Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Mobiel abonnement voor in USA

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Amelia
Amerika-ontdekker

Re: Mobiel abonnement voor in USA

Bericht door Amelia »

Steffen schreef: Het is niet mogelijk om een Amerikaanse simkaart in je Nederlandse telefoon te stoppen, simpelweg omdat hier niet met simkaarten gewerkt wordt.
Ik heb gewoon een amerikaanse simkaart in mijn telefoon zitten hoor, dus waarom zou dat dan niet mogelijk zijn?

En Dionne zoals eerder al aangegeven kijk welke aanbieder een goede dekking geeft van het gebied waar jij zit. Misschien kan je gastgezin hier ook nog meer tips overgeven en hebben ze hier ervaring mee.
Steffen
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Steffen »

Dat is nieuw voor mij. Ik heb hier een blackberry liggen en een IPhone in de hand. Beide toestellen hebben geen simkaart en er is ook geen mogelijkheid om deze er in te stoppen.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Je hebt toch echt een SIMkaart nodig om met je mobiele telefoon te kunnen bellen. Bij de iPhone 3 zit de SIMkaart opening aan de bovenkant, bij de iPhone 4 en 5 aan de zijkant.

Ze worden wel steeds kleiner, die SIMkaarten. iPhone 5 heeft een nano SIMkaart, weer een maatje kleiner dan de micro SIMkaart.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Steffen schreef:Dat is nieuw voor mij. Ik heb hier een blackberry liggen en een IPhone in de hand. Beide toestellen hebben geen simkaart en er is ook geen mogelijkheid om deze er in te stoppen.
Jij hebt hoogstwaarschijnlijk Sprint en of een pre paid telefoon zonder sim. Ze bestaan wel. Dat klopt maar ik heb al jaren een telefoon in de states met een sim card
ATT, verizon en t mobile hebben wel simcards
Royyy
Amerika-ontdekker

Bericht door Royyy »

Ik heb een GoPhone simkaart van AT&T. Je hebt daarmee keuze uit allerlei verschillende tarieven, zelf betaal ik $25 per maand voor 250 belminuten + unlimited text, en daar pak ik dan nog een data package van 50MB bij voor $5 per maand. Zolang je geen filmpjes gaat kijken of dingen gaat downloaden ofzo over je dataverbinding is 50MB normaal gesproken wel genoeg.
Goedkoper dan dit heb ik het nog niet kunnen vinden, en hiermee zit je ook niet aan een contract vast, je kunt je tarief veranderen of stopzetten wanneer je maar wilt.
Steffen
Amerikafan

Bericht door Steffen »

ned in MO schreef:
Steffen schreef:Dat is nieuw voor mij. Ik heb hier een blackberry liggen en een IPhone in de hand. Beide toestellen hebben geen simkaart en er is ook geen mogelijkheid om deze er in te stoppen.
Jij hebt hoogstwaarschijnlijk Sprint en of een pre paid telefoon zonder sim. Ze bestaan wel. Dat klopt maar ik heb al jaren een telefoon in de states met een sim card
ATT, verizon en t mobile hebben wel simcards

Ik maak gebruik van Verizon. Ik wil het topic niet te veel vervuilen, maar waar zou de simkaart in een IPhone 4 geplaatst moeten worden? Ik kan geen enkele opening vinden. Ook heb ik even een 'Nederlandse' Blackberry naast de 'Amerikaanse' Blackberry gelegd. Waar de Nederlandse een opening heeft voor een simkaart is dit deel bij de Amerikaanse anders. Er is geen opening voor een simkaart aanwezig, is zit hier (wat in mijn ogen lijkt op een) chip welke niet zomaar los gehaald kan worden.

Beide toestellen komen overigens bij Verizon vandaan.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ik heb een iphone4 en die heeft aan de rechterzijde een afdekplaatje dat je kunt openmaken door met een scherp voorwerp in het gaatje te prikken. Kijk anders even op YouTube, genoeg filmpjes te vinden over het verwisselen van de simkaart. En dat geldt vast ook voor de Blackberry.
Steffen
Amerikafan

Bericht door Steffen »

Ik ben op youtube een filmpje gevonden hoe je een simkaart in je Iphone kan verwisselen, maar het blijkt toch echt dat mijn Iphone geen verwisselbare simkaart heeft. En de Blackberry heeft op de plek, waar in de 'Nederlandse' Blackberry een simkaart geschoven wordt, een soort chip zitten welke geïntegreerd is in de telefoon.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Verizon gebruikt CDMA netwerk en dus geen sim cards. Die worden alleen gebruikt bij GSM netwerken; de eerste Verizon iPhone's hadden zelfs geen sim card receptacle. Je kunt tegenwoordig (sinds iPhone 5) iPhones kopen die voor beide netwerken geschikt zijn. In dat geval kan er een sim card in, maar is het leeg als je geen GSM provider hebt. De electronica voor CDMA zit er altijd ingebouwd (niet verwijderbaar). Wel handig te weten als je een CDMA abonnement (Verizon) afsluit met in het achterhoofd ooit over te schakelen naar een provider met GSM (T-Mobile, ATT).
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Da's dan weer helemaal nieuw voor mij :) Heb er net wat over zitten lezen en schijnbaar is ook de iphone4S geschikt voor simkaart en CDMA. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik daar nog nooit eerder van gehoord had: mobiele telefoons zonder simkaart.
xDionnee
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door xDionnee »

Ik had er ook nog nooit van gehoord dat er mobiels bestonden die zonder simkaart werkten ;p

Ik ga, als ik weet in welk gezin ik ingedeeld ben, nog even bij hun checken wat het beste is, want ik lees hier een paar tegenstrijdige dingen ;p
Haha, zo zie je dus wat voor verschillen er allemaal zijn! Zonder jullie was ik echt met m'n iphone doodleuk naar USA gegaan en daar weetiknietwat gedaan ;p

Kleine samenvatting:
Het is mogelijk om een Amerikaans nummer aan te schaffen, en in een Nederlandse mobiel te doen.
Walmart is gewoon een soort van Phone House? Een winkel waar je bij meerdere providers een prepaid of abonnement kan afsluiten dus?
En ik heb gelezen dat je bij AT&T, Verizon en T-Mobile dus simkaarten kan halen.
In Nederlandse telefoons passen Amerikaanse simkaarten wel, in Amerikaanse telefoons soms niet.

Heeft er iemand nog toevoegingen? :mrgreen:
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ik zou zelf naar een winkel gaan waar ze je ook nog wat advies kunnen geven (of beter: dat kaartje er voor je inschuiven en de boel aan de praat krijgen) dus bij voorkeur niet Walmart, maar Bestbuy ofzo, of een telecomzaak. Walmart is iets meer dan een supermarkt; heeft ook wel personeel dat bij een bepaalde afdeling hoort, maar ik zou niet met zekerheid durven te zeggen dat degene die vandaag bij de telefoons staat, niet gisteren bij de groenteafdeling stond.

Er zijn verschillende formaten SIMkaarten en het is wel zaak dat je de goeie koopt. Een te grote kun je eventueel nog wel op maat knippen, maar je kunt dan maar beter meteen de goeie kopen.
Steffen
Amerikafan

Bericht door Steffen »

Walmart is beter als je precies weet wat je wilt. Het is een erg grote winkel die 1001 producten levert die scherp geprijst zijn! Dat beperkt hun wel in de variëteit voor producten.
Nu is mijn ervaring met Bestbuy niet positief, het is een grote electronica winkel die in veel plaatsen vestigingen heeft. De winkels waar ik kwam was het personeel erg onervaren en de service ondermaats. Zij hebben wel een beter aanbod dan Walmart als je enkel voor Simkaarten gaat shoppen. Het is denk ik goed om aan het gezin waar je geplaatst wordt te vragen welke winkels zij aanraden. Iedere regio heeft weer andere winkels die betere diensten leveren dan andere.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Steffen schreef:Walmart is beter als je precies weet wat je wilt.
Vanwege de tweede helft van je zin raadde ik Walmart in dit verband af.
krilin
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door krilin »

wij zijn deze zomer met 2 gezinnen aan de westkust en vraag me af wat het beste is om te kunnen onderling communiceren
Zelf hebben we een iphone maar oma&opa hebben geen smartphone.
Zou hen toch wel willen kunnen bereiken als zij op hun kamer zijn gezien onze zoon soms bij hen gaat slapen.
Of ook gewoon als wij even een andere activiteit doen, gaan nu ook niet constant dezelfste wandelingen maken denk ik...
Iemand tips?
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Walkie talkie kopen. Ook handig om tussen twee rijdende auto's te communiceren, als je gaat shoppen etc.
in hotels kun je vaak tussen de kamers bellen met de hotel telefoon
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Loek schreef:Verizon gebruikt CDMA netwerk en dus geen sim cards. Die worden alleen gebruikt bij GSM netwerken; de eerste Verizon iPhone's hadden zelfs geen sim card receptacle. Je kunt tegenwoordig (sinds iPhone 5) iPhones kopen die voor beide netwerken geschikt zijn. In dat geval kan er een sim card in, maar is het leeg als je geen GSM provider hebt. De electronica voor CDMA zit er altijd ingebouwd (niet verwijderbaar). Wel handig te weten als je een CDMA abonnement (Verizon) afsluit met in het achterhoofd ooit over te schakelen naar een provider met GSM (T-Mobile, ATT).
Ik heb net eenabonnement met Verizon afgesloten en heb nu de droid razor maxx HD. Geweldige telefoon met een hele goeie batterij. In ieder geval deze telefoon heeft wel een simkaart alhoewel deze wat kleiner is en de verkoper vertelde mij dat je in Europa ook gewoon daar de simkaartjes in kan doen
krilin
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door krilin »

Had er ook al aan gedacht om walkie talkie te kopen ,
enige nadeel eraan is dat je nog een ding meer mee moet sleuren in je rugzak
en als je met een kind reist heb je sowieso al meer dingen mee te sleuren.
Uit ervaring weten we ook dat het meestal de mama is die de rugzak mag dragen, daarmee :wink:
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

weet iemand of je bij aankomst op JFK al ergens een prepaid simcard kan kopen?
dan kan ik onze host laten weten wanneer we er aan komen (hoeveel tijd moet ik ongeveer voorzien om van aankomst op JFK tot in LES te geraken? 2u?)
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

@krilin

Vergeet ook niet dat in veel nationale parken de gsm's ook gewoon geen bereik meer hebben. Wij hebben in ieder geval in het merendeel van de parken helemaal niets ontvangst. Dus ik zou ook gewoon voor een walkie talkie gaan als je ook tijdens het wandelen met elkaar wil praten. Ik zou hem dan wel in de VS kopen, want ze zullen daar wel krachtiger toestellen verkopen dan hier.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer