Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

USA geregistreerde auto's in Nederland

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
ThomasBol.nl
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

USA geregistreerde auto's in Nederland

Bericht door ThomasBol.nl »

Hallo forummers,

Vanmorgen, op weg naar werk, haalde ik een opmerkelijke vrachtwagen in. Namelijk, eentje van AAFES uit Dallas, Texas.
Ja, gewoon op de A12 richting Den Haag! Het was een schitterende Freightliner combinatie met USA license plates, waarschijnlijk vanuit een legerbasis uit Duitsland vertrokken.

Eerder op de week werd ik op de A12, maar dan de andere kant op, ingehaald door een Audi op California plates.
Poosje terug ook nog een Mustang uit Texas gespot in het centrum van Utrecht

Komen jullie wel eens USA geregistreerde auto´s tegen in Nederland?
En mag dat zo maar, verzekering- en belastingtechnisch gezien?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Geen idee waar ik dit topic moet plaatsen, en of er al een topic over is...
1991: Detroit & Chicago
2011: Miami
2012: Las Vegas & Los Angeles
2013 zomer: Portugal, Dubai & China
2013 USA: California, Nevada, Utah, Arizona
2014 winter: Dubai
2014 zomer: Dubai, Singapore, Maleisie
december 2014: New York
Mack
Amerika-expert

Re: USA geregistreerde auto's in Nederland

Bericht door Mack »

Ja, dat mag gewoon (anders zou je ze niet tegenkomen :-) )

Met een geldig Amerikaans kenteken mag je gewoon in NL rondrijden, net zoals dat je met een geldig NLs kenteken gewoon mag rondrijden in Duitsland of Amerika. Dat er toevallig een oceaan tussen ligt, is niet van belang.

Verzekeringtechnisch is het wat anders: ja, je zal een speciale verzekering moeten afsluiten.

Afgelopen juni waren een verzameling Amerikaanse Shelby's in NL voor een rondje Europa, dat leverde interessante plaatjes op:

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 5126_n.jpg

Mooie foto's van die Freightliner! Ik heb ook wel eens een International gezien, maar ook wel eens een gewone witte Scania met Amerikaanse platen en Amerikaanse oplegger. Is inderdaad van het Amerikaanse leger.
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Ik zie de laatste tijd regelmatig auto's van bepaalde Duitse merken rijden met US plates op de A2.

Auto's zagen er ook telkens spliksplinternieuw uit. Wellicht dat er een exporteur in de regio zit die een soort "pick up your new German car" service aanbiedt? Kan me best voorstellen dat daar animo voor is, even rondscheuren in je nieuwe aanwinst op de Duitse autobahn.

Vorig jaar reed ik in de file op de A27 ook een half uur naast een camper met US plates. Ook niet alledaags..
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

roelb schreef:Kan me best voorstellen dat daar animo voor is, even rondscheuren in je nieuwe aanwinst op de Duitse autobahn.
Beetje dom, je moet elke auto toch even inrijden.
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
girliecathy
Amerikakenner

Bericht door girliecathy »

In het havengebied van Rotterdam kom je deze trucks dagelijks tegen. En personen auto's met Amerikaanse kenteken platen zie ik ook vaak in Den Haag.
ThomasBol.nl
Amerika-ontdekker

Mack schreef:
roelb schreef:Kan me best voorstellen dat daar animo voor is, even rondscheuren in je nieuwe aanwinst op de Duitse autobahn.
Beetje dom, je moet elke auto toch even inrijden.
Ik rij zelf vaak op de Nurburgring in Duitsland. Af en toe kom je daar wel eens nieuwe auto's op USA platen tegen. BMW biedt bijvoorbeeld de mogelijkheid aan om je auto bij de fabriek op te halen. De Amerikanen die dat doen, plakken er meteen een weekje racen aan vast.. Tsjaa, eigen verantwoordelijkheid denk ik dan haha.

Leuke reacties overigens! Ik vind het altijd kicken om zo'n auto in het nuchtere Nederland tegen te komen.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

ThomasBol.nl schreef:Ik rij zelf vaak op de Nurburgring in Duitsland. Af en toe kom je daar wel eens nieuwe auto's op USA platen tegen. BMW biedt bijvoorbeeld de mogelijkheid aan om je auto bij de fabriek op te halen. De Amerikanen die dat doen, plakken er meteen een weekje racen aan vast.. Tsjaa, eigen verantwoordelijkheid denk ik dan haha.
Maar de Duitsers plakken er toch niet meteen Amerikaanse nummerplaten op? Volgens mij kan dat helemaal niet. Een auto moet eerst officieel zijn ingevoerd in een land voordat er nummerplaten op kunnen (maar misschien zie ik iets over het hoofd).
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

ThomasBol.nl schreef:
Ik rij zelf vaak op de Nurburgring in Duitsland. Af en toe kom je daar wel eens nieuwe auto's op USA platen tegen. BMW biedt bijvoorbeeld de mogelijkheid aan om je auto bij de fabriek op te halen. De Amerikanen die dat doen, plakken er meteen een weekje racen aan vast.. Tsjaa, eigen verantwoordelijkheid denk ik dan haha.

Leuke reacties overigens! Ik vind het altijd kicken om zo'n auto in het nuchtere Nederland tegen te komen.
Ik heb dus al drie keer een nieuwe BMW met US plates de afrit Beesd zien nemen. Er zit daar vast een wormhole naar de US ofzo ;-).
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

ThomasBol.nl schreef:En mag dat zo maar, verzekering- en belastingtechnisch gezien?
Buitenlanders (of beter gezegd: niet-ingezetenen) kunnen in Nederland zonder problemen rondrijden in een auto met buitenlands kenteken. Voor in Nederland belastingplichtigen is dat echter verboden, want dan heet het belastingontduiking. Als je een buitenlandse auto invoert, krijg je iets van een week de tijd om hem in Nederland te registreren. Officieel mag je in die week alleen maar van en naar een keuringsstation rijden, maar de politie is daarin redelijk coulant.

Verzekeringen hebben hun eigen regels. Ik heb ooit een auto met Nederlands kenteken voor een periode van een half jaar uit laten schrijven bij de belastingdienst (toen kon dat nog) omdat ik stage ging lopen in Frankrijk. Voor de verzekering maakte dat verder niet uit.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Die AAFES truck kan natuurlijk ook gewoon van de basis in Limburg zijn geweest.

Ik zag hier in Florida trouwens een Audi met een Duitse plaat voorop uit Baden Würtenberg. Blijf dat vreemd vinden dat je hier 'fun' plates en buitenlandse nummerborden enzo voorop mag hebben.
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Audi en BMW hebben beiden een European delivery programma met 14 dagen verzekering.

In onze omgeving zie je regelmatig auto's rondrijden met vooral Duitse kenteken-platen aan de voorzijde; heel af en toe kom ik een Nederlander tegen, dan knipperen wij wel altijd...onze Maxima heeft het oude GN (geen nederlander) kenteken van hubby aan de voorzijde.

Als iemand ooit in de verre toekomst een nieuwe Audi met een Florida-Airforce kenteken ziet rondrijden in Nederland of Duitsland, dan weet je dat ik de loterij heb gewonnen en een Audi heb gekocht dmv hun European delivery :mrgreen: :mrgreen:
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

wiepster schreef:Audi en BMW hebben beiden een European delivery programma met 14 dagen verzekering.
Goh, interessant zeg, dat wist ik niet. Maar dan zitten er dus nog geen Amerikaanse nummerplaten op. Wij hebben die tijdelijke platen ook ooit gehad toen we in Duitsland een nieuwe camper hebben gekocht en zelf hebben afgehaald.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik heb dus al drie keer een nieuwe BMW met US plates de afrit Beesd zien nemen. Er zit daar vast een wormhole naar de US ofzo
Ha, nee, ons huis ligt daar beneden aan de afrit. Wij verzamelen ze daar :-) grapje hoor, wij wonen al twee jaar in Spanje, maar we woonden er inderdaad wel.

Ik weet dat bijvoorbeeld de Amerikaanse vierspanmenners (paardensport) veel in Nederland verblijven om te trainen. Tijdens het Wereldkampioenschap Vierspannen in Beesd in 2008 waren er een aantal bij die hun hele wagenpark mee hadden genomen. De Freightliner van Chester Weber langs je voordeur zien rijden is een ervaring apart hoor. En ieder dag een pickup truck met kenteken uit Florida valt ook op.

Op het landgoed Marienwaerdt in Beesd ligt een mooi menterrein en de Nederlandse wedstrijdtop komt er regelmatig. En bijvoorbeeld meneer Weber traint heel vaak met en bij Koos de Ronde, die vaak op Marienwaerdt is. Zou zomaar kunnen ...
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

dimona schreef:
wiepster schreef:Audi en BMW hebben beiden een European delivery programma met 14 dagen verzekering.
Goh, interessant zeg, dat wist ik niet. Maar dan zitten er dus nog geen Amerikaanse nummerplaten op. Wij hebben die tijdelijke platen ook ooit gehad toen we in Duitsland een nieuwe camper hebben gekocht en zelf hebben afgehaald.
http://www.bmw-welt.com/en/automobile_d ... index.html

En zo kun je dus eerst in München in de BMW fabriek je auto onthullen en in Europa mee rond rijden. En daarna wordt de auto naar Amerika verscheept.

Alleen krijgen die geen Amerikaanse kentekens volgens mij, maar Duitse toeristische kentekens.

http://www.bmwusa.com/Standard/Content/ ... ryFAQ.aspx
ThomasBol.nl
Amerika-ontdekker

http://www.bmwblog.com/2011/06/22/bmwbl ... nce-day-1/

Dit zijn duidelijk US versies, inderdaad op Duitse export platen (zijn overigens niet geldig in Nederland).
Ik zal thuis nog wel even op de laptop kijken, want USA autos kom je op de Nurburgring regelmatig tegen
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Ik ben een ex-Limburger, en daar zie je heel regelmatig auto's rondrijden met US-plates. Ik heb altijd aangenomen dat het te maken heeft met de Amerikaanse bases in Limburg.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Dat zou eerder kunnen, denk ik.
johan67
Amerikafan

Bericht door johan67 »

ThomasBol.nl schreef:

Als ik in NL ben zie ik elke dag een US kenteken. :wink:
Ik heb in NL een auto op US kenteken staan voor de keren dat ik daar ben, hoef ik niets te huren.

Wilde eerst een auto kopen in NL maar kwam erachter dat als AMerikaans ingezetene ik geen auto in NL op mijn naam kan zetten.
Dus toen maar in US een auto gekocht en naar NL verscheept. Verzekering afgesloten en alles volkomen legaal.

Wat wel opvallend is dat er gemiddeld om de dag er wel een foto van mijn kenteken gemaakt wordt, net zoals jij dat van deze auto's gedaan hebt. :wink:
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Toen we een paar jaar geleden onze Mercedes kochten hebben we ons ook verdiept in de European delivery option. Het leek ons wel leuk om een vakantie in NL eraan te plakken en geen huurauto te hoeven regelen. Het was wel interessant, je kreeg een overnachting in een hotel in de omgeving van de fabriek, een rondleiding en max. 10 dagen verzekering in Europa. Je kon na je verblijf in Europa vervolgens de auto naar een van 6 verschepingshavens in Europa brengen, waarna het vervolgens naar jouw huis werd verscheept. Het mooiste van het hele verhaal was dat je ook nog eens 6% korting op de prijs van de auto kreeg. De enige reden dat we het uiteindelijk niet hebben gedaan is dat de dealer hier in Denver ons uiteindelijk de auto leverde voor een nog scherpere prijs.
ThomasBol.nl
Amerika-ontdekker

johan67 schreef:
ThomasBol.nl schreef:

Als ik in NL ben zie ik elke dag een US kenteken. :wink:
Ik heb in NL een auto op US kenteken staan voor de keren dat ik daar ben, hoef ik niets te huren.

Wilde eerst een auto kopen in NL maar kwam erachter dat als AMerikaans ingezetene ik geen auto in NL op mijn naam kan zetten.
Dus toen maar in US een auto gekocht en naar NL verscheept. Verzekering afgesloten en alles volkomen legaal.

Wat wel opvallend is dat er gemiddeld om de dag er wel een foto van mijn kenteken gemaakt wordt, net zoals jij dat van deze auto's gedaan hebt. :wink:
Geweldig! Het lijkt mij tof om het tegenovergestelde te doen. Met m´n Nederlandse Citroen rijden in de USA haha.
Bijvoorbeeld: met een rondreis is het goedkoper om je eigen auto te verschepen via roro transport dan een auto te huren.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves