Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Lactose intolerantie en uit eten in de VS

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
eniwouw
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Lactose intolerantie en uit eten in de VS

Bericht door eniwouw »

Hoi een vraag aan jullie allen, er staan al wat dingen over op dit forum maar niet echt de antwoorden op mijn vraag.

Ik heb een lactose intolerantie en wij gaan dus in aug-sept een maand reizen door amerika,

ik mag dus niks met melk(poeder), room, wei(poeder), verschillende sauzen enz. ik ben nog een beetje in de onderzoekende fase omdat het pas een tijdje terug is ontdekt.
Ik weet nu dat ik een heel klein beetje kan verdragen van wei dit zit bijvoorbeeld in chips met smaakjes en vele kruidenmengsels.
Van room en melk krijg ik meteen last van o.a. buikpijn, opgezwollen buik en misselijkheid. ook zit er vaak in kant en klare gehaktballen/ hamburgers enz. ook lactose.

Mijn vraag dus of je in amerika makkelijk lactosevrij kan eten? of kan je gewoon aangeven dat je geen lactose mag, en hebben ze misschien lactosevrije sauzen / hamburgers?? We zijn niet in de mogelijkheid om zelf te koken dus zullen elke dag ergens gaan eten. ontbijt zullen we waarschijnlijk wel gewoon uit de supermarkt halen.

Ik wil het liefst geen gebruik maken van pilletjes (die lactase bevatten) aangezien je daar immuun voor kan worden als je ze vaak gebruikt en ik weet ook nog niet zo goed hoe dit dan gaat bevallen.

Ik merk in NL dat dit nog vaak lastig is en wil graag met onze reis gewoon kunnen eten zonder last te hebben en ziek te worden van het eten.
goldenhills
Amerika-expert

Re: Lactose intolerantie en uit eten in de VS

Bericht door goldenhills »

In stedelijke gebieden zijn er wel restaurants te vinden, maar ik denk wel dat je van tevoren via internet moet zoeken. In de supermarkt zul je het wat makkelijker hebben, zeker bij de betere zoals Wholefoods.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

De zoon van een vriendin en de man van een andere vriendin zijn lactose intolerant, en ik weet dat ze af en toe uit eten gaan. In de wat betere restaurants heb je vaak nog een redelijk aanbod van veilig eten. In de goedkopere junkfood restaurants kan het moeilijk zijn, en de kans dat het personeel niet precies weet hoe of wat is veel groter. Van te voren de websites goed doorlezen, en desnoods een email sturen als je geen duidelijk antwoord vindt.

In de supermarkt is een redelijk aanbod te vinden, maar het kan handig zijn om van te voren alvast uit te zoeken welke merken veilig zijn en welke niet.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Fast food bevat vaak 'fillers' dus grotere kans op wei oid. in de 'patties'.
Ik weet niet waar je gaat reizen ? Sommige fast-food ketens zijn van wat betere kwaliteit zoals bv. In 'N Out Burger.
Veel restaurant ketens geven op hun website info omtrent ingredienten of je kunt ze emailen met je vraag.

Ik denk dat je bv. Denny's moet mijden. Ook gebruiken veel fast-food ketens smaakmakers op bv. de frieten. Daar zal ook wel iets van wei in zitten denk ik.

Veel supermarts hebben displays met kant en klare soepen, salades, en andere gerechten om mee te nemen of ter plekke te eten. WholeFoods heeft inderdaad meestal een goed buffet. Als er geen info bij de display hangt kun je aan klantenservice vragen om info. Meestal is van bijna alle aangeboden vers voedsel een inhoudsopgave van ingrediënten beschikbaar.
Veel motels/hotels hebben micro-waves zodat je frozen food kunt opwarmen. Op de meeste verpakkingen zie ik waarschuwingen voor gluten, pinda's en onderdaad melk(producten).
Eet je in een restaurant vraag dan zonder saus of saus apart.

Ik zie hier in supermarts in de koelvitrine lactose-vrije melk aangeboden. Die melk bevat dan minder lactose en wat lactase als ik het goed heb begrepen.
http://www.lactaid.com

Ik wens je goede reis en prettige vakantie !
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Heel belangrijk is het om deze intolerantie bij het bestellen te noemen. Ik weet niet waar jullie gaan reizen, maar in de meer stedelijke gebieden is men zeer bekend met allerlei allergieen e.d. Probeer ook vooral gegrilde gerechten met groentes te bestellen. Vraag of er cream in sauzen zit en vraag die dan ook "on the side" voor de zekerheid, hetzelfde geldt voor salad dressings. Laatst betreurde een van mijn metgezellen dat ze dat niet gevraagd hadden, want men heeft nogal de neiging er heel veel op te gooien. Kortom, je kunt, zeker in wat betere restaurants (dan Denny's of andere heel goedkope ketens) je maaltijd zelf aanpassen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
eniwouw
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door eniwouw »

Al super bedankt voor jullie reacties! Ik kan inderdaad even op sites gaan kijken en eventueel mailen, dan weet ik welke ketens ik beter kan mijden en welke wel kunnen!

We beginnen onze reis in San Fransisco dan naar Las Vegas dan een twee weken een rondje NP's richting Moab en dan terug naar LA en dan nog een aantal dagen NY... Dus waarschijnlijk zal het de 2 weken in de parken misschien wat lastiger worden?
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer