Ze hebben in Amerika maar een zeer krachtige Duitse diesel en dat is de Touareg V10tdi. Daar loop je qua onderhoud en reparaties helemaal op leeg1250 schreef:Daarom heb ik express besloten om geen 2500HD te nemen... de prijs van Diesel is hier zo hoog, in vergelijking met benzine... Ik denk nu over een zeer krachtige Duitse diesel...
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Auto's van Nederamerikanen
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Auto's van Nederamerikanen
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat valt inderdaad nog mee, dat deed mijn Explorer op het eind destijds ook.ned in MO schreef:Verbruik van de Hummer zal tussen de 10-11 miles per gallon liggen denk ik.
Op de een of andere manier had ik altijd het idee dat ze juist redelijk comfortabel zijn, omdat je het gewoon niet merkt als je over een Fiat 500 heen gaatned in MO schreef:het rijdt totaal niet als een vrachtwagen wat je misschien zou denken.
Dat valt me ook nog heel erg mee.ned in MO schreef:Verzekering is ong hetzelfde als die van de Touareg.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
En als je er dan een diesel inzet en overschakelt op bio diesel is ie dus milieu vriendelijker in het gebruik dan een prius 
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Een Hummer is zeer milieuvriendelijk (als je er niet mee rijdt.
)
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
GodzIjdank gaat de techniek op dat gebied vooruit; onze Explorer doet 22 MPG gemiddeld. Nog steeds niet getallen waar je trots op moet zijn, maar een stuk beter dan vroeger. Ooit in NL had een Fiat Uno, die reed 1 op 24, omgerekend naar hier ongeveer 56 MPG: eat your heart out Prius owners!Dento schreef:Dat valt inderdaad nog mee, dat deed mijn Explorer op het eind destijds ook.ned in MO schreef:Verbruik van de Hummer zal tussen de 10-11 miles per gallon liggen denk ik.
De Touareg was van 2004, die eerste serie had een probleem, er waren meerdere service bulletins etc., er werd gerepareerd, maar het probleem kwam iedere keer terug. Inmiddels was de xtended warranty verlopen en konden we zelf opdraaien voor nieuwe accu enzo. Plus dat kost toch snel bijna een week de auto in de shop in de winter (dat model accu nooit op voorraad).
StaceyB.: BMW X-3.
StaceyB.: BMW X-3.
Dat hebben ze ooit eens uitgerekend en uit die berekeningen bleek het te kloppen. Dat kwam vooral omdat een Hummer heel lang meegaat (>5ton km) en je voor die levensduur al snel twee of drie Priussen nodig hebt. Als je de milieuschade van de productie van twee of drie Priussen vs. één Hummer meenam, dan was de Hummer inderdaad milieuvriendelijker.Old Faithful schreef:Een Hummer is zeer milieuvriendelijk (als je er niet mee rijdt.)
Tree huggers kijken niet verder dan het verbruik
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heel veel onderdelen van een hummer zijn uitwisselbaar met de chevy suv's en pick ups en hoefden dus niet opnieuw ontwikkeld te worden. Ze zijn inderdaad gebouwd om 300000 miles mee te gaan (over 500000kms).
@ oortjes Bij een Touareg is de accu niet zo'n probleem? Mijn dealer had ze op voorraad en ook een vriend van mij die eigenaar is van een battries plus winkel had er wel een. het is alleen een pita om hem te vervangen want hij zit onder de voorstoel.
Onderhoud is alleen erg duur. Hier wat dealer prijzen
Nieuwe set remmen $2100 do it yourself $600
distributie riem $1800 (bij beun voor de helft als je een beun kan vinden)
olie verversen $100
Nieuwe transmissie $8000
dynamo $1500
starter $1500.
Ik ben in het verleden dus maar eens gaan sleutelen aan mijn auto. HAd ik nog nooit eerder gedaan, maar met behulp van internet over de jaren duizenden dollars bespaard.
@ oortjes Bij een Touareg is de accu niet zo'n probleem? Mijn dealer had ze op voorraad en ook een vriend van mij die eigenaar is van een battries plus winkel had er wel een. het is alleen een pita om hem te vervangen want hij zit onder de voorstoel.
Onderhoud is alleen erg duur. Hier wat dealer prijzen
Nieuwe set remmen $2100 do it yourself $600
distributie riem $1800 (bij beun voor de helft als je een beun kan vinden)
olie verversen $100
Nieuwe transmissie $8000
dynamo $1500
starter $1500.
Ik ben in het verleden dus maar eens gaan sleutelen aan mijn auto. HAd ik nog nooit eerder gedaan, maar met behulp van internet over de jaren duizenden dollars bespaard.
hmm, dacht dat mijn auto duur was in onderhoud. Heb een Land Rover LR4 en kreeg vorige week een prijsopgave voor 900 dollar om remmen te vervangen, alleen achter. Maar nu ik dit lees valt het dus wel mee. 
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Das ook $2000 voor een setje rondom want voorremmen zijn duurder dan achterremmen om te vervangen.
Ik vervang ze tegenwoordig zelf. Echt supersimpel om te doen
Zef kopen $600
$2100-600 =$1500
Drie uurtjes op de garagevloer rondkruipen is $500 per uur verdienen!
Daarom heet de dealership ook stealership
Ik vervang ze tegenwoordig zelf. Echt supersimpel om te doen
Zef kopen $600
$2100-600 =$1500
Drie uurtjes op de garagevloer rondkruipen is $500 per uur verdienen!
Daarom heet de dealership ook stealership
Dit was mijn plan ook al, onderdelen kosten 400 dollar (schijven en blokken).
De auto heeft 20.000 mile gereden en nog originele remblokken. Dealer merkte op dat de blokken en schijven aan vervanging toezijn. Waarschuwingslampje brand nog niet. Krijg toch het gevoel dat dit ook een stealer is. Zal van de week eens zelf kijken hoever ze versleten zijn.
De auto heeft 20.000 mile gereden en nog originele remblokken. Dealer merkte op dat de blokken en schijven aan vervanging toezijn. Waarschuwingslampje brand nog niet. Krijg toch het gevoel dat dit ook een stealer is. Zal van de week eens zelf kijken hoever ze versleten zijn.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
onderdelen kopen en doorrijden tot het lampje gaat branden. Vergeet niet sensors te kopen (die activeren het lampje)
- laguna62
- Amerikafan
- Partner van: Lyan
- Aantal x V.S. bezocht: 17
@johan67,
Ik kan me niet voorstellen dat je schijven nu al af zijn,zelfs je remblokken mogen in principe nog niet af wezen,tenzij je altijd met je voet op de rem rijdt
Even surfen op het net,er zijn vast wel gebruiker forums van Land Rovers,daar vind je vast wel waardes over de dikte van de schijven.
@ned in mo,
Een goede garage vervangt niet alleen de distrubutie riem,maar ook de riem die alle andere componenten aandrijft zoals waterpomp,servo motor stuurbekrachtiging enz,ook de spanners worden vervangen,ja en ik weet niet om wat voor touareg het ging V8 of V10 ,dus daar zit wel wat werk in,maar ik denk dat bij jouw Hummer er ook wel zo'n prijskaartje aanhangt als je die riemen wilt vervangen.is toch ook een V8 neem ik aan?
Succes verder met sleutelen,mooiste hobby die er is(vind ik) Albert.
Ik kan me niet voorstellen dat je schijven nu al af zijn,zelfs je remblokken mogen in principe nog niet af wezen,tenzij je altijd met je voet op de rem rijdt
Even surfen op het net,er zijn vast wel gebruiker forums van Land Rovers,daar vind je vast wel waardes over de dikte van de schijven.
@ned in mo,
Een goede garage vervangt niet alleen de distrubutie riem,maar ook de riem die alle andere componenten aandrijft zoals waterpomp,servo motor stuurbekrachtiging enz,ook de spanners worden vervangen,ja en ik weet niet om wat voor touareg het ging V8 of V10 ,dus daar zit wel wat werk in,maar ik denk dat bij jouw Hummer er ook wel zo'n prijskaartje aanhangt als je die riemen wilt vervangen.is toch ook een V8 neem ik aan?
Succes verder met sleutelen,mooiste hobby die er is(vind ik) Albert.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Met het vervangen van de distributie riem bedoel ik ook alles wat daar bij hoort, incl waterpomp poelies tensioner etc.
Ik had de V8. De nieuwe FSI V8 heeft geen dist riem meer. De V10 ook niet deze werkt weer heel anders mbv een raderwerk
De 6.0 V8 van de hummer heeft een ketting en die hoeft in principe niet vervangen te worden.
Ik vind sleutelen best leuk om te doen. Dan het scheppen met geld scheelt, vooral bij relatief simpele dingen valt mij op.
Ik dacht dus altijd dat remmen zo moeilijk waren maar het is meestal super simpel en met het internet kun je vaak zelf uitvinden hoe het werkt.
Probleem met de hummer is dat de wielen nogal groot en zwaar zijn. Die eraf halen en opzetten is dus iets om met twee man te doen
Ik heb net de amsoil website leeggeplukt. Kan ik weer lekker klooien op een dagje dat het weer lekker van temp is.
Ik had de V8. De nieuwe FSI V8 heeft geen dist riem meer. De V10 ook niet deze werkt weer heel anders mbv een raderwerk
De 6.0 V8 van de hummer heeft een ketting en die hoeft in principe niet vervangen te worden.
Ik vind sleutelen best leuk om te doen. Dan het scheppen met geld scheelt, vooral bij relatief simpele dingen valt mij op.
Ik dacht dus altijd dat remmen zo moeilijk waren maar het is meestal super simpel en met het internet kun je vaak zelf uitvinden hoe het werkt.
Probleem met de hummer is dat de wielen nogal groot en zwaar zijn. Die eraf halen en opzetten is dus iets om met twee man te doen
Ik heb net de amsoil website leeggeplukt. Kan ik weer lekker klooien op een dagje dat het weer lekker van temp is.
Ik ben ook blij met hubby, hij doet alle onderhoud van zijn Titan zelf. Bij de Maxima hebben we destijds een extra garantie-plan, wat vereist dat een dealer regelmatig de auto ziet. We laten dan ook regelmatig de olie en filters verversen door de dealer, maar als die aangeven dat de remmen vervangen moeten worden, doet hij hetzelf.
De auto is inmiddels 5 jr en de compressor voor de airco is het langzaam aan het begeven, dan is zo'n garantie-plan wel makkelijk, dit word nu dus vervangen zonder kosten voor ons. Ook gaf de dealer aan dat de belts beter vervangen konden worden, omdat ze alles los moeten halen voor de vervanging van de compressor, dit kost alleen de belt zelf $60, geen arbeidsloon.....een aardige geste van de dealer en hubby heeft de belt gecontroleerd, was binnen nu en een jaar toch nodig, nu kan de auto er weer 50,000 miles tegen.
De auto is inmiddels 5 jr en de compressor voor de airco is het langzaam aan het begeven, dan is zo'n garantie-plan wel makkelijk, dit word nu dus vervangen zonder kosten voor ons. Ook gaf de dealer aan dat de belts beter vervangen konden worden, omdat ze alles los moeten halen voor de vervanging van de compressor, dit kost alleen de belt zelf $60, geen arbeidsloon.....een aardige geste van de dealer en hubby heeft de belt gecontroleerd, was binnen nu en een jaar toch nodig, nu kan de auto er weer 50,000 miles tegen.
Off-topic, maar misschien een aanrader voor anderen hier!

Ik heb dit een paar dagen geleden op mijn ruiten gesmeerd, en het is echt heel NICE! Het water vliegt van je ruiten af als je rijdt
Ook stof en pollen liggen gewoon op de ruit en waaien er zo af!
A Dutch girl in Oregon!
Dutch in Oregon op Facebook!
Dutch in Oregon op Facebook!
De ruitenwissers van dit merk zijn ook super! Vooral in de Floridiaanse stortbuien heb je echt dit product nodig.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb net gisteren rain-x op de ruiten van de auto van die van mijn vrouw en van mijn auto gesmeerd. Ik vind het ook fantastisch spul. Je hebt eigenlijk je ruitenwissers bijna niet meer nodig. Ook vliegentroep komt er makkelijker vanaf
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik weet niet of het nog zo is, maar hier in Colorado kleurden je ramen over tijd helemaal geel van RainX als gevolg van de hogere UV straling op deze hoogte. Dat gele kreeg je met geen mogelijkheid meer van je ramen; reden voor mij het niet meer te gebruiken.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
nooit last van gehad hier
Heb nog wel een leuke license plate bedacht VR8WGN
Heb nog wel een leuke license plate bedacht VR8WGN
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht