Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kleding lange vrouwen

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
eris
Amerika-ontdekker

Kleding lange vrouwen

Bericht door eris »

Jullie hadden zulke goede tips in mijn andere topic voor lange mannen... Hebben jullie misschien ook nog tips voor mij? Mijn vriend heeft lekker geshopt in Vegas, maar ik heb helaas niks kunnen kopen... Alles is namelijk TE KORT :( Ik ben 1.80m en alle shirtjes hadden net een paar centimeter langer moeten zijn. Hebben jullie ideeen waar ik het over 2 weken als we weer terug zijn in Vegas zou kunnen proberen?
bello
Amerikakenner

Re: Kleding lange vrouwen

Bericht door bello »

Ik bestelde vaak spullen bij de webwinkel van Gap en Banana Republic, die hebben veel van hun kleding ook in langere (en petit) maten. In de gewone winkels verkopen ze alleen de gewone lengtemaat (voor vrouwen tot rond de 1.72, is mijn ervaring). Hun pasvorm is verder overigens smal, dus als je lang bent én een grotere kledingmaat hebt dan pakweg 42, heb je er nog niet veel aan. Je zou kunnen overwegen een aantal dingen bij ze te bestellen en te laten bezorgen bij je hotel in Las Vegas. Wat je niks vindt stuur je gewoon weer terug. Maar dat is natuurlijk wel een beetje omslachtig, plus: je kunt deze merken tegenwoordig gewoon via gap.eu in Nederland laten bezorgen.

Fysieke winkels weet ik niet echt, maar als je er toevallig bent in het weekend van 2/3 juni, ga dan zeker even naar de pop up shop van Long Tall Sally: http://us.longtallsally.com/tall/jeans? ... rrency=USD

En tot slot, als het je specifiek ging om t-shirts en tops die tot verder dan je navel komen: ga naar American Eagle. Daar kocht ik een paar weken geleden bergen shirts die lang & smal zijn (en ook nog eens goed blijven met wassen en in de droger), zoals deze: http://www.ae.com/web/browse/product.js ... d=cat90042 Je vindt die winkel hier in LV: http://www.mytownsquarelasvegas.com/

Veel plezier!
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Ik ben 1.83m en heb het meeste succes in buitensportwinkels (wat dan ook wat meer mijn kledingstijl is). Bij REI verkopen ze o.a. het merk Prana, die leuke shirtjes en topjes heeft. In buitensportwinkels heb je gewoon meer kans dat L en XL voornamelijk langer betekent, en niet alleen maar wijder...
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Grotere winkel ketens (Macy's & Belk)hebben vaak een aparte lijn met langere maten. Maar alleen voor broeken. T-shirts is echt passen en veelal te kort. Ik ben 1.85 en zoek ook best vaak.
Nu met de wat langere t-shirt mode kom ik er wel mee weg, maar ze zijn wel een stuk korter.
Ben net terug uit Nederland op vakantie en heb dus wat t-shirts en bloezen daar gescoord.
Ebelix
Amerikakenner

Bericht door Ebelix »

Wellicht kan je slagen bij Lane Bryant? Ik weet dat ze doen aan een maatje meer maar qua lengte weet ik het niet zeker.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Die hebben inderdaad ook lengte maten, maar alleen in broeken, niet in tops.
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Ik kan juist in Amerika altijd heel goed slagen voor langere kleding. Ik heb veel t-shirts van Guess en Calvin Klein die heel mooi vallen qua lengte. Maar ook bij Banana Republic en Lucky Brand kan ik goed slagen.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

De Gap heeft op het moment ook lekker lange t-shirts. Ik heb nogal een buste, maar ben verder een small en vaak zijn de t-shirts dan te kort of te wijd. Maar ik heb nu net een paar leuke op de kop getikt, die mooi zitten en lang genoeg zijn. Ik herken het probleem wel goed.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
eris
Amerika-ontdekker

Bericht door eris »

dank voor jullie reacties! Als ik weer terug ben ik Vegas heb ik weer wat winkeltjes te proberen :-)
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ja, Gap inderdaad. Heb daar ook net nog een heerlijk lang t-shirt (online) gekocht. Zo lang lukt me in Nederland maar zelden :D

En laatst in de Gap winkel nog een fijn lang vest gescoord in de aanbieding (12 dollar).

Gap en Banana republic zitten op dezelfde site, dus da's gemakkelijk.

Ik ga trouwens binnenkort naar Nederland en heb via Wehkamp alvast een zwik kleding besteld van Miss Etam (long). Hoef ik het alleen nog maar op te halen bij mijn schoonouders, lekker makkelijk.

Ik ga de andere tips in dit draadje ook eens even onderzoeken, bedankt!
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

bello schreef:En tot slot, als het je specifiek ging om t-shirts en tops die tot verder dan je navel komen: ga naar American Eagle. Daar kocht ik een paar weken geleden bergen shirts die lang & smal zijn (en ook nog eens goed blijven met wassen en in de droger), zoals deze: http://www.ae.com/web/browse/product.js ... d=cat90042
O ja, die hebben ook leuke dingen inderdaad. En ook nog 100% katoen, bijna te mooi om waar te zijn :D
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

ja, die Gap tshirts heb ik ook. En Banana Republic heeft vaak de langere werkbroeken die ik graag draag. Bij Ann Taylor kan ik de laatste tijd ook wel wat vinden, nu de mode weer ietsje langer is. Maar voor mijn werkkleding draag ik toch graag een hempje (wat is een camisole op z'n NLs?) onder een blouse omdat de kans op navel toch groot is als je langer dan gemiddeld bent. Ik zal es gaan kijken bij American Eagle.
choco
Amerikafan

Bericht door choco »

Inderdaad GAP, Banana Republic & Old Navy hebben shirts die wat langer zijn. Ik koop daar meestal de shirts uit de normale collectie, want die uit de Tall collectie zijn soms meer mini-jurkjes, zo lang. Broeken bestel ik via de websites van deze winkels (en ze gaan tot 37 inch lengtemaat!).
Annama
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Annama »

Is er in de afgelopen jaren iets veranderd in Amerika?
Nu, 11 jaar later heb ik dezelfde vraag: waar koop ik kleding voor lange vrouwen?
Graag fysieke winkels in Florida. En zijn er ook fysieke winkels voor damesschoenen maat 44?
Ik ben 1.84 lang en heb dus ook grote voeten. Hier in Nederland is het nog altijd lastig om leuke, betaalbare en lange kleding te vinden. Ik hoop eind april in Florida leuke kleding te scoren.
redeye
Amerikafan

Bericht door redeye »

Wat een leuk topic. Hier ook een lange dame. Ik kan tegenwoordig zoveel beter slagen dan pak hem beet 10 jaar geleden. Steeds meer merken maken tall collecties.
Mijn aanraders op dit moment: Abercrombie & Fitch (online, maar dus ook fysieke winkels) heeft tall in de collectie. Broeken passen mij, laatst voor het eerst een jurkje gevonden wat valt als een normaal jurkje ipv een lang shirt.
Daarnaast ben ik nu al een tijd groot fan van Asos. Je kunt als je aan het zoeken bent filteren op pasvorm en dan Tall selecteren. Sinds ik die webshop heb ontdekt, heb ik een voorraad aan broeken die mij allemaal passen, in plaats van een enkele broek.

Heb jij (of iemand anders) nog andere goede tips? Ik zoek ook kleding waarvan de armen extra lang zijn. Dus bijvoorbeeld bij een zomerse blouse. Nu stroop ik altijd mijn mouwen op, want een normale lengte mouw is bij mij veel te kort.
Ik lees mee in dit topic!
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Elendan »

Net terug en echt niets gevonden dat lang genoeg is. Maar ja jullie zijn dan ook wat kleiner :wink: Voor 1.90 m en langer kun je beter in Nederland of Duitsland shoppen. O ja wel wat onderbroeken gescoord :lol:
reisverslagen: 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ja, ik denk zeker dat je beter in NL kunt slagen. Ik ben helemaal niet zo lang, 1.75, maar wel met relatief lange armen en benen, en moet vaak al de tall/long variant kopen. Voor zoon (ook niet extreen lang, maar helaas ook nog heel dun) kopen we juist broeken in NL.
Terug in Texas!
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Elendan »

@hemmie Ja, vroeger zat Long Tall Sally in de VS, maar die hebben hun vestigingen daar gesloten. In 2015 heb ik in Denver nog kunnen slagen, maar daarna niet meer.
reisverslagen: 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
redeye
Amerikafan

Bericht door redeye »

Google eens naar ‘tall girl Instagram influencer’ of een zoekterm met soortgelijke strekking. Daar vind je dan websites met aanbevelingen voor Instagrampagina’s speciaal voor lange vrouwen. De een is wat langer dan de ander, maar zoek iemand met ongeveer dezelfde lengte of langer die je aanspreekt en ga diegene eens volgen of op zijn haar pagina rondkijken. Er zitten er een heleboel tussen die vrij actief zijn en van verschillende webshops hun aanbevelingen geven. Vaak met foto’s/video’s erbij en waarom iets wel of niet fijn is. (En lang leve die nieuwe hype van shopltk.com waarbij influencers hun kleding op insta taggen met direct de link van de webshop.)
Ik vond dit heel fijn en ontdek steeds meer merken/webshops die tall collecties hebben of gewoon erg lang zijn. Toevallig net mijn eerste pakket van een nieuwe webshop binnengekregen waarbij ik een aantal dingen heb besteld om te proberen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer