Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Minor volgen in USA
-
Maaikejuh
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Minor volgen in USA
Hallo,
Begin volgend schooljaar (2015-2016) moet ik voor twee kwartalen een minor gaan volgen (vanuit mijn HBO opleiding).
Nu zou ik dit echt ontzettend graag op een universiteit in Amerika doen.
Kan iemand mij vertellen of dit mogelijk is (om alleen een minor in Amerika te doen, en niet een hele studie), en waar ik meer informatie hierover kan vinden?
Iemand die mij hier meer over kan vertellen?
Alvast hartstikke bedankt!
Met vriendelijke groeten,
Maaike
Begin volgend schooljaar (2015-2016) moet ik voor twee kwartalen een minor gaan volgen (vanuit mijn HBO opleiding).
Nu zou ik dit echt ontzettend graag op een universiteit in Amerika doen.
Kan iemand mij vertellen of dit mogelijk is (om alleen een minor in Amerika te doen, en niet een hele studie), en waar ik meer informatie hierover kan vinden?
Iemand die mij hier meer over kan vertellen?
Alvast hartstikke bedankt!
Met vriendelijke groeten,
Maaike
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Minor volgen in USA
Voor een studentenvisum moet je fulltime lessen volgen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
babarage
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
Ja, je kan een minor volgen in Amerika, je hoeft er niet een volledige studie van 4 jaar te volgen. Je moet wel gedurende je studie een minimaal aantal uren les volgen. Ik zou eerst kijken of jouw hogeschool een uitwisselingsprogramma heeft waarmee he naar de VS kan, scheelt een hoop kosten en regelgedoe.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik moet even wakker worden na het lezen van deze vraag. We hebben hier te maken met een intelligente meid, Maaike volgt immers een HBO opleiding. Iemand met een beetje brains moet toch op z'n minst in staat zijn ietsje verder te komen dan de super open vraag 'kan ik een minor volgen in de VS' ? Ga eens wat googelen: 'uitwisseling US', 'deel studie volgen in de VS'. Loop even langs op het International office /de studieadviseur van je opleiding. Die kunnen je vast al een heel eind op weg helpen.
Sorry, maar ik kan gewoon niet begrijpen dat een slim iemand zo'n vraag hier neerplempt. Doe eerst wat onderzoek! Stel je pro-actief en zelfstandig op! Je zult er in de rest van je leven nog veel aan hebben!
Sorry, maar ik kan gewoon niet begrijpen dat een slim iemand zo'n vraag hier neerplempt. Doe eerst wat onderzoek! Stel je pro-actief en zelfstandig op! Je zult er in de rest van je leven nog veel aan hebben!
-
Maaikejuh
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Dankjewel voor de reacties!RiverCola schreef:Sorry, maar ik kan gewoon niet begrijpen dat een slim iemand zo'n vraag hier neerplempt. Doe eerst wat onderzoek! Stel je pro-actief en zelfstandig op! Je zult er in de rest van je leven nog veel aan hebben!
Ik zal mijn vraag even nader toelichten RiverCola. Momenteel ben ik voor het J1 summerwork and travel program in Amerika. Gisteren heb ik een universiteit bezocht en ik was meteen verkocht. Ik heb met de counseler gesproken (die gaat over het internationaal studeren), en volgens hem is het niet mogelijk om alleen een minor te volgen. Als ik aan een Amerikaanse universiteit wil studeren moet ik een full-time studie volgen.
Nu ben ik daarna op internet gaan zoeken, waar dus staat dat het wel mogelijk is.
Gezien deze tegenstrijdigheid (een counseler zal er immers wel verstand van hebben), en het feit dat hier veel Amerika-kenners en wellicht ook mensen die hier ervaring mee hebben rondhuizen, heb ik besloten om mijn vraag hier te stellen.
Hoe meer informatie, hoe beter!
Dat het niet kan aan de universiteit waar je die counselor hebt gesproken wil niet zeggen dat het in zijn geheel niet kan. Je kunt voor twee kwartalen (een semester) inderdaad aan een Amerikaanse universiteit studeren met een J1-visum, die je nu dus ook al hebt. Ik zou zoals hierboven al is gezegd contact opnemen met je hogeschool in Nederland om uit te zoeken of zij uitwisselingsprogramma's hebben met Amerikaanse universiteiten. Ik heb overigens geen idee of je binnen zo'n korte tijd twee keer een J1-visum toegewezen zult krijgen.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Misschien is er een misverstand met de term 'minor'? Mijn zoon kan een 'minor' kiezen, maar dat wil zeggen dat zijn keuzevakken allemaal in dat ene domein moeten liggen. Als jij dus die minor wilt doen, wil dat zeggen dat je maar een part-time student bent (want je volgt de hoofdvakken niet). Dat kan dus niet.
Als je met 'minor' iets anders dan dat bedoelt, waarbij je dus maar voor 1 semester of zo gaat maar wel alle vakken volgt in dat semester, dan loop je dus wel full-time school en daar zou je wel een visumaanvraag voor kunnen doen.
Als je met 'minor' iets anders dan dat bedoelt, waarbij je dus maar voor 1 semester of zo gaat maar wel alle vakken volgt in dat semester, dan loop je dus wel full-time school en daar zou je wel een visumaanvraag voor kunnen doen.
Elke
@Kastelke
In Nederland hebben studenten van het HBO en de universiteit vaak een halfjaar "minor", wat wil zeggen dat je een halfjaar vakken kunt volgen van een andere faculteit bijvoorbeeld. Veel mensen gebruiken dat halfjaar om naar het buitenland te gaan om daar vakken te volgen. Het is dus wel fulltime maar het is "minor" gezien de studie je die volgt - het hoeft daar niet specifiek iets mee van doen te hebben. Weet niet of het zo een beetje duidelijk is haha. Ik neem aan dat de topic starter dit bedoelt.
In Nederland hebben studenten van het HBO en de universiteit vaak een halfjaar "minor", wat wil zeggen dat je een halfjaar vakken kunt volgen van een andere faculteit bijvoorbeeld. Veel mensen gebruiken dat halfjaar om naar het buitenland te gaan om daar vakken te volgen. Het is dus wel fulltime maar het is "minor" gezien de studie je die volgt - het hoeft daar niet specifiek iets mee van doen te hebben. Weet niet of het zo een beetje duidelijk is haha. Ik neem aan dat de topic starter dit bedoelt.
Dat is inderdaad een andere betekenis van "minor" dan hier gebruikelijk is. Mijn dochter volgt b.v. een minor in muziek (naast haar major dus). Eén van de vereisten van haar minor is dat ze 6 semesters lang in het orkest van de universiteit moet spelen. Zoiets kan je dus nooit in 2 kwartalen volbrengen. En op haar universiteit is een minor ook echt een extra studierichting die je naast je major doet. Zij kreeg pas toestemming om haar minor te doen nadat ze haar major gekozen had. Dus ik begrijp de Amerikaanse counselor wel die zei dat je niet alleen maar een minor kan doen, het is hier een ander begrip.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Ja het is wel begrijpelijk dan inderdaad. Hier is een minor bij veel studies gewoon een onderdeel van je studie, vaak 30 studiepunten (6 maanden) die je naar eigen wens in kunt vullen.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is inderdaad anders dan hier. Mijn zoon zijn richting is Bachelor in IT, zijn Major is Game Design en is nu toegelaten om een Minor in Game Production er bij te nemen vanaf zijn 3de jaar. Dat houdt dus echt helemaal verband met zijn studie. En je kan ook niet zelf beslissen of je die Minor volgt, je moet eerst voldoende hoog GPA hebben en dan 'applyen'. Er zijn meer kandidaten dan dat er mensen toegelaten worden. Als je niet toegelaten wordt tot een Minor, dan kan je gewoon electives nemen naar eigen keuze die ook buiten je studieveld kunnen liggen. Ze konden eigenlijk 1 minor kiezen die niet rechtstreeks tot zijn domein behoorde: Marketing.
Elke