Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wasmachines, stofzuigers en andere apparaten in Amerika

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Wasmachines, stofzuigers en andere apparaten in Amerika

Bericht door kastelke »

Voor donkere kleding gebruik ik Woolite Zero Extra Dark (maar ik was het niet op koud water).
Voor de handdoeken gebruik ik Sunlight waspoeder.
En voor de rest gebruik ik vanalles. Heb al Tide gehad (met Febreze er in, ruikt lekker). Maar ook al Purex en Gain. Meestal neem ik van die 3 datgene mee wat in de reclame is. Ik wissel graag af.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Witte strepen krijg ik als ik te weinig water gebruik.
Heb het nu standaard op max water, zeker bij donkere was.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ziva schreef:
En iets anders, wat voor wasmiddelen gebruiken jullie? Ik heb constant witte strepen in zwarte broeken enzo en ik word er gek van. Ik vermoed dat het de wasmachine is maar het kan ook het wasmiddel zijn. Ik heb al geprobeerd: All", "Tide", heb nu "Dreft" en een wasmiddel voor speciale zwarte kleding. Ik dacht dat ik de wasmachine te vol deed maar zelfs als ik er minder in doe en dan voor de optie "Large" load (meer water) kies komen die witte strepen erin.
Klinkt als te veel waspoeder.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ook als het vloeibaar is?
Gast

Bericht door Gast »

Zou het kalk kunnen zijn? Hebben jullie hard water? Probeer eens een keer op de heetste temperatuur te wassen met een flinke scheut azijn (lege trommel!)
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

johan67 schreef: Ik weet een bakkerij in Muskegon, die heeft heerlijke bitterballen ! zijn kroketten lukken hem nog niet zo goed.
Hee, daar woont mijn schoonvader! Welke bakkerij is dat?
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik was regelmatig met azijn, de katten hebben weleens een ongelukje dus denk dat het geen kalk is. Het zal de wasmachine zijn vrees ik. Maar even sparen dan :-)
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Wat ik merk, is dat de bovenste laag kleren vaak boven het waterniveau blijven hangen, ook als ik hem op het hoogste waterniveau instel. Er zit gewoon lucht in gevangen, waardoor die bovenste kleren blijven drijven. Als het even kan, duw ik de boel tijdens de wasbeurt een paar keer naar beneden (en terwijl ik dit schrijf realiseer ik me dat dit toch eigenlijk te gek voor woorden is en dat ik mijn wasgoed onderhand net zo goed in een beek kan uitwassen :roll: )
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Ik heb nu allerlei visioenen van Dimona die op haar knieen bij een beekje haar kleding zit uit te wringen...hihihi.

Had jij een bovenlader? (je hebt het vast ergens gezegd, maar ik ben te lui om het hele topic door te scrollen). Ik denk dat daar het probleem wel eens kan zitten. Probeer het anders eens met wat kleinere wasjes, kijken of dat een verschil maakt. Het is enorm balen, maar het kan best gewoon aan jouw wasmachine liggen.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ja, dit lijkt me een typisch bovenladerprobleem; trommels die in vertikale richting om hun as draaien, duwen alle was uiteindelijk wel onder water, zeker met een wasprogramma van 1.5 uur. Mijn moeder heeft in Nederland trouwens haar hele leven bovenladers gehad, maar dan wel met een "gewone" trommel. Je moet dus feitelijk wel verschil maken tussen Amerikaanse bovenladers en Europese.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Mijn desperate oproep is ergens in de voorgaande pagina's verdwenen zonder gevolg, dus ik doe nog eens een poging. ;-)
Met welk apparaat (welk merk) ontharen jullie je benen/bikinilijn/oksels? (nee! ik wil niet aan de was!)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ik gebruik mijn epilady uit Nederland (met omvormer) en oksels en bikinilijn doe ik met een scheermesje.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Benen met een Braun Silk-Epil. Ik had hiervoor een Nederlandse, maar die was aan vervanging toe. Ik ben tevreden over de Amerikaanse variant. De rest met scheermesje.
Terug in Texas!
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Mijn oksels, benen en bikiniline blijven lekker behaard; voor het gezicht gebruik ik een Braun :lol:
Wat hebben mannen wat dat betreft het eigenlijk makkelijk. Waarom gebruik je niet van dat onbladerings... eh, onharings middel? Gepke is daar heel tevreden over.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Loek, dat valt me tegen. Dacht ik zeker dat jij je stoere bast en je benen onthaarde! Dat is aerodynamischer op de motor. '-)

Ik heb dat chemisch ontharingsspul. Maar dat moet ik dan weer inplannen want het neemt wat meer tijd. Terwijl ik zo'n chaoot ben die 's morgens beslist om een rok of kleedje of capri te dragen, maar dan wel helemaal gladde benen wil (terwijl die 2mm haren me niet storen als ik een lange broek/rok draag).
Mijn Belgische Ladyshave werkte dan heel snel. Maar het ding dat ik hier heb (ook Ladyshave) daar moet ik 2 keer zo traag mee over mijn benen gaan, en na een half been is de batterij al leeg (en met stekker er in werkt hij niet! Ik moet hem dus echt opladen en dan zo gebruiken). Het ding kostte me $90, dus ik ben niet zo snel geneigd om maar weer eens dat bedrag aan iets anders uit te geven als ik niet weet of het doet wat ik wil op de manier die ik wil...
Elke
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

hemmie schreef:Benen met een Braun Silk-Epil.
Je kan die gewoon gebruiken met het snoer er aan? Of is het een oplaadbare die echt wel goed genoeg oplaadt om 2 benen te doen? En werkt het snel? Of moet je echt met een slakkegangetje over je benen gaan?
Elke
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Vreemd dat je batterij zo snel leeg is. Mijn scheerapparaat is ook een oplaadbare en die gaat toch wel bijna twee weken mee op een keer opladen; en ik gebruik hem elke dag minstens een keer (soms meer).
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Haha Elke, gave vraag :)

Ik gebruik van die wegwerpmesjes. Werken altijd haha.

Maar nu moet ik er wel bij zeggen dat ik nog nooit mijn benen onthaard heb want dat is niet nodig bij mij. Ben gezegd met gladde benen en mini haartjes die je niet ziet :D
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

@Elke, ik heb er gewoon 1 met snoer eraan, geen accu. Hij werkt efficienter dan mijn oude Nederlandse, maar die was ook al 10 jaar oud. Het kost wel wat meer tijd dan scheren hoor, en ik doe het bij voorkeur 's avonds zodat eventuele huidirritatie de dag erna weer weg is getrokken, maar dan ben ik er ook weer een paar weken vanaf.
Terug in Texas!
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

wiepster schreef:Hubby is een techie en bepaald wat er aan apparaten komt in huis :mrgreen: , hij moet ze nl ook repareren, indien nodig.

Wij hebben dus een Miele stofzuiger, geen amerikaans geval, wel een Bisset om de vloerbedekking te reinigen als een van de honden een ongelukje heeft gehad.
Verder LG frontloader en dryer, nog nooit problemen met kleding gehad. Hij raad iedereen frontloaders aan en niet die bovenladers die alles kapot wringen en draaien. Er is wel een behoorlijk prijsverschil tussen de machines, maar als er een scratch en dent verkoper in de buurt zit, ga daar eens shoppen. Daar hebben wij 5 jr geleden al onze apparatuur gekocht, nog noooit een reparatie of onderhoud nodig gehad...afkloppen....
Strijkijzer kan ik niet mee helpen, koop alleen wat niet gestreken hoeft te worden, en als het moet doet Hubby dat, mijn manier is niet goed genoeg..... 8)
Hier ook Miele stofzuiger en LG voorlader. Gaat goed. Ook een Bosch afwasmachine.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer