Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Genealogisch onderzoek familie Van Haaften
Genealogisch onderzoek familie Van Haaften
Hallo,
Wij zijn op zoek naar Nederlanders, die al lang in Noord-Amerika wonen (b.v. Kalamazoo, Michigan, etc) en ons kunnen helpen bij het onderzoek naar mensen uit de Bommeler-/Tielerwaard, m.a.w de West-Betuwe, die in het (verre) verleden naar deze streek (Kalamazoo, Michigan) zijn verhuisd. Eén probleem is er wel, n.l. wij spreken geen Engels, dus de hoop is gevestigd op hen die Nederlands spreken/schrijven. De belangrijkste naam/fam die wij zoeken is: van Haaften/Haften/Hoften/VanHaften/ en aangetrouwd.
Wij zouden ook graag met deze naamgenoten, misschien verre familie, in contact willen komen, om zo eventuele gegevens uit te wisselen. Onze gegevens gaan terug tot ca 1640.
Met vriendelijke groet,
Joke en Henk van Haaften
Wij zijn op zoek naar Nederlanders, die al lang in Noord-Amerika wonen (b.v. Kalamazoo, Michigan, etc) en ons kunnen helpen bij het onderzoek naar mensen uit de Bommeler-/Tielerwaard, m.a.w de West-Betuwe, die in het (verre) verleden naar deze streek (Kalamazoo, Michigan) zijn verhuisd. Eén probleem is er wel, n.l. wij spreken geen Engels, dus de hoop is gevestigd op hen die Nederlands spreken/schrijven. De belangrijkste naam/fam die wij zoeken is: van Haaften/Haften/Hoften/VanHaften/ en aangetrouwd.
Wij zouden ook graag met deze naamgenoten, misschien verre familie, in contact willen komen, om zo eventuele gegevens uit te wisselen. Onze gegevens gaan terug tot ca 1640.
Met vriendelijke groet,
Joke en Henk van Haaften
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Genealogisch onderzoek
ga naar http://www.whitepages.com
Vul de naam in en de plaats waar je wilt zoeken en begin daar
op kalamazoo bijv:
John Vanhaaften Kalamazoo, MI 73 Arline, Dolores, Jean, Matthew, Nellie View Details >>
Jean A Vanhaaften Kalamazoo, MI 70 Alfred, Arline, Dolores, John View Details >>
Jean Van Haaften Kalamazoo, MI N/A View Details >>
Arline Viola Vanhaaften Kalamazoo, MI 99+ Dolores, Jean, John, Matthew View Details >>
http://www.whitepages.com/dir/kalamazoo-mi/van-haaften
Vul de naam in en de plaats waar je wilt zoeken en begin daar
op kalamazoo bijv:
John Vanhaaften Kalamazoo, MI 73 Arline, Dolores, Jean, Matthew, Nellie View Details >>
Jean A Vanhaaften Kalamazoo, MI 70 Alfred, Arline, Dolores, John View Details >>
Jean Van Haaften Kalamazoo, MI N/A View Details >>
Arline Viola Vanhaaften Kalamazoo, MI 99+ Dolores, Jean, John, Matthew View Details >>
http://www.whitepages.com/dir/kalamazoo-mi/van-haaften
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Genealogisch onderzoek familie Van Haaften
Ha, nog iemand die verre familie zoekt! Marjon (forumnaam Vana) is daar momenteel ook mee bezig, dus misschien kan je in haar topic eens kijken naar de tips die er gegeven zijn. Al zal het heel moeilijk zijn om echt te gaan zoeken als je geen Engels spreekt... Zijn er in de familie geen mensen die wel Engels spreken, en die je hierbij kunnen helpen?
Vaak is het zo dat die eerste generatie die in Amerika geboren wordt, nog Nederlands spreekt, omdat de ouders dat spreken. (maar zelfs dan!!!). Maar bij de 2de generatie is de kans groot dat het echt verloren is die taal. Toch bij Nederlandstaligen.
Vaak is het zo dat die eerste generatie die in Amerika geboren wordt, nog Nederlands spreekt, omdat de ouders dat spreken. (maar zelfs dan!!!). Maar bij de 2de generatie is de kans groot dat het echt verloren is die taal. Toch bij Nederlandstaligen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Wat leuk zeg!
Ik ben daar ook al geruime tijd mee bezig..
Maar ben nu nog bezig met familie voornamelijk uit Duitsland.. Eind dit jaar wil ik verder met de 'roots' in Amerika..
Nu heb ik een achternaam die je vrijwel nergens hoort, sowieso zijn wij in Nederland de enige familie met deze naam.
Aan de ene kant maakt het dat wat makkelijker, maar aan de andere kant zijn de bronnen ook snel uitgeput en kom ik niet snel veel verder..
Wellicht dat ik uit dit topic straks nog wat tips kan halen om met mijn VS verhaal verder te kunnen
Succes in elk geval!
Ik ben daar ook al geruime tijd mee bezig..
Maar ben nu nog bezig met familie voornamelijk uit Duitsland.. Eind dit jaar wil ik verder met de 'roots' in Amerika..
Nu heb ik een achternaam die je vrijwel nergens hoort, sowieso zijn wij in Nederland de enige familie met deze naam.
Aan de ene kant maakt het dat wat makkelijker, maar aan de andere kant zijn de bronnen ook snel uitgeput en kom ik niet snel veel verder..
Wellicht dat ik uit dit topic straks nog wat tips kan halen om met mijn VS verhaal verder te kunnen
Succes in elk geval!
- Heztur
- Amerika-ontdekker
Ben heel benieuwd hoe zich dit gaat ontwikkelen. Ik heb hier geen 'roots', dus ik ben niet op zoek. Maar ik vind die verhalen altijd wel erg leuk om te lezen, lijkt me een heel bijzondere zoektocht.
Veel succes!
Veel succes!
Leuk om dat te onderzoeken inderdaad. Gebruik Whitepages, maar ook Facebook kan aardig helpen! Gewoon zoeken op de achternaam, veel treffers mogelijk door de grote userbase. Zo hebben wij ook onze familie weten te traceren: ver, ver, ver van adel, Spaanse achtergrond en opvallend velen die in de VS wonen. Inderdaad... NL taal spreken ze niet meer...2e generatie zit de bottle neck.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
En als je in specifieke landen gaat zoeken, ga dan niet altijd via google.com, maar gebruik google.ca, google.uk, enz.
Elke
-
dlhoward60
- Amerika-newbie
Hello, I am from Kalamazoo County, Michigan in America. My grandmother was a Vanhaaften and I found your forum. I do not read Dutch but have used an online translator to find that some of you are looking for Vanhaaften's in Kalamazoo. I have been researching my family. I hope you can read this.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
How fun. The post is a year old but what you can do if you want to communicate is run your post through google translate. Not perfect but enough to communicate.
I took the liberty to send him a message about you. Lets hope he responds.
Mark
I took the liberty to send him a message about you. Lets hope he responds.
Mark
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
If dlhoward60 is able to get in contact with Henk, I would be surprised if there weren't any bilingual forum members who offer to translate between both parties.
Henk didn't visit the forum after he posted that message, so I have no idea if your message will reach him. But maybe a moderator can contact Henk through is e-mail address?
Henk didn't visit the forum after he posted that message, so I have no idea if your message will reach him. But maybe a moderator can contact Henk through is e-mail address?
Elke
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
If Henk's email address is current, anyone can email him, doesn't have to be a moderator
. That said, emailing him is probably the best way to go now, since he has not been back to the forum for a long time.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
I already said I did send henk a message?
ALso said that you can communicate with the help of google translate. I have had plenty customers (mostly spanish speaking) that I commuicate with that way
ALso said that you can communicate with the help of google translate. I have had plenty customers (mostly spanish speaking) that I commuicate with that way
-
dlhoward60
- Amerika-newbie
Thankyou. Henk did email me.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Elke
Hallo mede genealogen en Alles Amerika Forum,
Ik had dus een verzoek geplaatst om te zien of er in Amerika mensen woonden die ons konden helpen met info over emigranten die uit de Bommelerwaard kwamen, zelf hebben wij de "Van Haaften`s" hier in Nederland al heel ver uitgezocht en zijn daar nog steeds mee bezig via interne bronnen of via de rijks of streekarchieven.
Doordat ik toen niet de verwachte info kreeg waardoor wij verder kwamen, heb ik het forum een beetje op een zijspoor gezet, ook omdat ik nogal andere verplichtingen had en daarna er niet meer bij stil gestaan dat er wel eens iemand op zou reageren, wat nu is gebeurd met Debbie Howard, ik wist dat zij heel veel heeft van de "van Haaften`s" omdat haar grootmoeder ook uit Nederland komt, maar Debbie heeft een site waar zij alles op vermeld en dat is nu het probleem, wij houden er niet van om de genealogie van ons op het internet te zetten, ook omdat wij het andere beloofd hebben dit ook niet te doen, dus kan ik helaas geen gegevens uitwisselen met Debbie of zij moet ons beloven deze niet op het internet te plaatsen. Ik vind dat het forum recht heefd op deze reactie zodat zij weten hoe of wat.
Groetjes Joke en Henk van Haaften
Ik had dus een verzoek geplaatst om te zien of er in Amerika mensen woonden die ons konden helpen met info over emigranten die uit de Bommelerwaard kwamen, zelf hebben wij de "Van Haaften`s" hier in Nederland al heel ver uitgezocht en zijn daar nog steeds mee bezig via interne bronnen of via de rijks of streekarchieven.
Doordat ik toen niet de verwachte info kreeg waardoor wij verder kwamen, heb ik het forum een beetje op een zijspoor gezet, ook omdat ik nogal andere verplichtingen had en daarna er niet meer bij stil gestaan dat er wel eens iemand op zou reageren, wat nu is gebeurd met Debbie Howard, ik wist dat zij heel veel heeft van de "van Haaften`s" omdat haar grootmoeder ook uit Nederland komt, maar Debbie heeft een site waar zij alles op vermeld en dat is nu het probleem, wij houden er niet van om de genealogie van ons op het internet te zetten, ook omdat wij het andere beloofd hebben dit ook niet te doen, dus kan ik helaas geen gegevens uitwisselen met Debbie of zij moet ons beloven deze niet op het internet te plaatsen. Ik vind dat het forum recht heefd op deze reactie zodat zij weten hoe of wat.
Groetjes Joke en Henk van Haaften
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Is dit omwille van privacy? Ik heb het ooit wel eens bij buren van ons gezien, waar men dus niet de woonplaats meld van al die personen die nog in leven zijn. En ik dacht ook niet de exacte geboortedatum (enkel het jaar).
Elke
Wij vinden "een belofte is een belofte" en dat dient men te respecteren, dat wil zeggen niet op het Internet te zetten ook niet een beetje, wij weten niet hoe men in Amerika omgaat met een belofte maar bij ons is een belofte echt iets wat men nakomt.
Maar we zullen vragen aan Debbie of zij nog iets zoekt waar wij haar mee kunnen helpen en zullen iedere vraag van haar beoordelen hoe of wat, dus aan onze medewerking zal het niet liggen, alleen zijn we voorzichtiger geworden, verder zal van ons nog even duren om haar vragen te gaan stellen omdat we op het moment andere verplichtingen hebben en nog veel archief werk hebben liggen.
Dus Debbie als je dit leest, we horen jou reactie wel of je nog iets zoekt, gaarne via de prive mail zoals laatst.
Maar we zullen vragen aan Debbie of zij nog iets zoekt waar wij haar mee kunnen helpen en zullen iedere vraag van haar beoordelen hoe of wat, dus aan onze medewerking zal het niet liggen, alleen zijn we voorzichtiger geworden, verder zal van ons nog even duren om haar vragen te gaan stellen omdat we op het moment andere verplichtingen hebben en nog veel archief werk hebben liggen.
Dus Debbie als je dit leest, we horen jou reactie wel of je nog iets zoekt, gaarne via de prive mail zoals laatst.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 40 Reacties
- 13677 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa