Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Waarom zijn veel Amerikanen gemakzuchtig?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
vraag123
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Waarom zijn veel Amerikanen lui?

Bericht door vraag123 »

Inge schreef:Een van mijn grote ergernissen in Nl supermarkten: sta ik bij de kassa voor een klein kapitaal aan boodschappen in te ruimen, terwijl ik tegelijk nog twee kleine kinderen onder controle probeer te houden, terwijl de kassieres duimendraaiend met elkaar staan te kletsen. Het komt niet eens in ze op om even te helpen met boodschappen inpakken :roll: . Wat dat soort dingen betreft hebben ze hier nog een hoop te leren van Amerika!
Ja erg raar. Vandaag mijn eerste keer boodschappen gedaan in de USA en de cassiere begon gewoon mijn spullen in te pakken. Ik dacht echt zoiets van 'wtf?'
:p. Heb overigens gewoon zelf het grootste deel ingepakt omdat ik niet had verwacht dat zij dat zou doen.
''I always heard there were three kinds of suns in Kansas, sunshine, sunflowers, and sons-of-bitches.''

- Clint Eastwood in ''The Outlaw Josey Wales (1976)'' (IMDb Link)
vraag123
Amerikafan

Bericht door vraag123 »

Petra/VS schreef:Gewoon nooit naar de Walmart gaan dan heb je nergens last van ;)
Heb je Walmart's in New York? Ik herinner mij van een lezing in Nederland dat er geen Walmart's in het Noord-Oosten waren, maar ik kan mij vergissen. Het kan ook om een andere keten gaan. Target's heb je hier in ieder geval wel. Ik wil graag een Walmart bezoeken en van die 'vreemde' mensen zien.

Ik heb begrepen dat gezonde Amerikanen daar ook gewoon gebruik maken van de elektronische boodschappen wagentjes die eigenlijk bedoeld zijn voor gehandicapten.

Over luiheid gesproken... :P
''I always heard there were three kinds of suns in Kansas, sunshine, sunflowers, and sons-of-bitches.''

vraag123
Amerikafan

Bericht door vraag123 »

dimona schreef:Dit is een maatschappij die grotendeels op maat is ingericht, heel anders dan in Europa, waar we te maken hebben met een lange geschiedenis die bijvoorbeeld maakt dat stadscentra onhandig zijn voor autoverkeer. Ik woon in een regio die geldt als "planned community", slechts 50 jaar oud en op maat ingericht. Wonen doe je hier, shoppen doe je daar, recreëren doe je weer ergens anders. Ik denk eerlijk gezegd dat het er niet veel anders had uitgezien als Europa zich ook zo planmatig had ontwikkeld. Dan verzin je geen universiteit in hartje Utrecht, met alle parkeerproblemen van dien. Alles wat je bedenkt op papier heeft een bepaalde mate van convenience in zich. Het moet handig zijn en het liefst ook luxe-voordelen bieden.

Als ik op stap ga met een lijstje van verschillende dingen die ik moet doen, dan is de drive-through drop off bij de library echt een uitkomst. Dat scheelt zo veel tijd! En waarom zou ik in de regen staan pinnen als het ook droog kan? Ik kan dat niemand verwijten, dat ze gebruik maken van voorzieningen die het leven veraangenamen. Dat is denk ik ook niet echt iets Amerikaans: Nederlanders nemen net zo lief de lift als die mogelijkheid er is. En we laten ons huis schoonmaken door iemand anders, terwijl we zelf in de sportschool los gaan om de overtollige kilo's kwijt te raken. Hoe logisch is dat?

Maar inderdaad, het is in de VS wel héél gemakkelijk geworden om niet meer te bewegen. De achterklep van mijn auto sluit zich met 1 druk op de knop; als ik wil, laadt iemand anders mijn boodschappen in mijn auto; de brievenbussen zijn zo ingericht dat je er vanuit je auto post in kunt gooien; en uit eten gaan is zó gemakkelijk dat steeds minder mensen de moeite nemen om zelf iets te ondernemen in de keuken. Het convenience denken is doorgeslagen naar een niveau dat problemen gaat opleveren voor de gezondheid.

De mooie kant is, wat iemand hier boven ook al zei, dat mensen tot op hoge leeftijd zelfstandig zijn. De lichamelijke gebreken vormen nauwelijks een belemmering om alles te doen wat je wilt/moet. De mensen die echter níet afhankelijk zijn van al die voorzieningen, zouden zichzelf een gunst bewijzen door er zo veel mogelijk weg van te blijven.
Het is een groot complot van de extreem dure zorg-verzekering instellingen in de VS :P.

Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

vraag123 schreef:Ik wil graag een Walmart bezoeken en van die 'vreemde' mensen zien.

Ik heb begrepen dat gezonde Amerikanen daar ook gewoon gebruik maken van de elektronische boodschappen wagentjes die eigenlijk bedoeld zijn voor gehandicapten.

dus in nederland heb je geen vreemde mensen? ... en Nederlanders maken stiekum geen gebruik van van hulp verlening ...zoals pakeer plaats voor gehandicapten ?

Grow Up and open your eyes.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Color01 schreef:
vraag123 schreef:Ik wil graag een Walmart bezoeken en van die 'vreemde' mensen zien.
dus in nederland heb je geen vreemde mensen?

Ik weet niet waar jij in Nederland altijd je boodschappen doet of deed, maar in pyjama met pantoffels ben ík ze in ieder geval nog niet tegen gekomen :mrgreen:
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Naar aanleiding van dit topic heb ik gisteren iemand in de C1000 erg lang aangestaard omdat ik maar niet kon beslissen of het nou een hele slechte joggingbroek was of toch echt een pyjama. Helaas geen konijnensloffen.
vraag123
Amerikafan

Bericht door vraag123 »

Color01 schreef:

dus in nederland heb je geen vreemde mensen? ... en Nederlanders maken stiekum geen gebruik van van hulp verlening ...zoals pakeer plaats voor gehandicapten ?

Gebruik maken van parkeerplaatsen bestemd voor gehandicapten is MISbruik. Er zit een verschil tussen gebruik maken en misbruik maken...
Amerikanen worden niet bestraft als ze gebruik maken van de McDrive, dat is niet tegen de wet, ook al doen velen het uit luiheid. Gebruik maken van een gehandicapten parkeerplaats is misbruik en wordt wel bestraft. Of het uit luiheid of per ongeluk is, maakt verder niets uit.

Hebben jullie die Walmart video's gezien? ''People of Walmart'' Lol :P.

En nee ik heb nog nooit Nederlanders in konijnen pantoffels boodschappen zien doen :O.

Ga ik misschien zelf wel een keer doen :mrgreen:

Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

vraag123 schreef:
Hebben jullie die Walmart video's gezien? ''People of Walmart'' Lol :P.
er zijn ongeveer 9000 walmart winkels ...wat is de kans dat je 1 van die mensen treft, die je in een video hebt gezien. :?:

ik woon nu 13 jaar hier, en kom ongeveer 2 keer per week...maar heb nog nooit een van die mensen bij ons in de buurt bij walmart gezien.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

vraag123 schreef: En nee ik heb nog nooit Nederlanders in konijnen pantoffels boodschappen zien doen :O.
En ik na 30 jaar hier gewoond te hebben Amerikanen ook nog nooit, dus ik vrees voor jou dat je veel geluk moet hebben om dat tijdens je korte tijd in de VS tegen te komen :mrgreen:
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
vraag123
Amerikafan

Bericht door vraag123 »

Petra/VS schreef:
vraag123 schreef: En nee ik heb nog nooit Nederlanders in konijnen pantoffels boodschappen zien doen :O.
En ik na 30 jaar hier gewoond te hebben Amerikanen ook nog nooit, dus ik vrees voor jou dat je veel geluk moet hebben om dat tijdens je korte tijd in de VS tegen te komen :mrgreen:
30 jaar? wow :P

houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Petra/VS schreef:
Het zal er echt wel aan liggen waar je in de VS woont hoor. Ik kom dus zulke mensen wel tegen. Misschien niet het voorbeeld konijnenpantoffels, maar wel mensen in van die pyamabroeken, met krulspelden in en ook wel met pantoffels. Hier een plaats verder is echt zo'n redneck plaats en daar zie ik wel meer vreemd gekleedde mensen dan in mijn "eigen" Walmart.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ik doelde specifiek op de konijnenpantoffels, omdat vraag123 daar nog nooit Nederlanders op had zien lopen en ik dus ook geen Amerikanen ;). Verder ben ik het met je eens dat de omgeving veel uitmaakt.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

vraag123 schreef:Amerikanen worden niet bestraft als ze gebruik maken van de McDrive, dat is niet tegen de wet, ook al doen velen het uit luiheid.
En dat weet jij omdat...? Misschien doen ze het wel juist omdat ze het milieu willen sparen? Want ik heb gelezen dat je auto starten heel erg vervuilend is. Waarschijnlijk vervuilender dan even gewoon 2 minuten door de drive through rijden.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Dat geloof je toch zelf niet? :mrgreen:
Het starten van een moderne auto is overigens niet zo milieuvervuilend als stationair laten lopen voor een aantal minuten.

Maar als ik de rijen in Nederland bij de McDrive zie is het hier niet heel veel anders.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Moderne auto... Heb je al eens gekeken wat er op de weg rijdt? Lang niet altijd 'moderne auto's'.
Maar denk gerust dat het LUIheid is.

(en ik voel me niet aangesproken, want ik maak misschien 3 keer per jaar gebruik van de drive through. En parkeren doe ik altijd op de achterste helft van de parkeerplaats, omdat ik bewust dat stukje wil wandelen. Tenzij het regent dat het giet maar dat gebeurt hier zelden.)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Modern is wel van de afgelopen 10 jaar. En ik denk dat de mensen die een oude vervuiler rijden niet bepaald milieubewust bezig zijn dus die zullen zeker geen afweging maken daarin.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Het gaat er mij om dat sommigen stellig overtuigd zijn dat het luiheid is. Punt uit, niks anders.
Terwijl het volgens mij voor veel gebruikers dat echt niet is. Tenzij je gebruik maken van comfort hetzelfde vindt als luiheid.
(misshien ook maar even de afstandsbediening van de TV wegleggen, terugkeren naar het vaste telefoontoestel, de trappen ipv de lift, enz., tenzij je natuurlijk gewoon 'lui' wilt zijn?)
Elke
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Ik denk dat er een groot verschil zit tussen luiheid en gemak kiezen. Iemand die net een week van 80 uur gewerkt heeft is niet lui maar heeft vast geen behoefte aan extra werk om aan zijn eten te komen.
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Konijnenpantoffels - dan moet je naar een college town gaan, en dan naar de supermarkten vlak bij de dorms, daar zul je ze geheid tegenkomen ;) Ik zie ze regelmatig in college, en toen ik nog studeerde, droegen veel van mijn roommates ze gewoon ook naar de winkel. Dat is geen luiheid, dat is in feite een alternative vorm van milieubesparing: door je pyjama buiten te dragen produceer je minder was, gebruik je minder water, en dus ben je vriendelijker voor het mileu ;) (plus, wel eens konijnenpantoffels aan gehad? Die dingen zitten heeerlijk)
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
bluemoon
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door bluemoon »

Wees dan een echte kerel en doe berenpantoffels aan :lol:
Crisis ? What Crisis ?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves