Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Goede beroepen in Amerika

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Bruinebeer
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Goede beroepen in Amerika

Bericht door Bruinebeer »

Hallo,

Zijn er toevallig mensen die weten of er veel vraag is naar een bepaald beroep?
Dutchess
Amerika-expert

Re: Goede beroepen in Amerika

Bericht door Dutchess »

Hier een voorbeeld van een lijstje dat ik via google vond:
http://fortune.com/2015/01/24/in-demand-jobs-for-2015/
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Vanwaar je vraag?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Ik denk dat die mensen er wel zijn.
recidivist
Amerikafan

Bericht door recidivist »

Sven, je bent nu 14. Beroepen waar nu misschien veel vraag naar is, kunnen over 10 jaar misschien al niet meer zo gevraagd zijn.

In je andere topic gaf je aan graag advocaat te willen worden, omdat je het leuk vindt om anderen te helpen. Misschien is het goed om eens op school met je decaan te praten en door middel van een aantal testen te kijken waar jou interessegebied ligt. Dan kan je daar je vakkenpakket op afstemmen en goed voorbereid aan je vervolgopleiding beginnen. Staar je niet nu al blind op een bepaald beroep maar zorg ervoor dat je gewoon een goede basis hebt, waarmee je meerdere kanten op kan.

Over een paar jaar moet je een keuze maken voor een vervolgopleiding. Dan is het misschien goed om te zoeken naar een hogeschool of universiteit met een actief uitwisselprogramma met een universiteit in Amerika. Dan kan je in je studietijd beleven hoe het leven in Amerika is en of dat het leven is wat je wilt.

Succes met je opleiding en het najagen van je dromen!
Bezochte staten: AL, AK, AR, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, IA, IL, IN, KY, LA, MA, MS, MO, MT, NV, NH, NJ, NM, NC, OR, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VA, VT, WV, WY.
Bruinebeer
Amerika-ontdekker

Tnx! Recidivist,

ik focus me nu vooral op advocaat en dat doe ik al een aantal jaar omdat ik dat graag wil worden (in Nederland dan.) Maar aangezien ik deze vakantie iemand uit Amerika heb leren kennen er wat research heb gedaan naar Amerika lijkt het me geweldig om daar te leven. Dus wou ik mijn dromen graag combineren. Aangezien advocaat worden in Amerika niet echt aantrekkelijk en zelfs afstotend is en ik tunnelvisie ( alleen maar focussen op advocaat worden) wil voorkomen vroeg ik ook maar beroepen die mij misschien ook wel liggen, dan het liefst natuurlijk in Amerika!
Maar ik kan natuurlijk altijd nog beslissen wat ik wil worden.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

De afgelopen 20 jaar ligt de nadruk op tekorten aan werkers in STEM gebieden: Science, Technology, Engineering, Medical.
Ik denk niet dat dit snel zal veranderen, al kunnen accenten verlegd.
Tijdelijke werkvergunningen - voor bedrijven - worden meer aangevraagd voor, en uitgegeven aan, mannen dan aan vrouwen.

Een opleiding in wat ooit de Beta-vakken werd genoemd, geeft meer kansen voor een baan dan een Alpha of Gamma opleiding.
Dat is, in het bedrijfsleven. Aan universiteiten kan de behoefte gevarieerder zijn.

Vervolgens, hoe hoger je bent opgeleid, hoe beter je kansen. US studenten stoppen vaak na een 4-jarige college opleiding, hebben dan Bachelors niveau, en gaan aan het werk. De hoogte van hun studieschuld heeft daar veel mee te maken.
Veel bedrijven hebben hoger opgeleide werkers nodig, mensen met een Masters of een Ph.D.
Dit betekent dat voor een foreign worker een B.S. niveau in feite te laag is.

Een deel van je studie in de US doen heeft meer kansen op werk. Ten eerste omdat je kontakten opdoet ('netwerken') en ten tweede omdat je na beeindigen van een opleiding vaak Optional Practical Training - OPT - mag doen. Daar kun je jezelf bewijzen en dan kan er een tijdelijke werkvergunning voor je worden aangevraagd, de H-1B.

Realiseer je wel dat jij - an andere jonge mensen die dit lezen - geboren bent in een tijd van globalisering. Je concurrentie is niet alleen US werkers, maar ook werkers uit India, China, van elders ter wereld, die staan te stuiteren om naar de US te kunnen verkassen - en vaak ouders hebben met het geld om hen in de US te laten studeren.
Gast

Bericht door Gast »

Politieagent :D
Bruinebeer
Amerika-ontdekker

driftkop schreef:Politieagent :D
Had ik ook al aan gedacht, probleem is alleen dat je daarvoor een Amerikaanse nationaliteit voor moet hebben. En die krijg je pas na 3 jaar (gehuwd) of 5 jaar (ongehuwd)
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Een Groene Kaart gebaseerd op huwelijk is mogelijk als je een US citizen tegenkomt, en de liefde toeslaat.

Maar voor een 'andere' Groene Kaart zul je de visa lottery moeten winnen.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Is dit niet de 14-jarige die bij de Seals wilde? Te zien aan hun werk kunnen die geen advocaten gebruiken.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer