Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Paspoort verloren aanvraag studenten visum
-
SofieBelgie
- Amerika-newbie
Paspoort verloren aanvraag studenten visum
Hey,
ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik studeer een internationale master en in Januari ga ik naar California om mijn masterproef te doen. Momenteel studeer ik in Ierland. Mijn probleem is: in augustus had ik een nieuw paspoort aangemaakt voor mijn visum enzo te regelen voor Amerika. Maar die is ergens verloren geraakt. Aangezien ik een studentenvisum moet aanvragen, moet ik een afspraak maken voor een interview. Om die afspraak te maken, zeggen ze op de site, dat je je paspoort moet bijhebben. Ik heb nog steeds mijn gegevens van mijn paspoort dus ik zou kunnen bellen voor de afspraak (begin december bellen voor een afspraak begin januari). Als mijn paspoort toch nog opduikt, geen probleem; maar indien niet kan ik, wanneer ik terugkeer naar Belgie (12dec), een nieuw paspoort aanvragen dat ik dan zou hebben tegen eind december. De vraag is nu, zou het een probleem zijn als ik op mijn afspraak/interview opdaag met een ander paspoort dan waarmee ik de oorspronkelijke afspraak mee heb gemaakt? Ik kan niet nu terugkeren naar Belgie of vroeger een nieuw paspoort verkrijgen, en ik ben bang dat als ik later bel om een afspraak te maken dat ik in tijdsnood ga geraken...
Beetje verwarrend verhaal, maar ik hoop dat iemand me kan helpen...
Groeten
SofieBelgie
ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik studeer een internationale master en in Januari ga ik naar California om mijn masterproef te doen. Momenteel studeer ik in Ierland. Mijn probleem is: in augustus had ik een nieuw paspoort aangemaakt voor mijn visum enzo te regelen voor Amerika. Maar die is ergens verloren geraakt. Aangezien ik een studentenvisum moet aanvragen, moet ik een afspraak maken voor een interview. Om die afspraak te maken, zeggen ze op de site, dat je je paspoort moet bijhebben. Ik heb nog steeds mijn gegevens van mijn paspoort dus ik zou kunnen bellen voor de afspraak (begin december bellen voor een afspraak begin januari). Als mijn paspoort toch nog opduikt, geen probleem; maar indien niet kan ik, wanneer ik terugkeer naar Belgie (12dec), een nieuw paspoort aanvragen dat ik dan zou hebben tegen eind december. De vraag is nu, zou het een probleem zijn als ik op mijn afspraak/interview opdaag met een ander paspoort dan waarmee ik de oorspronkelijke afspraak mee heb gemaakt? Ik kan niet nu terugkeren naar Belgie of vroeger een nieuw paspoort verkrijgen, en ik ben bang dat als ik later bel om een afspraak te maken dat ik in tijdsnood ga geraken...
Beetje verwarrend verhaal, maar ik hoop dat iemand me kan helpen...
Groeten
SofieBelgie
Re: Paspoort verloren aanvraag studenten visum
Waarom zo moeilijk doen en niet gewoon zo snel mogelijk een nieuw paspoort aanvragen bij ambassade/consulaat?
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
En ik zou ook niet tot het laatste moment wachten om een afspraak te boeken. Misschien geraak je er binnen de 3 weken, maar met de feestdagen + het academisch jaar waar wel meer studenten kunnen starten in januari, zou ik het toch liever wat ruimer rekenen. Tenzij de ambassade je gezegd heeft dat dat voor die periode ruim voldoende is. (en ik weet ook niet of je begin/midden/eind januari al in de US moet zijn)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Hoe ga je zonder paspoort naar België terugkeren?SofieBelgie schreef:...Momenteel studeer ik in Ierland..... wanneer ik terugkeer naar Belgie (12dec), een nieuw paspoort aanvragen dat ik dan zou hebben tegen eind december.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Ik vermoed met haar identiteitskaart.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
-
SofieBelgie
- Amerika-newbie
Dank jullie voor jullie respons.
Ik had gehoopt in Belgie nog te kunnen zoeken in mijn ouderlijk huis naar dat verd*md paspoort. Die paspoorten geven ze ook niet gratis weg en met mijn beperkte studenten 'inkomen'...
Maar niet weet het antwoord op deze vraag?: Zou het een probleem zijn als ik op mijn afspraak/interview opdaag met een ander paspoort dan waarmee ik de oorspronkelijke afspraak mee heb gemaakt?
Maar het zal waarschijnlijk dan via de Ierse ambassade proberen worden...
Inderdaad Ierland binnen en buiten geraakt met mijn ID
...
Ik had gehoopt in Belgie nog te kunnen zoeken in mijn ouderlijk huis naar dat verd*md paspoort. Die paspoorten geven ze ook niet gratis weg en met mijn beperkte studenten 'inkomen'...
Maar niet weet het antwoord op deze vraag?: Zou het een probleem zijn als ik op mijn afspraak/interview opdaag met een ander paspoort dan waarmee ik de oorspronkelijke afspraak mee heb gemaakt?
Maar het zal waarschijnlijk dan via de Ierse ambassade proberen worden...
Inderdaad Ierland binnen en buiten geraakt met mijn ID
volgens mij heb je een DS160 ingevuld online, met daarin je paspoortgegevens? Dan zul je denk ik toch een nieuwe aanvraag moeten doen, of op zn minst contact opnemen met het betreffende consulaat.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht