Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Probleem met stagebedrijf

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Probleem met stagebedrijf

Bericht door meyem »

jammer dat het avontuur hier schijnt te eindigen ...
(ik heb nog niet alles hier gelezen, ik ga dat morgen zeker doen!)
the 'work ethic' in New York is heftig, ik zou daar ook nooit aan kunnen voldoen en dus neem ik maar genoegen met af en toe een reisje als toerist .....
tja, marketing is een keihard vak ..... en een 40-urige werkweek kennen ze daar niet, een ieder die het wil maken zet inderdaad het dubbele in ....

nu ja, jammer, en hopelijk neem je toch leuke herinneringen mee naar huis ....
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
vraag123
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door vraag123 »

choco schreef:Ik begrijp dat je emails hebt gestuurd naar school/ stagebegeleiding etc maar dat je nog niks terug hebt gehoord? Ik zou niet gaan zitten wachten op een antwoord maar ze bellen! Want het lijkt me wel belangrijk dat er snel duidelijkheid komt.
Ik heb een van de stage coordinators gemaild en die e-mailt snel terug, maar ik moest met mijn stage begeleider /mentor contact opnemen voor zulke situaties.
Ik krijg daar pas morgen/vandaag antwoord van ivm Pasen enz. Van de sponsor & stage bedrijf ook pas vandaag/morgen. Ik wil niet zomaar ergens aan beginnen, straks wordt er verteld dat ik terug moet komen, terwijl ik al iets nieuws heb gezocht, of verteld de sponsor dat het ook afgelopen is en ik sowieso niet door kan gaan. Dus wacht het even nog 1 dagje af :).
''I always heard there were three kinds of suns in Kansas, sunshine, sunflowers, and sons-of-bitches.''

- Clint Eastwood in ''The Outlaw Josey Wales (1976)'' (IMDb Link)
choco
Amerikafan

Bericht door choco »

Ik zeg ook niet dat je overhaaste beslissingen moet nemen, maar dat ik - als ik jou was- actief contact zou proberen te zoeken met de stagebegeleider/visum-sponsor/etc. Dus niet alleen een mailtje sturen en vervolgs op de bank gaan zitten wachten op antwoord, maar direct contact zoeken door te bellen. Dan zul je sneller duidelijkheid/advies over wat nu te doen krijgen. Maar ik hoop voor je dat je inmiddels contact hebt gehad met je stagebegeleider.
vraag123
Amerikafan

Bericht door vraag123 »

Sponsor heeft contact met mij opgenomen en er zouden geen problemen zijn met de visum.
Er zou iets anders geregeld kunnen worden en verplaatsen is voor mij geen probleem (ik heb 3 maanden vooruit betaald met de huur, maar ze waren flexibel en wouden het best teruggeven). California werd voorgesteld, de staat waar ik vanaf het begin heen wou. Ook de industrie is wat ik zelf in gedachten had. Er zijn dus geen problemen met de Visum, Sponsor, etc. Maar dan moet ik nog kijken of school mij toestaat om ergens anders te beginnen.

Ik hoop dat het goed komt... :)
''I always heard there were three kinds of suns in Kansas, sunshine, sunflowers, and sons-of-bitches.''

DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

De school gaat het toestaan. Vetragende student = geen geld van ministerie ;)
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Dat is positief nieuws! Hartstikke goed!
vraag123
Amerikafan

Bericht door vraag123 »

Ik hoop het... wil eigenlijk weg uit NY dus ik hoop dat dit gewoon uiteindelijk een geluk bij een ongeluk is :P.
Dan heb ik al die kosten ook niet voor niets gemaakt... :mrgreen: Hopelijk is mijn school redelijk en staan ze het toe om die laatste 3-4 maanden ergens anders te volbrengen.

Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Alhoewel ik het goed nieuws vind maak ik me toch wat zorgen.
1) Ga je nu goed contractueel vastleggen wat de werkzaamheden zullen zijn?
2) Wordt nu wel goed geregeld qua wie als werkgever wordt opgegeven, wie de werkelijke werkgever is?

Dus eigenlijk, hoe ga je alle valkuilen van de vorige keer afdekken?
Aquell
Amerikakenner

Bericht door Aquell »

Goed nieuws!!!

Hoop dat het toch allemaal goed komt!!! Positief blijven!
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
vraag123
Amerikafan

Bericht door vraag123 »

Hockey schreef:Alhoewel ik het goed nieuws vind maak ik me toch wat zorgen.
1) Ga je nu goed contractueel vastleggen wat de werkzaamheden zullen zijn?
2) Wordt nu wel goed geregeld qua wie als werkgever wordt opgegeven, wie de werkelijke werkgever is?

Dus eigenlijk, hoe ga je alle valkuilen van de vorige keer afdekken?
Zover ben ik nog niet :mrgreen: . Hoop dat het goed komt en dat ik het nog een keer kan en mag proberen.. =]

Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Super! Zie je, je weet maar nooit wat er uit rolt!
Hoop dat de school mee werkt en wens je veel succes.
AmerikaEnzo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door AmerikaEnzo »

Succes met zoeken. Ik denk dat als je jezelf instelt al op wellicht wat extra uren en de echte stage-klussen (meestal niet al direct de echt leuke werkzaamheden), dat je dan al sneller je draai kunt vinden. Neem de gedachte met je mee dat er veel goede mensen ook zijn (vb de huurder die je mogelijkheid geeft eerder van je huur af te zijn) en geniet tussendoor ook. Je bent wel in Amerika! Zie het als een goede levenservaring en geniet!

Succes.

Saskia
In 2010 voor het eerst naar de VS geweest, en in 2014 gaan we weer. We hebben er zin in!
vraag123
Amerikafan

Bericht door vraag123 »

Ok. Sponsor weer contact met mij opgenomen en verteld dat ik ca. 30 dagen heb om een nieuwe internship te vinden. Als het via hen gaat, zou het makkelijk binnen de 30 dagen lukken aangezien ze al een aantal bedrijven op het oog hebben. Er is echter wel een fee: ca 500 dollar. Maar dan regelen zij wel alles.
Of zelf iets zoeken en de fee niet betalen, of stoppen en teruggaan.

Maar ik moet wel een akkoord krijgen van mijn school, en ik ben bang dat ze dat niet zullen doen.
Iemand een tip hoe ik ze het best kan benaderen? Heb ze eerder over andere zaken benadert, maar ze waren niet echt redelijk te noemen.
Kan iemand bijv. aangeven hoe ik mijn situatie (einde vorig bedrijf, moet iets nieuw vinden binnen 30 dagen) het beste kan verwoorden (in het Engels of Nederlands)?

Wil niet zomaar een e-mailtje sturen... Of ik bel ze, maar dat is nu geen optie ivm tijdsverschil.

DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Huh het is toch een NLse school? Waarom in het Engels?

Maar goed zeggen dat je doorgaat in de zomervakantie dus dat je vanaf nu weer de x aantal maanden opnieuw begint. Heb ik ook gedaan.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

vraag123 schreef: Of ik bel ze, maar dat is nu geen optie ivm tijdsverschil.
Hoezo? Je kan morgen toch gewoon bellen? Een keertje wat eerder opstaan en je kan prima tijdens kantooruren bellen.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Hij bedoelt nu nu.
vraag123
Amerikafan

Bericht door vraag123 »

DejaVu schreef:Huh het is toch een NLse school? Waarom in het Engels?

Maar goed zeggen dat je doorgaat in de zomervakantie dus dat je vanaf nu weer de x aantal maanden opnieuw begint. Heb ik ook gedaan.
Als ik nu begin zou ik maar 3 weken of zo achterlopen, dan zou ik in Augustus klaar zijn en in September terug, op tijd voor het nieuwe semester. Maar de vraag is of ze dat toestaan aangezien er eerder ook al vertraging was met het visum. Soms zijn ze echt onredelijk :p. Maar ik bedoelde inderdaad nu nu :p.

En Engels omdat de opleiding volledig in het Engels is, maar Nederlands kan en mag ook gebruikt worden met je docenten/mentoren buiten de colleges om en via e-mails. Maar misschien waarderen ze het meer als je ze in het Engels benaderd :D.

Hopelijk komt het goed, ik heb 30 dagen om iets te vinden en dan is het ook nog eens in een Zuid-Westelijke staat...

PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Heb ze eerder over andere zaken benadert, maar ze waren niet echt redelijk te noemen.
Als je slim bent schrijf je dit soort dingen gewoon niet meer op, want het lijkt er echt op dat iedereen anders denkt/doet dan jij. Ik vind het heel vervelend voor je dat je problemen hebt met je stage en dat je mede o.a. daardoor op extra kosten wordt gejaagd, maar ik denk dat je echt iets aan je houding moet veranderen. Wil niet zeggen dat je een onaardig persoon bent of niet je best doet, maar pak het eens op en bedenk je eens hoe de man/vrouw tegenover je erover zou kunnen denken. Dat wil dus niet zeggen dat je contractuele verplichtingen zoals 80u werken maar moet accepteren, maar ik lees in je berichten te veel dat je bent afgezet, verkeerd behandeld bent of dat anderen niet redelijk zijn. Voor je die persoon van school of stagebegeleider z'n bed uit belt is het inderdaad wel even handig om bijvoorbeeld eerst heel duidelijk op papier te zetten waarom, waardoor en hoe het precies verkeerd is gegaan bij je vorige bedrijf. Gewoon in het Nederlands doen, want dan verwoord je je het best. Zorg dat je een duidelijk verhaal hebt met punten en feiten. En niet met meningen hoe jij over zaken denkt. (al mag je bv best zeggen dat je 80u geacht werd aanwezig te zijn, terwijl er 32 zijn overeen gekomen met het bedrijf op papier. Maar dat is in dit geval dus een feit.
Overigens zou je misschien hier ook even kunnen vertellen waarom je bang bent dat je school niet akkoord zou gaan met een andere stageplek en waarin ze in jou ogen niet redelijk waren.

Het lijkt er wel op dat je nu gelukkig actief bezig bent met het probleem (al zou die laatste zin anders doen vermoeden). Bel die stagebegeleider van school uit z'n bed voor mijn part. Zorg dat jij in ieder geval niet kun zeggen dat je er niet alles aan gedaan hebt om het daar toch tot een goed einde te brengen, ook met het zoeken naar een nieuwe stageplek. En anders 's nachts (nederlandse tijd) even opstaan en school bellen. Aktief bezig zijn en van je laten horen, jezelf laten zien helpt in veel gevallen.

Ik ben zelf ook wel eens van stage gewisseld omdat ik dingen moest doen die ik nooit geleerd had en waar ik in de korte stageperiode ook echt niet even in bijgeschoold kon worden. Daarover nog een vraag, misschien dat je dat al gezegd hebt, maar ik weet het even niet. Heb je voordat je daarheen ging al contact gehad met je stagebedrijf en zo ja, heb je niet een soort plan van aanpak gehad met wat ze met je van plan waren, in wat voor tijdsbestek en welke middelen je daarvoor tot je beschikking hebt? Nu weet ik niet of het in Amerika compleet anders werkt natuurlijk, maar ik kreeg dat hier in Nederlands nl. wel. Of ik moet bij de juiste bedrijven hebben gezeten die er aandacht aan schenken natuurlijk.

Hou de moed erin!
vraag123
Amerikafan

Bericht door vraag123 »

Bedankt. Waarom ik denk dat mijn school onredelijk was: er was een tijdslimiet gezet om een stage te vinden, oorspronkelijke deadline was rond begin Februari, maar de meesten studenten konden niet beginnen omdat er toetsen gepland waren in die zelfde week. Ook waren er een aantal dingen waar ik geen invloed op had (aanvraag visa en verwerking ervan), maar het moest toch maar erg snel gebeuren en ik heb het uiteindelijk net op tijd gered, mede doordat ik een bureau had ingeschakeld.

Het bedrijf heeft nooit aangegeven met wat voor programma's e.d. ik zou werken, enkel wat mijn taken zouden zijn, maar ik heb tijdens de eerste 2 weken niets van die taken terug gezien. Ik ben trouwens eerder begonnen met de stage, ik had al 3 weken vanuit thuis in Nederland gewerkt. Ook toen kreeg ik meteen een opdracht waar mij nooit iets over verteld was, een totaal ander programma/software (nooit mee gewerkt, nooit van gehoord en zou ik ook nooit mee hoeven te werken).

Mij werd via Skype in een simpel zinnetje verteld: ''you should be able to find a list somewhere''

...

...

...

Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

vraag123 schreef:Ook toen kreeg ik meteen een opdracht waar mij nooit iets over verteld was, een totaal ander programma/software (nooit mee gewerkt, nooit van gehoord en zou ik ook nooit mee hoeven te werken).
Het is redelijk normaal dat je met programma's of methodes in aanraking komt waar je nog nooit mee gewerkt hebt. Sterker nog, ik zou het raar vinden als ze in Amerika exact dezelfde programma's gebruiken als jij op school gehad hebt.
Vanuit je opleiding leer je een bepaalde methodiek en denkwijze. Met welke programma's je die uiteindelijk uitvoert is niet relevant. Of denk je dat je de rest van je leven niks nieuws meer leert?

Wat is eigenlik de reden dat je voor een stage in het buitenland hebt gekozen? Is dit een verplichting vanuit school of een eigen keuze?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer