Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

9-11

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
dennis-480
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

9-11

Bericht door dennis-480 »

is nu 11jaar geleden. beelden die ik nooit zal vergeten. geen woorden voor. bij deze wil ik alle mensen die er bij betrokken zijn of iemand verloren zijn, :sadcry: strekte wensen. dus bij mij thuis hangt nu de amerikaanse vlag buiten........
grr dennis
renellen2
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: 9-11

Bericht door renellen2 »

Ik zal het nooit vergeten......
Van 1998 tot en met 2007 verschillende amerika reizen, 2009 Noordwesten http://renellen.reismee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; en reis mee met onze camperreis in het zuidwesten juni 2011 http://ellenrenejaydin.reismee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
FMNederland
Amerikafan

Bericht door FMNederland »

Vindt het nog steeds zeer heftig en indrukwekkend en ik verbaas me er telkens over dat het eigenlijk alweer zo lang geleden is.

Heb ook nog altijd moeite om de TV beelden enzo te bekijken.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Ik verbaas me er elk jaar weer over dat er hier helemaal niets aan gedaan wordt. De scholen praten er niet eens over! Terwijl het toch een vreselijk belangrijke dag in de Amerikaanse geschiedenis is.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Nog steeds sprakeloos.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Amerikanist
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Amerikanist »

Even slikken weer als ik de beelden terugzie.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

LittlePhoenix schreef:Ik verbaas me er elk jaar weer over dat er hier helemaal niets aan gedaan wordt. De scholen praten er niet eens over! Terwijl het toch een vreselijk belangrijke dag in de Amerikaanse geschiedenis is.
Ja ach, op Nederlandse scholen wordt doorgaans volgens mij ook geen aandacht besteed aan 4 mei, althans niet toen ik nog naar school ging. Ik zal het de kinderen straks eens vragen als ze uit school komen, maar het zou me niks verbazen als er i.i.g. op de elementary school geen aandacht aan wordt besteed. Wat kun je er ook over zeggen, zonder tegelijkertijd uitleg te geven over the war against terrorism, die tot nu toe nauwelijks tot een bevredigend resultant heeft geleid? En hoe vertel je over terroristen die worden beschermd door bepaalde landen, terwijl kinderen uit die landen gewoon in de klas zitten? Ik zou er mijn handen niet aan branden....

Edit: Besides, het zou me ook helemaal niet verbazen als er ouders zijn die dit helemaal geen geschikte kost vinden voor hun kinderen. Ik denk dat de heersende gedachte is dat ouders gewoon zelf moeten kunnen bepalen aan welke gruwelijkheden ze hun kinderen willen blootstellen.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik hoop dat er niets aan gedaan wordt. Wat mij betreft mag deze dag zo snel mogelijk vergeten worden.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Het verleden kun je niet wegpoetsen. En ook niet echt vergeten. Als je dat wel doet, ben je gedoemd dat verleden te herhalen.

In dat verband: de kreet 'dit nooit meer' heeft duidelijk zijn beperkingen (zie wat er nog steeds in de wereld gebeurt). Maar helemaal wegmoffelen? Dat nooit!
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

dimona schreef:Ja ach, op Nederlandse scholen wordt doorgaans volgens mij ook geen aandacht besteed aan 4 mei, althans niet toen ik nog naar school ging.
Dat verschilt dan wel per school. Bij ons werd vroeger wel aandacht besteed aan de oorlog en de bevrijding. Er zijn diverse opa's en oma's van mijn klasgenoten in de klas geweest om te vertellen over de oorlog, waar onder ook een Indische opa om de oorlog van die kant te vertellen.
FMNederland
Amerikafan

Bericht door FMNederland »

Ik denk dat de 2e wereldoorlog in mijn schooltijd toch wel het meest van alles is behandeld... op de lagere school al.

(Ik ben van 1980)

Is 9/11 niet nog iets te jong voor de geschiedenis lessen? Het is mij nog niet duidelijk in hoeverre het echt een rol speelt op de maatschappij - dat kunnen we wellicht pas later vaststellen. Misschien meer iets voor maatschappijleer?
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

tosca schreef:Bij ons werd vroeger wel aandacht besteed aan de oorlog en de bevrijding. Er zijn diverse opa's en oma's van mijn klasgenoten in de klas geweest om te vertellen over de oorlog, waar onder ook een Indische opa om de oorlog van die kant te vertellen.
De oorlog is bij ons ook wel aan bod gekomen, maar ik kan me niet herinneren dat we nou echt specifiek aandacht besteedden aan 4 mei. Maar goed, mijn schooltijd ligt alweer een tijdje achter me, dus misschien herinner ik het me niet goed. Hoe dan ook doet het niet zo veel af aan het punt dat ik eigenlijk wilde maken, namelijk dat ik het - om verschillende redenen - niet raar vind dat er op scholen niets aan wordt gedaan.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Er werd bij mij op school (lagere en middelbare) ook vrij weinig aan gedaan (en al helemaal niet over Indonesie). Maar dat was in de jaren 50 en 60, toen alles nog te vers in het geheugen lag (en wat de Nederlanders in Indonesie hadden gedaan verzwegen werd en nog niet beschreven werd als oorlogsmidaden).

Maar tijdens de stille tochten op vier mei kon je de vibraties altijd met een mes snijden. En niemand haalde het in zijn/haar hoofd om iets te roepen tijdens de twee minuten stilte.
rvd4always
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door rvd4always »

We will never forget...

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer