Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wasmachines, stofzuigers en andere apparaten in Amerika

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Speakingtongues
Amerikakenner

Re: Wasmachines, stofzuigers en andere apparaten in Amerika

Bericht door Speakingtongues »

Misschien ligt t allemaal niet aan die Wasmachines of drogers maar aan de kwaliteit van de kleren ???? :wink: :twisted: :twisted: :evil:
MY FACEBOOK / Kom op de koffie in Alberquerque New Mexico en neem aub stroofwafels mee.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Eh als je kleren meeneemt uit Europa en daar jaren plezier van hebt en je wast ze in, verschillende, Amerikaanse machines en ziet ze snel kapot gaan.... dan lijkt me die vlieger niet opgaan :roll:
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

Ziva schreef:Eh als je kleren meeneemt uit Europa en daar jaren plezier van hebt en je wast ze in, verschillende, Amerikaanse machines en ziet ze snel kapot gaan.... dan lijkt me die vlieger niet opgaan :roll:
Neen ,daar heb ik ook al ferm opgevloekt .Ik neem nu al niet te beste kleding mee en als ik het wel doe, doe ik ginder een handwasje want elke keer ik daar een wasmachine draai , is het oftewel gekrompen oftwel stuk (beha's meer bepaald, de beugels eruit )oftewel nog vlekken op kleding. En ik denk dat mijn grootmoeder daar al aan haar derde wasmachine toe is en geen ene doet de was zoals mijne hier .

Zo moesten we lachen met hare stofzuiger en dat licht erop en ze was heel verwonderd te horen dat onze stofzuiger geen licht had en ze vroeg ons daarbij "of wij dan wel zagen wat we opzuigde " :lol: .

Gr,
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Wasmachines die vlekken geven zijn denk ik niet goed schoon - er blijft vettige substantie van zeeppoeder plus pluis hangen op diverse plekken - bij voorladers snel achter het afsluitrubber bij de deur. In het verleden was het waspoeder was aggressiever denk ik. Nu moet je een wasmachine een keer per maand, soms vaker schoonmaken (kastelke zou zeggen: kuisen) met een speciaal daarvoor ontwikkeld poeder of tablet. De nieuwere machines hebben daar een speciaal programma voor.
Bij hard water zijn er 'boosters' die je toevoegt aan je waspoeder/middel.
Wasgoed dat verschillende kleuren heeft daar stop ik altijd zo'n doekje bij van Shout, de color catcher.
Ik merk wel dat vlekken die ik niet voorbewerk, er meestal niet uitgaan in de was (en dat zie je pas als je het betreffende stuk kleding bijne helemaal gestreken hebt...)

Mbt. dingen die kapot gaan in de machine: er zijn voor ondergoed speciale zakjes, zelfs een soort doosjes van doorzichtig gaas (met rits) te koop om kwetsbaar wasgoed in te stoppen. Nieuwe truitjes ea. kleding stop ik ook van in zo'n zakje.
Je kunt ze kopen oa. bij BedBathBeyond en bij Target - Tide maakte ze ook een tijdje, ik weeet niet of ze dat nog doen.
Ik vind zo'n zakje ook handig als ik meer wasgoed bij elkaar stop, en sommige dingen mogen wel wasverzachter en andere niet, of als iets niet in de droger mag, want het is dan makkelijker terug te vinden. Ook als je kids hebt is het een goed idee kleine sokjes enzo bij elkaar in zo'n zak te stoppen, want ik hoor soms van sokjes die de afvoer verstoppen.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Weet je wat ik me ook afvraag, waarom hebben kledinglabels in Nederland (weet niet of het heel Europa is) allemaal aanduidingen met graden erop en weet je dus precies hoe heet je moet wassen en hier alleen maar kleding met "warm" of "koud"? Er zit een hele wereld tussen warm en koud natuurlijk.

Bovendien staat op heel veel dingen "hand wash cold". Ja.. zo kan ik wel weer terug naar de middeleeuwen natuurlijk. Volgens mij is dat ook alleen maar om te voorkomen dat ze gesued worden. Mijn lief zei al "Ja, je moet gewoon kleding altijd 2 maten groter kopen!". Dat is echt idioot vind ik, dat heb ik nooit van mijn leven gedaan haha. Ben je mooi de pineut als de kleding niet krimpt ook nog!
Gast

Bericht door Gast »

Nou begrijp ik die "baggy"/twee maten te groot - look ook ineens! Het is gewoon niet gekrompen :mrgreen:
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

of nog niet gewassen.....

Wat de labels betreft, ik weet nooit of die wereldwijd zijn, dus is 30 graden C of F ?

Zo heb ik inderdaad katoenen ondergoed waarvan ik verwachtte dat het zou krimpen, maar het wordt van iedere wasbeurt alleen maar wijder.... en wijder.....
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Hahahahahaha Cin!!!! Ik moest ook zo lachen toen ik dat hoorde!

Maar helaas moet ik ondertussen wel erkennen dat alles zowat krimpt in die $#%$#%$##$#$$# machine van ons. Ik was hard aan het sparen voor een nieuwe set maar nu ben ik harder aan het sparen voor een Sleepnumber Bed. Fijn kunnen wassen of fijn kunnen slapen... tja.. keuzes.. keuzes...

En oortjes, ik dacht altijd dat dat Celsius waren. Het kwam ook altijd mooi overeen met de graden op mijn wasmachine in Nederland. Daar maakt ik altijd onderscheid tussen "bont" (op 30 graden), "wit or licht" (op 60 graden) en "vuil wit" (op 90 graden).

Ik draai tegenwoordig veel vuile witte wassen (wat is dat toch met mannen die spierwitte sokken kopen en dan op hun witte sokken fijn buiten gaan klussen????) maar gooi er van ellende maar van die tandtabletten bij want dan krijg ik het tenminste nog een beetje wit :D
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ziva schreef:Weet je wat ik me ook afvraag, waarom hebben kledinglabels in Nederland (weet niet of het heel Europa is) allemaal aanduidingen met graden erop en weet je dus precies hoe heet je moet wassen en hier alleen maar kleding met "warm" of "koud"? Er zit een hele wereld tussen warm en koud natuurlijk.
Tsja, de Europese wasmachinefabrikant bouwt een thermostaat in zijn wasmachines die precies de temperatuur kan regelen, maar de Amerikaanse wasmachinefabrikant kan natuurlijk niet weten hoe jouw kranen staan ingesteld. Als ik een keer iets echt heet wil wassen, draai ik gewoon de koude kraan dicht :D
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

oortjes schreef:
Wat de labels betreft, ik weet nooit of die wereldwijd zijn, dus is 30 graden C of F ?
....
30 F, dat is wel een heel apart wasprogramma. Dan heb je een wasmachine met koelunit nodig ofzo :lol:

Maar goed, volgens mij kun je rustig aannemen dat als er een temperatuur wordt vermeld, dat die dan in C is. Er zijn niet zo gek veel landen die in F doen, en in de VS staat er sowieso nooit een temperatuur in.
bluemoon
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door bluemoon »

ja, aangezien 32F het vriespunt van water is.......
Dat zal wel rammelen in de trommel met die ijsklontjes :lol:
Crisis ? What Crisis ?
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

30 F is toch 0 graden C ? oh hemel me niet gerealiseerd wat ik daar schreef - B vakken zijn nooit mijn sterke kant geweest.
Mijn man is vaak wanhopig.... hoe is het mogelijk dat je dat niet weet/snapt/begrijpt/in-doorziet....
Zo ben ik een aantal weken geleden bijna verdronken in ons zwembad omdat ik me niet realiseerde hoe koud het water nog was (15gr.C) en hoe gevaarlijk dat is - vanwege koudeschok.

Ziva, ik hoor behoorlijk negatieve geluiden omtrent Sleep# beds (ja ik weet dat niemand me nu meer serieus neemt, maar toch....)
Wij kochten onlangs TempurPedic, het 'inslapen' viel tegen - de eerste nachten denk je dat je een blok beton gekocht hebt - maar nu slapen we prima en geen pijn in de rug meer 's ochtends. De mannen die de bedden afleverden vertelden dat ze zelden TempurPedic terughaalden (90 dagen guarantee) maar wel veel Sleep#beds. En koop geen Simmons, want dat stond voor kwaliteit, ooit, maar is nu regelrechte rotzooi.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Wij hebben heel lang getwijfeld over een Sleep Number bed, maar het uiteindelijk toch niet gedaan. Als je een zijslaper bent dan heb je al een van de duurste modellen nodig met de dikste pillow top, want anders voel je nog steeds dat je op een veredeld luchtbed ligt - en ik weiger om (incl. aflevering enz.) $5600 voor een bed neer te tellen...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ja, dat was onze bedenking ook, ik slaap vrijwel altijd op mijn zij, Rick minder, maar ook veel. Wij zijn ook op zoek naar een nieuwe matras en TempurPedic klinkt inderdaad heel goed.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ik vind dat hele 'memory foam' verschrikkelijk liggen; we hebben het geprobeerd, en ik kon er niet aan wennen, vooral niet bij het draaien. Bovendien werd ons verteld dat als je een 'warme slaper' bent - en het dus snel warm hebt - een memory foam matras niet de beste oplossing is, omdat ze minder goed ventileren.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ok, bedankt, "out" hier, want wij zijn beiden warme slapers. Wat is dan wel goed? We hebben nu een harde matras met "pillow" top, maar beiden last van pijnen in onze rug bij het wakker worden (bij mij niet zo verwonderlijk, maar bij Rick wel).
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik mis ons waterbed. :cry: Ben een buikslaper, en dat ging daar geweldig. Nu hebben we een dure boxspring en ben ik plots een rugslaper die af en toe op zijn zij draait geworden. Buikslapen ligt lastig. En mijn man heeft ook last van zijn rug, net zoals vroeger, terwijl dat over was sinds hij op een waterbed sliep...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Waarom koop je dan niet nog een waterbed? Ik ken een aantal mensen hier die er een hebben, dus ze zijn hier zeker ook te koop. Ik had ooit een vriendje met een waterbed, maar dat was het voor mij toch ook niet, zeker niet als je je veel omdraait, dan lig je de hele tijd op de woelige baren.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Wij hadden een maximaal gestabiliseerd waterbed (wiebelt dus minder dan 1 seconde), met extra lendenondersteuning ingebouwd.
Maar die waterbedden hier:
- het zijn lelijke bakken
- met de houten vloeren hier, durf ik het ook niet aan. Vrienden van ons renoveerden en verbouwden het huis van haar grootouders om er zelf in te gaan wonen, en dat was ook met zo'n houten constructie zoals de huizen hier gebouwd zijn, en hun architect had uitgerekend dat ze hun waterbed best niet mee zouden verhuizen als ze niet op een keer met bed en al in de living wilden belanden (die onder de slaapkamer lag). :shock: We hebben dat verhaal dan later ook eens aan onze architect verteld, en hij zei dat hij wel mensen kenden die zoiets gedaan hadden, maar dat hij het zelf nooit zou doen...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Ook ik ben absoluut geen fan van TempurPedic. Ik heb het geprobeerd, maar voor mij is het net als drijfzand, en inderdaad veel te warm. We hebben nu geinvesteerd in een vrij zachte matras, maar wel een King Size. En de zachte matras was wel even wennen, maar omdat er wel steun is op de juiste plekken vaart mijn rug er wel bij. Maar de extra ruimte is echt een verademing. Hoewel we allebei maar klein zijn, is het heerlijk om lekker breeduit te kunnen liggen. Echt een aanrader!
"Keep Georgia On Your Mind"
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer