Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vragen over mijn auto van Florida naar NL verschepen

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
hanen
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Re: Vragen over mijn auto van Florida naar NL verschepen

Bericht door hanen »

Ondertussen gezorgd voor de VS sticker zoals hier geadviseerd en de nummerplaten gekopieerd en gelamineerd. Gaan we gewoon voorop plakken.
Nogmaals met de douane in Heerlen gebeld en daar kreeg ik te horen dat we zoals onze bevrachter ook al vertelde gewoon zelf van de boot naar huis/garage/keuring mogen rijden zolang we de verhuisverklaring maar op zak hebben en de auto nog op VS kenteken staan en verzekerd zijn.
We hebben in de tussentijd ook begrepen dat dit zolang de DMV betaald is ook gewoon nog zo is (titel wordt volgens bevrachter niet doorgehaald bij uitvoer) Een directe koppeling tussen het niet meer verzekerd zijn in de VS (in NL overigens wel geregeld op chassienummer) en de DMV schijnt er niet direct te zijn.
Toen ik de douane meneer vertelde over de driemaands termijn waarover ik gehoord had vertelde hij dat dit klopte maar dat dit niet echt de bedoeling is.
Zolang je maar laat zien dat je met invoer en keuring bezig ben en het het verhuisgoederen zijn is het accoord om er mee rond te rijden. Op mijn vraag of hij aan kon geven waar ik e.e.a. gedocumenteerd kon vinden antwoorde hij dat dat er niet is maar dat elke Nederlander die terugverhuist in staat gesteld moet worden om zijn verhuisgoederen te laten keuren en dat ze goed begrijpen dat ombouwen en keuren niet zomaar gebeurd is. Dat de auto aan de Europese inrichtingseisen moet voldoen (twee platen en landen sticker) is geen zaak van de douane.
Als e.e.a. is afgerond horen jullie het verdere verloop
Onze ervaringen tijdens onze expat periode in de VS http://www.amerikhanen.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
hanen
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Re: Vragen over mijn auto van Florida naar NL verschepen

Bericht door hanen »

Enige maanden later. De auto's zijn volgens plan in NL gearriveerd.
We hebben verscheept met http://www.wfl.nl/pages/nederlands.php welk bedrijf voor ons ook het contact in de VS heeft georganiseerd. Alles in een hand.
Er was ons verteld de tanks maar voor 1/3 max vol te laten bij aankomst bleken ze geheel te zijn leeggetrokken zodat we net de dichts bijzijnste pomp konden halen. Ook was de accu niet goed van de auto gehaald waardoor er direct een vervangen kon worden. Een volgende keer zouden we dit dus zelf doen bij afgifte in de loods en niet meer vertrouwen op de medewerkers daar. Blijkt in de praktijk dus niet (of goed) gedaan te worden,
We hebben de eerste tijd totdat de auto's omgebouwd en gekeurd waren gewoon met Florida platen rondgereden. Zoals al eerder geschreven met een kopy tweede kentekenplaat voor de voorruit en een VS sticker en de verekeringspapieren op zak. (Verzekering op chassinummer geregeld via http://adviesverzekerd.homestead.com/advies.html)
Mijn man is een keer aangehouden door een nieuwschierige motoragent die hem er op wees toen hij zijn VS rijbewijs en later zijn NL rijbewijs liet zien dat hij officieel maar een rijbewijs mocht hebben (of laten zien :)) dit ivm eventuele uit te schrijven bekeuringen. Alles was in orde en hij wenste hem veel geluk.
Je blijkt dus echt ruim de tijd (3 maanden) te hebben om de auto gereed te krijgen voor de keuring.
We hebben de auto's zelf bij de RDW aangeboden. Officieel moet je een afspraak maken met Amerikaanse auto's maar bij de vestiging Schiedam bleken ze ook niet moeilijk te doen als je s morgens zonder afspraak langs kwam.
Onze ervaringen tijdens onze expat periode in de VS http://www.amerikhanen.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer