Waarom is Amerika zo verslavend?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Aïda
Amerika-expert
Berichten: 1866
Lid geworden op: 14 apr 2004, 08:36
Locatie: Flevoland

Bericht door Aïda »

Citaat is hartstikke makkelijk hoor. In het berichtje waarvan je het citaat wilt laten zien klik je rechts op "quote".

Jammer dat het financieel niet past, bij ons volgend jaar ook niet. Ik hoop op betere tijden voor je!
suebrons
Amerikakenner
Berichten: 521
Lid geworden op: 24 apr 2006, 20:35
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Orlando, FL
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Leuke vraag.

Er is in mijn mening zoveel verslavend aan Amerika. Maar dat heeft allemaal al een keer de revue gepasseerd zoals het gemak, de ruimte, de vriendelijkheid.

Wat ik heerlijk vind aan de VS is dat ik kleiding kan vinden (broeken) die meteen past. De broeken hier in NL zijn voor mij vaak of te lang of de speciale korte maat is dan weer te kort. Zo raar. En 9 van de 10 die ik in de VS aan probeer zit meteen.

Maar wat ik bovenal heerlijk vind in de VS is dat je jezelf mag zijn. Je mag lekker dragen wat lekker zit, muziek luisteren die jij leuk vind etc. Niemand zal je erop aanspreken. Althans dat heb ik zelf niet meegemaakt.
Gebruikersavatar
Fuzzy
Amerikakenner
Berichten: 881
Lid geworden op: 28 okt 2004, 21:21
Locatie: Netherlands,Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Fuzzy »

Ik moet zeggen ik ben vrij sociaal in het verkeer. Ik kwam vanmorgen bijna aan bij mijn werk en bij een rotonde moet het overstekende verkeer(fietsers,brommers,etc) stoppen voor de auto's. Ik zag een meisje dat wilde oversteken en het regende nogal, dus ik stopte voor haar. Alleen achter mij toeterde een auto. Het meisje stak haar duim op en lachde. Die lach maakt mijn dag weer compleet :D :D .
Greetings from Mister Fuzzy

http://www.eecoboogiewoogie.com
fcolos
Amerikakenner
Berichten: 594
Lid geworden op: 06 mar 2006, 15:17
Locatie: San Diego (CA)

Bericht door fcolos »

Fuzzy schreef:Ik moet zeggen ik ben vrij sociaal in het verkeer. Ik kwam vanmorgen bijna aan bij mijn werk en bij een rotonde moet het overstekende verkeer(fietsers,brommers,etc) stoppen voor de auto's. Ik zag een meisje dat wilde oversteken en het regende nogal, dus ik stopte voor haar. Alleen achter mij toeterde een auto. Het meisje stak haar duim op en lachde. Die lach maakt mijn dag weer compleet :D :D .
Jammer dan alleen dat de meesten in Nederland zo zijn als de persoon die achter jou op zijn tuter stond...
"You're drunk again."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
Gebruikersavatar
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert
Berichten: 1522
Lid geworden op: 07 apr 2005, 15:44
Locatie: Houston

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Ook ik ben weinig origineel. De ruimte is hier, zeker in Texas, geweldig. Het verkeer zoveel beter dan in Nederland en de mensen zoveel vriendelijker en beleefder.
Maak je ergens aanstalten om over te willen steken dan stoppen de auto's voor je in plaats van dat je moet wachten tot er geen verkeer aankomt. Als ik naar school ga dan houden mensen de deur voor me open. Dat zie ik in Nederland de schooljeugd niet voor elkaar doen.
Vooral de mentaliteit vind ik hier fijner. Mensen maken niet zo snel rotopmerkingen, maar zullen je eerder complimenteren over de dingen die je goed doet of kleding die je draagt. Op Nederlanders kan dit soms gemaakt overkomen, ik ervaar het tot nu toe niet op die manier.
Ook in het onderwijs wordt uitgegaan van het positieve. Ik zit zelf op college en de leraren werken daar over het algemeen echt om te zorgen dat je de stof begrijpt en goede cijfers haalt. Voorzover ik nog over Nederland kan oordelen vind ik dat de mentaliteit meer is van "zoek het zelf maar uit".

Op vakantie zijn hier of er wonen zijn natuurlijk twee verschillende dingen, maar na ruim een half jaar hier te zijn kan ik zeggen dat ik moeite zou hebben om weer terug naar Nederland te moeten. Gelukkig hoef ik nog lang niet terug :-).
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205" onclick="window.open(this.href);return false;
Sandy
Amerika-expert
Berichten: 9403
Lid geworden op: 05 mei 2004, 10:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Ik kan me in de meeste punten die genoemd zijn ook wel vinden. Maar zo kan ik ook veel mooie en positieve dingen noemen van andere landen, waaronder Italie bijvoorbeeld. Maar ik zou er niet willen wonen (althans het leeft nog niet ; )) De aantrekking is veel minder - Voor mij is het meer een onverklaarbare aantrekkingskracht.. Ik kan zelfs emotioneel worden als ik over Amerika praat ... Ik houd echt van het land (en natuurlijk beperkt zich dat tot mijn beleving en wat ik tot nog toe van dat enorme land heb gezien ...)

Sandy
Gebruikersavatar
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert
Berichten: 1522
Lid geworden op: 07 apr 2005, 15:44
Locatie: Houston

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Sandy schreef:Ik kan zelfs emotioneel worden als ik over Amerika praat ... Ik houd echt van het land
Haha Sandy, ik kan dat helemaal met je delen. Nu ik hier woon is het minder sterk hoor, maar toen ik hier nog op vakantie ging was het heerlijkste als ik hier aankwam de Amerikaanse lucht opsnuiven. Ik kon al emotioneel worden als ik de lucht van bepaalde schoonmaakmiddelen rook die altijd in hotels hangt :-).
Als ik weer terugmoest naar Nederland kon ik vaak wel janken (en soms deed ik dat ook). Ik heb 1 keer gehad dat ik echt huilend het vliegtuig inliep en toen vroeg iemand van de bemanning of het allemaal nog wel ging. Ik kon er nog net uitkrijgen: I don't want to go home! :lol:
later kwam ie nog wel even checken of het allemaal wel ging met me, de lieverd.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205" onclick="window.open(this.href);return false;
Sandy
Amerika-expert
Berichten: 9403
Lid geworden op: 05 mei 2004, 10:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

LOL het is niet zo dat ik steeds loop te brullen hoor ;)

Maar het is me nu twee keer overkomen in een toch openhartig gesprek met goede vrienden, dat ik toch wel een brok in mijn keel kreeg. En ik heb ook wel eens dat ik de blogs van anderen (niet persoonlijk hoor Petra ; )) even niet wil lezen ... dan is het gras aan de andere kant even groener en vind ik mezelf zielig, dat ik niet kan wonen waar ik wil ... Terwijl ik het hier eigenlijk goed heb. Ik heb mijn familie, een leuke vriendenkring, mooi huis ... leuke baan ... toch voldoende zekerheden opgebouwd... Mijn zoontje gaat naar speciaal basisonderwijs, na een uitstekende begeleiding en gaat met sprongen vooruit .... Maar toch, het zijn die momenten die je heel onverwacht kunnen overvallen : ))
Sandy
Gebruikersavatar
Mack
Amerika-expert
Berichten: 2653
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:02
Locatie: Rotterdam

Bericht door Mack »

Hier in Rotterdam rijden een aantal grote Chevrolet taxi's... Die hoor je aankomen, zo'n typisch geluid.

Soms kijk er ernaar, en dan droom ik weg... Dan rijdt die taxi ineens niet meer over Weena maar over Broadway...
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Gebruikersavatar
Stefandb
Amerikafan
Berichten: 197
Lid geworden op: 27 sep 2006, 17:30
Locatie: Provincie Antwerpen, België
Contacteer:

Bericht door Stefandb »

Mack schreef:Hier in Rotterdam rijden een aantal grote Chevrolet taxi's... Die hoor je aankomen, zo'n typisch geluid.

Soms kijk er ernaar, en dan droom ik weg... Dan rijdt die taxi ineens niet meer over Weena maar over Broadway...
:D
klinkt vele beter dan die vieze diesels!
Gebruikersavatar
ronald87
Amerikafan
Berichten: 165
Lid geworden op: 21 sep 2005, 22:13
Locatie: NL

Bericht door ronald87 »

Sandy en Houston,

jullie reacties lezende realiseer ik me opeens: ik ben niet alleen in dit land, er zijn er meer die zo'n enorme drang naar Amerika hebben. Jammer genoeg kom je zulke personen zelden tegen in je dagelijks leven, waardoor het lijkt alsof jij de enige bent die zo van Amerika houd, terwijl iedereen maar door blijft zeuren wat je in godsnaam in dat land wilt (laatst weer met die schietpartij in Pennsylvania, mensen komop, in NL is zeker ook niet alles tiptop in orde!!).
Ik heb me na m'n weekjes in Seattle lang down gevoeld omdat ik niet daar, maar hier in NL woon...
Dat ik me eigenlijk heel goed thuisvoelde in Amerika en niets liever had gedaan dan er langer te blijven, maar toch aan NL vastzit voor opleiding e.d. Dat is soms frusterend. Ik heb het ook in NL best goed, het gaat super goed met mijn studie, ik werk er 2 dagen in de week naast in een winkel, alles gaat prima verder. Toch blijft Amerika trekken...

PS Mack, ik heb ze ook gezien, die fantastische taxi's :wink:
fcolos
Amerikakenner
Berichten: 594
Lid geworden op: 06 mar 2006, 15:17
Locatie: San Diego (CA)

Bericht door fcolos »

ronald87 schreef: Dat ik me eigenlijk heel goed thuisvoelde in Amerika en niets liever had gedaan dan er langer te blijven, maar toch aan NL vastzit voor opleiding e.d. Dat is soms frusterend. Ik heb het ook in NL best goed, het gaat super goed met mijn studie, ik werk er 2 dagen in de week naast in een winkel, alles gaat prima verder. Toch blijft Amerika trekken...
Had precies hetzelfde toen ik eind 2003 terugkwam uit San Diego. Het gevoel is nooit meer verdwenen, en nu zit ik gelukkig weer in de States ;) (Waar een wil is, is een weg)
"You're drunk again."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
Gebruikersavatar
bonbonnekke
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 aug 2006, 22:39
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bericht door bonbonnekke »

Had precies hetzelfde toen ik eind 2003 terugkwam uit San Diego. Het gevoel is nooit meer verdwenen, en nu zit ik gelukkig weer in de States ;) (Waar een wil is, is een weg)[/quote]

Ik ken het gevoel, als ik in Amerika ben, voel ik mij daar heel erg thuis, maar dat heb ik hier ook. Ik weet niet of ik in Amerika zou kunnen wonen. Ik heb wel eens pogingen ondernomen om daarheen te gaan, maar die mislukten altijd. En dan was ik naderhand heel erg teleurgesteld, maar ook opgelucht. Het meest ideale (voor mij) zou zijn om gewoon in Nederland te wonen en een vakantiehuis daar te hebben of zeker ieder jaar 5 weken daar te kunnen reizen!

En uiteraard met de feestdagen een weekje of 2, want dan kunnen we de dag na kerst heerlijk shoppen!!! :D
Amerikagek in hart en nieren!
Marceljesse
Amerikakenner
Berichten: 878
Lid geworden op: 07 sep 2004, 16:04

Bericht door Marceljesse »

ronald87 schreef:Sandy en Houston,

jullie reacties lezende realiseer ik me opeens: ik ben niet alleen in dit land, er zijn er meer die zo'n enorme drang naar Amerika hebben. Jammer genoeg kom je zulke personen zelden tegen in je dagelijks leven, waardoor het lijkt alsof jij de enige bent die zo van Amerika houd, terwijl iedereen maar door blijft zeuren wat je in godsnaam in dat land wilt (laatst weer met die schietpartij in Pennsylvania, mensen komop, in NL is zeker ook niet alles tiptop in orde!!).
Ik heb me na m'n weekjes in Seattle lang down gevoeld omdat ik niet daar, maar hier in NL woon...
Dat ik me eigenlijk heel goed thuisvoelde in Amerika en niets liever had gedaan dan er langer te blijven, maar toch aan NL vastzit voor opleiding e.d. Dat is soms frusterend. Ik heb het ook in NL best goed, het gaat super goed met mijn studie, ik werk er 2 dagen in de week naast in een winkel, alles gaat prima verder. Toch blijft Amerika trekken...
Amen!

Niets meer aan toe te voegen. Het is soms zo erg dat ik mijn baan, met goede vooruitzichten, zo in zou ruilen voor een veel lagere positie in amerika.
Sandy
Amerika-expert
Berichten: 9403
Lid geworden op: 05 mei 2004, 10:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

ronald87 schreef:Sandy en Houston,

jullie reacties lezende realiseer ik me opeens: ik ben niet alleen in dit land, er zijn er meer die zo'n enorme drang naar Amerika hebben. Jammer genoeg kom je zulke personen zelden tegen in je dagelijks leven, waardoor het lijkt alsof jij de enige bent die zo van Amerika houd, terwijl iedereen maar door blijft zeuren wat je in godsnaam in dat land wilt (laatst weer met die schietpartij in Pennsylvania, mensen komop, in NL is zeker ook niet alles tiptop in orde!!).
Ik heb me na m'n weekjes in Seattle lang down gevoeld omdat ik niet daar, maar hier in NL woon...
Dat ik me eigenlijk heel goed thuisvoelde in Amerika en niets liever had gedaan dan er langer te blijven, maar toch aan NL vastzit voor opleiding e.d. Dat is soms frusterend. Ik heb het ook in NL best goed, het gaat super goed met mijn studie, ik werk er 2 dagen in de week naast in een winkel, alles gaat prima verder. Toch blijft Amerika trekken...
Als ze bij mij met hun ogen gaan rollen, wanneer ik aangeef dat ik in Amerika zou willen wonen, dan zeg ik meestal dat een land voor mij niet perfect hoeft te zijn om er verliefd op te worden. Dat is in een relatie met iemand anders ook niet zo. Naast de gemeenschappelijke interesses, aansluiting enzovoorts, is het vooral gebaseerd op aantrekkingskracht (of chemistry hoe je het noemen wilt). Tenminste zo ging dat bij mij. En dat voel ik ook zo bij Amerika .. uiteraard moet je ook je verstand gebruiken, maar dat is in een relatie niet anders ;)
Sandy
Gebruikersavatar
Noa
Amerikakenner
Berichten: 921
Lid geworden op: 05 aug 2006, 16:44
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Den Haag

Bericht door Noa »

ronald87 schreef:Sandy en Houston,

Jammer genoeg kom je zulke personen zelden tegen in je dagelijks leven, waardoor het lijkt alsof jij de enige bent die zo van Amerika houd,

Dat gevoel heb ik ook wel eens.
Toevallig had ik vanochtend een gesprek met een collega en zaten zomaar wat te praten over steden. Toen ik haar vroeg of ze al eens in New York was geweest antwoordde ze me dat haar man er niet naar toe gaat omdat hij niet van Amerikanen houdt :shock: . Ze zijn nog nooit in Amerika geweest en hebben al een oordeel. Men gaat uit van wat ze in de krant lezen en op de tv horen. Men generaliseert behoorlijk. Ze scheren alle Amerikanen over een kam. Wij lopen toch ook niet allemaal op klompen of houden allemaal van tulpen. Gelukkig heb ik aan den lijve ondervonden dat Amerikanen juist heel vriendelijk zijn en kunnen wij er nog wat van leren. Ik vind de Nederlanders oa. in de winkels vrij onbeschoft en doen weinig moeite om je te kunnen helpen. Als het goed is gaan we volgend jaar weer naar de USA. Ik heb gelukkig een ander oordeel, wat natuurlijk niet wil zeggen dat ALLE Amerikanen goed zijn. Ook daar zit kaf onder het koren.

Groetjes Marja
Fan of the U.S.A.
Gebruikersavatar
thebes
Amerika-expert
Berichten: 1771
Lid geworden op: 01 apr 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam

Bericht door thebes »

Waarom houd ik van Amerika ?

1) de prachtige natuur

2) de ruimte: brede paden in de winkels, brede wegen, grote parkeerplaatsen

3) de goede organisatie: bijv. het geoliede systeem bij het ophalen en terugbrengen van een huurauto, of de parkeerplaatsen en kassa's van een pretpark. Je hoeft nergens naar te zoeken, alles wijst zich vanzelf.

5) de mega boekwinkels (Barnes & Noble, Foyles)

4) de beleefdheid van de inwoners:
niemand wringt zich met zijn ellebogen in de bus, iedereen blijft braaf in de rij op zijn beurt wachten en men is veel vriendelijker en gedisciplineerder in het verkeer

5) Starbucks
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door Njit »

thebes schreef:3) de goede organisatie: bijv. het geoliede systeem bij het ophalen en terugbrengen van een huurauto, of de parkeerplaatsen en kassa's van een pretpark. Je hoeft nergens naar te zoeken, alles wijst zich vanzelf.
Dan heb je nog nooit bij Busch Gardens Williamsburg in de rij voor de kassa gestaan. Dat was echt een voorbeeld van hoe het niet moet. Daar zat dus echt compleet GEEN systeem in :)

En een Burger King blijft voor mij ook in voorbeeld van hoe het niet moet: laat de klant betalen en laat hem daarna wachten op z'n eten.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
phillybilly
Amerika-expert
Berichten: 4659
Lid geworden op: 24 okt 2004, 15:13
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Arnhem

Bericht door phillybilly »

Waar Sandy en Houston het al over hadden....ik ken het gevoel. Na mijn eerste amerikareis heb ik heel wat afgebruld toen ik weer thuis was (na 3 maanden USA) Eerst dacht ik dat ik alleen die mensen erg miste enzo.....Na een tijdje werd het minder en dacht ik: zie je wel! Na een tijdje begon het toch weer te kriebelen en als ik naar mijn foto's keek kreeg ik toch weer een brok in mijn keel. Dus afgelopen aug vertrok ik voor een maandje naar de states. Toen ik het vliegtuig uitkwam (in het vliegtuig eigenlijk al) leek het wel of alle stress ineens van mij afviel en voelde ik mij de gelukkigste persoon op aarde. Toen ik thuiskwam had ik weer dat k**tgevoel. Ik ben nu bijna 6 weken thuis. Afgelopen weekend kwam er iemand foto's kijken....wéér die brok!!!!! Heb het ticket al geboekt voor februari, even lekker 2 weekjes ertussenuit. Ook ben ik volop aan het kijken wat de mogelijkheden zijn om naar USA te gaan voor studie en/of werk. Ik heb het in NL echt zo slecht niet, lieve vriend, studie gaat goed, veel vrienden.....maar TOCH heb ik het gevoel dat ik hier niet hoor.....ben gelukkig niet de enige :D
Het zou trouwens zomaar kunnen dat ik zou kunnen gaan verhuizen en dat na een jaar blijkt dat het het toch niet is.....maar ik ga gewoon mijn gevoel volgen....en dat gevoel OP DIT MOMENT zegt dat ik "daarheen"moet ;)
JayDee
Amerika-ontdekker
Berichten: 94
Lid geworden op: 05 okt 2006, 16:11

Bericht door JayDee »

Ik ben nieuw hier, maar heb al de nodige Amerika-ervaring achter mijn kiezen. Ruim 4,5 jaar in New Jersey gewoond tot mid november 2005. We besloten toen weer in NL te gaan wonen en kozen daar Rotterdam voor uit. Echter, binnenkort, rond 1 maart '07, keren we terug naar NJ. Alle voordelen zijn al genoemd. De ruimte, al is NJ wel erg stedelijk, maar dan nog. NYC op ongeveer 45 minuten van huis, vriendelijke mensen, winkelopeningstijden, goedkope kleding, affordable auto's, de mooiste herfst van de wereld en zo lekker veel dieetproducten. Af en toe een diner in (alleen met gasten, want mijn man houdt er niet van en dan French toast eten met heel veel maple syrup), lekker met de hondjes naar een hondenpark of slierten door Central, nacho's eten op zondagmiddag op 8th, Hell's Kitchen en ze hebben er de lekkerste steaks. Nadeel is de drukte voor de Holland Tunnel, al vermaak ik me altijd prima in die stadsfile en het verkeersgedrag in het algemeen. Ben niet onverdeeld gelukkig over hoe de gemiddelde Amerikaan rijdt, maar als je het door hebt, is er goed mee om te gaan. Ben nog steeds bang dat er ooit een hert voor mijn wielen springt, levend zijn ze zoveel prachtiger dan plat en verder geniet ik erg van de natuur. Ander nadeel is dat ik soms erg melancholiek kan zijn en mijn NLse mensen zo kan missen, maar ik reis gemiddeld 3x per jaar terug en kan dan mijn hart weer even ophalen aan hen en een frietje en/of een harinkje eten. Favoriete winkel is Barnes and Noble als het om boeken gaat. Voor mijn verf en doeken is Pearl een paradijs en mag ik u van harte aanbevelen: restaurant Verve, 18 East Main Street, Somerville, NJ. Alles op de kaart erg lekker!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer