna hij zich omdraaide en wegliep. Ik had echter nog steeds mijn witte Customs Form vast, dus ik vroeg hem "You don't need this?", waarop hij zich weer omdraaide en enigszins beschaamd zei: "Oh yeah, thanks."
Je zag, toen hij zich weer omdraaide, dat hij gewoon ontzettend ongenadig hard binnensmonds aan het vloeken was. Eerst was hij al teleurgesteld dat hij niets vond, terwijl hij zeker wist dat hij iemand te pakken had, en daarna vergat hij ook nog om het formulier te vragen. Ik had ergens wel medelijden met hem...
Het was nog een jonge vent, die volgens mij ook nog niet zo heel lang in die functie zat. Je zag gewoon in zijn ogen die blik van "zo, nou heb ik er een te pakken: een jonge man uit Nederland, alleen reizend - he's mine!"
Dus hup, paspoort inleveren, koffer open, en ik moet zeggen dat hij mijn koffer en mijn kleding bijzonder grondig doorzocht. Ik vond het wel grappig om te zien, met name dan zijn teleurstelling toen hij niks vond. Uiteindelijk kreeg ik te horen dat ik mijn koffer weer dicht mocht doen - nou ja, ik moest het eerst weer helemaal inpakken, maar goed. In de tussentijd was hij nog iets met mijn paspoort aan het doen, en toen ik mijn koffer weer dicht had, kreeg ik mijn paspoort terug.
Hij zei vervolgens "Have a good day", waarna hij zich omdraaide en wegliep. Ik had echter nog steeds mijn witte Customs Form vast, dus ik vroeg hem "You don't need this?", waarop hij zich weer omdraaide en enigszins beschaamd zei: "Oh yeah, thanks."
Je zag, toen hij zich weer omdraaide, dat hij gewoon ontzettend ongenadig hard binnensmonds aan het vloeken was. Eerst was hij al teleurgesteld dat hij niets vond, terwijl hij zeker wist dat hij iemand te pakken had, en daarna vergat hij ook nog om het formulier te vragen. Ik had ergens wel medelijden met hem...

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Amerika-expert
ach, ik word er een paar keer per jaar bij de gate uitgepikt. Alleen-reizend, thuis ingecheckt, arabische achternaam, 5/6 keer per jaar weekendje NL, alleen handbagage, enz. enz. Nog nooit gezien als een persoonlijke vendetta van een immigrations officer, nog nooit binnensmonds vloeken gezien, nog nooit onbeschoft behandeld. En natuurlijk moet (en wil!) ik dan zelf mijn koffer weer inpakken, dat moet je over de hele wereld.
De enige onbeschoften die ik regelmatig ontmoet zijn, bij terugkomst in Boston, nederlanders die mij zo hoognodig moeten vertellen dat ik met mijn NL paspoort niet in de citizen rij mag staan.
De enige onbeschoften die ik regelmatig ontmoet zijn, bij terugkomst in Boston, nederlanders die mij zo hoognodig moeten vertellen dat ik met mijn NL paspoort niet in de citizen rij mag staan.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Ervaringen met immigration/customs 2
Ik zal de uitzondering zijn,maar ik kan me eigenlijk geen vervelende of onbeschofte behandeling heugen.
Tot nu toe altijd vriendelijke mensen getroffen,geen gezeur,en zelfs zeer behulpzaam toen ik in 2006 samen met mijn vader die beroerd slecht Engels spreekt er door moest,beambte vroeg uit zichzelf of ik ook even erbij wilde komen om te vertalen,en was erg aardig,uiteindelijk een gesprek van een minuut of 10 gehad over onze route,en hoe mooi Amerika wel niet was.
Tot nu toe altijd vriendelijke mensen getroffen,geen gezeur,en zelfs zeer behulpzaam toen ik in 2006 samen met mijn vader die beroerd slecht Engels spreekt er door moest,beambte vroeg uit zichzelf of ik ook even erbij wilde komen om te vertalen,en was erg aardig,uiteindelijk een gesprek van een minuut of 10 gehad over onze route,en hoe mooi Amerika wel niet was.
- TedjevanEs
- Amerikakenner
dutchie_in_boston schreef:De enige onbeschoften die ik regelmatig ontmoet zijn, bij terugkomst in Boston, nederlanders die mij zo hoognodig moeten vertellen dat ik met mijn NL paspoort niet in de citizen rij mag staan.

Wij hebben in al die jaren 1 keer een probleem gehad, in 1996-99 toen we op Curacao woonden vlogen we een aantal keer per jaar naar Miami voor familie bezoek en mijn vrouw was 1 keer vergeten om een zipcode in te vullen bij het verblijfsadres. Nou komt zij altijd 'tijdelijk' halfdoof uit het vliegtuig (haar oren zitten altijd dicht) en die immigration officer maar schreeuwen: ik mis iets bij het adres, wat mis ik hier? en mijn vrouw 'what?' en die immigration officer weer: Are you sure your american? etc...dat heeft wel even geduurd en ik probeerde te helpen maar werd even duidelijk gemaakt dat ik me er niet mee mocht bemoeien....
Re: Ervaringen met immigration/customs
Wat ik wel erg vervelend altijd vond is dat men regelmatig vragen aan Ruby stelde, om te checken of mijn verhaal wel klopte, als ik er dan wat van zei, kreeg ik als antwoord dat ik mij er niet mee mocht bemoeien.....ik gaf dan aan dat zij een minor was en ik als ouder nog steeds verantwoordelijk bleef, de officer in Orlando vond mij te bijdehant, Ruby had wel inmiddels mijn verhaal bevestigd dus wat kon hij doen.......
Ook bij een terugkeer naar Nederland overkwam mij dit en mijn zus was in mijn gezelschap en had het al helemaal gehad met de controles op Schiphol op de heenreis, ik werd er constant uit gepikt, terwijl andere ouders met kinderen gewoon door mochten lopen.......zij wilde een verklaring waarom Ruby en ik er steeds werden uitgehaald voor controles, op welke punten de controles gebaseerd waren etc, bijna werd ze meegenomen....
Ook bij een terugkeer naar Nederland overkwam mij dit en mijn zus was in mijn gezelschap en had het al helemaal gehad met de controles op Schiphol op de heenreis, ik werd er constant uit gepikt, terwijl andere ouders met kinderen gewoon door mochten lopen.......zij wilde een verklaring waarom Ruby en ik er steeds werden uitgehaald voor controles, op welke punten de controles gebaseerd waren etc, bijna werd ze meegenomen....
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ze waren vandaag erg aardig in San Francisco 

- TedjevanEs
- Amerikakenner
nieuwenoord schreef:Ze waren vandaag erg aardig in San Francisco

Hey wat grappig ik ben op dit moment ook in San Francisco...een weekje training...ik verblijf in the Raddison in Brisbane, vlakbij het vliegveld...
Gisteren nog down town geweest, Lombard street, China town en gegeten vlakbij the Golden Gate bridge...
Nogal harde wind hier de laatste dagen en voor mij als Floridiaan ook vrij frisjes....
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Grappig
Wij komen niet downtown, we zitten nu in het Embassy Suites in Burlingame. Bijkomen van de reis, nachtje slapen en morgenvroeg worden we opgehaald om de camper te halen. San Francisco komt volgend jaar weer!

- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Hopelijk hebben jullie lekker geslapen en kunnen jullie fris op pad. Veel plezier !!!!!!nieuwenoord schreef:GrappigWij komen niet downtown, we zitten nu in het Embassy Suites in Burlingame. Bijkomen van de reis, nachtje slapen en morgenvroeg worden we opgehaald om de camper te halen. San Francisco komt volgend jaar weer!
Nou écht hele slechte ervaringen heb ik er niet mee..
maar de eerste keer dat ik er naartoe ging was ik bloed en bloed zenuwachtig, na al die enge verhalen die ik had gehoord over "het land niet inkomen"
haha
In elk geval, ik stond dus aan het loketje en moest mijn linker vinger eerst laten stempelen.. maar in alle zenuwen deed ik dus mn andere hand.. zei die man hééél erg gemeen NO your LEFT !
haha ik schrok me echt wezenloos en van schrik deed ik weer mn rechter vinger erop.. toen werd die man echt een beetje boos.. na heel wat verontschuldigingen van mij en een groot rood hoofd kon hij er ook wel om lachen..
maar voor een 15 jarig meisje was dat best eng, hahaha
maar de eerste keer dat ik er naartoe ging was ik bloed en bloed zenuwachtig, na al die enge verhalen die ik had gehoord over "het land niet inkomen"

In elk geval, ik stond dus aan het loketje en moest mijn linker vinger eerst laten stempelen.. maar in alle zenuwen deed ik dus mn andere hand.. zei die man hééél erg gemeen NO your LEFT !
haha ik schrok me echt wezenloos en van schrik deed ik weer mn rechter vinger erop.. toen werd die man echt een beetje boos.. na heel wat verontschuldigingen van mij en een groot rood hoofd kon hij er ook wel om lachen..
maar voor een 15 jarig meisje was dat best eng, hahaha
- PDX
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Ik ben inmiddels 5 keer naar de VS geweest (gevlogen op/vanuit SF, Seattle, LA, NYC, Philadelphia, Washington DC, Chicago) en eigenlijk nooit vervelende personen meegemaakt. De enige keer dat het een beetje vervelend was, was een paar maanden na 9/11 op JFK. Toen werd ik uit de lijn geplukt en werd m'n koffer doorzocht, maar ik nam het zo niet kwalijk. Ik was 20, alleen, en uit Nederland.. die dachten natuurlijk drugs te vinden, maar toen dit niet zo bleek te zijn wenste men me vriendelijk een prettige dag.
1997 CA, NV, AZ, UT 1998 NY, 2000 NY, NJ, 2001 NJ, NY, 2007 WA, OR, CA, 2008 WA, OR, CA, NV, AZ, UT, 2009 WA, OR, 2010 NY, NJ, PA, MD, DE 2010 MT, CO, WY, ID, UT, AZ, NM, SD, NE, 2011 WA, OR, CA, NV.
2012 CO, WY, MT, AB, BC, WA
2012 CO, WY, MT, AB, BC, WA
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Nooit echt vervelende ervaringen gehad. Hoewel de immigration officers in New York een stuk norser op mij overkomen dan in bv. Philadelphia.
Persoonlijk begin ik het gesprek zeer beleefd en blijf dit gedurende het gehele gesprek. Laatste keer in New York leek dat z'n vruchten af te werpen. De man die mij hielp kwam wat nors op mij over en na wat vragen (oa over mijn verlopen J-1 visa) mocht ik door. Vergat ik met mijn stomme kop m'n groene kaart mee te nemen. Werd vervolgens bij naam terug geroepen. 'here you go buddy, you forgot this. have a good one'.
De immigration officer in Phillie had ik zelfs een heel gesprek mee, vroeg over m'n visa en kwam zodoende op wat ik voor werk deed. op mijn antwoord dat ik in Nederland Social worker ben, begon hij enthousiast te vertellen over zijn visie en ervaringen. Toch leuk, als er bij 'binnenkomst' zo positief en ontspannen gereageerd wordt.
Tips die ik altijd aan mensen geef (die voor het eerst naar de USA gaan) is; blijf beleefd en luister goed naar wat ze vragen, dan kom je zo door customs. De manier waarop het in de USA geregeld is wijkt af van Nederlandse standaarden, neem het zoals het is en je komt zonder problemen het land in.
Persoonlijk begin ik het gesprek zeer beleefd en blijf dit gedurende het gehele gesprek. Laatste keer in New York leek dat z'n vruchten af te werpen. De man die mij hielp kwam wat nors op mij over en na wat vragen (oa over mijn verlopen J-1 visa) mocht ik door. Vergat ik met mijn stomme kop m'n groene kaart mee te nemen. Werd vervolgens bij naam terug geroepen. 'here you go buddy, you forgot this. have a good one'.
De immigration officer in Phillie had ik zelfs een heel gesprek mee, vroeg over m'n visa en kwam zodoende op wat ik voor werk deed. op mijn antwoord dat ik in Nederland Social worker ben, begon hij enthousiast te vertellen over zijn visie en ervaringen. Toch leuk, als er bij 'binnenkomst' zo positief en ontspannen gereageerd wordt.
Tips die ik altijd aan mensen geef (die voor het eerst naar de USA gaan) is; blijf beleefd en luister goed naar wat ze vragen, dan kom je zo door customs. De manier waarop het in de USA geregeld is wijkt af van Nederlandse standaarden, neem het zoals het is en je komt zonder problemen het land in.
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Op zich een goede tip. Maar als je net die chagrijn treft, kom je niet zomaar het land in, hoe beleefd en welgemanierd je ook bent.Steffen schreef: Tips die ik altijd aan mensen geef (die voor het eerst naar de USA gaan) is; blijf beleefd en luister goed naar wat ze vragen, dan kom je zo door customs. De manier waarop het in de USA geregeld is wijkt af van Nederlandse standaarden, neem het zoals het is en je komt zonder problemen het land in.
Het is volledig afhankelijk van de bui die de beambte heeft of hij je wel of niet zomaar naar binnen laat.
Marjon
Ik heb tot nu toe eigenlijk nog geen vervelende ervaringen gehad met immigrations officers. Zelfs vorig jaar niet toen er iets met mijn paspoort aan de hand was. De immigrations officer in kwestie bleef aardig en zei dat ik me niet ongerust moest maken.
- Marcel87
- Amerikakenner
Echt slechte ervaringen heb ik niet.
De eerste keer dat ik naar de VS ging zei die man ook niet veel tegen mij , en hij keek heel chagerijnig.. Hij praatte alleen als ie wat te vragen had en dat was het!
De tweede keer dat ik de VS binnen ging eigenlijk het zelfde , heel chagerijnig en ook alleen praten als ze wat te vragen had!
Iets meer vriendelijkheid zou ik wel waarderen. Toen ik door customs ging de eerste keer kwam ik wel een hele vriendelijk man tegen , die vroeg gelijk " Hello sir , how was your trip?" en toen vroeg ie heel vriendelijk of ik iets aan te geven had , waarop ik antwoordde dat ik niks had. En toen wenste hij me nog een hele fijne dag!
Als customs het kan , dan moet zo'n immigration officer het ook kunnen toch?
De eerste keer dat ik naar de VS ging zei die man ook niet veel tegen mij , en hij keek heel chagerijnig.. Hij praatte alleen als ie wat te vragen had en dat was het!
De tweede keer dat ik de VS binnen ging eigenlijk het zelfde , heel chagerijnig en ook alleen praten als ze wat te vragen had!
Iets meer vriendelijkheid zou ik wel waarderen. Toen ik door customs ging de eerste keer kwam ik wel een hele vriendelijk man tegen , die vroeg gelijk " Hello sir , how was your trip?" en toen vroeg ie heel vriendelijk of ik iets aan te geven had , waarop ik antwoordde dat ik niks had. En toen wenste hij me nog een hele fijne dag!
Ik denk dat het verschil erin zit dat customs vaak niet veel 'moeilijke mensen' krijgt (behalve dan een X aantal 'risico vluchten'. Voor de rest is het merendeel van de vragen al gesteld op het formulier) en bij customs kunnen de beamten gewoon tussen de drukke periodes door een praatje maken met collega's. Die immigrations officers zitten hun dienst maar alleen en afgesloten in zo'n hokjeMarcel87 schreef:
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Marcel87
- Amerikakenner
Zit wat in natuurlijk!
Maar , dan kies je er toch niet voor om immigration officer te worden?
Het is vervelend als ze onbeschoft en chagrijnig zijn en zo.
Maar ja , ik ga niet aan die balie zeggen van : hey kerel , doe eens vrolijk. Wil toch wel graag die stempel in mn paspoort
..
Maar , dan kies je er toch niet voor om immigration officer te worden?

Het is vervelend als ze onbeschoft en chagrijnig zijn en zo.
Maar ja , ik ga niet aan die balie zeggen van : hey kerel , doe eens vrolijk. Wil toch wel graag die stempel in mn paspoort

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1567 Weergaves
-
Laatste bericht door Almere vak V
-
- 4 Reacties