Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

fooien

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Jrabakker
Amerikakenner

Re: fooien

Bericht door Jrabakker »

JetteNL schreef: We kregen zelfs een preek dat we een tip horen te geven! Dus ja ze zijn wel echt zwaar beledigd als je geen tip geeft. Geen leuke situaties dus voor volgend jaar zorg ik ervoor dat ik altijd kleingeld bij de hand heb.
Was het een shuttle van het hotel? Dan zou ik linea recta naar de receptie zijn gelopen en mijn beklag hebben gedaan over dit feit. Ondanks het feit dat fooien algemeen geaccepteerd zijn, is het soliciten (specifiek vragen) om tips bij veel bedrijven uit den boze, en mensen een preek geven al helemaal!
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Marcopstal schreef:Ik denk dat veel Amerikanen, die uiteindelijk toch in de toeristische sector tewerkgesteld zijn, best wel weten dat de toeristen niet "echt" weten hoe het werkt.
De meeste toeristen zijn Amerikanen. En daarbij, wat is de toeristische sector? Restaurantpersoneel?
Baksteen666
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Baksteen666 »

dimona schreef:
Baksteen666 schreef:Maar ik vind het wel enigszins ver gaan om zomaar van een toerist te verwachten dat ze exact weten hoe het systeem van horeca met de daarbij horende salarissen in zijn werk gaat.
Maar ja, omgekeerd kun je ook redeneren dat de meeste Amerikanen geen flauw idee hebben dat het fooiensysteem buiten de landsgrenzen heel anders werkt. Ze zullen dus niet snel denken "o ja, toerist, die weet natuurlijk niet hoe het werkt" maar eerder "wat is dat voor een belachelijk lage tip, wat heb ik verkeerd gedaan?"
Ook een goed punt inderdaad. Het onbegrip werkt twee kanten op en dat zal zo blijven met dit systeem.
States visited: WA, ID, MT, ND, MN, WI, MI, NY, VT, NH, ME, MA, OR, CA
JetteNL
Amerika-ontdekker

Bericht door JetteNL »

Jrabakker schreef:
JetteNL schreef: We kregen zelfs een preek dat we een tip horen te geven! Dus ja ze zijn wel echt zwaar beledigd als je geen tip geeft. Geen leuke situaties dus voor volgend jaar zorg ik ervoor dat ik altijd kleingeld bij de hand heb.
Was het een shuttle van het hotel? Dan zou ik linea recta naar de receptie zijn gelopen en mijn beklag hebben gedaan over dit feit. Ondanks het feit dat fooien algemeen geaccepteerd zijn, is het soliciten (specifiek vragen) om tips bij veel bedrijven uit den boze, en mensen een preek geven al helemaal!
Nee was een busje geboekt op het vliegveld in Orlando!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer