Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Post naar Amerika: andere opties dan Postnl?
-
Jeroenw114
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Post naar Amerika: andere opties dan Postnl?
Hallo,
Ik ben zelf geen Amerika bezoeker maar mijn broer woont er met zijn gezin.
Af en toe sturen we er wat heen. Het zal niemand verbazen dat het soms er lang duurt maar nu komt er ook gewoon iets niet aan.
PostNL biedt wel Track&trace aan maar dat werkt vervolgens niet. Wel kunnen ze een onderzoek starten maar uit ervaring weet ik dat je daar niet veel aan hebt.
Dus ik vraag het bij de kenners!
Zijn er andere bedrijven voor het versturen van brieven en/of pakketjes? (En dan wel betaalbaar)
Bij voorbaat mijn dank!
Jeroen
Ik ben zelf geen Amerika bezoeker maar mijn broer woont er met zijn gezin.
Af en toe sturen we er wat heen. Het zal niemand verbazen dat het soms er lang duurt maar nu komt er ook gewoon iets niet aan.
PostNL biedt wel Track&trace aan maar dat werkt vervolgens niet. Wel kunnen ze een onderzoek starten maar uit ervaring weet ik dat je daar niet veel aan hebt.
Dus ik vraag het bij de kenners!
Zijn er andere bedrijven voor het versturen van brieven en/of pakketjes? (En dan wel betaalbaar)
Bij voorbaat mijn dank!
Jeroen
-
LittlePhoenix
- Amerika-expert
Re: Post naar Amerika: andere opties dan Postnl?
Track&trace heb je inderdaad buiten de landsgrenzen niets aan en zelfs daarbinnen is het niet echt de moeite waard. Andere bedrijven die betrouwbaarder zijn: UPS en Fedex maar ja, allebei niet goedkoop.
Eigenlijk toch raar dat de post nog steeds zo onbetrouwbaar is eh? Maar het kan ook heel erg aan de Amerikaanse postbodes liggen. In onze vorige buurt hadden we een postal delivery lady die volgens mij dyslectisch was want ze gooide alle huisnummers en straatnummers door elkaar. Kreeg regelmatig post voor de buren maar soms ook voor mensen die een paar straten verderop woonden. Sommige buren kwamen dan wel eens wat langsbrengen maar de meeste stuurden het dan gewoon return to sender of gooiden het in de vuilnisbak (wat blijkbaar verboden is???). Heel frustrerend als je op belangrijke post zit te wachten.
Eigenlijk toch raar dat de post nog steeds zo onbetrouwbaar is eh? Maar het kan ook heel erg aan de Amerikaanse postbodes liggen. In onze vorige buurt hadden we een postal delivery lady die volgens mij dyslectisch was want ze gooide alle huisnummers en straatnummers door elkaar. Kreeg regelmatig post voor de buren maar soms ook voor mensen die een paar straten verderop woonden. Sommige buren kwamen dan wel eens wat langsbrengen maar de meeste stuurden het dan gewoon return to sender of gooiden het in de vuilnisbak (wat blijkbaar verboden is???). Heel frustrerend als je op belangrijke post zit te wachten.
-
Jeroenw114
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Tja, aan welke kant ligt het?
Ik weet wel dat post uit de US naar mij met Track&trace kan en ook veel sneller aankomt dan post van mij naar de US.
Mijn mening; het ligt aan postnl. Ik wil best wat meer betalen voor een goede dienst maar het is er gewoon niet.
Ik weet wel dat post uit de US naar mij met Track&trace kan en ook veel sneller aankomt dan post van mij naar de US.
Mijn mening; het ligt aan postnl. Ik wil best wat meer betalen voor een goede dienst maar het is er gewoon niet.
Ik denk niet dat het aan PostNL ligt. Ik stuur wel eens wat naar ijsland en ierland en deze poststukken komen erg snel aan(+/- 2 dagen) dus of USPS geeft PostNL stukken een lage prioriteit of PostNL zit te kutten met vliegtuigen naar de VS.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
ik ben misschien een optie want wat ik doe kan ik ook de andere kant op (zie onderschrift)
Al de jaren dat ik in Amerika woon is er nog nooit iets niet aangekomen, niet hier en niet in NL, en meestal doet de post er een week tot 10 dagen over, maar soms gaat het sneller. Een nicht van mij stuurt me om de maand een pakje en dat is er altijd in een week.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
Zelf gebruik ik altijd DHL in Duitsland voor buitenlandse zendingen maar ik woon dicht bij de grens kom daar vaak.
Je zou ook medeforumers kunnen vragen iets mee te nemen op hun reizen naar de USA en daar te posten of te laten afhalen, zelf hebben we op de heenweg praktisch één hele koffer leeg.
Je zou ook medeforumers kunnen vragen iets mee te nemen op hun reizen naar de USA en daar te posten of te laten afhalen, zelf hebben we op de heenweg praktisch één hele koffer leeg.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
O dat zou ik ook wel willen dat iemand wat drop en andere Nederlandse dingen mee naar Denver kan nemen voor mijn dochter, had laatst een shawl gebreid voor haar en dat was veel werk, je durft hem dan niet op te sturen met het risico dat...
Wij verzenden ook wel eens een pakje naar familie, vaak rond het einde van het jaar met koffiepads, chocoladeletters, pepernoten, speculaas etc etc. Dat heb ik dit jaar voor het eerst via DHL gedaan (voorheen via PostNL), gewoon via https://www.dhlforyou.nl/
En dat werkte perfect. Grote plus was dat er meer in kon, tov postnl, voor een lagere prijs (tot 10kg, voor 32,50, waar je bij Postnl tot 10 kg ruim 50 euro moet betalen).
Is altijd incl. track and trace en dat werkte ook gewoon. Gaat de volgende keer dus weer via DHL. Even goed lezen over het hoe en wat (je moet wat dingen invullen (douane formulieren) en bijvoegen in een plastic enveloppe, in 2-voud), maar ik vond het ideaal.
gr
Benno
En dat werkte perfect. Grote plus was dat er meer in kon, tov postnl, voor een lagere prijs (tot 10kg, voor 32,50, waar je bij Postnl tot 10 kg ruim 50 euro moet betalen).
Is altijd incl. track and trace en dat werkte ook gewoon. Gaat de volgende keer dus weer via DHL. Even goed lezen over het hoe en wat (je moet wat dingen invullen (douane formulieren) en bijvoegen in een plastic enveloppe, in 2-voud), maar ik vond het ideaal.
gr
Benno
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je moet je dochter voor drop hiernaartoe sturen: http://www.dubbeldutchdenver.com/moyzo schreef:O dat zou ik ook wel willen dat iemand wat drop en andere Nederlandse dingen mee naar Denver kan nemen voor mijn dochter, had laatst een shawl gebreid voor haar en dat was veel werk, je durft hem dan niet op te sturen met het risico dat...
Drop is daar iets duurder dan in NL, maar het is voor haar in de buurt en een stukje goedkoper en makkelijker dan opsturen van uit NL
Ja Loek, ik heb idd die winkel al ontdekt. Probleem is dat haar dagen zo volgepland zijn met college en daarna 4 uur training en dan leren en in de weekenden wedstrijden spelen ( vaak in anderes staten dus overal heen vliegen) dat ze haar geld niet uit kan geven .. geen tijd voorLoek schreef: Je moet je dochter voor drop hiernaartoe sturen: http://www.dubbeldutchdenver.com/
Drop is daar iets duurder dan in NL, maar het is voor haar in de buurt en een stukje goedkoper en makkelijker dan opsturen van uit NL
Heb ze al wel gevraagd om verzendkosten binnen Denver en dat viel mee.dus wellicht voor haar verjaardag binnenkort iets laten bezorgen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 3265 Weergaves
-
Laatste bericht door dutch_in_seattle
-
- 5 Reacties