Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat koop je in Amerika?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Wat koop je in Amerika?

Bericht door Coyote »

Zolang je dat in je koffer (dus niet handbagage) vervoerd is dat geen probleem.

Neem zelf ook altijd van alles mee: tandpasta, BBQ-saus, Thousand Island Dressing.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Gewoon goed inpakken en inchecken.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Er is sowieso geen regel dat je geen vloeistoffen in je ruimbagage mag hebben. Het gaat alleen om de handbagage.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
CherokeeWarrior
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door CherokeeWarrior »

Hot Wing of Buffolo Wing Sauce.... vaak zo'n 10 flessen :-)
sinds 1995 in totaal 62 keer naar de USA gevlogen and more to go...)
Last: Texas (Oct. 2018)
Next: Florida (Feb 2019)
Next: Utah (April 2019)

Love to drive off-road 4x4, Fly in a Piper Cherokee, Ride in a Jeep Cherokee and enjoy the desert..
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Wat is er zo bijzonder aan Amerikaanse tandpasta? :?
Afbeelding
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Misschien de verschillende smaken, kaneel en vanille enzo? Ikzelf neem juist altijd tandpasta mee uit NL (Parodontax), want dat is hier dan weer niet te krijgen. :wink:
"Keep Georgia On Your Mind"
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Van die crest met kaneel krijg ik van die witte puntjes op mijn tandvlees. Erg jammer dat ik er niet tegen kan, want de smaak is prima.
Het ligt ook niet aan de kaneel, maar aan een ander bestandsdeel wat ze er in doen. Ben vergeten wat het is.
Zelf heb ik van de week nog een Apple Macbook Pro gekocht, omdat ze gewoon goedkoper zijn hier.
Plus weer wat kleding van de bekende merken, A&E, Abercrombi, Hollister etc .
En die plastic rollen waar al eerder in het topic melding van werd gemaakt :mrgreen: .

Verder zou je toch zowat een auto kopen met die prijzen hier??!! Alleen jammer dat de invoerrechten, CO2 belastingen en alle overige kosten het uiteindelijk nog vele malen duurder maken :| .

Vaak neem ik nog wat flessen A&W Rootbeer in Mountain Dew mee :D
- Mike
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

guinevere schreef:Wat is er zo bijzonder aan Amerikaanse tandpasta? :?
Mooie grote tubes en lekkere smaken. :D

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

@Michigan
MacBook Pro erg mooi maar geef je dat aan? .. er was pas een verhaal over dat de belasting zou kunnen achter halen dat je hem in US hebt gekocht. Zodra je op internet gata oid.. Ik zou ook wel een bookje willen. heb niet gedaan. Sowieso weinig gekocht...
alleen de magneten voor de koelkast en ene trui van NP.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
choco
Amerikafan

Bericht door choco »

Bandido schreef:Misschien de verschillende smaken, kaneel en vanille enzo? Ikzelf neem juist altijd tandpasta mee uit NL (Parodontax), want dat is hier dan weer niet te krijgen. :wink:
Ik stond er erg van te kijken dat Parodontax hier niet is te krijgen :shock: Gelukkig heeft mijn zus vorige maand een lading Parodontax voor me meegenomen, want ik kan echt niet zonder.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Als je perse Paradontax wilt kopen kun je het hier vinden. Of je koopt gewoon bijvoorbeeld tandpasta van "Arm and Hammer", vergelijkbaar met Paradontax ook gebaseerd op natrium-bicarbonaat (baking soda) maar zonder de kruiden erin. In de meeste US supermarkten te vinden.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Die van Arm and Hammer is wel heel anders hoor, die heb ik al geprobeerd. Het gaat ook niet alleen om de baking soda, die is inderdaad in andere merken ook te vinden. Het gaat ook om de smaak, die is veel zouter dan van andere merken en het smaakt niet zo mintachtig. En als het puur om de kruiden gaat zijn er ook andere soorten verkrijgbaar, zoals "Tom of Maine", maar ook dat komt niet eens in de buurt.

En ja, via internet is natuurlijk alles te koop, maar om nou bijna $15 neer te tellen voor een tandpasts is me toch wat te gortig. :wink: Dan sla ik liever flink in in NL of laat het meenemen.
"Keep Georgia On Your Mind"
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Isis schreef:@Michigan
MacBook Pro erg mooi maar geef je dat aan? .. er was pas een verhaal over dat de belasting zou kunnen achter halen dat je hem in US hebt gekocht. Zodra je op internet gata oid.. Ik zou ook wel een bookje willen. heb niet gedaan. Sowieso weinig gekocht...
alleen de magneten voor de koelkast en ene trui van NP.
De dag dat de belastingdienst automatisch een seintje krijgt als jij je laptop uit Amerika aanzet, is de dag dat pasen en Pinksteren ook tegelijkertijd vallen. :mrgreen: Dan zullen er toch wat pro-privacy groeperingen aan de bel trekken hoop ik.

Het enige wat kan gebeuren is dat ik op schiphol er tussen uit gepikt word en mijn koffer/handbagage mag laten zien. Dat risico neem ik dan maar. Er gaan zoveel mensen met laptop op vakantie. Er zullen er weinig bij zijn die ook een kassabon mee hebben, als bewijs dat hun laptop toch echt in Nederland is gekocht.
- Mike
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Michigan schreef:Er zullen er weinig bij zijn die ook een kassabon mee hebben, als bewijs dat hun laptop toch echt in Nederland is gekocht.
Of het bij de Macbooks ook het geval is weet ik niet (ik denk het haast wel), maar bij veel electronica is aan het serienummer te herkennen voor welke markt het bestemd is/was. Als jij met een Amerikaans s/n op je Macbook (of andere electronica) Nederland binnenkomt, dan kan dat vraagtekens opleveren met alle mogelijke gevolgen van dien. En ja, de Douane kan dat nakijken a.d.h.v. het s/n.

Andersom geldt dat echter ook: als op jouw Macbook (of andere electronica) een Nederlands/Europees s/n staat, dan hoef je ook geen bonnetje te hebben om aan te tonen dat je 'm niet in de VS hebt gekocht.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Is natuurlijk waar :geek: . Laten we hopen dat ze iets beters te doen hebben dan mijn laptop te onderzoeken. Vorig jaar wilde een beambte mijn koffer ook inzien. Helaas voor hem zat die vol met gedragen kleding, lekker fris hoor :-).
- Mike
E-line
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door E-line »

Wij zijn gister thuis gekomen en kwamen thuis met vooral kleding, schoenen, make-up etc.
Maar wat echt helemaal ons ding is als we in de VS zijn; cd's zoeken!! We kunnen er alles vinden wat we in
NL niet kunnen krijgen, en het is ook nog eens spotgoedkoop.. we kwamen weer met 65 stuks thuis :oops:
Vorig jaar hadden we er 55.. echt slecht, maar wel leuk!
Onze favoriete winkels zijn Amoeba in LA & San Francisco, en we hebben ons dit jaar ook goed vermaakt in leuke tweedehands cd winkels in Portland & Vancouver. Bij de Target zijn de cd's vaak ook goedkoop, vooral de nieuwste!
Sarahken
Amerika-ontdekker

Bericht door Sarahken »

Al iemand ervaring met het kopen van een brilmontuur in de US ? :roll:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ja, wat wil je weten?
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

>Al iemand ervaring met het kopen van een brilmontuur in de US ?

Yep. maar dan wel compleet met glazen. Viel me op dat de winkel waar ik was alleen recepten die niet ouder dan 6 maanden zijn accepteerden. Het begrijpen van het NL recept kostte de staff enige moeite maar lukte uiteindelijk wel.
Sarahken
Amerika-ontdekker

Bericht door Sarahken »

Petra/VS schreef:Ja, wat wil je weten?
Gewoon... of het trouwens al mogelijk is én of het de moeite waard is :) Het is voor mijn zoon (bijna 13 j). Zijn huidig montuur is aan vervanging toe, maar zijn oogglazen zouden worden behouden. Dus praktisch gezien : op zijn huidige oogglazen een brilmontuur kopen...
Wij kopen zijn brillen en glazen normaal gezien bij http://www.pearle.be/, maar de keuze voor kinderen is vrij beperkt.
Langs de andere kant zijn er dan mogelijkheden bij het mannenassortiment (ook wel beperkt), maar die zijn dan vrij prijzig. Daarom ons idee om hem begin volgende maand dit cadeau te doen...

Bedankt voor je reactie Bramster. Je het het over doktersvoorschriften : Ik veronderstel dat ze dit in de US enkel 'gebruiken' voor het soort van glazen te kennen (niet geldig voor korting of zo).
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer