Sandy schreef:Vraag me toch af of zoiets werkt in Nederland.. Sowieso voor een koffie onderweg naar je werk (commuting), voldoen de bezinestations die Douwe Egberts verkopen. Voor al het andere, zou misschien het concept moeten worden aangepast, dat het niet zozeer een koffie, frappuchino 'to go' is ... maar dat je daar kunt zitten. Nu weet ik wel dat je kunt zitten bij Starbucks .. maar het concept is in Amerika toch meer dat je het meeneemt..
Dat werkt hier volgens mij niet..
Volgens mij sla je de spijker op zijn kop hier, want ik kan mij herinneren dat dit nu juist is waarom ze nog niet in Nederland zitten. Een poos geleden heb ik dit gelezen, dacht in de Elsevier, het ging toen over die zaken in Amsterdam waar je koffie op mee te nemen kan bestellen en toen ook over Starbucks. Toen werd er ook gezegd dat de cultuur (nog) niet in Nederland is om koffie te bestellen om mee te nemen (anders dan op het station misschien). Nederlanders vinden het juist gezellig om in een cafe een kopje te drinken en gezellig te gaan zitten en kletsen, dat is hoe 'wij' Nederlanders het liefst ons kopje koffie drinken. Maar wie weet dat het zal veranderen, zoals Doreen zei: misschien handig om op Schiphol en Amsterdam centraal (en ook Utrecht centraal) te introduceren, want daar heb je meer mensen die een koffie om mee te nemen zullen bestellen (denk ik) en wie weet wennen Nederlanders zo aan het idee.
Maar ik moet dus zeggen dat het waarschijnlijk niet voor niets is dat ze nog niets hebben geopend in Nederland, daar is vast goed over nagedacht.