Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Jehovah's in de USA bellen je op !

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Xerxes
Amerikafan

Bericht door Xerxes »

doreennicole schreef:
Wat ik het meest irritant vind, en dat is nu bijna elke dag, is de geautomatiseerde berichten van politieke kandidaten. Niet eens een volunteer die belt en waar je mee kan praten, maar gewoon een bandje dat afgespeeld wordt. Dat vind ik echt onbeschoft. En mijn stupide voice mail kan pas berichten deleten als ze helemaal afgespeeld zijn, niet tijdens het afspelen dus ik moet ook nog blijven wachten tot ze klaar zijn.
:evil:
Vandaag ben ik de hele dag aan het bellen voor politieke kandidaten (I am a volunteer for MoveOn.org.) Momenteel ben ik bezig met Southeastern PA voor HR Sestak & Senate Candidate Bob Casey.

Misschien komt Seattle straks aan de buurt en krijg ik een nice American lady van Surinaamse afkomst aan de lijn?
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

Bennogr schreef:Wiepster bevestigt wat ik zei: het leger is voor een aantal mensen de enige kans die ze kunnen krijgen. Maar waarom zou dat allemaal via het leger moeten? Waarom niet gewoon een kans en steun voor iedereen? Zoals in Nederland, waar ik indertijd (jaren 60-70) dankbaar gebruik van heb gemaakt.

En Xerxes: natuurlijk weet ik dat je ook buiten het leger steun kan krijgen, onze zoon heeft bijvoorbeeld de helft van zijn collegeld cadeau gekregen van Carnegie Mellon University in Pittsburgh. Terwijl we dat, objectief gezien, eigenlijk best zelf hadden kunnen horen te betalen.

Waar het mij om gaat is dat als je militair wilt worden, je ALLE steun krijgt en je bedje voor je gespreid wordt. Als je buiten het leger om wilt gaan, zijn er zeker ook mogelijkheden, maar je moet dan zelf veel meer doen.
Ik vind zelf dat militairen alle steun en nog meer moeten krijgen. Wat zij geven aan het land (afgezien van het feit of je achter deze oorlog staat of niet). Ik ben maar wat dankbaar dat deze mensen, net zoals politie en brandweer en allerlei andere hulpdiensten, doen wat ze doen en ik net niet hoef te doen, dus zij krijgen van mij volledige steun en of dat in geld is uitgedrukt, heb ik absoluut geen problemen mee.

waar ik wel een probleem mee heb, en dat probeer je volgens mij ook aan te geven maar zo komt het niet over, is dat het voor een heleboel mensen de enige optie is, of op zijn minst de enige die zij kennen. ik zou veel blijer zijn als de arme zwarte jongere uit podunk, tenessee wist dat hij aanspraak maakt op beursen en dat er High School leraren en mensen van de universiteit evenveel energie stopten in het wijzen op de andere keuzes als de army recruiters stoppen in de Uncle Sam wants you -movement, zodat deze jongere een overwogen keuze kan maken. net zoals dat iemand die uit 4 generaties military komt ook in aanraking wordt gebracht met de civilian world, zodat ze kunnen kiezen voor welke wereld beter bij hun past inplaats van automatisch het patroon volgen, etc etc.

maar, voor zij die in dienst zijn en of niet terugkomen van een tour, of een stuk lichter (zonder armen of benen), of zelfs fysiek maar niet mentaal ongeschonden, of geheel ongeschonden (voor zover mogelijk) maar tijdens hun dienst keihard hebben gewerkt voor een groter goed, die mensen krijgen van mij alle respect en alle steun.
SEEING IS BELIEVING
doreennicole
Amerika-expert

Xerxes schreef:
doreennicole schreef:
Wat ik het meest irritant vind, en dat is nu bijna elke dag, is de geautomatiseerde berichten van politieke kandidaten. Niet eens een volunteer die belt en waar je mee kan praten, maar gewoon een bandje dat afgespeeld wordt. Dat vind ik echt onbeschoft. En mijn stupide voice mail kan pas berichten deleten als ze helemaal afgespeeld zijn, niet tijdens het afspelen dus ik moet ook nog blijven wachten tot ze klaar zijn.
:evil:
Vandaag ben ik de hele dag aan het bellen voor politieke kandidaten (I am a volunteer for MoveOn.org.) Momenteel ben ik bezig met Southeastern PA voor HR Sestak & Senate Candidate Bob Casey.

Misschien komt Seattle straks aan de buurt en krijg ik een nice American lady van Surinaamse afkomst aan de lijn?
Zolang het maar live is zodat ik je kan vragen hoe je kandidaat staat tegenover het immigratie probleem, de oorlog in Irak, hoe hij denkt het vertrouwen van het Amerikaanse volk terug te winnen, wat hij denkt over prayer in schools, hoe hij tegenover de death penalty staat en waarom 76% van de mensen onn death row minority zijn en tusen nu en dan bedenk ik nog een paar dingetjes :D :D :D

(Maar als je een bandje afspeelt, gelijk op de hoorn!!!!!)
SEEING IS BELIEVING
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Ik vindt het een disservice doen aan mensen die in militaire dienst gaan om te zeggen dat het de enige optie voor hun is en dat dat de reden is dat ze in dienst gaan.
Als je arm bent staan er heel veel scholarships voor je open, en je moet toch wel een enorm domme counselor hebben, en zelf helemaal internet-illiterate zijn als je dat niet door krijgt. (ik heb zitten zoeken voor mijn zoon's scholarships, en alles is "need based").

Ik heb het hier even met mijn man over gehad, hij heeft 21 jaar in het leger gezeten, retired, en hij heeft nooit van de college mogelijkheden gebruik gemaakt, en hij werkt nu voor de ROTC (Reserve Officer Training Course), een opleiding tot officier. Volgens hem ziet hij de laatste 2 jaar veel meer leerlingen die voor vaderlandslievende redenen in het leger gaan. Niet iedereen die de ROTC doet krijgt een scholarship, ze hebben er maar een heel beperkt aantal te vergeven. Je moet dan toch wel een andere goede reden hebben om de ROTC te willen doen.

Annemiek
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
doreennicole
Amerika-expert

voor de duidelijkheid, ik zeg niet dat de mensen die in het leger zitten daar zitten omdat het hun enige mogelijkheid is.

ik refereerde alleen aan die mensen die erin zitten omdat het voor hun de enige mogelijkheid is om weg te komen uit een bepaalde situatie, al dan niet omdat het de enige mogelijkheid is of omdat ze geen andere mogelijkheden kennen en de reden waarom dat zo is, is heel erg verschillend. er zijn nog steeds genoeg mensen in de VS die geen of geen regelmatige internet access hebben, die vanaf kleinsaf worden klaargestoomd voor jail of een job bij McDonalds, of die om andere reden niet op de hoogte zijn van college mogelijkheden, of denken dat ze het niet kunnen etc etc.

ik noemde in mijn post ook de tweede, derde en zoveelste generatie military. dat is ook een hele grote groep.

er is ook een groep die het leger in wil alleen omdat het cool is om te schieten. hopelijk worden die er uitgehaald of heropgeleid.

maar de groep die het leger ingaat, of de andere beroepen, die ik noemde, omdat ze het land willen dienen of hun community is heel belangrijk en volgens mij ggroeid na 9/11. ik had na 9/11 ook het gevoel dat ik mijn land wilde steunen op welke manier dan ook. zelfde na Katrina. sinds ik het leger niet inkom, en een beetje bang ben voor bommen, doe ik het op mijn eiegen manier.

nogmaals, van mij alle steun krijgen de armed forces alle steun.

(afgezien van het feit dat i love a man in uniform :lol: :lol: :lol:)
SEEING IS BELIEVING
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer