Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nieuwe USA Kaart op TomTom

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Vulpecula
Amerikafan
Partner van: MamaEva
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Nieuwe USA Kaart op TomTom

Bericht door Vulpecula »

Stephen schreef:
Njit schreef:...

SUPER! enorm bedankt!!! :-)

Heb nog een vraag, als ik bv van adres tot adres ingeef bv:

Springdale tot Bryce Canyon:

Google maps: 89mijl (= ook 143km) 1u48
TomTom: 143km 2u36

ze nemen beide de U-89 en UT12-E

Ik zou denken dat google maps "correcter" is omdat deze ook files enz aangeeft?

Wel belangrijk om te wete dewelke ik moet vertrouwen :d planning is gemaakt via Google Maps
Heb je zelf de tijd uitgerekend aan de hand van de aankomst tijd? Misschien komt het dat je in een andere tijdzone komt. Wij hadden dit tijdens onze reis namelijk ook een keer. TomTom gaf aan dat we om half 5 zouden zijn. Even later keek ik weer op de TomTom en toen bleken we er pas om half 6 te zijn. Bleek dus dat we van tijdzone zijn veranderd waardoor het lijkt dat we een uur lang over deden.
2007: LA - Phoenix - Grand Canyon - LV - SF - LA
2009: NY - Philadelphia - DC - Niagara Falls - Boston
2010: LV
2014: NYC - LA - Monument Valley - Zion - Horshoe bend - LV
2017: Pittsburgh - NYC - DC - Nashville
Maak je eigen gratis ticker aan op www.myusaticker.nl
Nessiezzz
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Nessiezzz »

Als je kijkt naar de consumentenbond dan staat TomTom ver boven de Garmins. Ben ook zeer tevreden over mijn TomTom 750
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Wat betreft rijtijd: ik weet niet zeker of het bij TomTom ook zo is, maar Garmin berekent die tijd aan de hand van het gemiddelde dat je op een zelfde categorie weg recent gereden hebt.
Wat files betreft: daarvoor moet het toestel over een aparte FM ontvanger beschikken om de fileberichten te kunnen ontvangen en die moeten in dat gebied dan ook uitgezonden worden. Soms is daarvoor nog een apart abonnement nodig.
Stephen schreef: Ik zou denken dat google maps "correcter" is omdat deze ook files enz aangeeft?
Ik zou het ontzettend knap vinden als Google Maps vooraf weet dat er files staan en hoe lang die zijn.

Ik weet dat TomTom bezig is geweest, in ieder geval in Nederland, om via mobiele telefoons te zien hoe druk het op de wegen is en aan de hand daarvan de meest optimale routes te berekenen. Ik weet niet hoe daarbij de stand van zaken is en of dit überhaupt ook in de V.S. gebeurt. Het lijkt me daar buiten de grote steden weinig zinvol, omdat er te weinig alternatieven zijn.
Groet,

Old Faithful
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

@Old Faithful

Google Maps en Waze laten beide files zien. Waze vind ik persoonlijk een stuk beter hier in omdat het real time is door mensen die zelf rijden die het aangeven of er iets is.
https://www.waze.com/
Google Maps informatie: https://support.google.com/maps/answer/3093389?hl=en

Google Maps heeft mij laatst in Boston toch heel wat geholpen wat files betreft.
Old Faithful
Amerika-expert

Maar werkt dat ook als je thuis een route voor later aan het voorbereiden bent?
Groet,

Old Faithful
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Google maps heeft de optie voor gemiddelde files te laten zien voor een bepaalde dag op een bepaalde tijd. Dus in theorie kan je die informatie gebruiken voor het plannen van een trip van te voren. Hoe accuraat die informatie is voor andere steden weet ik niet, maar wat ik wel kan zeggen is dat de informatie voor Chicago meestal redelijk juist is. Vorige week nog gebruikt voor een dagtripje naar Boston tijdens mijn vakantie bij Cape Cod.

Afbeelding
Old Faithful
Amerika-expert

Bedankt, weer wat geleerd ook al gebruik ik Google Maps nooit.
Groet,

Old Faithful
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer