Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Online tijdschriften op tablet
-
AnnekeD
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Online tijdschriften op tablet
Hoi allemaal,
Vorige week zaten wij nog in het zonnige en warme Florida. Daar kon ik op mijn tablet via de Google Play Store leuke Amerikaanse tijdschriften lezen en downloaden (soms een gratis nummer, soms een betalend). Ik dacht, dat zijn app's en app's zijn toch internationaal. Maar niets is minder waar.
Eenmaal terug thuis in België kon ik het aanbod magazines niet meer zien, dus zeker niet downloaden of kopen om te lezen.
Nu zijn hier Amerikafanaten genoeg en ik vroeg mij af of dat niet ergens te omzeilen valt?
Geef toe, als een magazine een online versie heeft, zou je die toch ook in België en Nederland moeten kunnen lezen?
Ik lees bv. graag tijdschriften over decoratie en (Amerikaanse) interieurs.
Groetjes,
Anneke
Vorige week zaten wij nog in het zonnige en warme Florida. Daar kon ik op mijn tablet via de Google Play Store leuke Amerikaanse tijdschriften lezen en downloaden (soms een gratis nummer, soms een betalend). Ik dacht, dat zijn app's en app's zijn toch internationaal. Maar niets is minder waar.
Eenmaal terug thuis in België kon ik het aanbod magazines niet meer zien, dus zeker niet downloaden of kopen om te lezen.
Nu zijn hier Amerikafanaten genoeg en ik vroeg mij af of dat niet ergens te omzeilen valt?
Geef toe, als een magazine een online versie heeft, zou je die toch ook in België en Nederland moeten kunnen lezen?
Ik lees bv. graag tijdschriften over decoratie en (Amerikaanse) interieurs.
Groetjes,
Anneke
-
Mk01
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Re: Online tijdschriften op tablet
Ik dacht dat je overal alles kon downloaden maar dat is dus niet zo? Wat jammer. Ik volg dit draadje mee want ook ik lees graag amerikaanse magazines.
Groetjes,
Marianne
Marianne
-
AnnekeD
- Amerika-ontdekker
Helaas het is zo niet. Ik ging er ook van uit...
Misschien wel online versies, maar de app's die lukken toch niet.
Hopelijk weet er hier iemand meer.
Misschien wel online versies, maar de app's die lukken toch niet.
Hopelijk weet er hier iemand meer.
Het is nodig je ip-adres te veranderen door gebruik van een proxiserver.
Voor windows-browsers kan dat bv met hotspotshield
Voor andere OS zoals apple of android zal dat niet werken, maar het keuword is proxiserver
Voor windows-browsers kan dat bv met hotspotshield
Voor andere OS zoals apple of android zal dat niet werken, maar het keuword is proxiserver
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
maak daar maar Proxyserver van, dat zoekt wat handiger 
En Hotspotshield is er ook als App voor Android: https://play.google.com/store/apps/deta ... .vpn&hl=nl
En hier een filmpje hoe dat werkt: " onclick="window.open(this.href);return false;
En Hotspotshield is er ook als App voor Android: https://play.google.com/store/apps/deta ... .vpn&hl=nl
En hier een filmpje hoe dat werkt: " onclick="window.open(this.href);return false;
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Irritant hè, dat soort beveiligingen? Geldt trouwens ook andersom, lang niet alle Nederlandse 'uitzending gemist' achtige apps doen het op reis in de VS.
Wij kopen altijd een berg Amerikaanse iTunescredits in, in combinatie met inloggen op een Amerikaans account. Daarmee huren/kopen we (legaal) films, series en muziek op iTunes US, die op iTunes NL (nog) niet verkrijgbaar zijn.
Voor het bekijken van Amerikaanse (en Britse, via iBBC) series die alleen vanuit die landen mogen worden bekeken en niet op iTunes te koop/huur zijn, hebben we een VPN-abonnement (om de proxyserver waarover 6foot6 en Njit het hebben te omzeilen), waarmee je voor 5 dollar per maand kunt doen alsof je internet vanuit de VS of UK.
Geen idee hoe dat met Windows tablets zit, maar waarschijnlijk zit er niks anders op dan de ip beveiliging te omzeilen met een VPN-abonnement, of te wachten op je volgende reis
Wij kopen altijd een berg Amerikaanse iTunescredits in, in combinatie met inloggen op een Amerikaans account. Daarmee huren/kopen we (legaal) films, series en muziek op iTunes US, die op iTunes NL (nog) niet verkrijgbaar zijn.
Voor het bekijken van Amerikaanse (en Britse, via iBBC) series die alleen vanuit die landen mogen worden bekeken en niet op iTunes te koop/huur zijn, hebben we een VPN-abonnement (om de proxyserver waarover 6foot6 en Njit het hebben te omzeilen), waarmee je voor 5 dollar per maand kunt doen alsof je internet vanuit de VS of UK.
Geen idee hoe dat met Windows tablets zit, maar waarschijnlijk zit er niks anders op dan de ip beveiliging te omzeilen met een VPN-abonnement, of te wachten op je volgende reis
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
-
Amerikanist
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Dit soort problemen vind ik ook ontzettend vervelend aan zowel Amazon als Apple. Hun digitale producten zijn ideaal om wereldwijd te verspreiden, maar toch krijgen klanten per land een ander aanbod voorgeschoteld. En vaak ook andere prijzen; voor mijn Kindle boeken betaal ik standaard $2,57 meer dan Amerikaanse klanten, soms nog meer. Je maakt mij niet wijs dat het zoveel meer kost om een e-book naar Nederland te sturen.
Erg vervelend voor iemand die in Nederland woont maar een voorkeur heeft voor Amerikaans entertainment. Zolang ze hier niet slimmer in worden, blijft piraterij heel aantrekkelijk.
Erg vervelend voor iemand die in Nederland woont maar een voorkeur heeft voor Amerikaans entertainment. Zolang ze hier niet slimmer in worden, blijft piraterij heel aantrekkelijk.
-
Mk01
- Amerika-ontdekker
O, dat is allemaal dus nog niet zo gemakkelijk. Ik ben momenteel nog aan het stoeien met de ipad en een externe schijf om deze op vakantie te kunnen gebruiken om backups op te zetten (valt ook al niet mee). Daarna ga ik hiermee stoeien...Ik dacht, net als AnnekeD waarschijnlijk, dat het allemaal heel gemakkelijk was...dom dom 
Groetjes,
Marianne
Marianne
-
Amerikanist
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Dat is overigens technisch gezien niet legaal en een overtreding van de gebruikersvoorwaarden vanwege distributierechten en dergelijke. Ik heb die optie ook overwogen, maar kijk liever illegaal zonder te betalen dan illegaal en toch betalenbello schreef:Irritant hè, dat soort beveiligingen? Geldt trouwens ook andersom, lang niet alle Nederlandse 'uitzending gemist' achtige apps doen het op reis in de VS.
Ik snap niet dat die bedrijven erin meegaan. Zij hebben iets, ik wil ervoor betalen, maar dat mag ik niet omdat ik in het verkeerde land woon. Is dat zakendoen?

-
AnnekeD
- Amerika-ontdekker
Bedankt allemaal voor de nuttige tips. Ik ga dat eens onderzoeken.
Inderdaad, ze maken het nodeloos ingewikkeld. Want een e-book, een app... das toch internationaal??? Of je nu in België, Nederland of Amerika woont. Tsss...
Toch leuk dat ik niet de enige ben die op dit probleem stoot.
Ik hou jullie op de hoogte of het lukt.
Inderdaad, ze maken het nodeloos ingewikkeld. Want een e-book, een app... das toch internationaal??? Of je nu in België, Nederland of Amerika woont. Tsss...
Toch leuk dat ik niet de enige ben die op dit probleem stoot.
Ik hou jullie op de hoogte of het lukt.
-
AnnekeD
- Amerika-ontdekker
WAUUUUW TIS GELUKT!!!
En zo simpel in feite:
- download de app hotspotshield
- installeren
- bij play store uw gegevens wissen
En daar staan ze dan: alle app's! Amerikaanse tijdschriften is overvloed, films, series, boeken etc...
Het filmpje legt het perfect uit! So easy!
Bedankt allen en vooral Njit!!!!!!!
En zo simpel in feite:
- download de app hotspotshield
- installeren
- bij play store uw gegevens wissen
En daar staan ze dan: alle app's! Amerikaanse tijdschriften is overvloed, films, series, boeken etc...
Het filmpje legt het perfect uit! So easy!
Bedankt allen en vooral Njit!!!!!!!
-
Mk01
- Amerika-ontdekker
O dat is geweldig! Werkt het ook zo bij de ipad en de app store?
Groetjes,
Marianne
Marianne
Een shield is ook op een iPad voldoende om gratis Amerikaanse content online te kunnen bekijken op bijvoorbeeld Youtube. Voor het downloaden van gratis/betaalde apps in iTunes voegt dat echter niets toe.
Op een iPad doe je het als volgt (klinkt ingewikkeld, maar is niet zo lastig):
Op een iPad doe je het als volgt (klinkt ingewikkeld, maar is niet zo lastig):
- ga naar iTunes
- log uit van je NL account
- ga onderaan op de pagina naar 'change country'
- kies de USA iTunes store
- maak op dat moment nog géén account aan, dus je blijft niet-ingelogd
- ga browsen in de store en download een willekeurige gratis app > let op! nu nog geen betaalde app kiezen, dan gaat het later in het proces mis!
- er zal je nu gevraagd worden om een account aan te maken, klik op 'create new account'
- vul mailadres, wachtwoord en security question in (gebruik een ander e-mailadres dan voor je NL account)
- bij betaalmethode negeer je de creditcard-opties en kies je 'none' > je account is klaar voor gebruik!
- vanaf nu kun je alle gratis apps zonder problemen downloaden met je US account, die ook bruikbaar zijn als je later met je NL account inlogt
- als je een betaalde app wil die alleen in de US verkrijgbaar is, heb je dollar-credits nodig. Die koop je op eBay (je krijgt dan per e-mail een code), of je neemt een stapeltje kaarten mee als je in de VS bent in een Apple store (of willekeurige supermarkt, tussen de cadeaukaarten). Omdat je je account hebt aangemaakt zonder een creditcard in te voeren (die geweigerd zou worden vanwege je NL billing address), weet iTunes niet dat je geen Amerikaan bent en kun je nu probleemloos de iTunes credit code invoeren bij 'payment method'.
- voortaan kun je alle soorten US apps downloaden
Laatst gewijzigd door bello op 31 jan 2013, 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Heb het verhaal nog iets verduidelijkt, succes! 
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 5795 Weergaves
-
Laatste bericht door roelb
-
- 6 Reacties