Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Raccoon! (en andere wilde dieren)
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Raccoon! (en andere wilde dieren)
Petra, ik heb hier ook al vol verbazing vastgesteld dat ik, nu ik in 'suburbia' woon, ik al meer wilde dieren in mijn tuin heb gehad dan dat ik dat ooit in Belgie, waar we "op den buiten" woonden, ooit gehad heb. Eekhoorns (2 of 3 verschillende soorten), chipmunk, raccoon, possum, konijntjes, een haas. De coyote nog niet in de tuin gehad, maar wel binnen een straal van 500 meter, een zwarte beer zat er vorige week 2 straten verder, bevers zie ik aan de creek hier 500m verder. En dan die vogels! Zoveel verschillende, en ze zitten vaak met 5 diverse soorten tegelijkertijd in de tuin! (deze ochtend nog een mooi plaatje: we hebben een groot schuifraam aan de keuken, en daar ligt op het dek een mat om je voeten aan te vegen vooraleer je binnen komt. Daar zaten 2 vinkjes op, en die waren heel druk bezig met de lange haren van onze hond van die mat te plukken. Een ganse bek vol! Die gaan zeker een lekker zacht en goed geisoleerd nestje bouwen.)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ha ha, ja, dat heb ik de vogels in onze tuin ook zien doen met de plukken haar van Cosmo. Ik gooi die dan ook gewoon in de tuin, want ik weet dat ze gebruikt gaan worden.
@Marja - Voor mij verveelt het na 29 jaar nog niet. Ik kan enorm genieten van zoals vanochtend gewekt te worden door het gezang van "ons" cardinaaltje buiten en een roepende eekhoorn. Ook de omgeving en het weer zijn nog steeds niet "gewoon". Mijn zoon zei het laatst goed, toen hij mijn blog las over een uitstapje hier in de buurt. Die dingen vallen mij op, omdat ik ze niet altijd heb gehad, terwijl ze voor hem doodnormaal en eigenlijk ook een beetje saai zijn (maar dat kan ook gedeeltelijk aan zijn leeftijd liggen, natuurlijk, op mijn twintigste zag ik dat soort dingen ook minder).
@Marja - Voor mij verveelt het na 29 jaar nog niet. Ik kan enorm genieten van zoals vanochtend gewekt te worden door het gezang van "ons" cardinaaltje buiten en een roepende eekhoorn. Ook de omgeving en het weer zijn nog steeds niet "gewoon". Mijn zoon zei het laatst goed, toen hij mijn blog las over een uitstapje hier in de buurt. Die dingen vallen mij op, omdat ik ze niet altijd heb gehad, terwijl ze voor hem doodnormaal en eigenlijk ook een beetje saai zijn (maar dat kan ook gedeeltelijk aan zijn leeftijd liggen, natuurlijk, op mijn twintigste zag ik dat soort dingen ook minder).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Garter snakes en dan met name King Garter snakes zijn juist goed om te hebben vertelde mijn lief. De king snake dood ratelslangen en andere giftige slangen dus ook al vind ik ze best wel eng, die laten we vaak wel zitten want ze doen verder niets.
Helaas wel laatst 3 baby copperhead snakes gevonden en die heeft mijn lief toch maar in 2en geschoten want die wil je echt niet in de buurt hebben
Helaas wel laatst 3 baby copperhead snakes gevonden en die heeft mijn lief toch maar in 2en geschoten want die wil je echt niet in de buurt hebben
-
Staceybeesie
- Amerika-expert
Mijn vraag bij de 3 baby's zou dus zijn, waar is moeder Copperhead?
Deze slang (Garter Snake) zat in onze achtertuin en probeert zich uit de buurt te maken. Ongeveer een meter lang.

En deze Black Rat Snake zat voor de ingang van mijn werk, deze was al snel 1,5 meter lang. Sorry dat de kwaliteit niet optimaal is maar dat krijg je met een camera phone.

En deze Black Rat Snake zat voor de ingang van mijn werk, deze was al snel 1,5 meter lang. Sorry dat de kwaliteit niet optimaal is maar dat krijg je met een camera phone.

Die slangen maken je aan het schrikken op de gekste plaatsen!

Gisteren zo leuk, we zagen een hert met een jong achter in de tuin langs wandelen terwijl we buiten zaten. De herten hier buitenaf zijn veel schuwer dan in de stad, en die jongen zien we hier bijna nooit.
In het najaar maak ik de nestkastjes leeg, en daar vond ik een keer de rode haren van mijn jongste in; toen hij klein was knipte ik hun haren zelf, en meestal buitenDaar zaten 2 vinkjes op, en die waren heel druk bezig met de lange haren van onze hond van die mat te plukken. Een ganse bek vol! Die gaan zeker een lekker zacht en goed geisoleerd nestje bouwen.)
Elke
Gisteren zo leuk, we zagen een hert met een jong achter in de tuin langs wandelen terwijl we buiten zaten. De herten hier buitenaf zijn veel schuwer dan in de stad, en die jongen zien we hier bijna nooit.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
- Hansi1959
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Net terug van een vakantie in New England. En ook weer wat leuke "dier-ontmoetingen" gehad.
Op een terras aan New Yorks pier 84 (vlakbij het museum vliegdekschip USS Intrepid) zagen we opeens mensen omhoog in wat boompjes kijken en wijzen. Bleek er een wasbeertje in te zitten. Dat was wel een beetje zielig want die zat daar te bakken in de volle zon (in de schaduw was het al ongeveer 36 graden) en durfde natuurlijk niet naar beneden te komen met al die mensen op het terras.

Enkele dagen eerder was ik net enkele vlinders aan het fotograferen toen er iets bijzonders gebeurde;

vlakbij zag ik een chipmunk iets oppeuzelen en ernaast lagen enkele vlinder vleugels.... Opeens zag ik hem een vlinder uit de lucht snaaien. Heel geroutineerd werden de vleugels eraf gebroken en het lijfje gegeten.

Er omheen cirkelden meerdere vlinders

opeens dook er nog een chipmunk op die ook een vlinder uit de lucht plukte en die begon op te peuzelen

Verrassend dat die beestjes ook nog iets anders eten dan noten e.d. In een paar minuten tijd hebben ze elk zeker een 4 a 5 stuks opgepeuzeld.
Tijdens het ontbijt in een B&B in Stowe (Vermont) nog mogen genieten van een hele rits verschillende vogels die kwamen eten aan enkele feeders op het terras. Van kleine knalgele vinkjes (?) tot joekels van spechten en een Bluejay. Ook enkele kolibri's gezien die aan speciale feeders kwamen drinken. Nooit geweten dat die beestjes zo klein waren.
Verder nog een keer flink op de rem moeten staan voor een overstekend hert en diverse malen geschrokken van squirrels en een goundhog met kamikaze neigingen (komen dan opeens vlak voor de auto de weg op rennen om meestal op het allerlaatste moment weer rechtsomkeer te maken).
Op een terras aan New Yorks pier 84 (vlakbij het museum vliegdekschip USS Intrepid) zagen we opeens mensen omhoog in wat boompjes kijken en wijzen. Bleek er een wasbeertje in te zitten. Dat was wel een beetje zielig want die zat daar te bakken in de volle zon (in de schaduw was het al ongeveer 36 graden) en durfde natuurlijk niet naar beneden te komen met al die mensen op het terras.

Enkele dagen eerder was ik net enkele vlinders aan het fotograferen toen er iets bijzonders gebeurde;

vlakbij zag ik een chipmunk iets oppeuzelen en ernaast lagen enkele vlinder vleugels.... Opeens zag ik hem een vlinder uit de lucht snaaien. Heel geroutineerd werden de vleugels eraf gebroken en het lijfje gegeten.

Er omheen cirkelden meerdere vlinders

opeens dook er nog een chipmunk op die ook een vlinder uit de lucht plukte en die begon op te peuzelen

Verrassend dat die beestjes ook nog iets anders eten dan noten e.d. In een paar minuten tijd hebben ze elk zeker een 4 a 5 stuks opgepeuzeld.
Tijdens het ontbijt in een B&B in Stowe (Vermont) nog mogen genieten van een hele rits verschillende vogels die kwamen eten aan enkele feeders op het terras. Van kleine knalgele vinkjes (?) tot joekels van spechten en een Bluejay. Ook enkele kolibri's gezien die aan speciale feeders kwamen drinken. Nooit geweten dat die beestjes zo klein waren.
Verder nog een keer flink op de rem moeten staan voor een overstekend hert en diverse malen geschrokken van squirrels en een goundhog met kamikaze neigingen (komen dan opeens vlak voor de auto de weg op rennen om meestal op het allerlaatste moment weer rechtsomkeer te maken).
No guts, no glory!
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Heel bijzonder, Hans! Ik wist ook niet dat chipmunks vlinders aten. Soms eten dieren andere dingen dan hun gewoonlijke dieet, als dat gewoonlijke dieet niet makkelijk te verkrijgen is.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Chipmunks zijn omnivoor, dus zij eten vanalles, afhankelijk van wat er beschikbaar is. Denk daarbij dus aan noten, maar ook fruit, of granen, insecten, en zelfs groenten en zo.
Raccoons (wasbeertjes) zijn vooral nachtdieren, al zal je ze ook wel eens overdag zien. Toch altijd op je hoede zijn als je ze overdag ziet, want de kans bestaat altijd dat dat zieke dieren zijn. Raccoons kunnen rabies hebben. Maar gevaarlijker nog zijn hun uitwerpselen! Buiten rabies kunnen ze besmet zijn met 'viral canine distemper' (sorry, ken de Nederlandstalige uitdrukking niet). Dat is vooral voor je huisdieren gevaarlijk en mogelijk zelfs dodelijk. Maar dodelijk voor de mens is ook de besmetting met een bepaald soort van rondworm. Deze is tevens dodelijk voor kinderen, ouderen en mensen met een zwakkere gezondheid. Oppassen dus!
Raccoons (wasbeertjes) zijn vooral nachtdieren, al zal je ze ook wel eens overdag zien. Toch altijd op je hoede zijn als je ze overdag ziet, want de kans bestaat altijd dat dat zieke dieren zijn. Raccoons kunnen rabies hebben. Maar gevaarlijker nog zijn hun uitwerpselen! Buiten rabies kunnen ze besmet zijn met 'viral canine distemper' (sorry, ken de Nederlandstalige uitdrukking niet). Dat is vooral voor je huisdieren gevaarlijk en mogelijk zelfs dodelijk. Maar dodelijk voor de mens is ook de besmetting met een bepaald soort van rondworm. Deze is tevens dodelijk voor kinderen, ouderen en mensen met een zwakkere gezondheid. Oppassen dus!
Elke
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Vanochtend ving een van onze katten dit beestje op onze zolder. Het blijkt een vliegende eekhoorn te zijn. Ik wist dat die bestonden, maar niet dat wij ze hier ook hadden en al helemaal niet dat ze onze zolder gevonden hebben! Maandag maar een expert bellen om te kijken of we kunnen voorkomen dat ze binnenkomen.
-
LittlePhoenix
- Amerika-expert
Ziet er schattig uit maar kan me voorstellen dat je ze niet in huis wilt hebben.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 4346 Weergaves
-
Laatste bericht door BonnyR
-
- 7 Reacties