Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
TV Tips - Amerika
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Re: TV Tips - Amerika
Dat klinkt heel interessant, Herman. Ik ga dit programma zeker opnemen, bedankt voor de tip.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Vanavond de 2e aflevering!
Aflevering 2: Het diepe zuiden
In deze tweede aflevering onderzoekt Stephen Fry op welke manier het Zuiden zich onderscheidt van de andere staten van Amerika. Wat maakt het Zuiden bijzonder? Diep onder de grond in West Virginia trekt Fry op met een mijnwerker. Hij ontmoet een man met een tatoeage van de staat Kentucky op zijn achterste en geniet van een hallucinerende sessie Blue-grass muziek in Tennessee.
In the Smokey Mountains loopt Fry tegen een beer aan en zweeft hij in een balloon boven North Carolina.
In South Carolina leert hij de taal van de slaven, wordt hij door een familie in Georgia uitgenodigd in het Huis van de Plantage om Thanksgiving met hen te vieren. Daarna reist hij verder door Florida en Alabama.
Aflevering 2: Het diepe zuiden
In deze tweede aflevering onderzoekt Stephen Fry op welke manier het Zuiden zich onderscheidt van de andere staten van Amerika. Wat maakt het Zuiden bijzonder? Diep onder de grond in West Virginia trekt Fry op met een mijnwerker. Hij ontmoet een man met een tatoeage van de staat Kentucky op zijn achterste en geniet van een hallucinerende sessie Blue-grass muziek in Tennessee.
In the Smokey Mountains loopt Fry tegen een beer aan en zweeft hij in een balloon boven North Carolina.
In South Carolina leert hij de taal van de slaven, wordt hij door een familie in Georgia uitgenodigd in het Huis van de Plantage om Thanksgiving met hen te vieren. Daarna reist hij verder door Florida en Alabama.
- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
ik heb de serie van Fry al op BBC gevolgd, echt een leuke serie, jammer dat hij maar 6 afleveringen heeft gemaakt, het hadden er gerust meer mogen zijn! Ik hou nogal van zijn stijl en humor.
- Jostravels
- Amerikakenner
Ik vond zowel aflevering 1 als 2 een beetje tegenvallen. Fry zelf is erg leuk, maar het programma is zo jachtig opgezet, hij haast zo door het land heen. Ik hou erg van reisprogramma's omdat je dan een goede indruk van een land kan krijgen, maar dat lukt hier net niet.
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
- The Baconator
- Amerika-ontdekker
Het gaat inderdaad snel. Maar ja, kan ook niet anders als je gemiddeld 8/9 staten in 1 uur moet laten zien..
Ze hadden gewoon van elke staat een aflevering moeten maken.
Ik kijk toch uit naar de volgende 3 uitzendingen!
Ze hadden gewoon van elke staat een aflevering moeten maken.

Ik kijk toch uit naar de volgende 3 uitzendingen!
2006-Las Vegas
2007-South-West
2008-Washington State
2009-New York
2010-The Deep South
2007-South-West
2008-Washington State
2009-New York
2010-The Deep South
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Documentaire over Yellowstone
Hallo,
Ik las juist in het TV-blad dat er op donderdag 13-08 een 3-delige documentaire begint op canvas (Belgisch TV-station).
Het lijkt me wel interessant mss ook wel wat voor andere hier op het forum
Vanaf donderdag 13-08, ik denk 3 weken oprij om 21u20 op canvas.
Greetings,
Bougie
Ik las juist in het TV-blad dat er op donderdag 13-08 een 3-delige documentaire begint op canvas (Belgisch TV-station).
Het lijkt me wel interessant mss ook wel wat voor andere hier op het forum

Vanaf donderdag 13-08, ik denk 3 weken oprij om 21u20 op canvas.
Greetings,
Bougie
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Volgens mij is dat dezelfde documentaire als uit het bericht van jmvdc op 8 maart 2009. Ik heb toen één aflevering gemist. Dit is dus mijn herkansing. Bedankt :beerchug: .
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 90
documentaire over Yellowstone.
Gisteravond was er een eerst aflevering van een 3delige documentaire reeks over Yellowstone op de vlaamse openbare omroep CANVAS. Een reeks van de BBC.
Onderwerp vd eerste aflvering was het wildlife in de winter. Prachtige fotografie !
Niet te missen voor Yellowstone liefhebbers.
Volgende aflevering de volgende 2 weken op donderdagavond.
Luc
Onderwerp vd eerste aflvering was het wildlife in de winter. Prachtige fotografie !
Niet te missen voor Yellowstone liefhebbers.
Volgende aflevering de volgende 2 weken op donderdagavond.
Luc
sinds 1989 : +/- 50 businesstrips naar Phoenix, +/- 25 businesstrips naar Houston, 1 rondreis Canadese Rockies, 4 rondreizen SouthWest, 1 rondreis US Rockies, 1 verblijf Orlando, plus nog enkele businesstrips (Washington, Minneapolis, LA, New Orleans)
- Lezolas
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Re: documentaire over Yellowstone.
Ik heb het gisteren ook gezien!
Prachtig inderdaad!
Prachtig inderdaad!
juli 2010: NY, San 'cisco, Y'mite, D. Valley, Las Vegas, Zion, Bryce, Monument V., Grand Cnyn, Kingman (+Glendale, Phoenix), Joshua Tr., LA
dec - feb 2011: Australië (NSW, VIC, SA, NT, QLD)
sept 2011: NY, Washington DC, Philly
nov 2011: NY, Boston
- Lezolas
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Het tweede deel was ook weer prachtig!
juli 2010: NY, San 'cisco, Y'mite, D. Valley, Las Vegas, Zion, Bryce, Monument V., Grand Cnyn, Kingman (+Glendale, Phoenix), Joshua Tr., LA
- Texas Jack
- Amerika-ontdekker
- Partner van: Kokopelli
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
De serie van Stephen Fry is ook verkrijgbaar op een dubbel DVD.
Stephen Fry In America
2 disks | Dvd
360:00 minuten | Regio 2
EAN 8717344737319
Verkrijgbaar bij o.a. de blauwe mannetjes.
Stephen Fry In America
2 disks | Dvd
EAN 8717344737319
- LeenG
- Amerika-expert
ik heb intussen ook de 2 delen van Yellowstone gezien... onbeschrijflijk mooi
staat op de lijst voor de volgende keer
staat op de lijst voor de volgende keer
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Vanaf dinsdag 8 september is 6 dagen lang het programma "Nederland in New York" te zien op Nederland 2 (19.25)
Het programma staat in het teken van het 400 jarig bestaan van New York, de stad die nauwe baqnden heeft met Nederland. Eva Jinek en pieter Hagen gaan op zoek naar de nederlandse invloeden in The Big Apple en verslaan het beozke van Willem Alexander en Maxima.
Ook het programma "Man bijt hond" komt vanaf woensdag 9 sept uit New York (18.50 Nederland 2)met o.a. boer Frans die zijn ogen uitkijkt en de Babbelbox in Central Park.
De NederAmerikanen kunnen het een dag later terugzien op http://www.nederland2.nl/uitzendinggemist/
Marjon
Het programma staat in het teken van het 400 jarig bestaan van New York, de stad die nauwe baqnden heeft met Nederland. Eva Jinek en pieter Hagen gaan op zoek naar de nederlandse invloeden in The Big Apple en verslaan het beozke van Willem Alexander en Maxima.
Ook het programma "Man bijt hond" komt vanaf woensdag 9 sept uit New York (18.50 Nederland 2)met o.a. boer Frans die zijn ogen uitkijkt en de Babbelbox in Central Park.
De NederAmerikanen kunnen het een dag later terugzien op http://www.nederland2.nl/uitzendinggemist/
Marjon
- TedjevanEs
- Amerikakenner
Ik heb samen met de kinderen de afgelopen weken gekeken naar The Great American Road Trip op NBC.
Alle deelnemers (gezinnen van 4) kregen een RV ter beschikking om Old Route 66 af te rijden van Chicago naar Los Angeles. Aan het eind van elke aflevering viel er een familie af aan de hand van een spel dat vaak de betrekking had op de omgeving.
Een luchtig programma met mooie beelden van Amerika. De meeste families waren 'working class' en hadden de meeste plaatsen en bezienswaardigheden ook nog nooit gezien en waarschijlijk zelf nooit zo'n vakantie kunnen bekostigen.
http://www.nbc.com/great-american-road-trip/
Dit seizoen is afgelopen maar er werd aan het eind van de laatste aflevering al gerefereerd naar een volgende seizoen. De winnaars gingen met $100.000 naar huis en dat konden ze goed gebruiken als ik de vader van dat gezin moest geloven... (maar ja elk gezin kan dat wel gebruiken denk ik
)...
Alle deelnemers (gezinnen van 4) kregen een RV ter beschikking om Old Route 66 af te rijden van Chicago naar Los Angeles. Aan het eind van elke aflevering viel er een familie af aan de hand van een spel dat vaak de betrekking had op de omgeving.
Een luchtig programma met mooie beelden van Amerika. De meeste families waren 'working class' en hadden de meeste plaatsen en bezienswaardigheden ook nog nooit gezien en waarschijlijk zelf nooit zo'n vakantie kunnen bekostigen.
http://www.nbc.com/great-american-road-trip/
Dit seizoen is afgelopen maar er werd aan het eind van de laatste aflevering al gerefereerd naar een volgende seizoen. De winnaars gingen met $100.000 naar huis en dat konden ze goed gebruiken als ik de vader van dat gezin moest geloven... (maar ja elk gezin kan dat wel gebruiken denk ik

- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Vanavond op SBS 6 van 20:30 tot 22:45 uur de volgende documentaire
102 minutes that changed America
Documentaire
Op 11 september 2001 gingen er 102 minuten voorbij tussen het moment dat het eerste vliegtuig zich in het WTC in New York boorde en het moment dat beide torens uiteindelijk instortten. In die tijdsperiode ging er van alles door de bewoners van New York heen. Ondanks het vreselijke en onbegrijpelijke gebeuren dat op dat moment plaatsvond, zagen enkelen het als hun verantwoordelijkheid om alles met de camera vast te leggen. Met als resultaat een indrukwekkende levensechte documentaire over een van de meest ingrijpende gebeurtenissen in de geschiedenis.
102 minutes that changed America
Documentaire
Op 11 september 2001 gingen er 102 minuten voorbij tussen het moment dat het eerste vliegtuig zich in het WTC in New York boorde en het moment dat beide torens uiteindelijk instortten. In die tijdsperiode ging er van alles door de bewoners van New York heen. Ondanks het vreselijke en onbegrijpelijke gebeuren dat op dat moment plaatsvond, zagen enkelen het als hun verantwoordelijkheid om alles met de camera vast te leggen. Met als resultaat een indrukwekkende levensechte documentaire over een van de meest ingrijpende gebeurtenissen in de geschiedenis.
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Vanaf a.s. zondag op Ned2 20.15 uur: The New York Connection
- Jostravels
- Amerikakenner
Waarom komt alles op zondagavond altijd tegelijk
? Voor de reisliefhebbers onder ons (en dat zijn de meesten hier) is het altijd moeilijk een keuze te maken. Nu is er de combinatie van The New York Connection en 3 Op reis. Eerder was dat ook altijd met 3 Op reis en Peking Express. Zondagavond is blijkbaar 'buitenlandavond'.

Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Deze serie is voor de nederamerikanen momenteel te zien op DirecTV (HDNet) mocht er interesse voor zijn.Texas Jack schreef:De serie van Stephen Fry is ook verkrijgbaar op een dubbel DVD.
Stephen Fry In America
2 disks | Dvd
EAN 8717344737319
Morgenavond: Stephen Fry in America , The Deep South on channel 306 for Tue, Sep 29 at 8:00 PM MDT.
- Bandido
- Amerika-expert
Gisteren was tot mijn verrassing Nederland het reisdoel in "The Amazing Race". De deelnemers gingen van Dubai naar Amsterdam, waarna ze naar de Afsluitdijk, Groningen, Vierhuizen en Zoutkamp reden om allerlei opdrachten uit te voeren. Leuk om te zien, helemaal omdat ik zelf uit het Noorden kom, maar ook voor anderen denk ik. Je kunt de aflevering zien op de volgende website: http://www.cbs.com/primetime/amazing_race/. Ik weet alleen niet of dat ook lukt vanaf een Nederlands IP-adres, maar voor de Neder-Amerikanen is het misschien aardig om te zien.
NB: voor wie het programma niet kent, The Amazing Race is een populair reality TV programma hier, dat al zo'n 15 meegaat. Het lijkt nog het meeste op het Nederlandse programma "Peking Express". Maar het verschil is dat daar de route vaststaat en met The Amazing Race het elke aflevering weer anders is.
NB: voor wie het programma niet kent, The Amazing Race is een populair reality TV programma hier, dat al zo'n 15 meegaat. Het lijkt nog het meeste op het Nederlandse programma "Peking Express". Maar het verschil is dat daar de route vaststaat en met The Amazing Race het elke aflevering weer anders is.
"Keep Georgia On Your Mind"
- rvd4always
- Amerikakenner
- Contacteer:
The New York Connection verkrijgbaar op DvD in de Avro Webshop 
In The New York Connection gaat schrijver en filosoof Dirk van Weelden in het New York van vandaag op zoek naar de vroege geschiedenis van de stad.
Hij onderzoekt welke lijnen getrokken kunnen worden van het Hollandse verleden naar het New York van nu.
Hoe zag die samenleving er toen uit? Welke Hollandse elementen zien we nu nog terug?
Historische vertellingen uit de 17e eeuw worden gekoppeld aan actuele thema's.

In The New York Connection gaat schrijver en filosoof Dirk van Weelden in het New York van vandaag op zoek naar de vroege geschiedenis van de stad.
Hij onderzoekt welke lijnen getrokken kunnen worden van het Hollandse verleden naar het New York van nu.
Hoe zag die samenleving er toen uit? Welke Hollandse elementen zien we nu nog terug?
Historische vertellingen uit de 17e eeuw worden gekoppeld aan actuele thema's.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht