Hoi Phillybilly
Inderdaad, er wordt alleen maar naar bmi gekeken in dat soort statieken dus hoor jij bij de overgewicht groep, onzin toch?
En tja, mezelf accepteren...moeilijk punt. Kijk, ik zou dolgraag slanker willen zijn, maar weet dat dat er eigenlijk niet in zit. Ik sport gemiddeld 3 keer per week, snack of snoep bijna nooit, eet zeker niet te veel of te vet, maar kom toch kilo's aan. M'n man eet een stuk meer dan ik, hij is in de afgelopen 5 jaar misschien een kilo aangekomen, ik 20. Tel uit je winst.
De reden..de klierende schildklier. Ik zit sinds een jaar eindelijk op de juiste medicatie, die al 4 keer verhoogd is en vermoedelijk binnenkort weer een stapje omhoog moet, gezellig *not*. Maar daardoor is er wel een wereld voor me opengegaan. Want het dik worden was dan al een lastig probleem, maar op je 25e leven als een vrouw van 80 was veel vervelender. Koffie zetten? Prima, maar dan wel daarna even zitten en uitrusten. Stofzuigen? Oeh, 1 kamer per keer, want meer energie heb ik niet. Ramen lappen? Euh, 1 raam, dan uitrusten. Je kan je voorstellen dat dat heel frustrerend is als je 25 bent en in de bloei van je leven. Daardoor dus ook jaren arbeidsongeschikt/werkloos geweest etc.
Nu kan ik eindelijk weer leven en genieten en sporten, dat heb ik zo gemist. Sinds een jaar sport ik dus weer heerlijk en ben weer actief en geniet weer van alles. Maar afvallen? Nou nee, dat heeft die klier nog niet door haha. Maar ach, zo is het leven. En ik ben er nog steeds niet helemaal, maar ben nu 60 ipv 80, scheelt een boel hoor
Dus dat ik m'n dikzijn accepteer kan ik niet helemaal zeggen, maar ik accepteer wel mezelf en daar hoort het dikzijn (helaas) bij. Kleine nuance. En me schamen voor iets waar ik niks aan kan doen, daar verspil ik mn energie al helemaal niet aan.
Zo genoeg betoog, nu moet ik rennen..dagdag
Ilse