grr dennis
Ja ach, op Nederlandse scholen wordt doorgaans volgens mij ook geen aandacht besteed aan 4 mei, althans niet toen ik nog naar school ging. Ik zal het de kinderen straks eens vragen als ze uit school komen, maar het zou me niks verbazen als er i.i.g. op de elementary school geen aandacht aan wordt besteed. Wat kun je er ook over zeggen, zonder tegelijkertijd uitleg te geven over the war against terrorism, die tot nu toe nauwelijks tot een bevredigend resultant heeft geleid? En hoe vertel je over terroristen die worden beschermd door bepaalde landen, terwijl kinderen uit die landen gewoon in de klas zitten? Ik zou er mijn handen niet aan branden....LittlePhoenix schreef:Ik verbaas me er elk jaar weer over dat er hier helemaal niets aan gedaan wordt. De scholen praten er niet eens over! Terwijl het toch een vreselijk belangrijke dag in de Amerikaanse geschiedenis is.
Dat verschilt dan wel per school. Bij ons werd vroeger wel aandacht besteed aan de oorlog en de bevrijding. Er zijn diverse opa's en oma's van mijn klasgenoten in de klas geweest om te vertellen over de oorlog, waar onder ook een Indische opa om de oorlog van die kant te vertellen.dimona schreef:Ja ach, op Nederlandse scholen wordt doorgaans volgens mij ook geen aandacht besteed aan 4 mei, althans niet toen ik nog naar school ging.
De oorlog is bij ons ook wel aan bod gekomen, maar ik kan me niet herinneren dat we nou echt specifiek aandacht besteedden aan 4 mei. Maar goed, mijn schooltijd ligt alweer een tijdje achter me, dus misschien herinner ik het me niet goed. Hoe dan ook doet het niet zo veel af aan het punt dat ik eigenlijk wilde maken, namelijk dat ik het - om verschillende redenen - niet raar vind dat er op scholen niets aan wordt gedaan.tosca schreef:Bij ons werd vroeger wel aandacht besteed aan de oorlog en de bevrijding. Er zijn diverse opa's en oma's van mijn klasgenoten in de klas geweest om te vertellen over de oorlog, waar onder ook een Indische opa om de oorlog van die kant te vertellen.