Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Supermarkt met artikelen voor dieetbeperkingen
Re: Supermarkt met artikelen voor dieetbeperkingen
Ik vind de Walmarts ook wel goede sorteringen hebben hoor, ze passen zich alleen vaak aan aan hun omgeving. Oftewel, in een gebied waar niemand dure deli producten zal kopen zal dit assortiment dus ook beduidend kleiner zijn dan in een gebied waar rijke mensen wonen die wel graag deli producten kopen. En geef ze eens ongelijk, heeft weinig zin om een assortiment te voeren met producten die niemand van je zal kopen toch?
Alles is echt wel te krijgen in Amerika, je moet alleen soms even zoeken wat je nodig hebt. En dat is vaak wel lastig als toerist omdat je maar kort blijft.
Alles is echt wel te krijgen in Amerika, je moet alleen soms even zoeken wat je nodig hebt. En dat is vaak wel lastig als toerist omdat je maar kort blijft.
- Kelly*
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Bedankt voor de tips ivm glutenvrij!

@kelly
We zijn in oktober in Noordoosten geweest ( washington Dc en Blacksburg) en we een dochter van zes met coeliakie.
Ik vondop vakantie in de VS een verademing. Zowel winkels als whole foods en trader joe's barst van de glutenvrije spullen.
Maar zeker ook de gewone supermarkten en ook wallmart hadden echt veel assortiment. We winkelden veel bij kroger, een supermarkt, en daar hadden ze echt heel veel in pasta, donuts, pancakes, cereal, soepen, koekjes noem maar op.
Maar ook in restaurants was het echt heel goed te doen.
Red robin heeft bijvoorbeeld glutenvrij hamburger buns ( en lekker)
Uno heeft lekkere glutenvrije pizza
Patajes van five guys zijn glutenvrij
Er zijn echt veel websites die aangeven waar je goed glutenvrij buiten de deur kan eten.
Kortom maak je geen zorgen, komt helemaal goed! Sterker nog mijn dochter zei op een gegeven moment " fijn he, ik kan hier normaal eten!"
We zijn in oktober in Noordoosten geweest ( washington Dc en Blacksburg) en we een dochter van zes met coeliakie.
Ik vondop vakantie in de VS een verademing. Zowel winkels als whole foods en trader joe's barst van de glutenvrije spullen.
Maar zeker ook de gewone supermarkten en ook wallmart hadden echt veel assortiment. We winkelden veel bij kroger, een supermarkt, en daar hadden ze echt heel veel in pasta, donuts, pancakes, cereal, soepen, koekjes noem maar op.
Maar ook in restaurants was het echt heel goed te doen.
Red robin heeft bijvoorbeeld glutenvrij hamburger buns ( en lekker)
Uno heeft lekkere glutenvrije pizza
Patajes van five guys zijn glutenvrij
Er zijn echt veel websites die aangeven waar je goed glutenvrij buiten de deur kan eten.
Kortom maak je geen zorgen, komt helemaal goed! Sterker nog mijn dochter zei op een gegeven moment " fijn he, ik kan hier normaal eten!"
-
- Amerika-expert
@Claire, ik heb het idee dat Amerikanen coeliakie serieuser nemen dan Nederlanders. Hier heb ik nog geen verhalen gehoord over kinderen die op school of bij vrienden toch 'gewoon' eten voorgezet kregen met het idee dat 1 keertje niet zo erg is. In Nederland had ik een vriendin die daar constant problemen mee had. Zelfs haar eigen ouders vonden dat de meiden best een hapje mee konden eten en vonden dat dieet gedoe eigenlijk maar onzin.
Of in restaurants, dat ze bij he bestellen heel duidelijk aangaven dat het glutenvrij moest zijn maar dan toch weer gewoon eten kregen en dan moesten kiezen of ze iets anders wilden bestellen en weer moesten wachten, de kinderen dan maar hun eigen meegebrachte noodgevallenhapje moesten geven of met z'n allen maar moesten weggaan. Hier in Amerika zijn ze volgens mij voorzichtiger met speciale bestellingen. Of misschien had die Nederlandse vriendin gewoon vaak pech.
Of in restaurants, dat ze bij he bestellen heel duidelijk aangaven dat het glutenvrij moest zijn maar dan toch weer gewoon eten kregen en dan moesten kiezen of ze iets anders wilden bestellen en weer moesten wachten, de kinderen dan maar hun eigen meegebrachte noodgevallenhapje moesten geven of met z'n allen maar moesten weggaan. Hier in Amerika zijn ze volgens mij voorzichtiger met speciale bestellingen. Of misschien had die Nederlandse vriendin gewoon vaak pech.
@ littlephoenix ik vind sowieso dat men in de VS bijna altijd heel goed met dieetvoorschriften omgaat. Past ook erg goed in de servicegerichtheid van restaurants natuurlijk.
In nederland is men er niet zo op ingericht, en is het steeds wel te doen hoor, maar wel lastiger. Het verandert snel in de jaren, het wordt steeds bekender en daardoor zijn er meer mogelijkheden
Wel is het zo dat het lijkt alsof glutenvrij in de VS ook een soort van hip is. Dat men glutenvrij eet omdat men denkt dat het beter is niet omdathet medisch noodzakelijk is. Dat maakt dat het een veel grotere afzetmarkt is en daarom zijn er , denk ik, ook meer producten te verkrijgen.
Wat denk jij?
In nederland is men er niet zo op ingericht, en is het steeds wel te doen hoor, maar wel lastiger. Het verandert snel in de jaren, het wordt steeds bekender en daardoor zijn er meer mogelijkheden
Wel is het zo dat het lijkt alsof glutenvrij in de VS ook een soort van hip is. Dat men glutenvrij eet omdat men denkt dat het beter is niet omdathet medisch noodzakelijk is. Dat maakt dat het een veel grotere afzetmarkt is en daarom zijn er , denk ik, ook meer producten te verkrijgen.
Wat denk jij?
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
In onze omgeving is dit zeker het geval. Ik ken een heel aantal mensen, die zeggen zich een stuk beter te voelen nu ze (zoveel mogelijk bij de meesten) glutenvrij eten. Die hebben zeker niet allemaal coeliakie.Claire schreef: Wel is het zo dat het lijkt alsof glutenvrij in de VS ook een soort van hip is. Dat men glutenvrij eet omdat men denkt dat het beter is niet omdathet medisch noodzakelijk is. Dat maakt dat het een veel grotere afzetmarkt is en daarom zijn er , denk ik, ook meer producten te verkrijgen.
Wat denk jij?
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Heeft het niet te maken met een bepaalde aanleg? Wij wonen in Spanje en hier staat op enorm veel produkten 'sin gluten'. Gewoon opvallend!
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ik weet niet of je je beter voelt als je glutenvrij eet, ik heb er geen ervaring mee. Maar ik lees net vandaag dit in een dieetmagazine:Petra/VS schreef:
In onze omgeving is dit zeker het geval. Ik ken een heel aantal mensen, die zeggen zich een stuk beter te voelen nu ze (zoveel mogelijk bij de meesten) glutenvrij eten. Die hebben zeker niet allemaal coeliakie.
Glutenvrij eten is echter alleen geschikt voor mensen die aan de darmziekte coeliakie lijden. In glutenvrije producten zit vaak tot vijf keer meer vet dan in niet glutenvrije voedingsmiddelen. Dat maakt ze voor mensen onder die afwijking niet geschikt om af te vallen, ze maken juist dikker.
Toch iets om rekening mee te houden als je te zwaar bent.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Hm, misschien in Nederland, maar ik heb net bij onze online supermarkt eens naar het vetgehalte van de glutenvrije produkten gekeken en dat leek mij vrijwel hetzelfde als een soortgelijk produkt met gluten. Het valt me trouwens op wat een ellenlange lijst aan produkten naar voren komen als ik onder "gluten free" zoek
.

Ja, ik vraag me ook altijd af of het weglaten van bepaalde ingrediënten het geheel er nou persé wel gezonder op maakt. Ik kocht in het verleden bijvoorbeeld yoghurt met 0% vet, maar ze stoppen er uiteindelijk dan toch weer andere spullen in waarvan je maar moet afwachten wat daar dan weer de effecten van zijn. Toen ik de voedingslabels ging vergelijken, bleek bovendien dat er met het vet ook een aantal vitaminen en mineralen waren verdwenen uit de yoghurt. Ik koop nu dus weer gewone yoghurt mét vet. Maar goed, over gluten weet ik niet veel, dus daar doe ik verder geen uitspraken over, maar ik denk dat het nooit kwaad kan om bij wat-dan-ook-voor-vrije produkten eens goed te bekijken wat er dan precies wél in zit.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Een probleem hier (maar ik herinner me dat zelfs nog van toen mijn moeder allerlei dieten probeerde vroeger, dus misschien mens eigen) is dat er van die "fads" zijn. Dan weer moet men zo min mogelijk carbohydraten eten, dan weer is vet de grote boosdoener en nu zijn het dan gluten. Ik blijf er toch altijd bij dat, tenzij je weet dat je ergens overgevoelig voor bent, alles met mate toch het beste dieet blijft.
Je zegt precies wat ik ook dacht Petra, ik vind het echt weer zo'n hype waarvan ik dan denk "20 jaar geleden wist niemand wat een glute was". Net zoals iedereen tegenwoordig RSI of ADHD heeft.
Begrijp me niet verkeerd, er zijn zeker wel mensen die er baat bij hebben, daar geloof ik zeker maar dat mensen nog steeds vatbaar zijn voor van die modebewegingen blijft me verbazen. Luister naar je eigen lichaam en probeer af en toe eens iets nieuws, dan weet je vanzelf wat wel en niet goed voor je is. Maar laat je zeker niet gekmaken door al die mode dieeten en leefwijzen denk ik dan.
Begrijp me niet verkeerd, er zijn zeker wel mensen die er baat bij hebben, daar geloof ik zeker maar dat mensen nog steeds vatbaar zijn voor van die modebewegingen blijft me verbazen. Luister naar je eigen lichaam en probeer af en toe eens iets nieuws, dan weet je vanzelf wat wel en niet goed voor je is. Maar laat je zeker niet gekmaken door al die mode dieeten en leefwijzen denk ik dan.
Tsja. De beste manier om af te vallen is om gewoon te stoppen met eten 

Hoe staan ze er tegenover in de restaurants als in als volwassene een kinderportie besteld? ik kan namelijk al geen Hollandse portie op, laat staan een Amerikaanse.
-
- Amerika-expert
Kinderporties mag je best bestellen als volwassene maar meestal heeft het kindermenu niet echt veel lekkers. Mac&cheese, chickennuggets met fries, grilled cheese sandwich en kleinere hamburgers zijn zo'n beetje de standaard dingen die je op het kindermenu ziet. Niet alle restaurants zullen dat trouwens doen, sommige zijn strenger met regels over hoe oud je moet zijn. Ik heb zelfs een keer meegemaakt dat er gedoe was over onze oudste die nu 11 is. Ze wilde van het volwassenmenu bestellen en om de een of andere reden begon de serveerster een lange discussie over dat ze eigenlijk te oud was voor het kindermenu en we dus niet konden verwachten dat ze een goedkopere portie zou krijgen.
Als je echt geen grote portie wil bestellen kan je kijken of ze bijv. een Weight Watchers hoekje op het menu hebben. Applebees heeft een paar echt lekkere items op het menu staan. Of als je oud genoeg bent kan je een senior maaltijd bestellen. Doet m'n man tegenwoordig (m'n man is 25 jaar ouder dan ik) en ik zou eigenlijk ook liever zulke porties bestellen.
Als je echt geen grote portie wil bestellen kan je kijken of ze bijv. een Weight Watchers hoekje op het menu hebben. Applebees heeft een paar echt lekkere items op het menu staan. Of als je oud genoeg bent kan je een senior maaltijd bestellen. Doet m'n man tegenwoordig (m'n man is 25 jaar ouder dan ik) en ik zou eigenlijk ook liever zulke porties bestellen.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Of je bestelt een voorafje of een salade. Vraag de dressing aan de zijkant, zodat je zelf kunt bepalen hoeveel erop gaat.
-
- Amerika-expert
je hoeft toch niet alles op te eten? of is discipline het probleem?
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Ondanks mijn volume
eet ik ook dikwijls kinderporties. Hier in B moet je het echter niet vragen, want dat wordt niet geapprecieerd.
Het gaat bij mij niet om discipline, maar ten eerste is het heel ongemakkelijk om elke keer een half bord mee terug te geven. Meestal krijg je dan vragen als : was het niet lekker? Was er iets mis?
En ten tweede vind ik het verspilling van eten. Ik weet al op voorhand dat ik het niet kan opeten.

Het gaat bij mij niet om discipline, maar ten eerste is het heel ongemakkelijk om elke keer een half bord mee terug te geven. Meestal krijg je dan vragen als : was het niet lekker? Was er iets mis?
En ten tweede vind ik het verspilling van eten. Ik weet al op voorhand dat ik het niet kan opeten.
Groetjes,
Carine
Carine
Dan neem je het toch mee?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 20 Reacties