Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Woede over 66 eurocent per liter benzine

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Airmiles
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Woede over 66 eurocent per liter benzine

Bericht door Airmiles »

RuudB schreef:Overigens zie ik via gaswatch.com dat het geen 4 USD per gallon is, maar in LA tussen de 3.39 en 3.79.
Ik denk dat jij gaswatch.info bedoelt. Die .com is voor barbecuegassystemen.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Heb net even gekeken via http://www.fueleconomy.gov/feg/gasprices/states/ daar komt de gemiddelde prijs voor de staten die wij deze reis aandoen op $ 3,112 dit is inclusief Florida die er duur uitspringt met $3,227.
Voor CA zag ik trouwens een duurste prijs van $ 4,89 in Kirkwood.

Even voor de nederamerikanen een gallon kost hier op dit moment $ 8.698 :cry:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Rob schreef:Even voor de nederamerikanen een gallon kost hier op dit moment $ 8.698 :cry:
Dat is veel en dat zal niemand ontkennen, maar veel (de meeste?) mensen in Nederland hebben wel de optie van het openbaar vervoer, waar zo hard over geklaagd wordt. Wij zijn in dit gebied ook bevoordeeld wat dat betreft, plus mensen hier kunnen redelijk gemakkelijk met de fiets of te voet naar hun werk of naar het metrostation. In heel veel gebieden hier in de Verenigde Staten is openbaar vervoer gewoon niet rendabel en zijn de afstanden dusdanig, dat een auto onontbeerlijk is om een baan te hebben.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Petra/VS schreef:
Rob schreef:Even voor de nederamerikanen een gallon kost hier op dit moment $ 8.698 :cry:
Dat is veel en dat zal niemand ontkennen, maar veel (de meeste?) mensen in Nederland hebben wel de optie van het openbaar vervoer, waar zo hard over geklaagd wordt. Wij zijn in dit gebied ook bevoordeeld wat dat betreft, plus mensen hier kunnen redelijk gemakkelijk met de fiets of te voet naar hun werk of naar het metrostation. In heel veel gebieden hier in de Verenigde Staten is openbaar vervoer gewoon niet rendabel en zijn de afstanden dusdanig, dat een auto onontbeerlijk is om een baan te hebben.
Heel veel Nederlanders en Belgen kunnen evengoed geen gebruik maken vh openbaar vervoer om naar het werk te gaan. Want op de meeste industrieterreinen komt nog niet eens openbaar vervoer (toch niet diegene die ik ken). Als je geluk hebt om midden in de stad te werken, is het wel anders natuurlijk, maar in steden is er in Amerika ook openbaar vervoer.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Niet om een welles nietes spelletje te beginnen, maar de afstanden hier tussen wonen en werken zijn over het algemeen heel wat meer, dan in de Benelux. Inderdaad niet bij de grote steden, maar als je er maar net buiten komt, althans in dit gebied, wel. Tachtig of meer mijl naar je werk moeten rijden is heel gewoon voor iemand met een laag inkomen. Na al die jaren kunnen wij nog steeds versteld staan hoe ver mensen van de bewoonde wereld af wonen hier!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

Bennogr schreef:Maar dat is toch juist de "vrijheid, blijheid" die rechts zo voorstaat? Ieder voor zich, en als je duurdere benzine niet kan betalen, dan is dat je eigen schuld, had je maar in een rijke oliefamilie geboren moeten worden.

Aan de andere kant: die hogere benzineprijzen dwingen de Amerikanen eindelijk om minder verbruikende auto's te kopen. Geen wonder dat de grote drie Amerikaanse autofabrikanten hun auto's veel minder kwijt kunnen en Japanse, zuinige auto's als warme broodjes verkocht worden.
Dat is toch precies goed? Wat "rechts" voorstaat is vrije marktwerking. Als de prijzen te hoog worden (door supply en demand) zijn mensen ingenieus genoeg om alternatieven te ontwikkelen - en dat is precies jouw tweede punt.

Laat lekker gaan die prijzen. Mensen zijn niet stom, ze zoeken werk dichterbij huis of rijden een kleinere Japanse auto. Dat dwingt "Detroit" om weer betere en zuinigere auto's te maken. Prima zaak.
sweatbox
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door sweatbox »

jvinch schreef:Laat lekker gaan die prijzen. Mensen zijn niet stom, ze zoeken werk dichterbij huis of rijden een kleinere Japanse auto. Dat dwingt "Detroit" om weer betere en zuinigere auto's te maken. Prima zaak.
Het grote probleem is dat ze daar juist een beetje laat mee zijn. Te lang heeft Detroit vertrouwd op trucks en SUV's. Ze hebben zich laten verrassen door de stijging van de olieprijzen.
Marktwerking: ja, maar Toyota is de grote winnaar.
Mickey84
Amerikafan

Bericht door Mickey84 »

sweatbox schreef:
jvinch schreef:Laat lekker gaan die prijzen. Mensen zijn niet stom, ze zoeken werk dichterbij huis of rijden een kleinere Japanse auto. Dat dwingt "Detroit" om weer betere en zuinigere auto's te maken. Prima zaak.
Het grote probleem is dat ze daar juist een beetje laat mee zijn. Te lang heeft Detroit vertrouwd op trucks en SUV's. Ze hebben zich laten verrassen door de stijging van de olieprijzen.
Toyota is gewoon het beste automerk dat er is. :D Sinds een aantal jaar weten ze ook goed hoe ze hun auto's mooi kunnen maken.

De Auris is mijn normaal gezien mijn volgende wagen.
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Rob schreef:Voor CA zag ik trouwens een duurste prijs van $ 4,89 in Kirkwood.
Ik herinner me nog wel dat toen we in CA reden op lange wegen waar pas om de 100mile een tank is (ook in Yosemite, volgens mij heb ik daar nog voor rond de $5 per gallon getankt), de prijzen extreem hoog zijn. Is natuurlijk een beetje vertekend denk ik :wink: !

Wij gooiden gisteren de tank (Chevy Trailblazer) vol in Breckenridge, CO voor $ 50, was voor $ 3,05 per gallon. Mijn nieuwe auto in Nederland gooide ik vorige maand vol voor EUR 140 .... Maar goed, ik begrijp absoluut dat dit voor Amerikanen een heel vervelende situatie is ....
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Helaas heeft de gasprijs invloed op zoals in andere posts al opgemerkt werd op veel andere noodzakelijke levensbehoeften, zoals eten en bier :roll: ...melk loopt al tegen de $5 per gallon in sommige zaken, brood, de betere soorten rond de $3. Wij persoonlijk kunnen dat wel hebben, maar ik zie dat veel collega's het toch wel zwaar hebben nu, vooral met een groot gezin met opgroeiende kinderen.
Velen op mijn werk wonen in PalmBay, ons hoofdkantoor is in Rockledge, toch ongeveer 20 miles uit elkaar en dan hakt de gasprijs er best wel in.
Zelf hebben we auto's geruild, ik rijd in de Titan en hubby in de car, dat scheelt nogal wat in mileage, hij moet regelmatig naar patrick Airforce Base en gaat altijd naar huis tijdens lunch, voor de honden. Ik rijd 8 mijl naar het werk en blijf daar en kom weer thuis....zo besparen we toch $50 a $ 60 per week aan benzine.
Ik zou op de fiets kunnen, maar moet dan op de US1 rijden en daar waag ik mij toch niet aan, veel te gevaarlijk, geen apart fietspad en men rijd gem. 60 miles....verder is er geen keuze....
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

MattRob schreef:
Rob schreef:Voor CA zag ik trouwens een duurste prijs van $ 4,89 in Kirkwood.
Mijn nieuwe auto in Nederland gooide ik vorige maand vol voor EUR 140
Laat me raden, Porche Cayenne, Hummer, Land Rover?????.
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

sweatbox schreef:
Probleem voor wie? Voor Detroit - maar voor de markt prima. Overigens ook niet nieuw - in de jaren 70 gebeurde hetzelfde. Onderschat nooit het innovatie vermogen van Amerikaanse businesses. Dat gezeur over Japan en China - maak een superieur product en mensen kopen jouw auto. Mouwen oprollen en knokken.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Harry schreef:
MattRob schreef: Mijn nieuwe auto in Nederland gooide ik vorige maand vol voor EUR 140
mja die opmerkingen horen we wel vaker en zijn dan ook nog vaak terecht.
Ikzelf rijd ook in een 'zware' DODGE pickup, maar die ligt wel op LPI dus niet iedereen over dezelfde kam scheren aub :P
Ik tank trouwens ook voor zo'n 90 à 100 euro maar daar krijg ik dan wel 200 liter LPI in de plaats en daar kom ik zo'n kleine 700 miles ver mee.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

sweatbox schreef:
marcuscj schreef:Yeah, right. Een oil man die niet weet hoe duur de benzine is.
Ten eerste: hij is net terug uit Afrika.
Ten tweede: wanneer tankt de beste man nou zelf?
Ten derde:hij leest geen kranten.
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Petra/VS schreef:Niet om een welles nietes spelletje te beginnen, maar de afstanden hier tussen wonen en werken zijn over het algemeen heel wat meer, dan in de Benelux. Inderdaad niet bij de grote steden, maar als je er maar net buiten komt, althans in dit gebied, wel. Tachtig of meer mijl naar je werk moeten rijden is heel gewoon voor iemand met een laag inkomen. Na al die jaren kunnen wij nog steeds versteld staan hoe ver mensen van de bewoonde wereld af wonen hier!
Precies! Ik had vorige week mijn familie op bezoek, en toen schoten de benzine prijzen weer 4 ct omhoog. Mijn ouders snapten totaal niet waarom ik daar helemaal niet blij mee was "het is ten slotte in Nederland veel duurder", was steevast de rederenering...maar zij hoeven geen 180 mijl per dag te rijden (wat ik dus wel moet - ondanks het feit dat ik geen laag inkomen heb, alleen een nogal specifieke baan :) ), en hebben inderdaad de keuze uit het openbaar vervoer, en in het gebied waar wij wonen bestaat dat dus niet eens. Het is te makkelijk om als Nederlander te roepen dat het hier allemaal zo goedkoop is, maar wij worden niet betaald in euros, en zijn veel afhankelijker van de auto dan je in Nederland ooit kan denken...

Ik hoorde trouwens v anochtend op NPR dat ze verwachten dat de benzine prijzen met misschien wel 40 ct omhoog gaan schieten in de lente. Mooi balen dus. Ben blij dat ik me niet opgegeven heb om ook summer school te geven!
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Airmiles
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Airmiles »

Dude schreef: Ikzelf rijd ook in een 'zware' DODGE pickup, maar die ligt wel op LPI dus niet iedereen over dezelfde kam scheren aub :P
Ik tank trouwens ook voor zo'n 90 à 100 euro maar daar krijg ik dan wel 200 liter LPI in de plaats en daar kom ik zo'n kleine 700 miles ver mee.

Bart
Is er in Amerika ook op bepaalde plekken LPG verkrijgbaar? In Canada heb ik het wel gezien. Zelfde systeem en zelfde prijs als in Nederland.
TedjevanEs
Amerikakenner

Bericht door TedjevanEs »

DixieChick schreef:Ik hoorde trouwens v anochtend op NPR dat ze verwachten dat de benzine prijzen met misschien wel 40 ct omhoog gaan schieten in de lente. Mooi balen dus. Ben blij dat ik me niet opgegeven heb om ook summer school te geven!
Yep dat hoorde ik vanmorgen ook op de radio toen ik in mijn auto op weg was naar mijn werk, lekker bericht zo op de maandagmorgen... :x
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

DixieChick schreef: Precies! Ik had vorige week mijn familie op bezoek, en toen schoten de benzine prijzen weer 4 ct omhoog. Mijn ouders snapten totaal niet waarom ik daar helemaal niet blij mee was "het is ten slotte in Nederland veel duurder", was steevast de rederenering...maar zij hoeven geen 180 mijl per dag te rijden (wat ik dus wel moet - ondanks het feit dat ik geen laag inkomen heb, alleen een nogal specifieke baan :) ), en hebben inderdaad de keuze uit het openbaar vervoer, en in het gebied waar wij wonen bestaat dat dus niet eens. Het is te makkelijk om als Nederlander te roepen dat het hier allemaal zo goedkoop is, maar wij worden niet betaald in euros, en zijn veel afhankelijker van de auto dan je in Nederland ooit kan denken...
Maar je bent niet wettelijk verplicht een dikke SUV te rijden. Als je met een kleinere auto rijdt (een gemiddelde Nederlandse auto, een Focus of zo), dan zal je onder de streep nog steeds goedkoper uit zijn dan wij, al rij je 3 keer onze afstand (rekening houdend met aanschafprijs).
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Harry schreef:
MattRob schreef: Mijn nieuwe auto in Nederland gooide ik vorige maand vol voor EUR 140
Onze simpele Dodge Ramvan lust ook voor 120 euro benzine, dus daar is echt geen Hummer voor nodig.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik voel me helemaal zuinig worden met de 70 euro die onze 300C lust (diesel wel te verstaan ...). :roll: :lol:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer