Mijn vriend en ik zijn er sinds kort achtergekomen dat we in blijde verwachting zijn! We wonen en werken al enige jaren in Amerika en voorlopig willen we nog niet terug, dus de bevalling zal hier plaatsvinden. We zijn volgens de Amerikaanse wet getrouwd - Ik ben Nederlands en hij is Duits. En we hebben geldige VISA'S dus we mogen voor de komende jaren gewoon blijven hier in de USA. Wie heeft er ervaring met bevallen in Amerika of kan mij ergens naar doorverwijzen? Ik weet al dat de geboorte aangifte zelf in Amerika iets andere koek is dan in Nederland, toch heb ik nog wat vragen. Met name ben ik benieuwd naar het volgende:
- Als ik al een Amerikaans geboorte-aangifte heb, hoe gaat het 'legaliseren' van officiële documenten in zijn werk, zodat het geaccepteerd wordt bij het Nederlands Consulaat? Is dat eigenlijk nodig als je in Amerika woont en bij het Nederlands Consulaat langs gaat? of kan je gewoon met de USA-aangifte naar het NL-consulaat (+ je NL-paspoort).
- Moeten we ons Amerikaans huwelijks ook in NL laten legaliseren? Weet niet of dat sommige dingen makkelijker maakt? (aangezien mijn man dus Duits is)
- Nationaliteit(en) + aanvraag paspoort van het kind (is ons kindje automatisch Amerikaans als hij hier geboren wordt?)
- Visum aanvraag nodig voor het kind?
Ik heb me natuurlijk al helemaal suf zitten googlen, maar tot nu toe heeft dat nog niet alle vragen beantwoord. Ik hoop dan ook hier wat meer antwoorden te vinden.
Alle hulp is welkom!
Alvast bedankt!
Groet!