Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Jouw mooiste USA foto.... deel 4
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: Jouw mooiste USA foto.... deel 4
Monterey Bay. Heel veel Humpbacks gezien tussen nog veel meer sea lions. De Breach gebeurde achter ons, maar ik draaide me om en had hem vol in beeld.
De eerste foto was hij nog verder uit het water, helaas niet scherp.

Op 23 oktober gingen wij mee met een Whale Watching Cruise in Monterey Bay met de Sea Wolf 2.
Wij hebben in zijn totaliteit 27 humpbacks en 500 common dolphins en ook nog een andere soort dolfijnen gezien. Het was prachtig! We waren niet zeeziek, maar wel verbrand ondanks het insmeren met zonnebrandcrème.

Na de Whale Watching gingen we zeeotters kijken in de bay bij Jetty road in Moss Landing. We hebben daar 7 zeeotters van dichtbij gezien.

Wij hebben in zijn totaliteit 27 humpbacks en 500 common dolphins en ook nog een andere soort dolfijnen gezien. Het was prachtig! We waren niet zeeziek, maar wel verbrand ondanks het insmeren met zonnebrandcrème.

Na de Whale Watching gingen we zeeotters kijken in de bay bij Jetty road in Moss Landing. We hebben daar 7 zeeotters van dichtbij gezien.

- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dan zijn jullie op dezelfde dag geweest als wij
Er lagen vier boten bij de Whales. Wij staan al vanaf dinsdag bij Moss Landing met de camper. En inderdaad otters zie je hier genoeg 

Wij hebben ook zoveel boten gezien. Wij hebben er een half uur gelegen wachtend tot de walvissen weer boven kwamen. En natuurlijk net weer te laat met foto's nemen. Twee sprongen er tegelijk. Mooi om te zien. Bij Moss landing hebben we een hele poos op de rotsen gezeten bij de uitmonding bij zee op. Het was een komen en gaan van zeeotters. Twee waren er samen aan het ravotten. Leuk, dat jullie daar kamperen. Ik zie dat jullie een reisverslag maken. Ik heb al een stukje gelezen en we hebben kennelijk een beetje achter elkaar gereden
We zijn op veel de zelfde plaatsen geweest. Nog vele mooie dagen gewenst.

- miccie
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Na het uitzoeken en sorteren van de (erg) vele foto's 'n paar toch plaatsen.
Times Square:

Vanuit de helicopter:

Vanaf de Staten Island Ferry:

En Central Park, iemand die schitterend aan het zingen was:

Times Square:

Vanuit de helicopter:

Vanaf de Staten Island Ferry:

En Central Park, iemand die schitterend aan het zingen was:

1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Na het zien van al deze prachtige foto's wil ik jullie ook mijn favorieten niet onthouden. Al deze foto's heb ik in de zomer van 2013 geschoten, met mijn telefoon en een simpel digitaal cameraatje. Baal als een stekker dat ik geen betere camera mee had, maar geniet toch van enkele platen.
Het moge duidelijk zijn dat ik, in tegenstelling tot veel forumgangers hier, vooral gek ben van Amerika's stedelijke gebieden. Natuur is leuk en mooi, maar skylines zijn mijn passie!

Het moge duidelijk zijn dat ik, in tegenstelling tot veel forumgangers hier, vooral gek ben van Amerika's stedelijke gebieden. Natuur is leuk en mooi, maar skylines zijn mijn passie!

- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nog eentje van de afgelopen reis. Convict lake. Voor de camperaars, een prachtige plek met campground (zonder voorzieningen) In de bergen vlakbij Mammoth Lake.
convict lake 630 by Marenko - Eyes of Holland, on Flickr

Onlangs met gezin een weekendje Washington gedaan en hebben enkele voor ons nieuwe dingen bezocht zoals Library of Congress, National Archives en ook MLK Memorial. Was weer een prima tripje waarvan ook de nodige foto's zijn gemaakt.
Lincoln Memorial

Lincoln Memorial by rudolfje, on Flickr
Washington Monument

Washington Monument by rudolfje, on Flickr
MLK Memorial

Martin Luther King Memorial by rudolfje, on Flickr
Jefferson Memorial

Jefferson Memorial by rudolfje, on Flickr
Library of Congress

Library of Congress by rudolfje, on Flickr
National Archives

National Archives by rudolfje, on Flickr[url=
Lincoln Memorial

Lincoln Memorial by rudolfje, on Flickr
Washington Monument

Washington Monument by rudolfje, on Flickr
MLK Memorial

Martin Luther King Memorial by rudolfje, on Flickr
Jefferson Memorial

Jefferson Memorial by rudolfje, on Flickr
Library of Congress

Library of Congress by rudolfje, on Flickr
National Archives

National Archives by rudolfje, on Flickr[url=
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Zitten weer een aantal prachtige exemplaren bij en niet alleen natuurfoto's. Ik vind die van Time Square (en die van NY skyline) erg mooi Miccie. Ook die van library of Congress zie je niet zo vaak.
Marenko, foto van convict lake geeft een error.
Marenko, foto van convict lake geeft een error.
- Gabbyxx
- Amerikafan
04-03-14 -> K1 visa goedgekeurd.
19-05-15 -> 2 jaar GC goedgekeurd.
20-03-17 -> Aanvraag I-751 gestart (ROC).
06-10-18 -> 10 jaar GC ontvangen.
31-12-19-> Officieel Amerikaan geworden
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Ja hoor, mooi!
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Mooi weer allemaal!
gabbyxx : wanneer was dit in oktober? Wij zijn aan het plannen voor volgend jaar en ben zo benieuwd wanneer de herfstkleuren zo ongeveer verschijnen...
gabbyxx : wanneer was dit in oktober? Wij zijn aan het plannen voor volgend jaar en ben zo benieuwd wanneer de herfstkleuren zo ongeveer verschijnen...
- Gabbyxx
- Amerikafan
16 t/m 19 Oktober.
04-03-14 -> K1 visa goedgekeurd.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Van die zaal mogen pas sinds juli vorig jaar foto's genomen worden. De Library of Congress is een prachtig gebouw van binnen.PSVwally schreef: Ook die van library of Congress zie je niet zo vaak.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is moeilijk te voorspellen. Het hangt ook af van waar je precies zit.Chelle schreef: gabbyxx : wanneer was dit in oktober? Wij zijn aan het plannen voor volgend jaar en ben zo benieuwd wanneer de herfstkleuren zo ongeveer verschijnen...
zie bijvoorbeeld ons 2012-verslag - wij waren van eind september tot half oktober in het noordoosten.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Heb in 14 jaar in de USA veel moois gezien, maar voor mijn favoriete foto's blijf ik even dicht bij huis.
Ik woon in Sand Canyon, Tehachapi, California, maar mijn man en ik willen het hernoemen naar Hummingbird Canyon, klinkt veel beter.

Woon hier nou 7 jaar en dit jaar voor het eerst beren op bezoek gehad, dit is vanuit mijn keukenraam, jonge beer in de achtertuin.

Ik woon in Sand Canyon, Tehachapi, California, maar mijn man en ik willen het hernoemen naar Hummingbird Canyon, klinkt veel beter.

Woon hier nou 7 jaar en dit jaar voor het eerst beren op bezoek gehad, dit is vanuit mijn keukenraam, jonge beer in de achtertuin.

- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Leuke foto's. Als het nog een jonge beer is is moeders ook niet ver weg. Ik zou toch met een wat ander gevoel in de tuin gaan zitten haha.
-
- Amerika-ontdekker
We hebben deze jonge beer diverse malen gezien, en twee volwassen beren, maar nooit samen. Helaas zijn er ook beren in ons dorp gedood door idioten die eten toegangelijk hebben gehouden, en toen een kill permit aangevraagd hebben, dus het zou best kunnen dat dit een ouderloze wees was.
We hebben nu wat regen gehad en het lijkt erop dat de beren de bergen weer ingetrokken zijn, weg van de bewoonde wereld, maar een paar maanden lang was het eerst effe naar buiten kijken of er niet een beer op de oprit zou staan. Je raakt eraan gewend, net als de ratelslangen.
We hebben nu wat regen gehad en het lijkt erop dat de beren de bergen weer ingetrokken zijn, weg van de bewoonde wereld, maar een paar maanden lang was het eerst effe naar buiten kijken of er niet een beer op de oprit zou staan. Je raakt eraan gewend, net als de ratelslangen.
- markro
- Moderator
- Contacteer:
Mooie plekjes bij Sedona in Arizona.
Cathedral Rock, gezien aan de westzijde met op de voorgrond de Oak Creek:

En gezien aan de oostzijde:

Aan de oostzijde loopt een trail tegen de rots op. Als je heel goed kijkt, zie je in het midden mensen er tegenop klimmen.
Close up:

Cathedral Rock, gezien aan de westzijde met op de voorgrond de Oak Creek:

En gezien aan de oostzijde:

Aan de oostzijde loopt een trail tegen de rots op. Als je heel goed kijkt, zie je in het midden mensen er tegenop klimmen.
Close up:

- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mooie foto's Marco!
Hier nog eentje van onze laatste vakantie. Toen we met de ferry terug voeren van San Francisco naar Marin Park rv park.

san francisco 2 (1 van 1) by Marenko - Eyes of Holland, on Flickr
Hier nog eentje van onze laatste vakantie. Toen we met de ferry terug voeren van San Francisco naar Marin Park rv park.

san francisco 2 (1 van 1) by Marenko - Eyes of Holland, on Flickr
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20504 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-