Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Dollar zichtrekening
Dollar zichtrekening
Hallo,
Kan er iemand mij advies geven i.v.m een dollar rekening in Belgie.
Wat zijn de voordelen en nadelen van zo'n rekening
Het is hoofdzakelijk om geld te storten op een Amerikaanse bankrekening.
Kan er iemand mij advies geven i.v.m een dollar rekening in Belgie.
Wat zijn de voordelen en nadelen van zo'n rekening
Het is hoofdzakelijk om geld te storten op een Amerikaanse bankrekening.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Dollar zichtrekening
Voordeel: als je soms geld krijgt uitbetaald in dollars, en de koers is niet gunstig + je gaat regelmatig naar de US, dan kan je daar je geld parkeren. Het openen van die rekening was gratis, het is een compartiment dat aan je gewone zichtrekening hangt.
Nadeel: je krijgt er geen rente op.
En ik dacht dat het ook niet zo geweldig goed was als je alsnog dat geld wou laten overschrijven naar de US rekening. Al herinner ik mij die details niet meer, ik heb dat geld gewoon cash meegenomen, het ging maar om een paar duizend dollar.
Ik zou het dus enkel maar doen als je regelmatig in dollars uitbetaald wordt en/of je regelmatig naar de US gaat, zodat je een beetje het geschikte moment kan kiezen om het over te zetten of af te halen.
Nadeel: je krijgt er geen rente op.
En ik dacht dat het ook niet zo geweldig goed was als je alsnog dat geld wou laten overschrijven naar de US rekening. Al herinner ik mij die details niet meer, ik heb dat geld gewoon cash meegenomen, het ging maar om een paar duizend dollar.
Ik zou het dus enkel maar doen als je regelmatig in dollars uitbetaald wordt en/of je regelmatig naar de US gaat, zodat je een beetje het geschikte moment kan kiezen om het over te zetten of af te halen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 2677 Weergaves
-
Laatste bericht door robinthart