Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Plus Sizes in Outlet

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
San & Ien
Amerikafan

Plus Sizes in Outlet

Bericht door San & Ien »

Wie kan me vertellen welke outlet-winkels (merken) grote maten in het assortiment hebben? Zijn er designers die zich er specifiek op richten? En de vraag andersom: Welke merken richten zich absoluut niet op de grotere maten.
Hier in NL heb ik mt 48/50 en dat zou in Amerika mt 20/22 zijn?

Ik vraag dit bewust van te voren, want ik ben, juist door mijn grote maat, geen liefhebber van winkel-in-winkel-uit-shoppen. Een enthousiast bezoek aan Bataviastad eindigde zo in een tranendal, aangezien niet één winkel mijn maat had.
Voor San gaan we dan straks wel 'lekker' shoppen, maar voor mij zou het fijn zijn als ik van te voren weet welke winkels ik moet mijden. :wink:
2010 - camper California-Nevada-Utah-Arizona - verslag *** 2012 - camper van Nevada-Utah-Colorado - verslag *** 2013 - auto en villa in Orlando, Florida - verslag *** 2014 - auto en trailer op Key Largo, Florida verslag ***
2015 - auto Washington-Oregon-California-Nevada verslag
Hockey
Amerika-expert

Re: Plus Sizes in Outlet

Bericht door Hockey »

De zoekfunctie op het forum geeft al wat tips: hier, hier (de post van Aïda) en hier.
San & Ien
Amerikafan

Bericht door San & Ien »

Dankjewel Hockey, ik dacht dat ik toch echt op alle mogelijke woorden gezocht had, maar heb deze niet gevonden :oops:

Toch blijven nieuwe tips welkom! Ik ben een complete nitwit op mode-gebied...
2010 - camper California-Nevada-Utah-Arizona - verslag *** 2012 - camper van Nevada-Utah-Colorado - verslag *** 2013 - auto en villa in Orlando, Florida - verslag *** 2014 - auto en trailer op Key Largo, Florida verslag ***
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

In Colorado heb je Cato, geen outlet winkel maar sportievere mode voor weinig geld.
In grote en kleine maten.
Ik kan hier goed slagen voor bijv. leuke spijkerbroeken.
http://www.catofashions.com/locator.cfm
Je kan op de store locator kijken of het bij jullie op de route ligt.

Lane Bryant zit in bijna elke outlet mall en die verkoopt ook plus sizes.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Ik heb veel geshopt in de grote maten winkels in Amerika, met veel succes en ook met veel plezier.

Hier enkele grote maten winkelketens waar ik zelf heel graag kom:
- Lane Bryant is specifiek voor grote maten, hier koop ik eigenlijk alleen broeken en soms ook accessoires. De tops vind ik er persoonlijk erg kort namelijk. Maar de broeken zijn er heel fijn en zitten echt heel lekker. De winkels vind je zowel in de outlets, als ook in de gewone shopping malls, met een andere collectie. De prijzen zijn er heel schappelijk, dus ook in de gewone winkels koop ik graag.

- Dress Barn vind je voornamelijk in de outlets, ze hebben bijna altijd een winkel in 2 gedeeltes, waarvan 1 gedeelte specifiek voor de grote maten is. Hier koop ik voornamelijk tops, en dan de lange. Ze verkopen heel veel jurken in een heerlijke stof, die ik echt perfect vind om als tuniek te dragen over een broek. Ik heb er al heel wat gekocht, en krijg er in NL altijd heel veel complimentjes mee. Draagt heerlijk, en is niet duur, staat ook nog gekleed. Niet te sjiek, maar wel heel vlot.

- Ashley Stewartis ook een grote favoriet bij mij. Deze winkels vind je af en toe in de shopping malls, maar vaak ook niet. Je moet ze specifiek opzoeken, maar dat is wel de moeite waard. Ze hebben ontzettend veel leuke dingen in heel veel kleuren. In Las Vegas hebben ze ook een winkel, verder zitten ze veel in het zuidoosten. Even zoeken op de website dus. Ik heb er al van alles gekocht, en ben dol op hun kleurrijke collectie.

- Cato is ook een winkel die mij wel aanspreekt, al hebben ze niet altijd leuke dingen. Ik ben er vaak geslaagd voor goedkope broeken ($15 bijvoorbeeld) die heel goed zitten, maar dat lukt niet altijd. Ze hebben ook leuke tops. Hun collectie voor grote maten is niet enorm uitgebreid, maar soms dus wel heel leuk. Net als Dress Barn is hun winkel overigens verdeeld.

- Catherine's is een winkel waar ik altijd even ga kijken, maar ik slaag er niet altijd. Ze hebben soms leuke dingen, en soms lijkt het alsof je in de 60+ collectie belandt. Ze zijn ook behoorlijk prijzig, de winkels hierboven zijn een heel stuk goedkoper. Catherine's is trouwens een merk in de keten van Lane Bryant, als je op de website kijkt in de balk boven zie je nog meer merken in dezelfde keten, maar die ken ik persoonlijk niet.

- Coldwater Creek heeft ook heel vaak een leuke collectie, maar niet altijd. Ook zij zijn trouwens wat duurder. Hun winkel is niet verdeeld in 2 secties voor gewone en grote maten, maar alles hangt bij elkaar. Ze hebben echter wel grote maten. Soms heel leuke dingen dus! Ik heb er jaren geleden een geweldige rok gekocht die ik nog steeds graag draag en waar ik altijd leuke commentaar op krijg. Niet overslaan. Je vind Coldwater Creek voornamelijk in de shopping malls, en een enkele keer in de outlet. Als ze uitverkoop hebben kun je vaak heel goedkoop leuke dingen kopen!

- Jones New York heeft ook een aparte afdeling voor grote maten, maar dit is wel een heel duur merk. Ik kocht er vroeger heel af en toe iets zakelijke kleding, of een mooi pakje of zo. Maar wel alleen in de outlet, want de gewone winkels vind ik dus veel te duur. Hun kwaliteit is wel super! Hun kleding is wel netjes en gekleed. Ze hebben absoluut vlotte dingen ertussen, je moet er af en toe even "doorheen" kijken.

En dan nog 3 winkels waar ik zelf ook heel graag kom, maar waarvan ik niet weet of hun grote maten groot genoeg zijn (in de winkel). Ik zit namelijk net op het randje, kan soms nog in de gewone collectie shoppen, maar meestal net niet. In deze winkels heb ik echter regelmatig geluk. De collectie van Chico's gaat tot net iets groter dan gemiddeld, maar ik weet niet of maat 48/50 er ook tussen zit. Daar moet je dus even naar kijken. Bij Chico's koop ik maat 3, dat is hun grootste maat, ik denk dat die voor jou net te klein is. Chico's is ook wat duurder dan gemiddeld, maar ze hebben er echt prachtige spullen die ik jarenlang draag. Ik mis die winkel hier echt. Talbots en Liz Claiborne valt in hetzelfde prijssegment, ze hebben echter wel grote maten geloof ik, alleen niet in de winkels. Sommige winkels in Amerika verkopen de grote maten voornamelijk over internet, en dus niet in de winkel. Dat geldt dus ook voor Talbots en Liz Claiborne. Toch wil ik er wel slagen, maar dat komt ook doordat ik dus net op het randje zit qua maat. Ik heb zelf nog nooit op internet iets besteld in Amerika.

Verder kijk ik ook wel altijd even in de grote department stores, als Macey's, Nordstrom, Dillards en zo. Daar hebben ze ook altijd een sectie voor grote maten, en ik heb er al leuke dingen gekocht.

Als ik op reis ga naar Amerika, gok ik nooit dat ik iets tegenkom, maar ik zoek de winkels specifiek op in de steden/plekken waar mijn route langs gaat. Ik schrijf in mijn roadbook de adressen van de winkels waar ik dan graag naartoe ga, zodat ik ze kan opzoeken. Dat is wel de moeite waard trouwens, vooral Ashley Stewart, Lane Bryant, Cato en Dress Barn zijn enorm betaalbaar en voor die prijzen kunnen wij in NL beslist geen grote maten kopen. Zelfs de overige winkels zitten niet op de prijzen die je hier betaalt in de speciaalwinkels, zeker met de dollarkoers loont zich dat ook.

Succes ermee!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
desperate housewive
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door desperate housewive »

Wij zitten ook met hetzelfde probleem : een maatje meer.

Na onze laatste reis naar USA is onze kleerkast heelwat jurken/tunieken rijker : gekocht in de Macy's (korting als buitenlander vragen) en dit jaar hebben we dressbarn ondekt : wow, wat een hoop jurken. Dochter heeft ook een mooie jurk gekocht in "Forever 21". Wat haar plezier deed dat de collectie in de plus maten dezelfde was als voor de dunne sprieten.
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Heb je al gezien dat er een Forever 21 winkel in Amsterdam komt?
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
San & Ien
Amerikafan

Bericht door San & Ien »

Wow, wat een goede tips!

Dressbarn en Lane Bryant zitten beide in Las Vegas Premium Outlets-South, dus die gaan we daar bezoeken. Ik twijfelde nog of we naar Primm moesten gaan, maar dat is nu over :thumbup: .
Van Cato heb ik het adres in Pueblo genoteerd, daar komen we langs. Het is misschien een welkome stop die dag.
Ik had nog helemaal niet aan Macy's gedacht, ligt op de strip, dus komt helemaal goed.

Many, many thanks!
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

hier dus de dochter van desperate housewife

ik ga graag naar de macy's, daar heb je veel verschillende merken samen en als je met de solden gaat kun je er echt wel leuke dingen uit de duurdere merken scoren

de outlet winkel van Jones New York hebben wij twee jaar geleden gedaan in Palm Springs, en daar heb ik twee sjieke kleedjes gekocht, waarvan eentje die ik aandoe als ik echt ergens sjiek moet zijn (en al heel veel complimentjes over gekregen ook)

ik vond het wel leuk in Denver in een shopping mall dat de Forever 21 grote maten heeft, dat had ik echt niet verwacht (al was hun fluo geel er zelfs in de grote maten te fel voor mij)

ik ga dit lijstje zeker eens opslaan, voor de volgende trip (New York, shoppingmekka)

@ Joke, ik kom als belg vrees ik bijna meer in amerika dan in amsterdam op jaarbasis :oops:
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Als je naar Las Vegas gaat, zou ik ook de Ashley Stewart bezoeken, die keten vind ik persoonlijk echt de moeite waard!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
San & Ien
Amerikafan

Bericht door San & Ien »

Ik kon daar via de store locater geen winkel vinden, zou hij er niet meer zijn dan?
Via google trouwens wel een adres gevonden, dus dat gaat voor de zekerheid maar mee.
Nati
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Nati »

Een toffe kledingzaak die ik pas de laatste dag van onze vakantie ontdekt heb is Old Navy. Het is van dezelfde familie als Gap en Banana Republic die de duurdere zusjes zijn. http://www.oldnavy.com/
Old Navy is spotgoedkoop met moderne,sportieve kledij in grote en kleine maten.
Wij zijn al dikwijls deze winkels tegengekomen maar spijtig genoeg nooit binnengegaan omdat ik dacht dat ze oubollige kleding verkochten.
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

San & Ien schreef:Ik kon daar via de store locater geen winkel vinden, zou hij er niet meer zijn dan?
Via google trouwens wel een adres gevonden, dus dat gaat voor de zekerheid maar mee.
Dat zie ik nu inderdaad ook. Jammer! ik ben er in 2010 nog geweest. Ze zitten wel in California op verschillende plekken, maar ik weet niet of jullie daar ook komen.
Winston Churchill

dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

dat heb ik ook vaak met de grote zaken, ik ga daar niet binnen omdat ik denk dat ze geen grote maten gaan hebben
in Denver was het ook ons mamsie die binnenwou in Forever 21 en zo ontdekte ik dat ze er ook grote maten hebben

dus toen vroeg ik me af, hoe zit dat met andere zaken zoals abercrombie & fitch en zo....
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

A&F heeft geen grote maten.
Winston Churchill

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer