Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Soort DVD's in VS

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Kovi
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Soort DVD's in VS

Bericht door Kovi »

Hallo,
Wij vertrekken over enkele dagen naar de VS en hebben daar een camper met DVD-speler gehuurd. Wij hebben begrepen dat de normale dvd's die in Europa gangbaar zijn, in de VS niet afgespeeld kunnen worden. We willen evt wat dvd's branden, maar weet iemand welk type DVD-RW we daarvoor moeten gebruiken of wat er evt in de instellingen moet worden aangepast om het compatibel te maken?
2014: USA Camperreis Zuid Westen https://tiogatours.nl/reisverslagen/kovi2014
2018: USA Florida/Georgia https://tiogatours.nl/reisverslagen/kovi2018
2022: USA Colorado/South Dakota/Nebraska
2023: Canada - Camperreis West Canada
Fair Arie
Amerikafan

Re: Soort DVD's in VS

Bericht door Fair Arie »

Het gaat niet om het type DVD; het gaat om de regio codering. Europa kent een andere regio codering (2) dan de US (1). Als de speler beperkt is tot regio 1 (US) kan deze geen DVD's uit andere regio's afspelen. Je gebrande DVD's moeten dus voor regio 1 or regiovrij gebrand worden.
Kovi
Amerika-ontdekker

Bericht door Kovi »

En is het dan nog wel mogelijk om NL ondertitelde films te branden?? Of zijn er geen NL ondertitelde films die regiovrij zijn of voor VS?
(Ben niet zo ervaren op dat punt...misschien dus ene hele domme vraag...)
Fair Arie
Amerikafan

Bericht door Fair Arie »

Er zullen genoeg films zijn die Nederlands ondertiteld zijn en beschikbaar voor regio 1. De DVD regio codering is een softwarematige blokkade. Het is niet zo dat een regio 2 DVD speler een hele andere techniek gebruikt dan een regio 1 DVD speler. En ook de DVD schijven zijn exact hetzelfde. Maar ik kan je er verder niet mee helpen. Ik brand geen DVD's; kijk de films vanaf de laptop. Maar waarschijnlijk zal je bij het branden een regio codering kunnen aangeven (of dus juist niet :wink: ).
Kovi
Amerika-ontdekker

Bericht door Kovi »

Ok, dank je wel. Ik kan hier wel mee verder.
Is er toevallig iemand die een camper van Moturis heeft gehuurd recent? Dan hoor ik graag of de dvd speler regiovrij is of regio 1.

(heb de vraag inmiddels ook aan Moturis gesteld, maar gezien het feit dat het nu zondag is, verwacht ik pas morgen laat in de middag o
p zijn vroegst een reactie..)
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Heb je een laptop mee? Zelf neem ik ook nooit DVD's mee maar heb ik wel een aantal films en series op de harde schijf staan. Moderne TV's hebben tegenwoordig bijna standaard een HDMI ingang. Daar kun je dan dus mooi het beeld van de laptop op tonen.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
mvwm
Amerika-newbie

Bericht door mvwm »

Krijg je met een laptop niet een probleem met NTSC (USA standaard) versus PAL (Europese standaard)? Ik dacht er zelf ook aan om een laptop mee te nemen met een HDMI kabel maar begreep dat dat niet zou werken...?
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Volgens mij heeft dat alleen met tv-kijken te maken (en ik weet niet eens of het bij digitale tv nog geldt). Wij sluiten elke willekeurige laptop aan op onze VS (of Braziliaanse) tv, geen probleem. Nou ja, afgezien van het feit dat onze nieuwe laptop icm hdmi soms te snel afspeelt en we dan rare stemmetjes hebben :roll: , maar dan zijn het juist allemaal Amerikaanse producten).
Terug in Texas!
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Het NTSC/PAL verhaal is nog uit de analoge tijd. Tegenwoordig is er in vrijwel de gehele US alleen nog digitale uitzendingen die in ATSC worden uitgezonden. Voor het aansluiten van je computer op de TV maakt het allemaal niets uit zolang je een digital aansluiting gebruikt zoals HDMI of USB. Het regio verhaal hierboven is echter wel juist. DVDs gemaakt op een regio 2 (Europa) DVD brander, kun je alleen afspelen op een regio 2 of regiovrije speler. Het is mogelijk om een regio 2 DVD brander op een computer te switchen naar een andere regio, maar daar zit meestal een maximum aan. Dus na 2 of 3 keer switchen blijft het voorgoed in die regio staan.

Regiovrije DVD spelers kom je hier in de US alleen tegen in speciaalzaken en online. De meeste amerikanen weten niet eens dat DVD spelers regio gebonden zijn, met uitzondering van amerikanen van hispanic afkomst. Die hebben ermee te maken als ze DVDs uit Zuid-Amerika willen afspelen.

Als je overigens een abonnement hebt op Netflix, werkt dat hier in de US ook. Alleen zie je dan alleen het aanbod uit de US. Ik kon met mijn amerikaans abonnement Netflix ook films kijken in Ierland, maar dan alleen het Ierse aanbod. Ik zou kiezen voor films streamen, DVDs kijken is zooooo '90s :wink:
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Het enige waar je af en toe last van hebt is dat hotels een aparte afstandsbediening op de kamer leggen waarmee je de bron niet kunt kiezen. Maar meestal kun je met knopjes aan de zijkant van de TV toch van input wisselen.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Loek schreef:Het NTSC/PAL verhaal is nog uit de analoge tijd.
Je hebt wel nog steeds 50Hz en 60Hz versies van HD (op DVDs staat nog steeds of het 'PAL' of 'NTSC' is), maar gelukkig kunnen de meeste moderne TVs en DVD spelers beide aan. En dan heb je ook nog 24 en 48 Hz telecine formaat... Dus er is 24, 25, 30, 48, 50, en 60 Hz, progressive en interlaced, om nog maar niet te spreken van 50.001 vs 50 Hz, of 23.99 vs 24 Hz. Maar als je je laptop meeneemt met een HDMI en VGA kabel zou je toch wel grote kans moeten hebben dat je je DVDtjes kunt afspelen via de TV.

ATSC is helaas een andere standaard dan de in Europa gebruikte DVB-T. Samen aan tafel zitten en 1 standaard afspreken is blijkbaar te moeilijk...
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Spelers die meerdere regio's kunnen spelen zijn zeer zeldzaam, en vaak moet je een 'geheime' code intoetsen voordat je een DVD van een andere regio kan spelen.

Wat betreft de speler in een laptop, wees daar voorzichtig mee daar je maar een beperkt aantal malen kan omschakelen (heeft te maken met de Hollywood lobby). Je kunt derhalve blijven zitten met een speler die alleen maar regio 1 (Noord-Amerika) kan afspelen...
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer