Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kledij van de Amish

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Kayleigh1992
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Kledij van de Amish

Bericht door Kayleigh1992 »

Ben op het moment in Springfield (MO) en kwam daar Amish mensen tegen.
Heel interessant allemaal natuurlijk! Nu zag ik dat zij verschillende kleuren jurken aan hadden.
Ik dacht dat dit meestal alleen blauwe waren. Maar zag dus ook bij de kleinere kindjes roze en een enkele beige.
Kan iemand mij misschien hier meer over vertellen of dat nog iets betekend bijvoorbeeld?
Ben erg benieuwd
ANY
Amerika-expert

Re: Kledij van de Amish

Bericht door ANY »

Dat zijn Mennonites. Die hebben wat meer vrijheid met wat ze dragen dan Amish.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Kayleigh1992
Amerika-newbie

Ah oké! Ik dacht al zo iets want ze reden later ook weg in een groot busje.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Kayleigh1992 schreef:Ah oké! Ik dacht al zo iets want ze reden later ook weg in een groot busje.
He wat leuk je bent bij mij om de hoek. Ik woon in Rogersville, net een plaatsje ten oosten van Springfield.
Dat zijn inderdaad menonites. De vrouwen hebben witte kapjes om hun opgestoken haar en vaak jurken met pasteltinten. Je was vast bij walmart waar je ze tegenkwam?
De mannen dragen vaak spijkerbroeken en een shirt.
Als je amish wilt "gluren" moet je even naar Seymour rijden. Rondom Seymour wonenn veel amish waarvan ik er persoonlijk een aantal ken. (ze hebben mijn huis gedeeltelijk gebouwd)
Aan het eind van de middag ben ik weer in Springfield om te gaan hardlopen met de hardloop club.

Ga je nog naar Branson?

Mark
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

De naam Mennonites komen van de Fries Menno.

Ben ik zo slim? Nee joh ik lees gewoon wikipedia. Vond het een leuk feitje...
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

ned in MO schreef: Dat zijn inderdaad menonites. De vrouwen hebben witte kapjes om hun opgestoken haar en vaak jurken met pasteltinten.
Tijdje geleden bij de Subway in Hurricane een jonge vrouw helemaal in rose inclusief het kapje waaronder haar opgestoken blonde haar.
Ik kreeg een brede smile en smolt. :oops: :oops:
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Wij kwamen vorige zomer in Colorado verschillende groepen mennonieten tegen (duidelijk toeristen, in busjes en campers), was ik wel verbaasd over. En vorige week vertelde een vriendin me over hun vakantie in Colorado afgelopen maand, toen kwam ook al ter sprake dat ze die groepen een aantal keren was tegengekomen. Blijkbaar houden ze van bergen :-)
Terug in Texas!
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Mijn schoonouders hebben op hun KOA een keer Amish gehad. Een RV volgepakt met 12 amish of zo. Daar werden ze niet gelukkig van
Kayleigh1992
Amerika-newbie

ned in MO schreef:
Kayleigh1992 schreef:Ah oké! Ik dacht al zo iets want ze reden later ook weg in een groot busje.
He wat leuk je bent bij mij om de hoek. Ik woon in Rogersville, net een plaatsje ten oosten van Springfield.
Dat zijn inderdaad menonites. De vrouwen hebben witte kapjes om hun opgestoken haar en vaak jurken met pasteltinten. Je was vast bij walmart waar je ze tegenkwam?
De mannen dragen vaak spijkerbroeken en een shirt.
Als je amish wilt "gluren" moet je even naar Seymour rijden. Rondom Seymour wonenn veel amish waarvan ik er persoonlijk een aantal ken. (ze hebben mijn huis gedeeltelijk gebouwd)
Aan het eind van de middag ben ik weer in Springfield om te gaan hardlopen met de hardloop club.

Ga je nog naar Branson?

Mark
Oh wat grappig! Leuk om te horen! Ik zit momenteel in de Big Cedar Lodge.
Ik kwam de mennonites tegen bij de Dolly Parton show. Een familie in het helemaal blauw gekleed, en de ander in roze en beige. De man was inderdaad in een spijkerbroek en shirt met natuurlijk een baard.

Dat kunnen we misschien wel even doen ja naar Seymour rijden. Niet heel ver hier vandaan. Toch wel heel erg interessant om te 'gluren'. Het lijkt me geweldig om met ze kennis te maken.
Leuk dat ze je huis gedeeltelijk gebouwd heb, zo zie je die mensen ook echt. Hihi

Ben al twee keer in Branson geweest. Kom er vast deze week wel nog een keer.
Kayleigh1992
Amerika-newbie

bedeve schreef:
ned in MO schreef: Dat zijn inderdaad menonites. De vrouwen hebben witte kapjes om hun opgestoken haar en vaak jurken met pasteltinten.
Tijdje geleden bij de Subway in Hurricane een jonge vrouw helemaal in rose inclusief het kapje waaronder haar opgestoken blonde haar.
Ik zou er bijna zelf mennonite voor worden haha, leuk om te zien!
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

bedeve schreef: Tijdje geleden bij de Subway in Hurricane een jonge vrouw helemaal in rose inclusief het kapje waaronder haar opgestoken blonde haar.
En je waande je niet op Tilburg kermis? :wink:
Groet,

Old Faithful
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Oh wat grappig! Leuk om te horen! Ik zit momenteel in de Big Cedar Lodge.
Ik kwam de mennonites tegen bij de Dolly Parton show. Een familie in het helemaal blauw gekleed, en de ander in roze en beige. De man was inderdaad in een spijkerbroek en shirt met natuurlijk een baard.

Dat kunnen we misschien wel even doen ja naar Seymour rijden. Niet heel ver hier vandaan. Toch wel heel erg interessant om te 'gluren'. Het lijkt me geweldig om met ze kennis te maken.
Leuk dat ze je huis gedeeltelijk gebouwd heb, zo zie je die mensen ook echt. Hihi

Ben al twee keer in Branson geweest. Kom er vast deze week wel nog een keer.
Doe maar duur haha Big Cedar Lodge. Big Cedar Lodge ken ik erg goed. Mijn eerste baan toen ik emigreerde was bij Big Cedar lodge als reserveringsmedewerker (in 1996).
Blijf jenog langer in de omgeving? Silver dollar city is leuk om naar toe te gaan. Ik ben daar Vrijdag de hele dag.. Daarna naar Blue eye 15 mijl ten westen van Big cedar aan het meer een weekend waterskieen, tubing met de boyscouts.
Laatst gewijzigd door ned in MO op 07 aug 2013, 05:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Kayleigh1992
Amerika-newbie

Zo dat is een lange tijd geleden 1996. Wel toevallig dat je hier werkte.
Ik blijf hier tm as zaterdag. Daarna weer terug naar Nederland. Jammer, blijf hier liever langer, en kom graag terug in de omgeving.

Ik hoorde mijn schoonbroertje ook al over Silver dollar city ja, dus wie weet gaan we nog!
Gaaf waterskieen. Tubing staat vrijdag op het programma. Morgen gaan we naar de Battlefield Mall, ben benieuwd.

Leuk dat je in buurt woont en meer kan vertellen en zo!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer