Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

iPhone 6 in USA kopen

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Iphone 6 in VS kopen

Bericht door Hinko »

Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Re: Iphone 6 in USA kopen

Bericht door Njit »

Hier een technisch verhaal over 4G: http://tweakers.net/nieuws/98376/iphone ... sungs.html
Qua LTE banden zit je volgens mij wel goed..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Jeetje das idd wel heel technisch
Ik zit overigens wel bij Vodafone…maar ja, zou je dit in de praktijk nou echt merken? Niemand haalt ooit die maximum snelheden toch?
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Met 4G zijn die snelheden best te halen. Alleen ben je dan zo door je databundel heen :) Maar voor de normale dingen zoals facebook, websites bekijken etc merk je het verschil niet. Daar is 3G ook al snel zat voor. Alleen als je streaming video wilt bekijken op mobiel internet dan zul je het merken.
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Lidje schreef:Zouden ze deze iPhones ook in voorraad hebben?
Voorlopig nog niet. Vanochtend waren de eerste geplande ladingen van de iPhone 6 Plus modellen al uitverkocht, en het ging ook hard met de kleinere modellen: http://finance.yahoo.com/news/iphone-6- ... 04728.html
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
gompie
Amerika-ontdekker

Bericht door gompie »

Garantie zal wel een probleem zijn. In Nederlands is het zo dat als je aanspraak wilt maken op garantie dat je met je produkt indien defect terug moet naar de winkel waar je hem hebt gekocht met kassabon en niet naar de fabrikant.
Als je een telefoon in Amerika koopt kan je hier naar geen enkele winkel gaan als er een defect is en zal je terug moeten naar de winkel waar je hem hebt gekocht en dat is dus in Amerika. Ok je hebt hier een apple store maar ook die zijn niet verplicht om je telefoon te repareren onder garantie en als je geluk hebt gebeurt dit uit coulance. Garantie bepalingen in Nederland zoals die in de Nederlandse wet staan gelden alleen voor producten die in Nederland zijn aangeschaft.
Simpel voorbeeld: ik koop een telefoon bij de mediamarkt in Duitsland, na 2 maanden gaat ie stuk. Om nu terug te vallen op de garantie moet ik met de telefoon naar de mediamarkt in Duitsland en kan ik niet terecht bij de mediamarkt in Nederland en valt het defect onder de garantie voorwaarden zoals die in Duitsland gelden.

Verder zal d telefoon in Amerika niet veel goedkoper zijn dan hier zeker niet nu de dollar steeds duurder wordt en je moet altijd nog tax betalen.
Wilde zelf vorig jaar een Samsung Tab3 kopen in Amerika want deze leek daar nogal wat goedkoper te zijn. Beetje rekenen en het bleek dat die maar 15 euro goedkoper was en daarvoor had ik dus geen garantie en als je hem hier kocht kreeg je ook nog eens 50 euro retour van Samsung dus uiteindelijk was ie hier 35 eur goedkoper en met 2 jaar garantie.
Christian
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Christian »

Wij hebben een iPad meegenomen uit Amerika en na 1,5 jaar liep hij vast. Apple NL gebeld en kon hem opsturen.
Vervolgens kreeg ik de optie om hem op te laten halen en na te laten kijken en te repareren of direct bij het ophalen van de oude een geheel nieuwe te krijgen van UPS, maar dan moest ik wel bijbetalen. Ik geloof 90 euro.
Uiteraard niet bijbetaald op de gok dat ze hem niet kunnen repareren en dus alsnog een nieuwe moeten sturen.
1 dag later kreeg ik bericht dat ze een nieuwe op gingen sturen.
Ik heb in totaal 2 dagen zonder iPad gezeten en heb gewoon voor een Amerikaans model een nieuwe Nederlands model gekregen.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Geen groot prijsverschil ? Ik heb net een iphone 5s gekocht en hiermee 150 euro uitgespaard.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Christian
Amerikakenner
Contacteer:

Re: iPhone 6 in USA kopen

Bericht door Christian »

Onze iPad scheelde ook iets van 115 euro met hier. Toch de moeite waard.

We kochten hem ook nog eens in een sales tax vrije staat.
MiaDee
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door MiaDee »

Lidje schreef:Met de aankondiging van de Iphone 6 is mijn interesse gewekt. Zeker nu ik nog tot midden oktober in de USA verblijf.

Kan ik eender welke Iphone 6 hier kopen en mee naar België nemen of moet ik opletten met verschillende netwerken enzo...
Wat met douane en taxen? (ik verblijf in Colorado)

thanks ,

Lander
Hoi Lander, en alle andere

Ik ga zelf in ook naar usa en ga erook weer 1 kopen net als 2,5 jaar geleden.
Doosje en toe behoren niet moeilijk over doen en gewoon met de post oplaten sturen naar je huisadres voor $7,50.
Heb hem toen in NYC gekocht en naar alle te vredenheid tot nu toe gebruikt.
Misschien heb je wat aan onderstaande:

iPhone 6-modelnummers

Model A1586 (aanbevolen): Europese versie van de iPhone 6, verkrijgbaar in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Australië, Hongkong, Japan, Singapore, Puerto Rico en Verenigd Koninkrijk.
In de VS is dit model verkrijgbaar via operator Sprint.
Model A1549: Amerikaanse GSM- en CDMA-versie van de iPhone 6, verkrijgbaar in de VS via operators AT&T, T-Mobile en Verizon.
Ook verkrijgbaar in Canada via operators Bell en Rogers.

iPhone 6 Plus-modelnummers

Model A1524 (aanbevolen): Europese versie van de iPhone 6 Plus, zie opsomming van landen hierboven.
Model A1522: Amerikaanse/Canadese versie van de iPhone 6 Plus, in GSM- en CDMA-uitvoering.

Hoop dat je/jullie er wat aan hebben.

Groet Maicol
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Handiger om gewoon naar de bron te linken: http://www.iculture.nl/iphone-kopen/iphone-buitenland/
Daar lees je ook het volgende:
In de VS en Canada moet je rekening moet houden met verschillende toestellen voor de GSM- en CDMA-netwerken. De toestellen voor operator Sprint zijn identiek aan de Europese toestellen, maar zijn alleen met abonnement te koop. Bij de toestellen AT&T, Verizon en T-Mobile USA is sprake van afwijkende modelnummers (A1549 en A1522). Dat wil niet zeggen dat deze toestellen totaal onbruikbaar zijn, maar ze ondersteunen niet de frequentiebanden voor de nieuwe netwerktechniek TD-LTE. De Apple Store geeft momenteel aan dat alleen toestellen van T-Mobile USA zonder verplicht abonnement te koop zijn. Informeer vooraf ook goed of de toestellen simlockvrij zijn, want dat is niet altijd het geval. In de start de verkoop van simlockvrije toestellen vaak een aantal weken nadat de nieuwe iPhones in de verkoop gingen. De iPhone-verkoop in de VS en Canada start op 19 september 2014.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Je kan ook een tripje Dubai boeken :)
Tip: Voor mensen die de mogelijkheid hebben om te reizen naar of via Dubai in de Verenigde Arabische Emiraten: de iPhone 6 is daar vanaf AED 2599 te koop, omgerekend nog geen 550 euro! Dat scheelt enorm met de prijzen hierboven. De iPhone 6 is er pas vanaf 27 september te koop. En let op dat op toestellen uit UAE en Saoedi Arabië FaceTime standaard is geblokkeerd vanwege lokale richtlijnen.
MiaDee
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door MiaDee »

[quote="Njit"]Handiger om gewoon naar de bron te linken: http://www.iculture.nl/iphone-kopen/iphone-buitenland/
Daar lees je ook het volgende:

Sorry hoor Njit.

Heb het zo ook maar zo door gestuurd gekregen.
Probeer ook alleen maar te helpen maar zal de volgende keer kijken of ik de bron kan achter halen....

Groet Maicol
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik heb gewoon mijn bestaande abonnement bij Vodafone verlengd, en heb nu voor 0 euro ergens volgende week een iPhone 6....goedkoper en handiger kan niet.
Ik heb wel een redelijk prijzig abonnement,maar ook bij wat goedkopere abonnementen zag ik aardige aanbiedingen, misschien voor meerder mensen een handiger optie dan in Amerika kopen.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Voor 0 euro.. uhhuh.. Zie hier de abbo prijzen: https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/tel ... lter=apple
Dat ding betaal je dubbel en dwars met je abonnement. Alleen als je heel veel belt ben je gunstiger uit.
Christian
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Christian »

Je betaald dat ding altijd dubbel en dwars terug. Ook al haal je hem in Amerika.

Als je hem hier in Nederland haalt moet je bij elk abonnement uitrekenen wat je uiteindelijk na 1 of 2 jaar betaald hebt. Soms is een hoger maand bedrag na 2 jaar voordeliger dan lager bedrag maar meer bijbetalen en of andersom. Aangezien er tegenwoordig niet veel kosten bijkomen omdat het allemaal in het pakket zit, kun je dus goed uitrekenen wat je na 2 jaar betaald hebt. (behalve bij vodafone!, die laten je voor data betalen die je niet gebruikt hebt.)
Ik heb een kpn abbo van 2 GB en kom nooit in de buurt van mijn max.

Bij sommige internet winkels valt zelfs te onderhandelen over de bijbetaal prijs.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Njit schreef:Voor 0 euro.. uhhuh.. Zie hier de abbo prijzen: https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/tel ... lter=apple
Dat ding betaal je dubbel en dwars met je abonnement. Alleen als je heel veel belt ben je gunstiger uit.

Ik kan een abonnement verlengen wat ik al jaren heb, en omgerekend betaal ik in twee jaar looptijd 48 euro voor een iPhone 6....

En natuurlijk zit er in de meeste abonnementen een stuk afbetaling voor je telefoon, maar als je zoals ik toch al een duurder type abonnement hebt, is die bijdrage echt verwaarloosbaar.

En vergis je niet, als je nu al een abonnement vrije iPhone 6 kan bemachtigen in Amerika, betaal je ook een 600 euro, en heb je nog steeds een redelijk duur abonnement nodig in Nederland als je tenminste van alle opties veel gebruik maakt.
Je kan natuurlijk kiezen voor een sim-only van 15 euro en 100 belminuten of 100 MB data, maar waar heb je dan een iPhone 6 voor nodig?
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

ik betaal voor mijn Sim-Only met 300 belminuten en 1 gig data 17 euro per maand (Vodafone). Ziggo mobiel met 1 gig en 300 minuten kost 15 euro.
Ik denk dat de meeste mensen daar genoeg aan hebben..
TwentseGijs
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door TwentseGijs »

Pete.Z schreef: ...... heb je nog steeds een redelijk duur abonnement nodig in Nederland als je tenminste van alle opties veel gebruik maakt.
Ik wil wel even benadrukken dat je je Iphone NIET kunt opladen in de magnetron :lol: :lol: :lol: :lol:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Het leven is als een boek, en mensen die niet reizen stoppen na het eerste hoofdstuk.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer