Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Etenswaren meenemen

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
kiyu
Amerikafan

Re: Etenswaren meenemen

Bericht door kiyu »

Hoe zit het trouwens voor kruiden?
Ik maak zelf wat kruidenmixen voor chillie-con-carne en mixen voor marokaanse gerechten. Kan ik die ook meenemen?
Dat heb ik ook gedaan Yarah, Italiaanse kruiden niet vacuum of in potjes, gewoon zelf gemixte kruiden en natuurlijk ook verpakte, dat hebben ze gecontroleerd omdat ik het wel aangegeven had maar het was in orde. Dus wel verstandig om het even aan te geven.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ik kijk graag het programma Border Security. Alhoewel dit Australië en Nieuw Zeeland betreft zie je daar wel dat mensen voornamelijk in de problemen komen omdat ze niets of te weinig aangeven; mensen die wel alles aangeven hebben veel minder last. In geval van twijfel zou ik dus zeggen, gewoon aangeven, dan zit je veilig.
Mel79
Amerikakenner

Bericht door Mel79 »

Wij hadden stroopwafels, drop, pepernoten, mayo en hagelslag mee genomen voor een vriend. Gewoon in het koffer. Hebben ook niet aan aangifte ofzo gedacht. Ging overigens prima. Hij wilde ook graag frikandellen, alleen hebben we dat toch maar niet geprobeerd ;)
selena33
Amerika-ontdekker

Bericht door selena33 »

Is mayo in de USA moeilijk te verkrijgen of is de smaak niet lekker?
Dit is namelijk het enige waar ik over zit te denken om mee te nemen. :oops:
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Zou kunnen dat je geen mayonaise mag meenemen naar de VS.
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Mayo is er voldoende te krijgen maar over smaak...
Ik neem ook altijd een pot zaanse mee, vermeldt dat altijd bij immigrations en het is nooit een probleem
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Mayonaise hier is over het algemeen een stuk zoeter, of wat zuurder (meer richting de Spaanse mayonaise). Je went eraan, maar het is geen Calvé of Remia mayo...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
MarijkeP
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door MarijkeP »

In de tijd dat ik nog niet zo op de hoogte was van wat ik wel en niet allemaal mocht meenemen nam ik een keer een hele koffer producten uit de supermarkt mee, zoals hagelslag, speculaaskruiden (het liep tegen sinterklaas), stroopwafels, etc... Maar ook erwtensoep en luchtdicht verpakte rookworst. Gelukkig had ik op het douaneformulier "ja" aangekruist bij de vraag of ik eten had meegenomen, want toen ik mijn koffer moest openmaken bleek dat alles waar maar een spoor van vlees in zat de prullenbak in moest :-(( Als ik "nee" had aangekruist had ik een hoge boete gehad, dat is zeker! Nu mocht ik zonder boete (maar wel een traantje wegpinkend) doorlopen. Ik raad dus aan nooit "nee" aan te kruisen als je eten bij je hebt, ook al is het eten dat wel is toegestaan zoals koekjes etc. Je weet maar nooit...

Ik koop mijn Nederlandse producten trouwens tegenwoordig online, is veel handiger en scheelt gesjouw. Bovendien hoef ik nu ook geen trip naar NL te plannen als mijn hagelslag bijna op is! ;-) Ik ben erg tevreden over http://www.holland-at-home.nl, ze leveren erg snel en alles is altijd superzorgvuldig verpakt, zelfs een glazen potje Calvé mayonaise komt helemaal ongeschonden aan. Hmmmm vanavond fries met onvervalste Hollandse mayo... Die online winkel heeft tegenwoordig ook een erg leuke blog, heet heimwee.info . De blog is erg actief (nieuws, info) en ze publiceren ook regelmatig Hollandse recepten. Oa. hoe je zelf mayo kan maken, mocht de pot voortijdig leeg zijn!
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Mayonaise staat op de lijst van goedgekeurde producten door US Customs.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Bedankt voor de tip Marijke, ga zeker even een kijkje nemen.

Ik kan het me zo even niet voor de geest halen maar je laat toch dat papiertje met al die Nee/Ja vragen zien aan een officier als je met je koffer loopt? Althans, ik dacht dat dat de procedure was als ik me niet vergis.

Ik denk juist dat "Ja" aankruisen roept om inspectie en "Nee" juist niet dus het is maar de vraag of je ook aan een inspectie onderworpen was als je "Nee" had aangeruist.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Mayo with olive oil van Kraft. Bijna niet van de Nederlandse te onderscheiden :)
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Dimona!!! Je bent mijn heldin! Ik zag het staan en dacht "hmmmmm... proberen??" en toch maar niet gedaan. Maar door jouw tip gaat hij op het boodschappenlijstje!

Ben benieuwd ;)
nierop
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door nierop »

Hoe zit dat met verpakte liga's e.d. Moet je dan ook ja aanvinken op formulier??
Amelia
Amerika-ontdekker

Bericht door Amelia »

Volgens mij kan je het gewoon invoeren.

Dit is het formulier dat ik ongeveer een maand geleden heb ingevuld toen ik het land binnen kwam.
http://www.cbp.gov/xp/cgov/travel/vacat ... n_form.xml

Ik geloof dat liga koeken onder geen een van deze categorieën valt.
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Liga koeken vallen onder categorie 11(a) ...food... en moeten dus officieel wel aangegeven worden (al zullen er, zoals al eerder in dit draadje aangegeven, genoeg mensen zijn die niet elk pak koekjes e.d. aangeven). Dat je het aan moet geven betekent overigens niet dat je het niet in mag voeren, maar ze willen alleen dat je het aangeeft. Volgens de douane ambtenaar die mijn vader een preek gaf over zijn snoep en koekjes: "if you put it in your mouth and swallow it, it is food!" :lol: Dus aan jou om te beslissen hoe nauw jij het wil nemen met de officiële regels, of dat je (net als toen mijn vader) zegt, "sorry, ik begreep het formulier niet helemaal."
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
annettemennen
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door annettemennen »

Ik ga naar alaska en wil voor mijn indische tante gebakken uitjes, ongebrande pinda's en ketjap meenemen. Mag dat/
moet ik dat aangeven op het formulier in het vliegtuig?
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

annettemennen schreef:Ik ga naar alaska en wil voor mijn indische tante gebakken uitjes, ongebrande pinda's en ketjap meenemen. Mag dat/
moet ik dat aangeven op het formulier in het vliegtuig?
Aangeven op het formulier moet je het in ieder geval.
Zoals de douane-beambte al zei: als je het in je mond kan stoppen en doorslikken, is het food en moet je het aangeven.

Het gaat ze vooral om onbewerkte producten die ziektes kunnen meebrengen, dus verse groenten, fruit en (vooral) vers vlees.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer