Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Supermarkt met artikelen voor dieetbeperkingen

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Re: Supermarkt met artikelen voor dieetbeperkingen

Bericht door LittlePhoenix »

Toevallig zag ik net een info email van Sparkpeople over gluten: http://www.sparkpeople.com/resource/nut ... sp?id=1441
RiaK
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door RiaK »

Dank voor de link Little Phoenix!
Ik heb nog niet eerder gehoord van SparkPeople, maar ga het artikel zeker even verder lezen (en de recepten bekijken).
RiaK
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door RiaK »

Glutenvrije pizza in restaurant "Where pizza is Art" in Sedona. En lekker dat ie was!

NB: Ik realiseer me net na het zien van de onderwerpsregel dat deze foto's hier niet echt op zijn plaats zijn...
Bijlagen
"Where pizza is Art"
"Where pizza is Art"
Glutenvrije pizza
Glutenvrije pizza
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Als je met meerdere mensen reist en je wil niet zo'n grote maaltijd in je eentje eten, kun je ook gewoon een maaltijd delen. Gepke en ik doen dat de laatste tijd vaak om het gewicht wat onder controle te houden. Gewoon zeggen: "We'd like to share this entree/appetizer/meal". Nog nooit problemen daarmee gehad in US restaurants. Bij hoge uitzondering brengen ze in sommige dure restaurants een klein bedrag in rekening voor de extra borden en bestek. Gewone family restaurants vinden ze dat heel gewoon en rekenen meestal niets extras.
Claire
Amerikafan

Bericht door Claire »

@riak wij vonden bij de supermarkt erg lekkere broodjes en (kant en klare) pancakes and waffles. En zelfs donuts. (wel de kaneel variant kiezen en niet de chocolade )
Ontbijten ( wel thuis in ons gehuurde huis) vond mijn dochter geweldig. Ook zijn er wel diners te vinden die glutenvrije ontbijtjes serveren.
Komt vast helemaal goed
Claire
Amerikafan

Bericht door Claire »

@littlephoenix, wat een goed artikel, dank je voor de link!
Kelly*
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Kelly* »

Bij mij is het ook uit medische noodzaak. Ik heb de ziekte van Crohn en gluten (en lactose in mindere maten) triggeren de bijhorende ontstekingen. Ik kan wel gluten eten maar heb daar nadien enorm veel last van in de vorm van maag-darmontstekingen.... tijdens een rondreis is dit echt niet aan te raden.

Ik eet dus volledig glutenvrij en probeer lactose zoveel mogelijk te vermijden.

Met deze tips ben ik al een heel eind verder :thumbup: Bedankt iedereen!
moyzo
Amerikafan

Bericht door moyzo »

Uiteindelijk goed geslaagd : whole foods is inderdaad biologisch verantwoord etc.. maar ook bij bijvoorbeeld de KING SOOPERS hebben ze heerlijke waldkornachtige volkorenbroodjes per 6 verpakt die veel op ons Nederlandse brood leken. ze waren ook de volgende dag nog vers.
Verder hebben we de safeway bezocht.. het is me wel opgevallen dat de gezonde dingen: fruit, groente etc. schreeuwend duur zijn in Amerika, wat zijn wij dan toch verwend.. Overigens is boodschappen doen echt heel duur vergeleken met hier.. kan me nu wel voorstellen waarom uit eten gaan daar veel gedaan wordt.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

In mijn ervaring is zelf koken nog steeds een stukje goedkoper. Ik vind het wel meevallen met de prijzen, maar ik kan niet beoordelen wat alles in Europa kost. Groenten en fruit zijn soms duurder, maar het hangt er ook vanaf welk seizoen het is. Ik kan bijvoorbeeld in de zomer 10 oortjes mais kopen voor $1. Wij eten hier ook andere groenten en fruit dan in Nederland, bijvoorbeeld squash, ocra, sweet potatoes, mangos en papaya om maar een paar voorbeelden te noemen. Ik maak ook veel gebruik van aanbiedingen, bijvoorbeeld grotere verpakkingen vlees die ik dan in kleine porties invries. Als je op die manier vlees koopt bij Sams Club of Costco ben je toch wel vrij redelijk uit. Volgens mijn zus die hier weleens uit Nederland op bezoek komt is dat een stukje goedkoper dan bij haar. Ik ben niet zo'n brood liefhebber, dus daar kan ik niet over oordelen. In plaats van brood als lunch, neem ik yoghurt en/of fruit mee. Ik eet afhankeijk van het seizoen beidt dus bananen, appels, peren, sinaasappel, aardbeien, mangos, frambozen, blueberries, komkommers (oh jee, het water loopt in mijn mond...)
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

moyzo schreef:Verder hebben we de safeway bezocht.. het is me wel opgevallen dat de gezonde dingen: fruit, groente etc. schreeuwend duur zijn in Amerika, wat zijn wij dan toch verwend.. Overigens is boodschappen doen echt heel duur vergeleken met hier.. kan me nu wel voorstellen waarom uit eten gaan daar veel gedaan wordt.
Het totaalbedrag van mijn wekelijkse boodschappen (voor een gezin van 6) ligt zelden onder de 200 dollar, en dan doe ik echt geen gekke dingen. En het zure is dat ons expatsalaris wordt gekort ten opzichte van het salaris dat we in Nederland kregen, omdat de kosten van levensonderhoud hier lager zouden zijn. Ja, als je ook de eetgewoontes overneemt, dan zou dat wel eens kunnen kloppen :roll:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer