Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vragen over schoolprogramma's.

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
LittlePhoenix
Amerika-expert

Vragen over schoolprogramma's.

Bericht door LittlePhoenix »

Misschien dat de andere ouders hier ervaring mee hebben of tips voor me hebben: onze oudste dochter zit in 8th grade en heeft een 4.0 GPA. Ze krijgt de afgelopen 2 a 3 maanden brieven over allemaal programma's waar ze voor in aanmerking komt. Tot nu toe heeft ze alleen interesse in het IB (International Baccalaureate) programma dus we moeten heel binnenkort de formulieren daarvoor gaan invullen. Heeft iemand hier ervaring mee?

En vandaag kwam er weer een prachtig brief binnen dat ze is uigekozen voor de National Youth Leadership Forum: Explore STEM, an envision program. Klinkt prachtig en ziet er interessant uit maar ze zal er voor naar een andere staat moeten, kosten zijn bijna $2000 plus vliegtickets, en de deadline om scholarships aan te vragen was eind December....okay, dan heb ik dus meteen al weinig vertrouwen in zo'n programma. De brief komt vandaag binnen, heb meteen de website bekeken en ben al te laat om financiele hulp aan te vragen als we besluiten dat ze meedoet.
En verder had ik er nog nooit van gehoord dus geen idee of het de moeite en het geld waard is???

En onze oudste zoon zit in 2nd grade, gifted program en krijgt ook al brieven over mogelijkheden. Zo kan hij naar een speciaal programma voor kinderen die meer nodig hebben dan het gifted programma op hun plaatselijke school. Center for Intellectually Talented Youth (CITY) Academy. Wow, klinkt indrukwekkend. Maar wat doen ze daar anders dan de school waar hij nu de gifted klas doet?

Ingewikkeld allemaal! En ik ken niemand hier in de buurt met kinderen die advanced of gifted zijn dus kan niemand in real life om advies/ervaring vragen. Op de websites ziet alles er super uit natuurlijk, maar ja, de tell sell producten zien er ook altijd prachtig uit eh?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: Vragen over schoolprogramma's.

Bericht door Petra/VS »

Onze oudste heeft in de zomer voor haar laatste high school jaar het medische kamp van het National Youth Leadership Forum gedaan. Zij vond het super en is nu EMT en hoopt volgend jaar naar medical school te gaan. Ze vond het kamp fantastisch en heel informatief en het geld helemaal waard. Die van haar was bij Penn State in Philadelphia en ze ging naar verschillende ziekenhuizen en ontmoette medisch personeel met verschillende taken en specialiteiten. Ze kreeg ook veel van Philadelphia te zien en ik zie in Washington ook regelmatig groepen van het Forum (ook leren ze zich zakelijk te kleden en gedragen). Ik zou 8th grade echter nog veel te jong vinden voor zo'n duur "enrichment" kamp en 2nd grade al helemaal.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Ja, high school is wat anders dan middle school. Ik vind 12 heel jong om haar naar een andere staat te sturen naar mensen die ik niet ken. We overwegen wel om haar in de zomer naar haar vriendin in Utah te laten vliegen. Dan zou ze ook in haar eentje vliegen maar ik weet dat er betrouwbare mensen aan de andere kant op haar staan te wachten. Ziet ze zelf trouwens helemaal zitten, dat kind stapt al sinds ze klein was net zo makkelijk in een vliegtuig als in de tram.

Nee, denk dat ze nog een paar jaar moet wachten voor ik haar naar zulke events stuur. Ik vind het trouwens soms heel verwarrend wat ze wel en niet aangeboden krijgt. We hebben moeite met volunteer werk vinden voor haar NJHS uren omdat ze een jaar jonger is dan de rest (klas overgeslagen) en de meeste organisaties hebben hier 13 als minimum leeftijd, maar ze is wel oud genoeg om een week in een andere staat rond te rennen. Ze kan nog niet aan het dual high school program beginnen, maar krijgt wel al info toegstuurd over de plaatselijke universiteit.

Zo verwarrend allemaal. En dan moeten we er ook nog rekening mee houden dat we weer kunnen verhuizen voor ze klaar is met high school. Op het moment is er redelijke kans dat we naar Duitsland gaan of naar Washington DC. DC heeft volgens mij ook IB scholen? Maar de DoD high schools doen dat niet. En dan is er natuurlijk ook nog kans dat we de komende 4 jaar wel hier blijven. En dan hebben we ook nog een vaag, maar leuk plan om richting Austin te gaan en daar dan een thuis te maken.
Zucht!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ja, hier in de omgeving zijn een aantal scholen, die het IB curriculum geven. Zou leuk zijn als jullie hierheen kwamen! Wat betreft de toegestuurde informatie, de meeste bedrijven zijn for profit dus die willen zoveel mogelijk inschrijvingen. Kan me voorstellen dat het moeilijk is het kaf van het koren te scheiden. Wij worden overspoeld door mail van colleges voor onze jongste, zal blij zijn als dat weer voorbij is :).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer